Visi komentāri - Kā pagarināt auto piedziņas sistēmas mūžu?

Kā pagarināt auto piedziņas sistēmas mūžu? 2

 

Foto: Pexels.com

LEAD | 25.oktobris 2024 16:09

Apzinīgs autovadītājs, gatavojoties ziemai, padomās par visu – ziemas riepām, antifrīzu, akumulatora pārbaudi. Taču piedziņas sistēmas aprūpe pārāk bieži atstāta novārtā. Neatkarīgi no tā, vai automašīnai ir ķēdes vai siksnas piedziņas mehānisms, rūpes par to ļauj braukt droši jebkurā sezonā. Izšķiroša loma piedziņas noturībā ir eļļas izvēlei un savlaicīgai nomaiņai.

Mūsdienu dzinēju piedziņas sistēmā izmanto ārējās siksnas vai dzinējā iestrādātas ķēdes, kā arī hibrīda risinājumu – “karstās eļļas” siksnas, kas sastopamas, piemēram, PSA 1.2 Pure Tech un Ford 1.0 EcoBoost dzinējos. Ja agrāk cīņā par ilgmūžību pārākas mēdza būt ķēdes, tagad priekšrocības starp tēraudu un gumiju ir izlīdzinājušās. Šobrīd sistēmas darbību lielā mērā nosaka piemērotas eļļas izvēle.  

Apsvērumi piedziņas noturības nodrošināšanai

Neatkarīgi no piedziņas veida, eļļas kvalitāte un līmeņi būs galvenie piedziņas sistēmas noturības un uzticamības rādītāji. “Zemas kvalitātes vai nepietiekama eļļa var izraisīt piedziņas sistēmas bojājumus un ķēdes pārtrūkšanu pie nelielas slodzes. Lai ķēde kalpotu ilgāk, ir svarīgi izmantot augstas kvalitātes eļļu,” uzsver “Total Energies” vadošais eksperts Andžejs Hušatinskis.

Vadītājiem, kuru transportlīdzekļi darbināmi ar iekšdedzes dzinēju, būtiski ņemt vērā arī eļļas saderību ar elastīgajiem polimēriem un gumijas elementiem, no kuriem izgatavotas siksnas.

Transportlīdzekļa ražotāja ieteiktās eļļas izmantošana panāks augstāko efektivitāti arī dzinējiem ar “karstās eļļas” ķēdes sistēmu. Piemēram, Citroen C4 Cactus modelim ar 1.2 PureTech 130 AG dzinēju piemērota būtu TotalEnergies Quartz Ineo First 0W-30 eļļa.

Piedziņas sistēmas izturību ietekmē arī braukšanas stils un attālums. Ja autovadītājs pilsētā mēro īsas distances, dzinējs nevar pietiekami sasilt, eļļas efektivitāte samazinās un netīrumi vai degviela eļļā var paātrināt siksnas nolietošanos. Tad siksnu būtu jāmaina biežāk. Šķērsojot lielākus attālumus, dzinējs var pietiekami uzsilt, un tad var sekot ražotāja norādēm par tehniskās apkopes intervāliem. Savukārt agresīva braukšana paātrina eļļas nolietošanos. Kvalitātes un viskozitātes mazināšanās pasliktina eļļošanu un dzesēšanu, kas ar laiku noved pie dzinēja bojāšanās.

Sistēmas bojājuma signāli

Bieži vien transportlīdzekļa rokasgrāmatā skaidri norādīts, ka ķēdi būs nepieciešams mainīt; citkārt – ka tā kalpos visu dzinēja mūžu. Tā kā ķēdes mehānisms ir apslēpts, tā bojājumus pamanīt var būt grūti.

“Ja dzirdama ķēdes grabēšana, it īpaši iedarbinot aukstu dzinēju, iespējams, eļļas līmenis ir pārāk zems. Tas var radīt nopietnus dzinēja bojājumus. Brīdinājuma signāli ir arī nevienmērīga dzinēja darbība, straujš jaudas zudums, palielināts degvielas patēriņš un brīdinājuma lampiņas iedegšanās. Lai izvairītos no ķēdes nodiluma, sistēmas stāvokli vajadzētu pārbaudīt pēc katras otrās eļļas maiņas,” iesaka autoservisa vadītājs Tomass Mareckis.

Sezonu maiņa ir ideāls laiks, lai pārbaudītu gan izvēlētās eļļas kvalitāti, gan tās līmeni. Tas dos papildu mierinājumu, ka automašīna gatava pārvarēt aukstākus laika apstākļus.

 
Visi komentāri
 
Jebal 25.oktobris 2024 18:12
3 0 Atbildēt

Bladj, kāds var latviski pateikt, kas te sarakstīts?

ZZZZ 25.oktobris 2024 19:38
0 0 Atbildēt

Šiem mazajiem PSA dzinējiem vajag droši dot čībā. Cik nav pa bāņiem uz 130 un kalnu serpentīniem vilkts augšā ar spoli pat, nekad nav bijusi nepieciešamība uzliet līmeni. Viņiem ir mainīgas ražības dzinēja eļļošanas sūknis, kas regulē eļļas spiedienu un neveido nevajadzīgu slodzi tukšgaitā. Tas ir viens no daudzajiem elementiem, kas palīdz degvielas ekonomijā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autovadītājs sabrauc gājēju - kādēļ tā notika? (+ VIDEO) 1

Video autors izlicis šo epizodi kā brīdinājumu citiem. Viņš skaidro, ka autovadītājs neredzēja gājēju, jo sākumā to piesedza stabs, tad auto virsbūves statnis. Kad vadītājs pēkšņi to ieraudzīja sev priekšā, iespējams sākās panika, jo auto no sākuma paātrinās, tad strauji bremzē. Lasīt vairāk

 

Aston Martin piesaka krosovera DBX S modeli (+ FOTO)

Salīdzinājumā ar parasto DBX jaunais modelis ir vieglāks, jaudīgāks un dārgāks. Lasīt vairāk

 

Kā organizēt 2 joslu satiksmi pilsētā ar velo joslu? Vai Barona ielā vajadzētu atjaunot stāvvietas? (+ VIDEO) 7

Kā satiksmi organizēt tā, lai visi satiksmes dalībnieki justos droši un labi? - iAuto.lv parāda šādu piemēru. Vai kāds no šiem risinājumiem būtu piemērots arī K. Barona ielai Rīgā? Diskutējam! Lasīt vairāk

 

Spānijā dīzelis lētāks kā Latvijā! Cenas: Dīzelis 1.399 un 95 benzīns 1.549 EUR - 30.04.2025. (+ VIDEO) 7

iAuto.lv secina, ka dīzeļdegviela Spānijā, kaut nedaudz, tomēr ir lētāka nekā Latvijā un atkal aizdomājas par ekonomiskiem aspektiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti