Visi komentāri - Iekšdedzes dzinēju spēkrati 4 reizes biežāk nekā elektroauto paliek uz ceļa ar tukšu akumulatoru

Iekšdedzes dzinēju spēkrati 4 reizes biežāk nekā elektroauto paliek uz ceļa ar tukšu akumulatoru 33

 

Foto: Publicitātes foto

Balta | 21.novembris 2024 16:30

Elektroauto skaits uz Latvijas ceļiem strauji aug. Un gluži tāpat kā auto ar iekšdedzes dzinējiem, arī elektroauto var nonākt situācijās, kad dažādu iemeslu dēļ tie vairs nevar turpināt ceļu. Apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) regulāri sniedz palīdzību uz ceļa elektroauto un apgāž mītus par to, ka biežākais iemesls nespējai turpināt braucienu ir tukša baterija.

Analizējot 6818 situāciju, kurās šogad klientu automašīnām bijusi nepieciešama palīdzība uz ceļa, BALTA speciālisti atlasījuši biežākos ķibeļu iemeslus elektroauto un iekšdedzes dzinēja automašīnām. Statistika rāda, ka iekšdedzes dzinēja spēkratiem palīdzība nepieciešama divreiz biežāk, proti, šogad palīdzība bijusi nepieciešama 10,7% apdrošinātajām iekšdedzes dzinēju automašīnām, turpretī elektroauto palīdzība bijusi nepieciešama vien 5,2% gadījumu. Tomēr šie dati nav viennozīmīgi, jo elektroauto autoparks Latvijā ir krietni jaunāks. “Vidējais apdrošinātais iekšdedzes dzinēja auto ir divas, divarpus reizes vecāks par vidējo elektroauto, tādēļ pašsaprotami, ka palīdzība uz ceļa biežāk būs nepieciešama vecākām automašīnām,” skaidro BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.

Salīdzinot iemeslus, kādēļ bijusi nepieciešama palīdzība uz ceļa, parādās interesantāka aina. Pretēji izplatītam mītam, ka ar elektroauto necik tālu nevar aizbraukt un nāksies palikt ceļa vidū, BALTA palīdzības uz ceļa dati rāda, ka ar tukšu akumulatoru vai degvielas bāku uz ceļa proporcionāli apdrošināto automašīnu skaitam teju 4 reizes biežāk paliek auto ar iekšdedzes dzinējiem. Iekšdedzes dzinēja automašīnām divreiz biežāk bijusi nepieciešama arī palīdzība, kad tās iestigušas sniegā vai smiltīs. Savukārt bojāta riepa par 10% biežāk gadās elektroauto, kas varētu būt skaidrojams ar to, ka elektroauto akumulatora dēļ ir smagāki un attiecīgi iebraukšana bedrē var radīt lielākus bojājumus.

“Ir bēdas, kuras uz ceļa var piemeklēt jebkura auto īpašnieku. Bieži vien abu veidu automašīnas nevar turpināt ceļu tehniskas kļūmes dēļ, tāpat vienlīdz bieži abu veidu spēkrati iekļūst ceļu satiksmes negadījumos,” novērojumos dalās Kristaps Liecinieks.

BALTA eksperts atgādina – apdrošinātāja piedāvātais palīdzības uz ceļa pakalpojums, kas pieejams 24/7 režīmā, ir būtisks atspaids autovadītājiem un var palīdzēt ietaupīt ne vien naudu un laiku, bet arī nervus. Šādu pakalpojumu katru dienu izmanto ap 30 BALTA klientu. Šogad par palīdzības uz ceļa gadījumiem BALTA izmaksājusi jau gandrīz 850 000 eiro, izsaukumu skaitam salīdzinājumā ar tādu pašu periodu pērn pieaugot par 12%. Palīdzība uz ceļa lielākoties nepieciešama, jo gadījusies tehniska kļūme (63%), sabojāta automašīnas riepa (14%) vai noticis ceļu satiksmes negadījums (10%).

 
Visi komentāri
 
650 21.novembris 2024 16:37
0 2 Atbildēt

Dižie Anaalizātōri labāk varēja izanaalizēt Latvijas Valsts Ceļu mājsslapā dziļi passlēpto Braukšanas Apstākļu inter aktīvo Karti.

Ar cik spiedieniem Valstiski/vidējas LOHS (šībrīža aktuālajos laikaapstākļos!!!) spētu šo te (ar katru gadu arvien nelietojamāko suuuudu) tur "atrast". 

Kurš IDIOTS to'tur tā šogad ir ieprogrammējis un diez cik viņš par to Saņēma Algā.

Sergejs 21.novembris 2024 16:56
3 1 Atbildēt

Vel tie lizatori varēja papētīt cik valstiski vidēja 16g vecuma (un attiecīgi "koptu") EV paliek uz ceļa ar tukšu akumulātoru. 

 Pa divdesmit četriem gadiem sanāca palikt ar tukšu akumulātoru tikai vienu reizi - atbraucot mājās un atstājot uz visu nakti gaismas ieslēgtas.

650 21.novembris 2024 18:05
0 1 Atbildēt

Tas pirms 24g (droši vien) tev bija elektronomomīlis, tikai tu pats to nebiji ievērojis.Tolaik mums nebij Balta,kas visu Pasaka Priekšā, taču vidējo Dalbaēbu skaits bija valstiski procentpercentuāli mazāks (vai nelielāks). 

Interesanti, ka pats iA nav iedomājies katru dien nakti rakstīt pa kādam pašreklāmas rakstam.Vai vismaz izveikt kādu apTauju "no 18 līd 74".

Piem.,- Redaktora sleja, ka "mēs" vismaz (vidēji) kādas 45-56 reizes diennaktī vēršamies konkrēti pie Valstiski/vidējā Loha.Šo brīd (šbrīd) mūsu pamat/kappitāls ir jau sasniediz 650oo0, taču vēl šajā (loh) gadā plānojam apvert visus 85ooo0 valstiski/Vidējos.Lūdzu (cien.Lohi) atbildīgi izvērtējiet savas iespējas un sametaties (sametieties) šī cēlā mērķa sasniegšanas veicināšanai. Jā.

hue 21.novembris 2024 16:52
4 0 Atbildēt

Kāds Jūsu rekords tukšai bākai? Tālāk par 60km neriskēju.

Sergejs 21.novembris 2024 16:58
3 0 Atbildēt

Ap 80, bet zinot ka lampiņai iedegoties bija 95km prognoze un pastiprināti piekopjot ECO braukšanas stilu.

VW Golf 21.novembris 2024 18:08
0 1 Atbildēt

Golf 6 dīzelis - 112 km, ja Google nemelo - no Ludzas līdz Neste uzpildes stacijai Gulbenē. 100, 90 un tad vairs tikai 70 km/h jau no Audriņiem - braucu viens, bija vasara, līdz tankam tiku, viss ok. Vairāk tā nav gadījies riskēt, parasti leju, kad borta dators rāda 60, 50, vai 30 km.

felix65 21.novembris 2024 19:27
6 0 Atbildēt

Dīvaina izklaide.

Sergejs 22.novembris 2024 11:45
0 0 Atbildēt

Ne tā ka izklaide bet kad sliņķums speciāli līkumu mest līdz Neste, braukt ar lampiņu korķos mīcīties tas gan jau būtu extrīms

ZZZZ 21.novembris 2024 17:14
5 0 Atbildēt

Paggg tūlīt sāks kūpināt autonomkas... 😜

650 21.novembris 2024 18:13
3 2 Atbildēt

-aizkalniņa Lohi kūpa...

:-) 22.novembris 2024 10:52
0 0 Atbildēt

Jau kūpinu kādu mēnesi. pati slēdas!

iciks 21.novembris 2024 19:12
2 1 Atbildēt

Savdabīgi viņiem tur sanāk. Ka var palikt uz ceļa ar "izbrauktu" elektromobili, to es gluži labi saprotu. Ka iekšdedzes dzinēja autiņš paliek uz ceļa tukša aķa dēļ? Jā, var gadīties, pašam ir gadījies ar radinieka autiņu, bet nu tur nomira ģenerators. Nedomāju, ka tie mirst tik bieži un pamatā jau ierastajā gadījumā ir vienkārši - auto nelec un neviens nebrauc. Tas parasti tā īsti "uz ceļa" nenotiek.

janka 21.novembris 2024 21:07
3 0 Atbildēt

tajā statistikas ailē ir iekļauta arī tukša bāka:

" BALTA palīdzības uz ceļa dati rāda, ka ar tukšu akumulatoru vai degvielas bāku uz ceļa proporcionāli apdrošināto..."

msh 21.novembris 2024 23:55
0 0 Atbildēt

Es domāju ka cilvēki kam nosprāgst ģenerators, vai kas pamanās nosēdināt aķi, ir pietiekami lielos daudzumos. Bonusā pastāv arī citi gļuki, kur dēļ nespējas iedarbināt motoru tiek izzāģēts tukšs aķis.

Nja 22.novembris 2024 8:30
1 0 Atbildēt

CIk % cilvēki seko līdzi ģeneratora siksnai? Galīgi nepārsteidz ka viņas trūkst un turpina tik vālēt. Un pofig cik dārga mašīna.

Krotow 24.novembris 2024 1:21
0 0 Atbildēt

Katru reiz pirms braukšanas skatīties zem kapota? Lai gan ja braukt gadu ar degošu check engine daudziem vecaku auto īpašniekiem skaitās norma, nebrīnos ja par akumulatora spuldzīti pat uzaci nenorausta. Un diez vai daļa jaunākās paaudzes maz zina ko tā nozīmē.

Onsis 21.novembris 2024 20:27
0 0 Atbildēt

tapēc, ka elektromotoru auto tālāk par 10km nebrauc!

650 21.novembris 2024 20:53
4 0 Atbildēt

Vispār jau šis Lohkultivātoru sarakstītais apkārtraksts ir par EV un iekšdedzes dzinēju nemitīgajām problēmām. Tāpēc jāpērk ir kārtīgs auto ar Kompresijas aizdedzes mortoru!

E-auto biežāk pārsit riepas.Jo smagāks tr.līdzeklis, jo biežāk pārsit.Reku piem smags vilciens brauc- tam riepu jau sen vairs nav, ar plikiem diskiem mauc.Vai varbūt tās riepas ir dārgākas un tos EV vada kādi tādi mazāk kvalificēti Vadītāji? Jeb vienkārši Dakteri Solomātinu nava laicīgi apmeklējuši? 

Vai (varbūt,arī) viņi ir vairāk noskaņoti uz kasīšanos- ja tā e-auto riepa ir Dārgāka un ja vairumam e-auto lietotāju ir pa rokai gan savs Jurists, gan pat Advokāts?

HE 22.novembris 2024 8:34
0 0 Atbildēt

Eksperti laikam nav lnformēti , ka EV arī ir 12V akumulators , kurš arī var izlādēties, vai sabojāties...

ZZZZ 22.novembris 2024 10:24
0 0 Atbildēt

Tu arī HE nēsi informēts par EV akumulatoriem. Tikai kaut ko kaut kur dzirdējis un mal lohiem līdz...Ja EV ir aktivizējies, piestartējies tad tas 12v var būt pēdējais sprāgonis, tur tiek nodrošināts charging no lielās baterijas non stopā.

HE 22.novembris 2024 10:59
1 0 Atbildēt

Nu , nu , mums tikko bija negadījums ar desmit gadu vecu EV, Nissanu Leaf , kur kā izrādījās vainīgs bija tieši 12V akumulators , tas jau pieminētais ''pēdējais sprāgonis'' ...

Lietotājs 22.novembris 2024 17:47
1 0 Atbildēt

Tieši problēmas ar 12V akumulatoru esot biežākās EV sakarā - tas bija vācu pētījums. Pašam ir nācies piedzīvot izlādētu 12V akumulatoru ID.3 dēļ kļādaina softa.

Lietotājs 22.novembris 2024 17:48
0 0 Atbildēt

...kļūdaina

ZZZZ 22.novembris 2024 17:58
0 0 Atbildēt

Te nu piemērs, Koreja jau sen bija par šo piedomājusi un ierīkojusi ārpusē emblēmā signalizējošu indikatoru, ja 12v vairs nav līmenī.

Lietotājs 22.novembris 2024 18:32
0 0 Atbildēt

Ko tad darīt, ja nav līmenī? Labāk lai pats lādē no lielā akumulatora, ja nav attiecīgā sprieguma.

ZZZZ 22.novembris 2024 11:04
1 0 Atbildēt

He he, stāsti tak stāsti. Braucu braucu un auto pēkšņi pārstāja braukt, brauot?

Pļurkt 22.novembris 2024 14:30
1 0 Atbildēt

Pa, pa - kā var NORMĀLS BRAUCOŠS benzīna vai dīzeļautouz ceļa palikt ar izlādētu aļi?????????????

Ko jūs tur pī0pējat???????

WALA 22.novembris 2024 15:04
1 0 Atbildēt

Var ģenerators atteica/ģeneratora piedziņas siksna pa "pī" aizgāja. Ir redzēts traktoram ka tupi vads nolidojis utml.

Pļurkt 22.novembris 2024 19:17
0 0 Atbildēt

Personīgi man 45 gadi atpakaļ bija viens gadījums mūžā kad ģenerators nosprāga, BET ar pliku aķi tiku mājās tos 40+ km!

Braucu praktiski katru dienu.

Mr 22.novembris 2024 19:17
2 0 Atbildēt

Elektro ir vien 2% un samērā jauni, tie 5,2% nav labs rādītājs. 

Kāds rādītājs,kad tie būs puse ar nolietotām baterijām.

Bradypus 23.novembris 2024 14:17
3 0 Atbildēt

Lepni saskaitīja proporcionāli apdrošināto auto skaitam. Bet vai saskaitīja proporcionāli nobrauktajiem kilometriem?

Hmmm 23.novembris 2024 14:28
2 0 Atbildēt

Elektro auto ir daudz mazāk, elektro auto ir daudz jaunāki nekā vidusmēra latvieša braucamais, un parasti pieder turīgākiem cilvēkiem kas apkopi uztic servisam un nomainīs aķi pirms viņš ir pilnīgi beigts.

Krotow 24.novembris 2024 1:23
0 0 Atbildēt

Nav jau mums tik daudz to elektroauto. Pie kam kūpošais autoparks ir vidēji statistiski trīsreiz vecāks par elektrisko. Kad elektriskais autoparks būs vidēji 10 gadus vecs, redzēsim pavisam citu ainu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nespēj konkurēt - Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā, jo nespēj izturēt konkurenci ar vietējiem ražotājiem. Lasīt vairāk

 

Kā organizēt 2 joslu satiksmi pilsētā ar velo joslu? Vai Barona ielā vajadzētu atjaunot stāvvietas? (+ VIDEO) 4

Kā satiksmi organizēt tā, lai visi satiksmes dalībnieki justos droši un labi? - iAuto.lv parāda šādu piemēru. Vai kāds no šiem risinājumiem būtu piemērots arī K. Barona ielai Rīgā? Diskutējam! Lasīt vairāk

 

Spānijā dīzelis lētāks kā Latvijā! Cenas: Dīzelis 1.399 un 95 benzīns 1.549 EUR - 30.04.2025. (+ VIDEO) 6

iAuto.lv secina, ka dīzeļdegviela Spānijā, kaut nedaudz, tomēr ir lētāka nekā Latvijā un atkal aizdomājas par ekonomiskiem aspektiem. Lasīt vairāk

 

Kā darbojas Neste jaunā Easy Wash koncepta automazgātava Rīgā? (+ VIDEO)

Aprīļa vidū Nestsa atklāja pirmo jaunā Easy Wash kocepta tuneļveida auto mazgāšanas staciju. Jaunais risinājums pieejams Neste degvielas uzpildes stacijā, kas atrodas Rīgā, Lubānas ielā. Piekļuve automazgātavai un norēķini tiek veikti, izmantojot Neste mobilo lietotni, kas ir piesaistīta bankas kartei. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti