Visi komentāri - Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās?

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 18

 

Foto: Pexels.com

Totalenergies | 27.novembris 2024 13:07

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās.

Ražotāji samazina dzinēju tilpumu, lai optimizētu degvielas patēriņu un atbilstu stingrajiem vides standartiem. Tas nenozīmē, ka jauda tiek samazināta. Mazāks dzinējs ir vieglāks, tāpēc samazinās arī degvielas patēriņš.

Lai gan mazie dzinēji ir efektīvi, tie ir īpaši jūtīgi pret priekšlaicīgu aizdegšanos (low speed pre-ignition), kas rodas zemo apgriezienu diapazonā (1500-2000 apgr./min).

“Zemie apgriezieni kļūst par riska zonu dzinējam, jo pastiprinās motora noslodze, un turbokompresors sāk darboties īpaši intensīvi. Tas iztraucē vienmērīgu motora darbību un izraisa priekšlaicīgu aizdegšanos. Šis process var sabojāt virzuļus, virzuļu gredzenus vai sadales vārpstas,” skaidro “Total Energies” eksperts Andžejs Hušatinskis.

Izvairīties no dārga remonta palīdzēs pareizās motoreļļas izmantošana.  

Kā motoreļļa var novērst nelaimi

Auto ražotāju veiktie pētījumi pierādījuši – ja autovadītājs izmanto kvalitatīvu eļļu ar atbilstošu viskozitāti, bāzes sastāvu un piedevām, priekšlaicīgas aizdegšanās risku var samazināt un pat novērst.  

“Pareizās motoreļļas izvēle ir izšķiroša dzinēju darba mūžam, jo mazā dzinēja kritiskās sastāvdaļas – turbokompresora – bojājumi galvenokārt rodas nepietiekamas eļļošanas dēļ. Ja tiek izmantota nekvalitatīva eļļa vai tā noplūst, turbokompresori var pārkarst,” brīdina auto eksperts.

Jaunie dzinēji pakļauti lielākai mehāniskai un temperatūras slodzei, tāpēc tiem piemērotas zemas viskozitātes eļļas, kā 0W-30, 0W-20 vai 0W-16. Kvalitatīva eļļas bāze mazina oksidāciju un novērš eļļas iztvaikošanu augstā temperatūrā. Šādu parādību novēršanai radītas arī “Total Energies” Quartz klāsta eļļas.

Dzinēja ilgmūžībai riskanti braukšanas paradumi

Dzinēja veselību ietekmē ne vien eļļošana, bet arī autovadītāja braukšanas paradumi. Ja bieži iedarbina un atkal izslēdz dzinēju, tas rada papildu slodzi. Šādas situācijas var būt teju neizbēgamas, piemēram, kurjeriem, kuru darbs paredz dienas laikā apstāties pie daudzām adresēm.

Tomēr tādas pašas sekas ir automašīnai, kura spiesta pārvietoties pilsētas sastrēgumos vai braukt tikai īsus attālumus. Šie apstākļi liedz eļļai pienācīgi uzsilt, bet degvielai – iztvaikot. Eļļas piedāvātā aizsardzība zūd.

Praktiski soļi dzinēja ilgmūžības nodrošināšanai

Lai pārliecinātos, ka dzinējs vienmēr ir darba kārtībā, “Total Energies” eksperti iesaka:

  • Regulāri pārbaudīt eļļas līmeni, lai izvairītos no dzinēja bojājumiem;
  • Lietot eļļu, kas atbilst automašīnas ražotāja norādījumiem – īpaši zemas viskozitātes eļļas moderniem dzinējiem;
  • Mainīt eļļu biežāk, ja ikdienā nākas sēdēt sastrēgumos vai mērot tikai īsus attālumus, jo auto rokasgrāmatā norādītie eļļas maiņas intervāli attiecas uz vienmērīgu braukšanu pie nemainīga spiediena un temperatūras;
  • Regulāri veikt dzinēja tehniskās pārbaudes un apkopes, lai pārliecinātos par turbokompresora stāvokli.

Modernie dzinēji prasa nedaudz vairāk uzmanības, tomēr degvielas patēriņa un vides ietekmes mazināšana ir jēgpilni mērķi. Dzinēja kopšana, kuras pamatā ir pareizās eļļas izvēle un braukšanas stilam atbilstoši nomaiņas intervāli, ļaus pasargāt dzinēju no bojājumiem, lai braucamrīks kalpotu ilgstoši.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 27.novembris 2024 13:16
5 2 Atbildēt

Kā pasargāt lohus no stulbiem rakstiem?

Sergejs 27.novembris 2024 15:12
1 1 Atbildēt

Mūsu izglītības sistēma pie tā cītīgi strādā, vel nedaudz un lohi lasīt nemācēs - būs no jebkuriem rakstiem pasargāti.

Pļurkt 27.novembris 2024 15:47
1 0 Atbildēt

Šajā vietnē tādu jau ir pa pilnam!!! Lasīt nemāk, bet skribelē un skribelē visādas stulbības!

:-) 28.novembris 2024 11:47
1 0 Atbildēt

Raksts ok, ja saprot par ko tas ir, bet autotulkotāju izmatot gan nav prāts! Ok, vismaz pārlasi, izlabo, pielabo.

Nja 27.novembris 2024 13:51
3 0 Atbildēt

Auto ražotāju veiktie pētījumi pierādījuši – ja autovadītājs izmanto kvalitatīvu eļļu ar atbilstošu viskozitāti, bāzes sastāvu un piedevām, priekšlaicīgas aizdegšanās risku var samazināt un pat novērst.  

Tiešām ražotāji pēta kā var nodedzināt viņu motoru? Neticu!

Sergejs 27.novembris 2024 15:14
4 0 Atbildēt

👍 

Un vai ir kāds kam tā motora aizdegšanās notika "laicīgi"?😁

Bils 27.novembris 2024 16:32
7 0 Atbildēt

Mjā, man arī pēc virsraksta izlasīšanas radās jautājums:

Kad ir laicīgi jāaizdegas?

650 27.novembris 2024 14:17
11 0 Atbildēt

Kā tas ira, ka pasargāt no priekšlaicīgas aizdegšanās?? - vai tad ir noteikts kāds "laicīgs" aizdegšanās laiks? Ieteicamais (plānotais)? Varbūt vaig apsteigt (to priekšlaicīgo) laiku un aizdedzināt Preventīvi.Kontrolēti, tāteikt. Vane,ko, cien.Lohi?

Onsis 28.novembris 2024 8:49
0 0 Atbildēt

Jāpērk auto ar lielāku dzinēju!

GTD2 27.novembris 2024 15:00
4 0 Atbildēt

ar mazajiem dzinējiem nekāda degvielas optimitizācija nav sanākusi

Pļurkt 27.novembris 2024 15:51
7 0 Atbildēt

Eu i-auto skribenti....... NEVAJAG IZMANTOT GUGLI RAKSTU TULKOŠANAI, tad nebūs šitādu stulbumu sarakstītu!!!

Riktīga šmurguļpaaudze (IESKAITOT I-AUTO) - vārdu DETONĀCIJA nav dzirdējuši!

Vienā alus pagrabiņā no bārmeņa es dzirdēju KOLOSĀLU izteicienu, ka Latvānijā lai nu kas bet izglītība un medicīna ir pilnīgi un neatgriezeniski sačakarēta!!!

Viņam patiesi IR jāpiekrīt!

darklight 27.novembris 2024 19:35
3 0 Atbildēt

Šis jau nav iAuto, bet Total reklāmraksts. Laikam Total draņķīgi bizness iet un naudiņas maz, ka nevar normālu redaktoru noalgot.

650 27.novembris 2024 17:12
0 0 Atbildēt

Nenē, te viss ira Pareizi. Priekš kam tad (mums, L....) jāpērk aizdedzes sveces, ka ne dzirksteļaizdedzes virzuļmotora(-u) aizdedzināšanai. Jā.

Nav jau te nekādi tādi lohi, kā senākos apzdērušos folkloristu laikos.Reku, piem.,"nelej eļļu/ugunī"- ta kur ta tad to liet, vai zemē vai?

imzz 27.novembris 2024 19:15
5 0 Atbildēt

Pēc virsraksta var saprast, ka auto dzinēja aizdegšanās ir normāla lieta, tikai tā nedrīkst notikt priekšlaicīgi ;)

"Ja bieži iedarbina un atkal izslēdz dzinēju, tas rada papildu slodzi. Šādas situācijas var būt teju neizbēgamas, piemēram, kurjeriem,"

Dīvaini, ka raksta autoram neienāca prātā moderniem dzinējiem raksturīgā start-stop sistēma, bet tikai kurjeri.

650 28.novembris 2024 1:54
1 0 Atbildēt

Vēl viens priekšlaicīgi aizdedzies.Āmen. www.la.lv/2-upuri-elekt..._medium=widget

ZZZZ 28.novembris 2024 11:09
1 0 Atbildēt

Jā jā tāpatās kā Smārdē, tik te drīkst oficiāli braukt ātri. Kāda tik starpība, galu galā viens gals.

www.youtube.com/watch?v=f38axZor84E

Ku ku 28.novembris 2024 14:06
0 0 Atbildēt

Vēl jo vairāk. Modernie dzinēji pie ātruma 90 km apgriezieni 1600 līdz 2000.

650 29.novembris 2024 19:21
0 0 Atbildēt

2000 apgriezienu normālos braukšanās apsstākļos- kas ta tas tāds pa pletīzeri? Normālam daudzmaz ekakokaloģiskam motoram būtu jābūt pie 1200.

Padomā, cik reiz Vairāk šhitāds suuds savā tajā valstiski/Vidējajā 16g mūža laikā "apgriežas"!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nespēj konkurēt - Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā, jo nespēj izturēt konkurenci ar vietējiem ražotājiem. Lasīt vairāk

 

Kāpēc autovadītāji notic paziņojumiem no CSDD par it kā neapmaksātu sodu? (+ VIDEO) 5

Saņemts paziņojums no CSDD par it kā neapmaksātu sodu. Kam jāpievērš uzmanība, lai neiekristu krāpnieku nagos? Saņemot šādus krāpnieciskus e-pastus, ir svarīgi ziņot kā policijai, tā arī uzņēmumam, kura vārdā tie sūtīti, lai pēc iespējas ātrāk varētu rīkoties un informēt citus. Lasīt vairāk

 

Vajag vairāk veloceliņu - aizvadīts ikgadējais “Kritiskās masas” brauciens (+ VIDEO) 18

Arī šogad Rīgā noticis ikgadējais velobrauciens “Kritiskā masa”, ar ko velosipēdisti aicina pievērst uzmanību infrastruktūras nepieciešamībai. Iepriekšējos braucienos dalībnieki mēdza pārkāpt satiksmes noteikumus, līdz ar to nereti ir veidojušās konflikta situācijas ar policiju. Šogad brauciens – bez starpgadījumiem. Lasīt vairāk

 

Dacia sasniedz 8 miljonu robežu

Šonedēļ Mioveni rūpnīcā izlaists astoņmiljonais Dacia transportlīdzeklis. Jubilejas eksemplāra gods ticis modelim Bigster Indigo Blue Metallic krāsā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti