Visi komentāri - Kāpēc ūdens nav piemērots dzesēšanas šķidrums dzinējam

Kāpēc ūdens nav piemērots dzesēšanas šķidrums dzinējam 4

 

Foto: Pexels.com

Totalenergies | 17.janvāris 2025 10:10

Nepareiza dzesēšanas šķidruma izvēle, piemēram, ūdens izmantošana, var izraisīt nopietnus bojājumus automašīnas dzesēšanas sistēmai. Ūdens veicina korozijas veidošanos, kas bojā dzinēja daļas un apdraud tā drošu darbību. Par laimi, jaunākās paaudzes dzesēšanas šķidrumi nodrošina uzlabotu aizsardzību pret koroziju, lai braucamrīks varētu kalpot ilgāk.

šina uzlabotu aizsardzību pret koroziju, lai braucamrīks varētu kalpot ilgāk.  

Dzesēšanai ūdens nederēs

Tikai 35 % iekšdedzes dzinēja ražotās enerģijas nodrošina transportlīdzekļa kustību. Pāri paliek siltuma enerģija, kuras izkliedēšanu regulē dzesēšanas sistēma. Lai tā darbotos efektīvi, nepieciešams kvalitatīvs dzesēšanas šķidrums, kas palīdzēs uzturēt optimālu temperatūru un aizsargāt pret koroziju.  

“Dzesēšanas šķidrumu parasti veido ūdens un glikols, kas pareizās proporcijās nodrošina aptuveni -37 °C sasalšanas temperatūru un aptuveni 108 °C viršanas temperatūru. Ūdens pats par sevi nav piemērots dzesēšanas šķidrums, jo tā sasalšanas temperatūra ir pārāk augsta (0 °C), bet viršanas temperatūra – pārāk zema (līdz pat 100 °C). Tas izraisa koroziju, kas visbiežāk izpaužas kā dzelzs detaļu rūsēšana,” skaidro “TotalEnergies” eksperts Mariuss Bagdanovičs.

Mūsdienīgs risinājums korozijas novēršanai

Modernāko dzesēšanas šķidrumu sastāvā var atrast organiskos korozijas inhibitorus, kas rūpējas par korozijas novēršanu. “TotalEnergies” eksperts Andžejs Hušatinskis norāda, ka šādiem dzesēšanas šķidrumiem ir virkne priekšrocību. Organiskie korozijas inhibitori nesadalās pēkšņu temperatūras svārstību gadījumā, kā arī samazina nogulšņu radītu aizsērējumu veidošanos.

Turklāt dzesēšanas šķidrumi ar organiskajām piedevām kalpo daudz ilgāk nekā tradicionālie šķidrumi. Tie nodrošina 2–3 reizes ilgāku aizsardzību pret koroziju, jo kalpo 5–6 gadus jeb 250 000 km vieglajiem automobiļiem un 650 000 km kravas auto.

Organiskie dzesēšanas šķidrumi ir saderīgi arī ar vecākām automašīnām, kurās izmantoti materiāli, kā čuguns vai tērauds. “Autovadītājiem, kuru transportlīdzekļi kalpojuši jau 20 vai 30 gadus, iesaku pēc iespējas ātrāk pāriet uz jaunās tehnoloģijas šķidrumiem. Dzesēšanas šķidrumā esošie glikoli aizsargās pret sasalšanu, bet organiskie inhibitori efektīvāk apturēs koroziju, lai sistēma teicami darbotos gadiem ilgi,” iesaka A. Hušatinskis.  

“TotalEnergies” eksperti atgādina, ka, pirms līdzšinējo šķidrumu aizstāj ar jaunu, svarīgi izskalot dzesēšanas sistēmu, lai atbrīvotos no netīrumiem un nogulsnēm. Pretkorozijas piedevas laika gaitā zaudē savu iedarbību, tāpēc ilgtermiņa aizsardzībai būtiski ievērot dzesēšanas šķidruma ražotāja ieteikumus un nomainīt šķidrumu, kad tas nepieciešams.

 

 
Visi komentāri
 
0pis 17.janvāris 2025 10:31
5 1 Atbildēt

No raksta iespaids, ka līdz 2023/4 gadam visi lēja radiatorā ūdeni un nupat ir izgudrots tosols.

es 17.janvāris 2025 18:30
1 0 Atbildēt

Cik ir jānobrauc, lai sajustu starpību?d

Vernons 17.janvāris 2025 20:57
3 1 Atbildēt

es no raksta sapratu,ka ar ūdeni brauca vēl vakar. bet tā esot kļūda,labāk braukt ar tukšu dzesēšanas sistēmu,ja notikusi nelaime. nevis pieliet ūdeni,lai tiktu mājās.

Rexx 20.janvāris 2025 8:43
1 0 Atbildēt

Ļoti vienkārši. Ražotājs reklamē savu produktu. Noteikti, ļaudis ir strādājuši, lai kaut ko uzlabotu. Lietot to vai nē- katra paša izvēle. Ūdens sekmē rūsēšanu- jā. Speciālie šķidrumi uzvārās pie 100+ ⁰C- jā. Tīrs ūdens dzesē vislabāk- jā( fizika, meklējiet paši, kam interesē). Šeit vēl var turpināt,  bet diez vai tas būtu visiem interesanti.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jau no rītdienas: Valsts policija uzsāk automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem 29

No rītdienas, 11. decembra, Valsts policija uzsāks automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tādiem kā – pārvietojamie un stacionārie fotoradari, 360 grādu kameru sistēmas un vidējā ātruma kontroles radari. Lasīt vairāk

 

Ar pilnpiedziņu jautrāk! Pirmais brauciens ar jauno Toyota bz4X (+ VIDEO) 2

Automašīna ar grūti izrunājamo nosaukumu bZ4X kļuva par Toyota pirmo elektromobili. Kopš tā laika pagājuši trīs gadi, un pienācis laiks auto uzlabot. Autoziņas dodas uz Spāniju izbraukt ar jaunāko bZ4X. Dizainā radikālu izmaiņu nav, jo tā ir tikai modernizācija. Būtiskākais jaunums ir hammerhead stila lukturi kopā ar izvirzītu degungalu, kas ievirza šo Toyota ražojumu Lexus teritorijā. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles laiž klajā DS Performance Line 6

Stellantis apakšzīmols DS Automobiles iepriecinās markas entuziastus ar trīs modeļu īpašo Performance Line versiju, kas pieejamas DS 3, DS 4 un DS 7. Lasīt vairāk

 

Zemniekiem atbrīvojums no vinjetes turpmāk būs deviņus mēnešus gadā 6

Zemniekiem atbrīvojums no vinjetes jeb autoceļu lietošanas nodevas turpmāk būs deviņus mēnešus gadā, platformā "X" vēsta satiksmes ministrs Atis Švinka (P). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti