Visi komentāri - Pazeminoties temperatūrai, mainās uzlādes ātrums: padomi elektroauto lietotājiem

Pazeminoties temperatūrai, mainās uzlādes ātrums: padomi elektroauto lietotājiem 11

 

Foto: Publicitātes attēls

Ignitis ON | 6.februāris 2025 16:11

Aukstākā laikā elektroauto vadītāji bieži pamana, ka uzlādes ātrums ir samazinājies. Biežākais iemesls šai negaidītajai pārmaiņai nav uzlādes stacijas darbības traucējumi, bet gan nepietiekami uzsildīts elektroauto akumulators. Ignitis ON eksperti ir apkopojuši vairākus padomus auto uzlādei aukstākā laikā.

Ņem vērā, ka uzlādes ātrums var mainīties jau no +10°C

Uzlādes ātrumu ietekmē dažādi faktori, bet divi galvenie ir akumulatora uzlādes līmenis un gaisa temperatūra. “Daudzi elektroauto vadītāji zina, ka, salīdzinot ar iekšdedzes automobiļiem, elektroauto uzturēšana ziemā ievērojami atšķiras no vasaras sezonas. Šī parādība pat ieguvusi nosaukumu angļu valodā – cold-gate. Piemēram, Volkswagen ID.3 Pro S versija spēj uzlādēties ar maksimālo jaudu 175 kW, taču, kad temperatūra nokrītas līdz –15°C, uzlādes jauda var samazināties līdz pat 40 kW. Daudzi vadītāji nezina, ka uzlādes ātrums var mainīties ne tikai tad, kad temperatūra nokrītas zem 0°C – tas var notikt arī aptuveni +10°C,” norāda Ignitis ON pārstāvis Arturs Svekris.

Vadītāji, kuri par to nav informēti, var kļūdaini domāt, ka lēnāka uzlāde ir stacijas darbības traucējumu vai jaudas ierobežojumu rezultāts. Lai nodrošinātu ātru uzlādi ziemas mēnešos, ir svarīgi uzturēt akumulatoru optimālā temperatūrā. Dažādiem auto modeļiem šī temperatūra svārstās robežās no 25°C līdz 50°C. Aukstākā laikā akumulatoram nepieciešama papildu sildīšana.

Savukārt ļoti aukstā laikā nav ieteicams atstāt elektroauto ar mazāk nekā 20% akumulatora uzlādi. Pie -20°C vai zemākas gaisa temperatūras automobilis automātiski sāk sildīt akumulatoru, tādēļ ir svarīgi nodrošināt pietiekamu enerģiju šim procesam.

Akumulatora sildīšana prasa laiku un enerģiju

Uzlādējot elektroauto aukstā laikā, akumulatora uzsilšana var ilgt 20-30 minūtes un patērē papildu enerģiju.

To var pamanīt uzlādes sesijas laikā, jo stacijās norādītā jauda bieži pārsniedz to, kas redzama auto paneļa ekrānā. Vairumā gadījumu stacija uzrāda lielāku jaudu, jo enerģija tiek izmantota ne tikai akumulatora uzlādei, bet arī tā sildīšanai. Šī iemesla dēļ elektroauto var patērēt vairāk elektrības, nekā norādīts akumulatora ietilpībā. Daži elektroauto uzsāk uzlādi tikai tad, kad ir sasniegta minimālā akumulatora temperatūra, kas nozīmē, ka vadītājam uzlādes sākumu var būt nepieciešams gaidīt 10-15 minūtes.

Turklāt, jo efektīvāks akumulators, jo ilgāks laiks ir nepieciešams, lai tas uzsiltu. Šī tendence īpaši bieži novērojama elektroauto ar 800 V akumulatoriem. Tāpat arī akumulatora ķīmiskā sastāva veids ietekmē uzlādes ātrumu ziemā. Piemēram, LFP (litija dzelzs fosfāta) akumulatori ir noturīgāki, taču aukstā laikā uzlādējas lēnāk, savukārt NMC (niķeļa, mangāna, kobalta) akumulatoriem ir labāka izturība pret aukstumu.

Tālos ceļojumos uzlāde norit raiti

Vislielākās bažas elektroauto lietotājiem mēdz būt tieši par garāku distanču mērošanu. Taču tālos ceļojumos, akumulators parasti jāsilda tikai pirms pirmās uzlādes sesijas. Garākos braucienos, kad nepieciešamas vairākas uzlādes, akumulators starplaikā pilnībā neatdziest pat ziemas laikapstākļos, tāpēc uzlāde notiek ierastajā ātrumā.

Turklāt, šobrīd aktīvi tiek paplašināts lieljaudas uzlādes tīkls visā Baltijā, kas ļauj īsā laikā veikt nepieciešamo uzlādi un turpināt ceļu. Braucēju ērtībai, Ignitis ON aplikācija ceļojumu plānošanai un elektroauto uzlādei ļauj uz kartes atrast tuvāko uzlādes punktu, vienkārši veikt norēķinus, kā arī saņemt 24/7 tehnisko atbalstu latviešu valodā visās, lai kurā no trīs valstīm braucienu laikā atrastos. Aplikācijas karte regulāri tiek papildināta ar jauniem uzlādes punktiem, kas Latvijā šobrīd ir jau vairāk nekā 110.

Priekšsildīšana ietaupa laiku

Lai izvairītos no ilgas uzlādes, nodrošiniet, ka akumulators jau ir uzsildīts, pirms ierodaties stacijā. Vienkāršākais veids, kā to izdarīt, ir izmantot akumulatora priekšsildīšanas funkciju. Ar šo funkciju akumulators var sasniegt optimālo temperatūru aptuveni 30 minūšu laikā, nodrošinot maksimāli ātru uzlādi pat ziemā. Izmantojot akumulatora priekšsildīšanas funkciju, tiek patērēta papildu enerģija un jārēķinās ar mazāku attālumu, ko auto varēs veikt. Uzlādes laikā šo enerģiju nodrošina stacija, bet, izmantojot priekšsildīšanu, tā tiek patērēta no akumulatora.

Pirms elektroauto iegādes pārliecinieties, vai tas ir aprīkots ar priekšsildīšanas funkciju un siltumsūkni. Šīs funkcijas būtiski uzlabo braukšanas pieredzi aukstākā laikā. Ja jūsu elektroauto nav šīs funkcijas, ieteicams izmantot reģeneratīvo bremzēšanu, kas arī palīdz sildīt akumulatoru.

 

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 6.februāris 2025 16:31
0 0 Atbildēt

1. FrunkĀi ieliekat autonomo priekšildītaju, un netērēsies baterija ne uz auKstumiem ne uz salona apsildi. Tas gan labāk strādāSS, kam jau iebūvēts siltumsūknis.

Teslists 6.februāris 2025 23:31
1 2 Atbildēt

Uzlādes ātruma mainās lohiem, kuri brauc ar ne teslām, kurām nav baterijas priekšsildīšana.

Man personīgi uzlādes ātrums ir konstanti 11kw stundā par cenu līdz kādi max 10 centi kwh neatkarīgi no temperatūras, jo jābūt ļoti lielam loham, lai lādētu savu elektroauto par 60 centiem 1 kwh. Jābut ir izmisušam kvarķirkā dzīvojošam bomzim.

Kanibaals 9.februāris 2025 19:05
0 0 Atbildēt

Ko mels, kamēr silda tikmēr jā tērē tos pašus 11kw, bet ne jau uzlādei. Būtībā tev garāžā ir 7kw sildītājs, kas silda gaisu nevis lādē akumulatoru.

darklight 7.februāris 2025 0:26
4 0 Atbildēt

Labi, ka manam V6 nav bāka pirms uzpildes īpaši jāsilda 😂

Ha 7.februāris 2025 6:41
7 0 Atbildēt

Bet bija reiz laiki,  kad ar lodlampām sildīja degvielas bākas,  lējā pie dīzeļa visādus sūda šķidrumus,  lai vispār pielaisti varētu.  

Un tad kad dīzelis un ICE, faktiski tika attīstīti līdz pilnībai,  tos pēkšņi nolēma sačakarēt un izmest tos mēslainē.  

Tagad , ka pagājušajā gadsimtā,  gandrīz ar lodlampām sildām akumulatorus.  😁😁😁

Kanibaals 9.februāris 2025 19:07
0 0 Atbildēt

Tieši tā, ICE ir tiktāl attīstīti, ka vairs neatšķiras no elektroauto tāpēc arī tiem vairs nav nākotnes. Hibrīdi jau iziet no modes.

klucis 7.februāris 2025 6:59
4 0 Atbildēt

Da ko tu klausies tos Ignitis vaimanrakstus. Pārsvarā visi savas elektrokastes la'dē mājās, un tur neko diži nekās no aukstuma nemainās. No rīta tāpat baterija pilna. 

Bet dīzeli neviens tev mēslainē neliek mest, brauc, kamēr nelabi paliek, līdz kapa malai. 

Tikai pats izmetīsi, jo kaimiņš savu dirsu pārvietos par pakāpi lētāk ar elektrību. Un tu jau kā kārtīgs mietpislonis darīsi pakaļ kaimiņam.

Krotow 9.februāris 2025 0:40
0 0 Atbildēt

Kaimiņa izvēle te nebūs iemesls. Tas ka degvielu vairs netirgos, gan.

0pis 7.februāris 2025 9:36
2 0 Atbildēt

Priekšsildīšana izklausās tīri vai erotiski.

Kanibaals 9.februāris 2025 19:07
0 0 Atbildēt

Nu jau teslistiem esot arī pakaļsildīšana

masteryx 16.februāris 2025 21:01
0 0 Atbildēt

Elektro auto - tas ir k/kāds fetišs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan Frontier Pro piedzīvo pirmizrādi Šanhajas autoizstādē (+ FOTO)

Nissan pikaps kļūs par pirmo japāņu zīmola uzlādējamo hibrīdu. Sadarbībā ar Nissan Ķīnas partneri izstrādātais pikaps jau līdz gada beigām nonāks pārdošanā vietējā tirgū, bet vēlāk arī citur pasaulē. Lasīt vairāk

 

BMW piesaka elektrisko universālu i3 Touring 2

Nākamās paaudzes 3. sērija apvienos vairākus virsbūves veidus, iekšdedzes un elektriskos modeļus, ieskaitot elektriskas piedziņas universālu. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" peļņa pirmajā ceturksnī sarukusi par 40,6% 2

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" šogad pirmajā ceturksnī strādājis ar 2,19 miljardu eiro tīro peļņu, kas ir par 40,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā gadu iepriekš, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Riepas komerctransportam un no pārstrādātām izejvielām (+ VIDEO)

Izvēloties riepas komercautomašīnām, sevišķi vasarā, kad saķerei nav tik liela nozīme, reti pievēršam uzmanību zīmolam un raksturlielumiem - ka tikai lētāk. Šodien mums ir iespēja salīdzināt divas pēc skata vienādas Continental riepas ar atškirīgiem raksturlem un mērķauditorijām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti