Visi komentāri - Pavasara ceļvedis elektroauto īpašniekiem: svarīgākās pārbaudes un ieteikumi

Pavasara ceļvedis elektroauto īpašniekiem: svarīgākās pārbaudes un ieteikumi 5

 

Foto: Publicitātes foto

IF | 28.marts 2025 8:24

Pavasaris ir klāt, un tas nozīmē, ka ir pienācis laiks sagatavot savu elektroauto siltajai sezonai. Ziemas mēnešos akumulatora darbības efektivitāte var samazināties, riepu spiediens mainās un auto uzkrāj ceļu netīrumus.

Lai nodrošinātu optimālu veiktspēju un pagarinātu auto kalpošanas laiku, If Apdrošināšana dalās ar ieteikumiem, kā autovadītājiem pielāgot savu braukšanas stilu un sagatavot elektroauto jaunajai sezonai.

“Elektroauto popularitāte joprojām strauji pieaug – saskaņā ar If Apdrošināšanas datiem 2024. gadā tika apdrošināts par 47 % vairāk elektroauto nekā 2023. gadā. Tāpat kā iekšdedzes dzinēja automašīnām, arī elektroauto tiek fiksēti līdzīgi apdrošināšanas gadījumi, kas saistīti ar stiklojuma bojājumiem, bojātiem riepu diskiem, sadursmēm ar dzīvniekiem vai ceļu satiksmes negadījumu, kurā iesaistīts cits transportlīdzeklis,” novērojumos dalās If Apdrošināšanas Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš.

Ģ. Kubliņš vērš uzmanību uz to, ka, iestājoties siltākam laikam, uz ceļiem palielinās satiksmes dalībnieku skaits, kas satiksmi padara dinamiskāku. Elektroauto vadītājiem jābūt īpaši uzmanīgiem, jo šiem transportlīdzekļiem ir raksturīgs straujš uzrāviens. Ielās atkal parādās autovadītāji, kuri ziemā izvēlējās citus pārvietošanās līdzekļus un var būt zaudējuši auto vadīšanas iemaņas. Tāpat satiksmē atgriežas motociklisti, par kuriem ziemā esam pieraduši nedomāt, un mūsu uzmanība pret viņiem var būt mazinājusies. Visbeidzot, pavasarī būtiski pieaug arī velosipēdistu un elektrisko skrejriteņu vadītāju skaits. Šiem braucamrīkiem jāpievērš īpaša uzmanība, šķērsojot krustojumus, iebraucot pagalmos un stāvvietās.

“Domājot par atbilstošu braukšanu pavasarī, svarīgi arī pievērst uzmanību gan ceļa segumam, kuru nereti klāj akmentiņi un šķembas, tādēļ jāievēro droša braukšanas distance un atbilstošs ātrums, gan arī laikapstākļu maiņai. Ja ziemā mēs esam pieraduši pie vājākas un tumšākas gaismas, tad pavasara saule var apžilbināt autovadītājus un tas potenciāli var radīt nopietnas sekas, tāpēc jāpārliecinās, ka automašīnas logi ir tīri gan no ārpuses, gan iekšpuses. Der arī apsvērt lietot saulesbrilles ar polarizētām lēcām, jo tās efektīvi novērš atspīdumu,” norāda Ģ. Kubliņš.

Līdz ar silto laiku elektroauto darbspēja kļūst efektīvāka nekā ziemā, tāpēc, veicot vienkāršās pārbaudes un apkopi, autovadītāji var nodrošināt sev drošu un komfortablu braukšanu visas pavasara un vasaras sezonas garumā.

Akumulatora pārbaude un efektivitātes optimizēšana. “Ziemā elektroauto patērē vairāk enerģijas, jo apsildes sistēma un zemā temperatūra ietekmē akumulatora darbību. Pavasarī elektroauto nobraukums ar vienu uzlādi palielinās, tomēr ieteicams sekot līdzi tam, kāda ir efektivitāte, pārvietojoties ikdienas maršrutos,” stāsta Ģ. Kubliņš. Viņš iesaka izvairīties no regulāras akumulatora uzlādes līdz 100 %, ikdienas lietošanai saglabājot uzlādes līmeni 80–90 % līmenī, lai tādējādi pagarinātu akumulatora mūžu.

Riepu un balstiekārtas pārbaude. Temperatūras svārstības var samazināt riepu spiedienu. “Svarīgi ir regulāri pārbaudīt riepu spiedienu un noregulēt to atbilstoši ražotāja ieteikumiem, jo pareizs spiediens nodrošina labāku energoefektivitāti un drošību uz ceļa,” norāda Ģ. Kubliņš. Viņš arī iesaka profilaktiski pārbaudīt piekares un amortizatoru stāvokli, jo bedrainie ceļi un sāls, ar kuru ziemā kaisa ceļus, var būt radījuši bojājumus.

Klimata kontroles un salona kopšana. Ar pavasari bieži saistās garāki braucieni un siltāks laiks, tāpēc ir svarīgi pārbaudīt, vai gaisa kondicionēšanas sistēma darbojas atbilstoši. “Ziemas laikā kondicionieris netiek bieži izmantots un filtri var uzkrāt putekļus un netīrumus. Lai nodrošinātu labu gaisa kvalitāti salonā, ieteicams nomainīt salona gaisa filtru,” atgādina eksperts.

Programmatūras un sistēmu atjaunināšana. Elektroauto bieži arī saņem programmatūras atjauninājumus, kas var uzlabot akumulatora pārvaldību un efektivitāti. “Regulāri jāpārbauda, vai auto ir jaunākie ražotāja atjauninājumi, jo tie var uzlabot ne tikai nobraukuma efektivitāti, bet arī vispārējo braukšanas pieredzi,” saka Ģ. Kubliņš.


 

 
Visi komentāri
 
0pis 28.marts 2025 9:02
1 1 Atbildēt

Jāpārbauda, vai gadījumā nav atcelti EV atvieglojumi. Lai nebūtu kārtējā "bet mani par ko?!? es taču neko nepārkāpu!!!"

Onsis 28.marts 2025 16:16
1 0 Atbildēt

nolikt sētā un tur auzdzēt vistas!

650 28.marts 2025 23:52
0 0 Atbildēt

Vai elektroauto (arī) rūsē? Jebvai (jeoptvai..) uz tiem sāls uzeiz pārvēršas par elektrisko cukuru? Ja ira korodējusi (vai korumpējusies) battereja,vai špahtelēt drīkst?

ZZZZ 29.marts 2025 7:12
0 0 Atbildēt

Krown pavasarī. Pakalpo jums, kas ietver 650 vietu atsāļošanas apstrādi. Tie izkaisītie/izlietie reaģenta nano putekļi mētājās uz un malā ceļam. Pat vizuāli tie redzami kā balti izsāļojumi.

650 30.marts 2025 13:44
0 0 Atbildēt

Nu ir jau arī iespēja pie Specālistiem to visu izjaukt/apsmērēt/saliktatpakaļ. Tā pa kādiem 6500,-

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pirmais testa brauciens ar jaunākajiem "Latvijas Gada auto 2026" pretendentiem t/c Mols - Kungu rija (+ VIDEO) 7

Sākušies konkursa "Latvijas Gada auto 2026" testi - iAuto.lv piesaka pirmā testa dalībniekus, bet eksperti dalās ar pirmajiem iespaidiem. Lasīt vairāk

 

Nevietā apdzinējs liek kūpēt bremzēm pretējā joslā (+ VIDEO) 17

Apdzenot līkumā, furgoniņa vadītājs liek nobremzēt vieglajam auto pretējā joslā, bet aiz tā braucošajam vadītājam situācija veidojas vēl bīstamāka. Lasīt vairāk

 

Kravas automašīnas kļūs vēl drošākas mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem (+ VIDEO) 14

Kravas automobilis ir ne vien darbarīks un ekonomikas dzinējspēks, bet arī 40 tonnas smags paaugstinātas bīstamības objekts satiksmē. Scania Latvia apmācību meistars Gints Vārtukapteinis: “Kaut arī kravas auto skaits sastāda tikai 1,5 % no kopējā transportlīdzekļu skaita, 15% iekļūst negadījumos ar nāvējošām sekām.” Lasīt vairāk

 

Sadursme ar velosipēdisti (+ VIDEO) 83

No video komentāra: "Mēs nekādā veidā neaizstāvam autovadītāju, taču velosipēdiste noteikti varēja labāk parūpēties par savu drošību. Tāpat kā gājēju un velosipēdistu gadījumā, iebraukšana/iebraukšana pārejā/pārejā, nepārliecinoties, ka visi autovadītāji jūs redz un bremzē, ir katastrofas cēlonis." Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti