Visi komentāri - Cena vai drošība: kā riepu izvēle ietekmē braukšanu, skaidro speciālists

Cena vai drošība: kā riepu izvēle ietekmē braukšanu, skaidro speciālists 10

 

Foto: Publicitātes attēls

UP PR | 20.maijs 2025 11:00

Riepu iegāde ir svarīgs lēmums, kas ietekmē ne vien braukšanas drošību, bet arī komfortu un mūsu maciņu. Latvijas autovadītāji nereti vadās pēc cenas vai pārdevēju ieteikumiem, taču, ņemot vērā automašīnas ražotāja norādes un braukšanas apstākļus, iespējams izvēlēties riepas, kas kalpos ilgāk un uzlabos braukšanas pieredzi.

. “Inter Cars” produktu vadītājs Gundars Liekne dalās padomos, kā izvēlēties piemērotas riepas un ar vienkāršiem ikdienas ieradumiem pagarināt to kalpošanas laiku.

Riepu izvēle - cena, ieteikumi vai apzināta izvēle

Latvijas autovadītājus riepu iegādē galvenokārt vada divi faktori: cena un pārdevēja ieteikums. “Inter Cars” produktu vadītājs Gundars Liekne novērojis, ka lielākā daļa pircēju izvēlas lētākās riepas, kas tiek reklamētas internetā vai kuru ieteikumu saņem no pārdevēja.

Viņš norāda, ka pircēji bieži izvēlas riepas ar atpazīstamu zīmolu vai pievilcīgu cenu, neiedziļinoties, vai tās atbilst viņu braukšanas paradumiem un ceļu stāvoklim. “Rezultātā daudzi brauc ar nepiemērotām riepām - ne tikai drošības, bet arī komforta un ekonomijas ziņā,” uzsver eksperts.

Šāda pieeja var radīt problēmas, jo nepiemērotas riepas ātrāk nolietojas un var pasliktināt braukšanas kvalitāti. Piemēram, šosejas riepas, kas paredzētas gludam asfaltam, uz grants ceļiem dod vāju saķeri, savukārt robustas riepas uz šosejas palielina degvielas patēriņu un radīs lielāku troksni.

Kā norāda “Inter Cars” speciālists, pat budžeta klases riepas var nodrošināt labu kvalitāti, ja tās izvēlētas pareizi. Apzināta izvēle un vienkārši ikdienas ieradumi ir atslēga ilgstošai un ekonomiskai riepu lietošanai.

Uzlīme uz durvīm – atslēga pareizai riepu izvēlei

Lai izvēlētos pareizās riepas, autovadītājiem jāņem vērā automašīnas ražotāja ieteikumi un braukšanas apstākļi. “Ražotājs uzlīmē parasti norāda riepu izmēru un vēlamo spiedienu - šos datus var atrast atverot vadītāja durvis uz B statnes,” norāda Liekne. Viņš iesaka izvēlēties tieši šos parametrus, jo tie nodrošina optimālu vadāmību, drošību un mazāku riepu nodilumu.

Riepu dažādība viena izmēra ietvaros

Vasaras riepu sortiments viena izmēra ietvaros var būtiski atšķirties. “Ir riepas, kas piemērotas šosejai - tās būs ar zemāku rites pretestību un klusāku gaitu, savukārt universālās riepas, kas piemērotas arī grants ceļiem, būs ar izteiktāku un robustāku protektoru,” stāsta Liekne.

“Piemēram, universālās riepas ir piemērotas vadītājiem, kuri brauc gan pa asfaltu, gan lauku ceļiem, savukārt šosejas riepas būs piemērotas pilsētas un garo distanču braucējiem,” viņš piebilst.

Riepas atšķiras arī pēc braukšanas sajūtām. Komforta riepas ir ar mīkstākiem sānu bortiem, absorbē ceļa nelīdzenumus un ir piemērotas mierīgai ikdienas braukšanai, savukārt sportiskās riepas ir stingrākas, nodrošinot precīzāku stūres reakciju un stabilitāti pagriezienos, kas noder dinamiskākiem autovadītājiem.

Liekne uzsver, ka drošības ziņā starp šīm klasēm praktiski nav atšķirību: “Ja izvēlamies savam automobilim atbilstošu un kvalitatīvu riepu, drošība būs nemainīga. Izvēle ir par braukšanas stilu un komfortu.”

Riepu efektivitāte pret ceļu realitāti

Uz riepām norādītie parametri - rites pretestība, bremzēšanas ceļš uz slapja seguma un trokšņa līmenis - palīdz izvērtēt to efektivitāti. “Ideālos apstākļos - uz gluda asfalta un ātrumā virs 80 km/h - augstākas klases riepas var ietaupīt degvielu salīdzinot ar zemākas klases riepām,” skaidro “Inter Cars” speciālists. Viņš piebilst, ka nobraucot 40 000 km, riepu izvēle var radīt ievērojamus ietaupījumus.

Tomēr Latvijas ceļu stāvoklis - dažādas bedrītes, grubuļains asfalts un grants segums -  samazina šos ieguvumus. “Bedres un akmeņi rada papildu rites pretestību un troksni, tāpēc augstākās klases riepu priekšrocības var nebūt tik izteiktas,” atzīst eksperts. Tomēr pat uz sliktiem ceļiem pareizi izvēlētas riepas, piemēram, ar robustāku protektoru lietainos apstākļos, uzlabos drošību.

Vienkārši ikdienas ieradumi ļauj riepām kalpot ilgāk

“Inter Cars” produktu vadītājs Gundars Liekne uzsver, ka riepas “nedrīkst uzmontēt un pēc tam par tām aizmirst”. Regulāra riepu pārbaude ne tikai pagarina to kalpošanas laiku, bet arī ietaupa naudu un uzlabo drošību un komfortu pie stūres.

Spiediens riepās

Pēc jaunu riepu uzstādīšanas spiediens var mainīties jau pēc nedēļas, kad riepa ir “uzsēdusies” uz diska. Spiedienu jāpārbauda arī pirms garākiem braucieniem vai pie straujām temperatūras svārstībām (piemēram, no +30°C uz +15°C). Pareizs spiediens samazina rites pretestību, degvielas patēriņu un riepu nodilumu.

Riteņu savērsuma kontrole

Regulāra riteņu savērsuma pārbaude novērš nevienmērīgu riepu nodilumu, pagarinot to kalpošanas laiku.

Saudzīga braukšana

Strauja paātrināšanās, asa bremzēšana un intensīvi pagriezieni paātrina riepu nodilumu. Jo agresīvāk brauc, jo ātrāk riepas nolietosies.

Kā norāda Gundars Liekne, pareiza riepu izvēle un regulāra apkope ir ieguldījums drošībā, komfortā un maciņā. Sekojot automašīnas ražotāja ieteikumiem, izvēloties braukšanas apstākļiem atbilstošas riepas un ievērojot vienkāršus ikdienas ieradumus, autovadītāji var baudīt patīkamāku braukšanu un pagarināt riepu kalpošanas laiku.

 

 
Visi komentāri
 
0pis 20.maijs 2025 11:27
1 0 Atbildēt

Vai universālās riepas der arī bedrainajiem un 200x lāpītajiem ceļiem?

Jūrmalnieks 20.maijs 2025 12:42
1 1 Atbildēt

Latvietim parastajam ir tikai un vienīgi cena - jo lētak jo labak! Pirks kaut šingling maxx pro, ja tā būs lētāka ne kā goodyear u.c. zināmie brendi.

 Nemaz nerunājot par lietotajām riepam, kur eiropā met miskastē, bet mūsejie biznesmeņi izvelk no misenēm, atved šeit un pārdod jo redz vēl 3.5...4.5mm atlikums par visu pārejo lielākajam vairumam ir pie kājas, ka tik super lēti, 'ripo' un var iziet skati, jeb ir vismaz 1.6mm.... 😉

Iz pieredzes, ja vēl ziemas riepās kaut cik vēl ir prātiņi, ta vasarenēs.... skuju tu iestāstīsi ka brendiniece pieņemsim kas maksā 300€/4gab kompl būs ievērojami labāka, DROŠĀKA un pat 1-2 sezonu ilgāk kalpos jo startā IR dziļāks protektors, par jebkuru ķīnieti kas maksā pieņemsim 220€/kompl....

Nu un ta var tik iedomāties cik 'kopējā' satiksmes drošība ir droša.

HE 20.maijs 2025 12:56
1 1 Atbildēt

NO pieredzes , ne visas brendu riepas ir tik ''labas, drošas un kvalitatīvas'', ir pamēģināts vasarai ķinas sailuns, nejutu nekādu starpību kratoties pa brīnumzemes autobāņiem, cena 4.gab 240e , iepriekš brends 4.gab 600e.Izskatās ka ķīnietis izturēs 3 vasaras, pret četrām brendam.

Janka 20.maijs 2025 13:56
1 0 Atbildēt

Protams ir riepu cietība, pats protektora raksts utml. Ja mīksta riepa ta saķere vnk būs fantastiska, bet ātri nodils...

 Iepriekšejam auto, pērkot bija virsū svaigas goodyear, neatceros vair smodeli, bet bija pus sezonu brauktas.

 Babītes viadukts, sauss vasaras asfalts cenšoties speciali neprovocēt, turēt stūri vienādi un palielināt ātrumu.

 Ātrums 90kmh, līdz riepa sāka 'kaukt' pie 95kmh sāka darboties elektronika piepalīdzot ar saķeri.

Vēl 2 vasaras nobraucu, kopā 3 vasaras atlikums ap 3.5mm, ka nomainīju.

 Nopirku izslavētos sailunus Atrezzo zsr. Tas pats viadukts, tie pasi sausie laikapstākļi, tas pats asfalts un auto, bet riepa jau pie 80kmh sāk kaukt, pie 85 sāk midžināties elektronika.

 Norakstīju uz to naudas ietaupījumu(tolaik 100€/kompl ''ietaupīju'' ja salīdzināju ar brendu) un ar to reiķinājos.

Nākamaja vasarā, gan... KRIETNI jūtami pasliktinajās veiktspēja tieši slapjumā. Elektronika krietni vairāk midzinājās, pilnās risēs biežaka akvaplanēsana.

 Pēc sajūtām veiktspēja tāda pati kā 4 gadīgam brendiniecem, kaut sailunam tik otrais gads.

Sausumā to pašu viaduktu sausos apstākļos nu jau uz 70 tik varēju izņemt, līdz riepas sāk kaukt.

 Nobraucu to vasaru nomainīju, lai arī atlikums bij vēl ap 5mm, bet nu riepas īpasi slapjumā/risēs uzvedās kā brendiniece kurai bij ap 3.5mm.

Un ja ar brendu personīgi nobraucu 3 vasaras, bet ar sailunu nobraucu 2 vasaras, nez vai ir vērts upurēt šo drošību, bet nu protams katram jau savi nobrauktie km, savi dzīves standarti... Noteikti ir tādi kas vēl 2 vasaras nobrauktu ar to sailunu un neraudatu, kamēr slidinās, bet ja sanāktu bleķus salocīt, ta vainos visus citus, tik ne sevi.

Kopš šī brīža uz riepām vairs netaupu! Jo zinu, ka ja nu vajadzēs, ta gumija nepievils. 👍

Jūrmalnieks 20.maijs 2025 12:57
2 0 Atbildēt

Un stāsts nav par kaut kadiem pensionāriem vai maznodrošinātajiem, kas to vienkārsi nevarētu atļauties pieņemsim 90to gadu a4 vai golfam.

atbrauc ar 5-10gv auto kas maksā 20tūkst+ bet viņam interesē tikai ķīniešu gumija, jo tā lētaka, pamat doma ka viņš esot super šumahers, bet ja nu galīgi... tad krutā auto elektronika visu nokontrolēšot. 😂 mhm

anonimikis 20.maijs 2025 13:11
1 1 Atbildēt

Latvijas vidējām autobraucējam ar vidēju un mazliet virs vidējā nobraukumu 15-20k gadā vasarenes nav vajadzīgas kā suga. Sniegs bija kad pēdējais? Aizvakar. Uz max 5 mēnešiem stutēt vasaras riepas, tērēt tam laiku un naudu 2x gadā, beigās tur nekāds ietaupījums nesanāk.

HE 20.maijs 2025 13:39
1 0 Atbildēt

Ja gribās izbraukt kur rietumu virzienā , tad tikai ziemenes nebūs labākais variants , pie 140km/h un ātrāk gumija sāk smirdēt...man ir divi komplekti ar diskiem , nomaiņa stundas darbs , kādas tur baigās izmaksas

650 20.maijs 2025 16:06
0 0 Atbildēt

Ā,jā.Vai tad "riepu tirgotāji" mums vispār tirgo mūsu tirgū kādas "nedrošas" riepas.Nu vai ta viņiem galīg Kauna nava..

Ps.ir jau gan redzētas komfortablas un uztcami braucošas tieši ar izcili stingriem bortiem.Un ka pie samērā plata izmēra pa risēm un nelīdzenumiem brauc vienkārši pofigā,plus vēl pat pa pirmo šļūdoni apnulles temperatūrā.Jā.

felix65 20.maijs 2025 21:09
0 0 Atbildēt

Arī firmas riepas mēdz gļukot. Jauna mašīna un no konveijera Continental, bet kad pāraujoties ( otrs disku kpl. ) ieradzīju to kilogramīgo gruziku... b..ļa, biju a...hujā. Pie noteikta ātruma pat jūtu nelielu vibrāciju. Vajadzēs laikam pārbalansēt, ja kas. Vai pirkt jaunu. Garantijā jau diez vai nomainīs.

W12 20.maijs 2025 22:00
1 0 Atbildēt

Ķīnas produkcija no gada uz gadu arvien vairāk pārpludina Eiropas un tai skaitā mūsu tirgu. Un kā nu ne - melnas, apaļas, spīdīgas ar no Eiropas vadošo riepu ražotājiem nokopētiem protektoriem. Un turklāt vēl arī salda cena…Bet problēma jau tā, ka tas ķīnietis ir tik slinks, ka ir aizmirsis nozagt riepu gumijas mikstūras “recepti”…Un tā nu autobraucējs parastais nopērk labo lēto ķīniešu riepas izstrādājumu nemaz nenojaušot kādus “pārsteigumus” šis superizstrādājums var sagādāt veicot straujākus manevrus pat uz mitra asfalta…Ir pārbaudīts praksē…asāku izjūtu cienītājiem iesaku pamēğināt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Latvijā kas nebijis - Ādažu un Saulkrastu novada iedzīvotāju pārvietošanos ierobežo privātais tilts (+ VIDEO) 5

Ādažu un Saulkrastu novadus savieno tilts, kas, izrādās, ir privātīpašums, ko citi abu novadu iedzīvotāji nemaz nevar izmantot! Kā Ādažu, tā Saulkrastu domē atzīst, ka tas ir visnotaļ dīvaini, ka tiltu var privatizēt. Kaut arī vairāku gadu garumā ir notikušas sarunas par šo tiltu, tomēr risinājums nav rasts. Lasīt vairāk

 

Škoda pasaules čempionātā hokejā prezentē jauno Enyaq RS (+ VIDEO)

Jaudīgākā Enyaq iznākšana noslēdz gan paša modeļa modernizāciju, gan arī visas RS sērijas atjaunotni. Enyaq RS ar jauno Modern Solid priekšu būs pieejams ar standarta un kupejas virsbūvi. Ar ko tas vēl atšķiras no parastiem Enyaq? Lasīt vairāk

 

Raidījums: Saules parku īpašnieki pieļauj investīciju apturēšanu 11

Ņemot vērā lielās balansēšanas jaudu izmaksas, var tikt krietni apgrūtināta investīciju piesaiste, svētdienas vakarā vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga". Lasīt vairāk

 

Meksikas buriniekam ar mastiem aizķerot Bruklinas tiltu Ņujorkā, divi bojāgājušie (+ VIDEO) 12

Ņujorkā sestdienas vakarā Meksikas jūras spēku mācību burinieks "Cuauhtémoc" Īstriveras upē ar mastiem aizķēra Bruklinas tiltu, un negadījumā visi trīs masti tika daļēji nolauzti, kā arī gāja bojā divi un tika ievainoti 19 kuģa apkalpes locekļi, paziņoja Ņujorkas mērija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti