Visi komentāri - Cena vai drošība: kā riepu izvēle ietekmē braukšanu, skaidro speciālists

Cena vai drošība: kā riepu izvēle ietekmē braukšanu, skaidro speciālists 22

 

Foto: Publicitātes attēls

UP PR | 20.maijs 2025 11:00

Riepu iegāde ir svarīgs lēmums, kas ietekmē ne vien braukšanas drošību, bet arī komfortu un mūsu maciņu. Latvijas autovadītāji nereti vadās pēc cenas vai pārdevēju ieteikumiem, taču, ņemot vērā automašīnas ražotāja norādes un braukšanas apstākļus, iespējams izvēlēties riepas, kas kalpos ilgāk un uzlabos braukšanas pieredzi.

. “Inter Cars” produktu vadītājs Gundars Liekne dalās padomos, kā izvēlēties piemērotas riepas un ar vienkāršiem ikdienas ieradumiem pagarināt to kalpošanas laiku.

Riepu izvēle - cena, ieteikumi vai apzināta izvēle

Latvijas autovadītājus riepu iegādē galvenokārt vada divi faktori: cena un pārdevēja ieteikums. “Inter Cars” produktu vadītājs Gundars Liekne novērojis, ka lielākā daļa pircēju izvēlas lētākās riepas, kas tiek reklamētas internetā vai kuru ieteikumu saņem no pārdevēja.

Viņš norāda, ka pircēji bieži izvēlas riepas ar atpazīstamu zīmolu vai pievilcīgu cenu, neiedziļinoties, vai tās atbilst viņu braukšanas paradumiem un ceļu stāvoklim. “Rezultātā daudzi brauc ar nepiemērotām riepām - ne tikai drošības, bet arī komforta un ekonomijas ziņā,” uzsver eksperts.

Šāda pieeja var radīt problēmas, jo nepiemērotas riepas ātrāk nolietojas un var pasliktināt braukšanas kvalitāti. Piemēram, šosejas riepas, kas paredzētas gludam asfaltam, uz grants ceļiem dod vāju saķeri, savukārt robustas riepas uz šosejas palielina degvielas patēriņu un radīs lielāku troksni.

Kā norāda “Inter Cars” speciālists, pat budžeta klases riepas var nodrošināt labu kvalitāti, ja tās izvēlētas pareizi. Apzināta izvēle un vienkārši ikdienas ieradumi ir atslēga ilgstošai un ekonomiskai riepu lietošanai.

Uzlīme uz durvīm – atslēga pareizai riepu izvēlei

Lai izvēlētos pareizās riepas, autovadītājiem jāņem vērā automašīnas ražotāja ieteikumi un braukšanas apstākļi. “Ražotājs uzlīmē parasti norāda riepu izmēru un vēlamo spiedienu - šos datus var atrast atverot vadītāja durvis uz B statnes,” norāda Liekne. Viņš iesaka izvēlēties tieši šos parametrus, jo tie nodrošina optimālu vadāmību, drošību un mazāku riepu nodilumu.

Riepu dažādība viena izmēra ietvaros

Vasaras riepu sortiments viena izmēra ietvaros var būtiski atšķirties. “Ir riepas, kas piemērotas šosejai - tās būs ar zemāku rites pretestību un klusāku gaitu, savukārt universālās riepas, kas piemērotas arī grants ceļiem, būs ar izteiktāku un robustāku protektoru,” stāsta Liekne.

“Piemēram, universālās riepas ir piemērotas vadītājiem, kuri brauc gan pa asfaltu, gan lauku ceļiem, savukārt šosejas riepas būs piemērotas pilsētas un garo distanču braucējiem,” viņš piebilst.

Riepas atšķiras arī pēc braukšanas sajūtām. Komforta riepas ir ar mīkstākiem sānu bortiem, absorbē ceļa nelīdzenumus un ir piemērotas mierīgai ikdienas braukšanai, savukārt sportiskās riepas ir stingrākas, nodrošinot precīzāku stūres reakciju un stabilitāti pagriezienos, kas noder dinamiskākiem autovadītājiem.

Liekne uzsver, ka drošības ziņā starp šīm klasēm praktiski nav atšķirību: “Ja izvēlamies savam automobilim atbilstošu un kvalitatīvu riepu, drošība būs nemainīga. Izvēle ir par braukšanas stilu un komfortu.”

Riepu efektivitāte pret ceļu realitāti

Uz riepām norādītie parametri - rites pretestība, bremzēšanas ceļš uz slapja seguma un trokšņa līmenis - palīdz izvērtēt to efektivitāti. “Ideālos apstākļos - uz gluda asfalta un ātrumā virs 80 km/h - augstākas klases riepas var ietaupīt degvielu salīdzinot ar zemākas klases riepām,” skaidro “Inter Cars” speciālists. Viņš piebilst, ka nobraucot 40 000 km, riepu izvēle var radīt ievērojamus ietaupījumus.

Tomēr Latvijas ceļu stāvoklis - dažādas bedrītes, grubuļains asfalts un grants segums -  samazina šos ieguvumus. “Bedres un akmeņi rada papildu rites pretestību un troksni, tāpēc augstākās klases riepu priekšrocības var nebūt tik izteiktas,” atzīst eksperts. Tomēr pat uz sliktiem ceļiem pareizi izvēlētas riepas, piemēram, ar robustāku protektoru lietainos apstākļos, uzlabos drošību.

Vienkārši ikdienas ieradumi ļauj riepām kalpot ilgāk

“Inter Cars” produktu vadītājs Gundars Liekne uzsver, ka riepas “nedrīkst uzmontēt un pēc tam par tām aizmirst”. Regulāra riepu pārbaude ne tikai pagarina to kalpošanas laiku, bet arī ietaupa naudu un uzlabo drošību un komfortu pie stūres.

Spiediens riepās

Pēc jaunu riepu uzstādīšanas spiediens var mainīties jau pēc nedēļas, kad riepa ir “uzsēdusies” uz diska. Spiedienu jāpārbauda arī pirms garākiem braucieniem vai pie straujām temperatūras svārstībām (piemēram, no +30°C uz +15°C). Pareizs spiediens samazina rites pretestību, degvielas patēriņu un riepu nodilumu.

Riteņu savērsuma kontrole

Regulāra riteņu savērsuma pārbaude novērš nevienmērīgu riepu nodilumu, pagarinot to kalpošanas laiku.

Saudzīga braukšana

Strauja paātrināšanās, asa bremzēšana un intensīvi pagriezieni paātrina riepu nodilumu. Jo agresīvāk brauc, jo ātrāk riepas nolietosies.

Kā norāda Gundars Liekne, pareiza riepu izvēle un regulāra apkope ir ieguldījums drošībā, komfortā un maciņā. Sekojot automašīnas ražotāja ieteikumiem, izvēloties braukšanas apstākļiem atbilstošas riepas un ievērojot vienkāršus ikdienas ieradumus, autovadītāji var baudīt patīkamāku braukšanu un pagarināt riepu kalpošanas laiku.

 

 
Visi komentāri
 
0pis 20.maijs 2025 11:27
1 0 Atbildēt

Vai universālās riepas der arī bedrainajiem un 200x lāpītajiem ceļiem?

Jūrmalnieks 20.maijs 2025 12:42
1 3 Atbildēt

Latvietim parastajam ir tikai un vienīgi cena - jo lētak jo labak! Pirks kaut šingling maxx pro, ja tā būs lētāka ne kā goodyear u.c. zināmie brendi.

 Nemaz nerunājot par lietotajām riepam, kur eiropā met miskastē, bet mūsejie biznesmeņi izvelk no misenēm, atved šeit un pārdod jo redz vēl 3.5...4.5mm atlikums par visu pārejo lielākajam vairumam ir pie kājas, ka tik super lēti, 'ripo' un var iziet skati, jeb ir vismaz 1.6mm.... 😉

Iz pieredzes, ja vēl ziemas riepās kaut cik vēl ir prātiņi, ta vasarenēs.... skuju tu iestāstīsi ka brendiniece pieņemsim kas maksā 300€/4gab kompl būs ievērojami labāka, DROŠĀKA un pat 1-2 sezonu ilgāk kalpos jo startā IR dziļāks protektors, par jebkuru ķīnieti kas maksā pieņemsim 220€/kompl....

Nu un ta var tik iedomāties cik 'kopējā' satiksmes drošība ir droša.

HE 20.maijs 2025 12:56
3 1 Atbildēt

NO pieredzes , ne visas brendu riepas ir tik ''labas, drošas un kvalitatīvas'', ir pamēģināts vasarai ķinas sailuns, nejutu nekādu starpību kratoties pa brīnumzemes autobāņiem, cena 4.gab 240e , iepriekš brends 4.gab 600e.Izskatās ka ķīnietis izturēs 3 vasaras, pret četrām brendam.

Janka 20.maijs 2025 13:56
2 2 Atbildēt

Protams ir riepu cietība, pats protektora raksts utml. Ja mīksta riepa ta saķere vnk būs fantastiska, bet ātri nodils...

 Iepriekšejam auto, pērkot bija virsū svaigas goodyear, neatceros vair smodeli, bet bija pus sezonu brauktas.

 Babītes viadukts, sauss vasaras asfalts cenšoties speciali neprovocēt, turēt stūri vienādi un palielināt ātrumu.

 Ātrums 90kmh, līdz riepa sāka 'kaukt' pie 95kmh sāka darboties elektronika piepalīdzot ar saķeri.

Vēl 2 vasaras nobraucu, kopā 3 vasaras atlikums ap 3.5mm, ka nomainīju.

 Nopirku izslavētos sailunus Atrezzo zsr. Tas pats viadukts, tie pasi sausie laikapstākļi, tas pats asfalts un auto, bet riepa jau pie 80kmh sāk kaukt, pie 85 sāk midžināties elektronika.

 Norakstīju uz to naudas ietaupījumu(tolaik 100€/kompl ''ietaupīju'' ja salīdzināju ar brendu) un ar to reiķinājos.

Nākamaja vasarā, gan... KRIETNI jūtami pasliktinajās veiktspēja tieši slapjumā. Elektronika krietni vairāk midzinājās, pilnās risēs biežaka akvaplanēsana.

 Pēc sajūtām veiktspēja tāda pati kā 4 gadīgam brendiniecem, kaut sailunam tik otrais gads.

Sausumā to pašu viaduktu sausos apstākļos nu jau uz 70 tik varēju izņemt, līdz riepas sāk kaukt.

 Nobraucu to vasaru nomainīju, lai arī atlikums bij vēl ap 5mm, bet nu riepas īpasi slapjumā/risēs uzvedās kā brendiniece kurai bij ap 3.5mm.

Un ja ar brendu personīgi nobraucu 3 vasaras, bet ar sailunu nobraucu 2 vasaras, nez vai ir vērts upurēt šo drošību, bet nu protams katram jau savi nobrauktie km, savi dzīves standarti... Noteikti ir tādi kas vēl 2 vasaras nobrauktu ar to sailunu un neraudatu, kamēr slidinās, bet ja sanāktu bleķus salocīt, ta vainos visus citus, tik ne sevi.

Kopš šī brīža uz riepām vairs netaupu! Jo zinu, ka ja nu vajadzēs, ta gumija nepievils. 👍

Krišs 21.maijs 2025 11:18
1 1 Atbildēt

Ja brauc taisni pa ''autobāni'' un nejūti atsķirību, pamēģini veikt ekstrēmo bremzešanu no tiem pašiem 150-160kmh vai LV iemīļoto 110, kaut pa šoseju pie mums būtu jabrauc 90.

 Salīdzini ar savu auto, kur auto apstājas ar sailun kur ar brendu, ieskrienoties un sākot bremzēt vienā punktā.

 Cik profesionāli testi parāda ar sailun vai triangle kas skatās ''premium ekonomiskā'' klase, šādos ātrumos būs 15-25m garāks bremzēsnas ceļš uz sausa asfalta, uz slapja 20-40m, atkarīgs cik ir ūdens uz ceļa, pašas ceļa virsmas utml.

 Par kautkādiem noname ķīniesiem kas vēl lētaki nerunājot!

Nav nauda šādiem testiem? Viduvēji mēs zinam, ka bremzesanas ceļš kopā ar reakciju sastādīs 1/2 no ātruma, braucot līdz 100kmh.

 Ta atmēri 50m, noliec savu bērnu/sievu/māti un tad pats aizej vēl 20..30..40m talāk un ieraugi- pa cik ātrāk varētu apstāties, tajā vienīgajā liktenīgajā brīdī.

 😉 Un padomā vai tas 200-300€ ietaupījums uz 4-5gadu fona ir to vērti?

VISS jau slēpjas tajos ekstrēmajos retajos gadījumos kur katrs metrs var būt no svara jo 'riepa' IR VIENĪGĀ auto detaļa kas ir saskarē ar ceļu.

 Neviena pārgudrā elektronika nepalīdzēs ja virsū sūdīga gumija bez saķeres un tā slīd, tā auto masa vienkarsi neapstāsies un iepūt!

Ne velti doičlandē riepas un bremzes autiņam ir top prioritate un tikai pēctam viss pārejais.

 Pie šosejas/bāņu csng tā ir pirmā lieta ko policija skatās visiem iesaistītajiem.

 Ja riepas būs uzliktas pat ar lielaku ātruma indeksu kas pārsniedz konkrētā auto konstruēto max ātrumu un pat ja būsi cietušais, atrausi sodu par nepareizām riepām ārpus auto konstr. specifikacijas.

 (jo ja viss būtu specenē, varbūt varēji izvairīties)

Tas pie mums, liek ko grib, galvenais ka melns, apaļš un protektora dziļums atbilst ziemai vai vasarai. 🙈

Audit 21.maijs 2025 14:21
0 0 Atbildēt

Nobraukto sezonu skaits nav tik svarīgs cik noripotie km. Ziema YOKOHAMA Ice Guard, vasara PIRELLI Powergy, 5 gadi un 160 t.km. Teorētiski ar abiem komplektiem vēl varētu vienu sezonu vīlēt, bet nav vairs droši. Diez vai lētais "gals" šādu nobraukumu turētu, finālā sanāktu pārmaksāt. Un ja vēl pieskaita braukšanas komfortu/drošību, tad jautājumu vairs nav. Neesmu tik bagāts, lai pirktu lētas lietas!

Jūrmalnieks 20.maijs 2025 12:57
3 0 Atbildēt

Un stāsts nav par kaut kadiem pensionāriem vai maznodrošinātajiem, kas to vienkārsi nevarētu atļauties pieņemsim 90to gadu a4 vai golfam.

atbrauc ar 5-10gv auto kas maksā 20tūkst+ bet viņam interesē tikai ķīniešu gumija, jo tā lētaka, pamat doma ka viņš esot super šumahers, bet ja nu galīgi... tad krutā auto elektronika visu nokontrolēšot. 😂 mhm

BMW 22.maijs 2025 10:58
0 0 Atbildēt

Nepiekrītu, es no salona dotās Bridgestone eko riepas nomainīju pret Westlake, jo, ar tiem Bridgestone varēja slapjā līkumā nosisties. Westlake bija lētas un ceļu turēja ideāli. Tā kā Brendam vairs nav nekādas nozīmes. 

UN par tiem milimetriem runājot, ir gadījies nopirkt pilnīgi jaunus KORMORAn, kuriem bija tikai 6mm protektors. Tātad brends negarantē kvalitāti un zem brenda nosaukuma mēdz iesmērēt brāķi.

Ābols 22.maijs 2025 11:41
0 0 Atbildēt

Izglītojies! Jau vismaz gadus 15 no razotnes riepas nebūt nav tās 'labākās' ja domā par saķeri, jo ražotājam svarīgs ir tikai viens- auto eko rādītājs. Ar ko glamūret cik taupīgs un cik ar vienu bāku ar konkrēto auto var nobraukt!

 Šīs riepas skaitās kopā ar auto komplektāciju, nevis patstāvīgas riepas tādejādi tur juridiski likumi tiek apieti un šīs riepas tiek SPECIĀLI sūtītas riepu ražotājiem un parasti būs ar cietāku sastāvu un pat mazaku protektora dziļumu, lai lētak izražot - tālak un zaļāk uz papīra brauksi, bet būs nekofortablākas 'līkumos' sūdīgākas un ātrāk lietotājam būs jāmeklē jaunas.

 Parasti pec garā modeļa nr. tur kāds papildus burts vai cipariņš ir klāt kas atšķir.

Tak JĒL DAUDZ testu pieejami yt par šo tēmu! Īpaši tas tagad ir ev tosteru gadījumos ka tās vasaras riepas ir super cietas koka kluči konstantīni, kas ir labi priekš super ierobežotā pieejamā nobraukuma, bet sūdīgi visos citos aspektos.

 Tas pieņemsim bridgestone kas ir uzauts pērkot jaunu auto un itkā taspats bridgestone modelis ko nopirksi pa savu naudu veikalā, nebūs viens un taspats, jo modelis viens, bet modeļu nr. būs citi!

 😉 Uz auto uzautais bridgestone vairak kalpo kā smuka reklāma-abpuseja sadarbība, ka pieņemsim tās esot 'bmw' oriģinālās riepas.

 Kur abas puses var pēctam slaukt reklāmas un saņemt ienākumus no tā.

BMW 22.maijs 2025 13:14
0 0 Atbildēt

Nosauc kaut vienu iemeslu, kāpēc man vēl vajadzētu pirkt Bridgestone par savu naudu, ja man iespaids par šo brendu ir sabojāts tik ļoti, ka pat ķīnietis šķiet labāka izvēle? Riepai ir jābūt tādai, lai es gribētu to pirkt atkal un atkal.

Pateicoties Bridgestone esmu sapratis, ka vasarai ķīnietis ir ok. Ziemai gan vēl baidos eksperimentēt ar ķīnieti, turos pie HAkkapelitām.

anonimikis 20.maijs 2025 13:11
2 3 Atbildēt

Latvijas vidējām autobraucējam ar vidēju un mazliet virs vidējā nobraukumu 15-20k gadā vasarenes nav vajadzīgas kā suga. Sniegs bija kad pēdējais? Aizvakar. Uz max 5 mēnešiem stutēt vasaras riepas, tērēt tam laiku un naudu 2x gadā, beigās tur nekāds ietaupījums nesanāk.

HE 20.maijs 2025 13:39
1 0 Atbildēt

Ja gribās izbraukt kur rietumu virzienā , tad tikai ziemenes nebūs labākais variants , pie 140km/h un ātrāk gumija sāk smirdēt...man ir divi komplekti ar diskiem , nomaiņa stundas darbs , kādas tur baigās izmaksas

650 20.maijs 2025 16:06
0 0 Atbildēt

Ā,jā.Vai tad "riepu tirgotāji" mums vispār tirgo mūsu tirgū kādas "nedrošas" riepas.Nu vai ta viņiem galīg Kauna nava..

Ps.ir jau gan redzētas komfortablas un uztcami braucošas tieši ar izcili stingriem bortiem.Un ka pie samērā plata izmēra pa risēm un nelīdzenumiem brauc vienkārši pofigā,plus vēl pat pa pirmo šļūdoni apnulles temperatūrā.Jā.

Nju 22.maijs 2025 11:18
0 0 Atbildēt

HALLO! Eiropā ir brīvais tirgus, tev NEVAJAG no eiropas galenās galvas saņemt kaut kādu atļauju lai pārdotu preci eiropā!

 Vari pārdot jebko ko uzražo savā pagalmā. Bet tas nenozīmē ka tas jebkas būs kvalitatīvs ja salīdzina ar kaut kādām eiropas normām un kvalitates standartiem, kas ir papildus ražošanas izmaksas un tapēc ari brendi maksā vairak.

Ķīniesu riepu gadījumā ražo tupeles maksimali lēti(bet ne kvalitatīvi) un ar to arī automātiski spēj konkurēt, jo absolūtam vairakumam lohvadītāju svarīga ir un būs cena. Īpaši ja vēl ķīniesi gudri pareklamē sevi, kā labākos... 

Jēl daduzi ir gatavi pat pirkt atjaunotās riepas un nedomāt ka tām liela iespejamība ir atlīmēties pie 140..160kmh ātruma, izbeidzot savu dzīvi... toties viņam būs gandarījums, ka 'viņš' būs ietaupījis pērkot atjaunoto riepu pa 20€/gab nevis jaunu riepu pa 60€/gab 😉

felix65 20.maijs 2025 21:09
0 0 Atbildēt

Arī firmas riepas mēdz gļukot. Jauna mašīna un no konveijera Continental, bet kad pāraujoties ( otrs disku kpl. ) ieradzīju to kilogramīgo gruziku... b..ļa, biju a...hujā. Pie noteikta ātruma pat jūtu nelielu vibrāciju. Vajadzēs laikam pārbalansēt, ja kas. Vai pirkt jaunu. Garantijā jau diez vai nomainīs.

Krišs 21.maijs 2025 12:00
1 0 Atbildēt

2 gadu garantiju arī riepām nav atcēlis(dažiem brendiem ir arī vēl papildus garantijas, bet ta tur papildus jāveic darbības)

 Protams var gadīties, ka tas nebūs tūlītējs naudas atmakas gadījums, bet 'brāķi' gadās, neizmantot savas tiesības, bet sēdet dīvānā un pukoties interentā, būtu muļķīgi!

Bija man gadījums ar 'brembo' bremžu diskiem kopā ar brembo klučiem.

 Uzliku, iebraucu pirmo 1k, speciali nemetot pa mēmajiem utml, viss kā pēc fen šui.

 Nobraucu vēl ~7k km(4mēn) un sāku just ka stūre vibrē kad mazliet nospiežu pedāli lai lenām nobremzetu. Nekādās peļķēs, vismaz speciali nebiju braucis.

Iedodu savam servisniekam lai paskatās viņs saka, ka viens disks savērpies. Uzliek man jaunus- viss čikiniekā.

 Esošos ārā nemetu, bet braucu uz trodo, rakstu garantijas pieteikumu un nododu gan diskus gan klučus, jo tie ta ar sabojāti.

 Uzreiz teica ka ātri tas nebūs jo ne jau viņi paši to nosaka... viņi sūta pārstāvniekiem parstavnieki uz razotni u.t.t. vopšim ķedīte gara, bet nu parasti 3men laikā ir lēmums.

3men paiet, atbilde nav, uzzvanu, saka ka noskaidrošot, atbildi vairs nesaņemu.

 Tad pēc kopā 8mēn un sakot godīgi biju jau veiksmīgi aizmirsis no trodo ienāk kontā nauda 118€, sakumā domaju wtf, pēcak sapratu - tas par diskiem tatad diskos bija kāds ražošanas defekts. 😉

Nez vai ja būtu pircis 'lētos' diskus pa 25€/gab nevis 42€/gab būtu man nauda atmaksata, visticamāk ka nē. Augsto plauktu brendiem tomēr svarīgs ir savs imidžs un tā, atmaksaja arī par sabojātajiem klučiem par cik arī brembo.

W12 20.maijs 2025 22:00
2 1 Atbildēt

Ķīnas produkcija no gada uz gadu arvien vairāk pārpludina Eiropas un tai skaitā mūsu tirgu. Un kā nu ne - melnas, apaļas, spīdīgas ar no Eiropas vadošo riepu ražotājiem nokopētiem protektoriem. Un turklāt vēl arī salda cena…Bet problēma jau tā, ka tas ķīnietis ir tik slinks, ka ir aizmirsis nozagt riepu gumijas mikstūras “recepti”…Un tā nu autobraucējs parastais nopērk labo lēto ķīniešu riepas izstrādājumu nemaz nenojaušot kādus “pārsteigumus” šis superizstrādājums var sagādāt veicot straujākus manevrus pat uz mitra asfalta…Ir pārbaudīts praksē…asāku izjūtu cienītājiem iesaku pamēğināt.

650 21.maijs 2025 3:24
0 0 Atbildēt

Kāpēc riepu ražošanas tradīcijām pārbagātajā europā vispār ir vajadzīgas ķīniešu riepas?

Audit 21.maijs 2025 14:24
1 0 Atbildēt

Lai būtu konkurence un brendi maksātu mazāk.

650 21.maijs 2025 15:36
0 0 Atbildēt

Konkurence ir tāda, ka tie "brendi" maksā arvien vairāk un tādam vienkāršam ikdienass lietotājam vairs nav paceļami.Viņš ir spiests pirkt suudus būvmateriālueikalos un lietoto ssā reklamēto skandināvijas suudu ievestuvēs (bez čeka, pa kreisi/labi un tamlīdzīgi ).Suudutirgus LVijā noteikti ir viens no lielākajiem un ietekmīgākajiem visā europopā.Reti kurš piem kkāds itāļu lohs atļausies pirkt cita loha (no)lietotas riepas,lai ar tām pa kkurieni brauktu kkādā "ātrumā".Jā.

EuroBrendi (kā riepu, tā auto) arvien sašaurina savu eurodarbību un atlaiž savus (atlikušos) euronodarbinātos.Šo visu tā kultivē Galvenajā agroprojekta ēkā cieti ieperinājušies Birseles kāpostu specālisti, (nezkāpēc?) APZINĀTI ļaujot te ieplūst ķīniešu kapitālam un svešām paražām.

aigi 23.maijs 2025 15:08
0 0 Atbildēt

"TOP brendi" (pēdiņās), ir reāli overpriced. Paņemam Sailun, Trinagle, Westlake kas maksā x3 lētāk kā "TOPs" un rezultāts vairāk kā pārliecinošs. Pēdējos 3-5 gadus vispār neskatos uz super truper ražotājiem. Nav jēgas, izmesta nauda. Gadus 10 atpakaļ uz Kadjar uzliku Westlake ziemenes artiskās, mīkstās. Neesmu atradis labāks par tām. Žēl, ka to modeli izņēmuši no ražošanas.

muhaha 5.jūnijs 2025 11:23
2 0 Atbildēt

pēdējos krīzes gadus mans riepu pirkums izskatās šādi- pilsētas nomalē izvēlos kādu veikalu, kas tirgo riepas un vēlams lai būtu netālu konkurents - pēc tam izvēlos pa akcijai vissezonas  riepas ar resnāko protektoru un pilnīgi vienalga un nospļauties uz firmu tāpat ilgāk par sezonu nebraucu un jauns ir jauns nopērkot savas michelin riepas jūs velkat līdz 3 sezonām maksājot 5 reizes vairāk bet es katru gadu lieku jaunas -un kas brauc drošāk ir liels jautājums😂

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No rūpnīcas pie pircēja - Tesla ierodas pie īpašnieka, autopilota vadīta (+ VIDEO) 1

Tesla Youtube kanālā publicētais video pierāda, ka ceļu no rūpnīcas pie pircēja automobilis veic patstāvīgi, paļaujoties uz Full Self-Driving autonomās braukšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Degvielas uzpildes stacijas eksplozijā Romā cietuši 30 cilvēki (+ VIDEO)

Romā piektdien eksplodējusi degvielas uzpildes stacija, ievainojot aptuveni 30 cilvēkus, tai skaitā astoņus policistus un ugunsdzēsēju, paziņojusi policija un glābšanas dienests. Lasīt vairāk

 

Dacia Duster nākotnē arī elektrisks 10

Rumānijas autoražotājs Dacia nākotnē piedāvās savu populāro modeli Duster arī kā pilnībā elektrisku transporlīdzekli. Lasīt vairāk

 

Triumph Tiger 800 Sport - pilsētas motocikls ar ceļojumu moto izskatu (+ VIDEO)

Pieņemsim, ka ka jums patīk ceļojumu motocikli, taču nekādos piedzīvojumos mesties negrasāties un nevēlaties katru dienu braukt ar grants riepām. Tāds motocikls ir, un tas saucas Triumph Tiger 800 Sport. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti