Visi komentāri - Aicina pārbaudīt kondicionieru stāvokli; īpaši elektroauto un plug-in hibrīdiem

Aicina pārbaudīt kondicionieru stāvokli; īpaši elektroauto un plug-in hibrīdiem 1

 

Foto: Publicitātes foto

UP PR | 27.maijs 2025 15:13

Vai svelme pienāks jūnijā vai tikai augustā – to vēl grūti prognozēt, taču skaidrs ir viens – karstums būs. Tieši tāpēc vēl pirms vasaras pilnbrieda ir vērts pārbaudīt, vai auto klimata kontroles sistēma ir darba kārtībā.

Tā rūpējas ne tikai par komfortu salonā, bet pilda arī būtiskas tehniskas funkcijas, īpaši elektroauto un plug-in hibrīdu gadījumā, uzsver “Inter Cars” Produktu grupas vadītājs Aigars Rēders.

“Izpratne par automašīnas kondicionēšanas sistēmas darbību un tās savlaicīgu apkopi palīdz izvairīties no neplānotiem un dārgiem remontdarbiem, nodrošinot, ka automobilis strādā droši un efektīvi arī karstumā,” norāda “Inter Cars” Produktu grupas vadītājs Aigars Rēders.

Viņš skaidro, ka, lai gan lielākajai daļai mūsdienu automobiļu kondicionēšanas sistēmas ir kļuvušas par neatņemamu sastāvdaļu un aprīkotas ar dažādiem kļūdu indikatoriem, to nozīme aizvien netiek novērtēta ārpus komforta aspekta. Īpaši elektroauto un plug-in hibrīdu īpašniekiem jāatceras - klimata sistēma pilda arī būtisko dzesēšanas funkciju akumulatoru baterijām.

Pielīdzināma cilvēka termoregulācijai

“Klimata kontrole vairs nav tikai komfortam – automašīnas klimata sistēma uztur arī akumulatora baterijas optimālā darba temperatūrā,” skaidro Rēders. “Elektroautomobiļos un dažos “plug-in” hibrīdu modeļos tiek izmantoti siltumsūkņi, kas vienlaikus nodrošina gan bateriju dzesēšanu, gan apsildi.”

Automašīnas klimata sistēmu var salīdzināt ar ķermeņa termoregulāciju. “Tāpat kā cilvēka organisms uztur iekšējo temperatūru, lai nodrošinātu normālu darbību, arī klimata kontrole automašīnā regulē salona vidi un uztur komfortablu temperatūru, lai gan pasažieriem, gan tehniskajām komponentēm būtu piemēroti apstākļi.”

Klimata sistēmas tehnoloģiju darbspēja tieši ietekmē ne tikai pasažieru pašsajūtu, bet arī automobiļa tehnisko drošību.

Aukstumaģenti kļuvuši dabai draudzīgāki

Veiksmīgas automašīnas kondicionēšanas sistēmas darbības pamatā ir aukstumaģents -  gāzveida viela, kas cirkulē pa sistēmu un pārmaiņus pāriet no šķidra stāvokļa uz gāzveida un otrādi. Šajā procesā tas absorbē siltumu no salona un izvada to ārā, vienmērīgi atdzesējot gaisu. “Bez salona dzesēšanas klimata sistēma palīdz arī novērst logu aizsvīšanu, uzlabojot redzamību un braukšanas drošību, kas svarīga ne tikai vasarā, bet arī pārējos gadalaikos,” piebilst speciālists.

Rēders norāda, ka, rūpējoties par globālās sasilšanas ierobežošanu, kopš 2017. gada Eiropas Savienībā izmanto videi draudzīgākus aukstumaģentus, kuru globālās sasilšanas potenciāla (GWP) vērtība nepārsniedz 150. Tādēļ jaunākās automašīnās pārsvarā izmanto aukstumaģentus ar minimālu GWP vērtību - tikai 4.

Laicīgi novērš pārkaršanas riskus

Tāpat kā jebkura mehāniska sistēma, arī kondicionieris ar laiku nolietojas. “To, ka klimata sistēma sāk darboties nepilnvērtīgi, visbiežāk var sajust uzreiz,” skaidro “Inter Cars” speciālists. “Piemēram, ja salona dzesēšana kļūst vāja vai no ventilācijas atverēm nāk silts, mitrs vai smacīgs gaiss, - sistēmu nepieciešams pārbaudīt.”

Pārkaršanas riskus automašīnā var novērst, laicīgi sagatavojoties tveicei un veicot regulāru apkopi. Tas palīdz nodrošināt, ka klimata sistēma tiek ne tikai papildināta, bet arī iztīrīta un pārbaudīta, lai laikus novērstu potenciālus karstuma radītus apdraudējumus.

“Inter Cars” kondicionēšanas sistēmu speciālists aicina īpašu uzmanību pievērst elektroauto īpašniekiem - ja papildus minētajām pazīmēm ievērojami pieaug arī enerģijas patēriņš, tas var norādīt uz klimata sistēmas darbības traucējumiem.

Aigars Rēders iesaka veikt gaisa kondicionēšanas sistēmas apkopi reizi gadā, īpaši pirms vasaras, kad tā tiek intensīvi izmantota. “Regulāras gaisa kondicionēšanas apkopes laikā servisā pārbaudīs, vai sistēmā nav noplūžu, novērtēs aukstumaģenta spiedienu un pārliecināsies, ka kompresors darbojas, kā paredzēts.” Rēders piebilst - regulāri nepieciešams nomainīt arī salona gaisa filtru, lai gaiss automašīnas iekšpusē būtu tīrs.

+45 grādi automašīnā ir risks šoferim un pasažieriem

Īpaša uzmanība klimatam salonā jāpievērš, ja mašīnā regulāri brauc bērni, vecāka gadagājuma cilvēki vai tie, kam grūti panest karstumu. “Mūsdienās daudzi auto ir aprīkoti ar vairāku zonu klimata kontroles sistēmām – divu, trīs vai pat četru zonu risinājumiem. Tas nozīmē, ka katrs pasažieris var iestatīt sev piemērotu temperatūru. Ir pat automobiļi ar īpašiem režīmiem, piemēram, zīdaiņiem,” skaidro Rēders.

Speciālists aicina nopietni izvērtēt tveices riskus automašīnas salonā, jo karstā laikā pēc ilgstošas stāvēšanas saulē temperatūra salonā var sasniegt pat +45 grādus, kas ir nopietns apdraudējums gan vadītāja, gan pasažieru veselībai.

Foto: Publicitātes foto

 
Visi komentāri
 
650 28.maijs 2025 12:42
0 0 Atbildēt

Ta ko tur lieki pārbaudīt.Sasstrēgumā uz J-šossejas gan jau līdzjūtīgie līdzāsstāvētāji kādu ugunsdzēšamo aparātu sameklēs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV elektromobiļu pieprasījumam pirmoreiz kritums pēc 14 mēnešu augšupejas

Neraugoties uz autoražotāju pūlēm un dāsnajam valdības atbalstam, šķiet, ka tomēr sasniegti patēriņa griesti, vismaz šobrīd un vismaz ASV tirgū. Lasīt vairāk

 

Golf jubilejas modelis kļūst par ātrāko Volkswagen Nirburgringā (+ VIDEO) 4

Priekšpiedziņas Volkswagen Golf GTI Edition 50 ar Beniju Leihteru pie stūres nobraucis Nirburgringas trases apli 7:46,13 minūtēs – tik ātri, cik neviens cits Volkswagen šajā trasē. Lasīt vairāk

 

Uzlāde 12 minūtēs: Ķīnas Xpeng uzlabo elektriskos G6 un G9 (+ FOTO)

Abi modeļu būtiskākais ieguvums – jaudīgāka uzlāde ar 5C, kas nozīmē akumulatora uzlādi no 10 līdz 80% vien 12 minūtēs. Lasīt vairāk

 

PAPILDINĀTS: Apspriešana beidzās jau 9.jūnijā - CSDD: Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargăk (+ VIDEO) 96

Agresīvie un bīstamie autovadītāji jāsoda bargāk, tāds ir Ceļu satiksmes drošības direkcijas un atbildīgās ministrijas secinājums, gatavojot jaunu redakciju tā sauktajā “soda punktu” sistēmā. Iecerēts, ka tiem, kuri ātrumu pārkāpj biežāk, būs vieglāk sakrāt šos punktus un pazaudēt autovadītāja tiesības. Kas tieši mainīsies un vai par visu veidu pārkāpumiem punktus dos dāsnāk? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti