Visi komentāri - Elektroautomobiļa izmantošana lietus un negaisa laikā

Elektroautomobiļa izmantošana lietus un negaisa laikā 13

 

Foto: Publicitātes foto

Renault | 5.augusts 2025 12:45

Vai lietus laikā drīkst braukt ar elektroautomobili? Vai šādos laika apstākļos drīkst to uzlādēt un izmantot manuālo vai automātisko automazgātavu? Šos jautājumus, iespējams, sev uzdod daudzi cilvēki, kuri vēlas iegādāties elektroautomobili. Atbilde vienmēr ir – jā, to drīkst darīt ar nosacījumu, ka tiek ievēroti drošības pamatnoteikumi.

Par elektroautomobiļu izmantošanu lietus laikā pastāv daudz maldinošu priekšstatu. Vai tie var tikt bojāti lietus laikā? Vai šādos laika apstākļos tos drīkst droši uzlādēt? Vai braukšana stipra lietus laikā vai automazgātavu izmantošana rada risku? Turpmāk sniegtā informācija kliedē šīs šaubas un atspēko visbiežāk atkārtotos mītus.

Tāpat kā benzīna un dīzeļa automašīnām, arī elektroautomobiļiem tiek veikti stingri drošības un ūdensnecaurlaidības testi. Šie testi attiecas arī uz specifiskiem elektroautomobiļa elementiem, lai nodrošinātu, ka augstsprieguma kabeļi, kontaktdakša un akumulators ir ūdensnecaurlaidīgi, kā rezultātā šādu automobiļu lietošana lietus laikā ir droša. Tas attiecas arī uz elektroautomobiļu mazgāšanu manuālajās vai automātiskajās automazgātavās, lai tā būtu droša gan lietotājam, gan aprīkojumam.

Pretēji izplatītajam uzskatam, elektroautomobiļi var būt pat izturīgāki pret tādiem laika apstākļiem kā lietus vai sniegs nekā transportlīdzekļi ar iekšdedzes dzinējiem. Elektroautomobiļu konstrukcijā izmantotie materiāl – gumijas blīves, hermētiski korpusi, ūdensnecaurlaidīgi akumulatori un elektromotori utt. – ir ūdensnecaurlaidīgi. Ražošanas laikā akumulatori tiek hermētiski noslēgti, lai novērstu netīrumu iekļūšanu tajos un aizsargātu to iekšpusi.

Turklāt ražotājiem ir jāievēro stingri ūdensnecaurlaidības standarti, piemēram, IP67 standarts, kas nodrošina aizsardzību pret īslaicīgu iegremdēšanu ūdenī. Pat ja ūdens izraisītu īssavienojumu vai elektriskās sistēmas kļūmes, katrā elektroautomobilī iebūvētās drošības sistēmas automātiski pārtrauktu elektrisko ķēdi, novēršot turpmākus bojājumus un nodrošinot lietotāja drošību.

Varbūtība, ka elektroautomobilī iespers zibens, nav lielāka nekā jebkura cita transportlīdzekļa gadījumā. Patiesībā atrašanās elektroautomobilī pērkona negaisa laikā ir drošākā nekā atrašanās ārpus transportlīdzekļa. Katra transportlīdzekļa metāla konstrukcija novada enerģiju caur automašīnas ārējo apšuvumu, neļaujot tai iekļūt salonā un aizsargājot pasažierus. Tomēr negaisa laikā ieteicams nepamest transportlīdzekli, jo atrašanās tajā ir drošāka.

Elektromobiļa uzlāde lietus laikā

Elektroautomobilis līdzinās jebkurai citai elektriskai ierīcei. Tāpēc jautājums, vai ir ieteicams veikt transportlīdzekļa uzlādi lietus laikā, ir pilnīgi pamatots.
Elektromobiļi ir konstruēti tā, lai tie būtu noturīgi pret šāda veida laika apstākļiem. Tāpēc elektromobili drīkst uzlādēt arī lietus laikā. Ja kabelis nav pareizi pievienots kontaktdakšai, strāva neplūst. Kad kontaktdakša ir pievienota uzlādes kontaktligzdai, sistēma izveido pilnīgi ūdensnecaurlaidīgu savienojumu, kas turpina būt drošs visa uzlādes procesa laikā. Elektromobiļu uzlādes komponenti, piemēram, visi kabeļi, kontaktligzdas, uzlādes punkti utt., ir rūpīgi pārbaudīti un izstrādāti tā, lai tie darbotos jebkuros laika apstākļos, pat stiprā lietū. Turklāt ūdensizturīgi savienotāji, kuri novērš ūdens nonākšanu saskarē ar elektriskajām komponentēm, novērš elektrošoka risku.

Lai pareizi uzlādētu automašīnu lietainā laikā, ievērojiet automašīnu ražotāju izstrādātos drošības un ekspluatācijas norādījumus. Šie norādījumi ir balstīti uz tiem pašiem vispārīgajiem piesardzības pasākumiem, kas attiecas uz elektrisko ierīču lietošanu, t. i., izvairīšanos elektrības vadu saskares ar mitrumu. Elektroautomobili nevajadzētu pieslēgt uzlādes punktam pērkona negaisa laikā.

Elektroautomobiļu uzlādes stacijas ir paredzētas uzstādīšanai autostāvvietās zem nojumes vai garāžās. Tirgū ir pieejami arī ūdensnecaurlaidīgi lādētāji, kurus var uzstādīt ārpus telpām. Tiem ir IP65 vai augstāks aizsardzības līmenis un darbojas pat lietū. Tomēr arī tad ir jāievēro drošības pamatnoteikumi.

Ātrās uzlādes stacijas vai publiskie uzlādes punkti ir aprīkoti ar īpašu drošības ierīci. Pirms elektriskās ķēdes ieslēgšanas tiek veikta elektroniskā pārbaude. Ja sistēma konstatē, piemēram, mitruma izraisītu īssavienojumu, uzlāde netiks sākta. Šīs drošības funkcijas daļēji izskaidro, kāpēc uzlāde stacijā ir dārgāka par uzlādi mājās.

Piesardzības pasākumi, uzlādējot elektroautomobiļa akumulatoru lietū:
• Neaiztieciet uzlādes kabeļus ar mitrām rokām un/vai stāvot ar kājām ūdenī;
• Nesavienojiet mitru savienotāju;
• Izvairieties no elektroautomobiļa uzlādes stipra lietus un pērkona negaisa laikā;
• Neizmantojiet mājsaimniecības elektrības kontaktligzdu transportlīdzekļa uzlādēšanai;
• Izvairieties no elektroautomobiļa uzlādes un mazgāšanas vienlaikus;
• Nepieskarieties lādētājam, kabeļiem un uzlādes punktam ar mitrām rokām;
• Nelietojiet uzlādes savienotāju un kontaktdakšu, ja tie ir mitri;
• Neizmantojiet uzlādes punktus, kas ir mitri vai kuriem ir bojājumi (plaisas) uz aizsargapvalka;
• Ja transportlīdzekļa savienotājā nokļūst mitrums, nosusināšanai neizmantojiet absorbējošu drānu, jo saskare var būt bīstama. Tā vietā izmantojiet saspiesta gaisa pūtēju.

 

 
Visi komentāri
 
Sergejs 5.augusts 2025 13:14
1 0 Atbildēt

Neaiztieciet uzlādes kabeļus ar mitrām rokām un/vai stāvot ar kājām ūdenī;

• Nesavienojiet mitru savienotāju;

• Izvairieties no elektroautomobiļa uzlādes stipra lietus un pērkona negaisa laikā

Nepieskarieties lādētājam, kabeļiem un uzlādes punktam ar mitrām rokām;

• Nelietojiet uzlādes savienotāju un kontaktdakšu, ja tie ir mitri

Nu perfekti padomi. Tulkojumā uz loģikas valodu skan tā: lietus laikā nelādējam, pagaidam kad beigsies lietus un uzlādes punkts apžūs, ieskaitot peļķi tam apkārt😁

Kur tik paskaties tad tie ir zem klājām debesīm vai neliela, tīri formāla, jumtiņa.

Pļurkt 5.augusts 2025 17:34
3 0 Atbildēt

A ko darīt rudens lietavu vai septiņu brāļu gulētāju laikā?????

Sergejs 6.augusts 2025 10:09
0 0 Atbildēt

Nu jāgaida ziema, ko darīt un kamēr gaida var uzēst un kafiju padzert, kā to parasti rekomendē darīt kaislīgākie EV fani😁

Tas ja tos padomus reāli ņem par pilnu rubli.

 Bet kā darās labas lietusgāzes laikā, kad jābrauc un batjurka tukša, var padalīties EV īpašnieki. Katrā gadijumā nav dzirdēts kā kāds būtu kratijies pie uzlādes punkta, tātad vai nu rakstā ir bullšits vai arī lietū nelādē🤔

ok 5.augusts 2025 14:12
2 0 Atbildēt

Iipashi asas izjuutas vareetu buut braucot gar juuru pa saalsuudeni! Interesanti, vai juuras uudens radiitie defekti ir apdroshinaashanas gadiijums?

nok 5.augusts 2025 18:01
2 1 Atbildēt

Vai tad vieglais auto paredzēts braukšanas pa pludmali? Lai sarūsē na/uj tie auto, kuru īpašniekiem par varītēm vajag piebraukt pie ūdens.

Bradypus 6.augusts 2025 18:17
0 0 Atbildēt

Sālsūdens nav jāmeklē jūrā - tas ir ziemas sezonā brīvi pieejams jebkurā ielā.

ZZZZ 6.augusts 2025 9:04
0 0 Atbildēt
Bradypus 6.augusts 2025 18:15
0 0 Atbildēt

Gumijas sacietē un saplaisā. Sākotnēi hermētisku vadības bloku tīrīšana ar ultraskaņu ir plaši pieprasīts pakalpojums, kad tu ir iemeties zaļais. Kā būs ar šo problēmu, ja hermetizācijas zudums skars nevis vājstrāvu plati, bet agstsprieguma mezglus?

ZZZZ 7.augusts 2025 7:21
0 0 Atbildēt

Pontu grāfi arī krīt no jumta lejā. Pajaunajam transporta līdzeklim. iĀ nekas uz šīs lodes nav ideāls. Kam paveicās kam zibens iesper aR, bez auto palīdzības.

0pis 7.augusts 2025 17:02
0 0 Atbildēt

Agrāk modē bija nopūst behas bundžu ar grubuli, nu tagad piedāvās baterijas hermētiskuma uzturēšanas procedūru.

OK 7.augusts 2025 19:06
1 0 Atbildēt

Nomaalee ar shkjidros stiklu un batereja uz gadu hermeetiska. Buus, varbuut ar laiku, jauns pakalpojums no Krown - baterejas "iestikloshana"!

Kanibaals 8.augusts 2025 21:16
0 0 Atbildēt

Nu nevajag tos blokus akurāt likt riteņa arkā zem dubļusargiem kā Tesla un nebūs problēma. Un jā neizmantot īslaicīgi kā laivu, lai ko arī neteiktu ražotāji. Kad iemeties zaļais augstprieguma vados vai blokus par to ziņos noplūdes drošinātājs.

Rexx 8.augusts 2025 19:01
0 0 Atbildēt

Totālas muļķības. Savienojot/ apvienojot EV ar tīklu, spraudnis ir bez sprieguma. Savienojot EV ar lādēšanas staciju, tiek veikta izolācijas pārbaude. Ja tā neatbilst(ja pastāv risks saņemt elektriskās strāvas triecienu), lādēšana netiek uzsākta. Tāpat, ja lādēšanas laikā tiek konstatēta problēma, sistēmā atslēdzas

Nevajag visādas muļķības rakstīt/ lasīt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto izbrauc ar “Porsche” 4x4 piedzīvojumā, mocījām gan “Cayenne”, gan “Macan” elektroauto (+ VIDEO) 1

Testa braucienā bijā pieejami "Porsche Cayenne" ar un bez īpašās 4x4 pakotnes un 639 ZS jaudīgais elektroauto "Macan Turbo". Lasīt vairāk

 

No 1. janvāra iebraukšanas maksa Jūrmalā būs 5 eiro; ilgtermiņa caurlaižu maksa dubultosies (+ VIDEO) 31

Jūrmalas dome šodien nolēma grozīt saistošos noteikumus un palielināt maksu par iebraukšanu pilsētā. Lasīt vairāk

 

Zaudējums 1,5 miljonu apmērā - ASV sadeg pieci superauto 8

Tenesijas štatā uguns iznīcinājis piecus dārgus sporta auto, kas kravas auto puspiekabē ceļoja uz nākamo pieturvietu pasākuma Crown Rally ietvaros. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: izmēģinām uzlaboto Toyota Corolla Cross (+ VIDEO) 13

Toyota Corolla Cross pēc izmēriem atrodas starp Corolla un RAV4. Krosovers pēdējos gados iemantojis lielu popularitāti, tādēļ Toyota nolēmusi to modernizēt. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti