Visi komentāri - Padomi, kā rīkoties, ja nepiekrīti apdrošinātāja lēmumam?

Padomi, kā rīkoties, ja nepiekrīti apdrošinātāja lēmumam? 1

 

Foto: Publicitātes foto

Balcia | 7.novembris 2025 12:58

Ikvienam var gadīties nokļūt situācijā, kad esi iesniedzis apdrošināšanas atlīdzības pieteikumu, bet nepiekrīti apdrošinātāja pieņemtajam lēmumam – vai nu atlīdzība tiek atteikta vai atlīdzības apmērs šķiet neatbilstošs.

Apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums Balcia skaidro, kā klientiem rīkoties, ja apdrošinātāja lēmums šķiet nesaprotams vai netaisnīgs, kur meklēt padomu un kā labāk risināt situāciju?

“Cilvēki iegādājas apdrošināšanu, lai varētu justies droši, ka nelaimes gadījumā apdrošinātājs parūpēsies par zaudējumu segšanu. Taču dažkārt rodas situācijas, kad klients nav apmierināts ar apdrošinātāja pieņemto lēmumu. Visbiežāk tas notiek tad, ja klienta gaidas nesakrīt ar polises noteikumiem. Piemēram - konkrētais gadījums nav bijis iekļauts polisē vai izvēlēta polise ar zemāku segumu nekā zaudējumu apmērs,” uzsver Balcia viceprezidents Reinis Bērzkalns.

Viņš norāda, ka apdrošinātājiem ir pienākums pieņemt lēmumu par atlīdzības izmaksu, balstoties, piemēram, uz policijas lēmumu par avāriju vai būvuzrauga slēdzienu par ēkas bojājumiem. Ja klients nepiekrīt šo speciālistu vērtējumam, tad tos ir iespējams pārsūdzēt. Ja šie lēmumi tiek mainīti, tad arī apdrošinātājs savu lēmumu pielāgos.

Pirmais solis – sazinies ar savu apdrošinātāju

Ja, saņemot apdrošinātāja pieņemto lēmumu, tas tev nav saprotams vai nešķiet atbilstošs, vispirms sazinies ar savu apdrošinātāju un palūdz papildu skaidrojumu. Visbiežāk neskaidros jautājumus iespējams atrisināt, vienkārši pārrunājot situāciju un precizējot polises nosacījumus.

Turklāt R. Bērzkalns iesaka vērsties pie apdrošinātāja uzreiz. Jo ātrāk jautājums tiek pārrunāts, jo vieglāk atrast risinājumu.

Kur vērsties, ja ar apdrošinātāju nav iespējams vienoties?

Ir gadījumi, kad apdrošinātājs ar klientu tomēr nespēj atrast kopīgu valodu, tāpēc Latvijā ir vairākas institūcijas, kur vērsties pēc padoma un palīdzības ar apdrošināšanu saistītu strīdu risināšanā.

1. Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) ombuds palīdz atrisināt strīdus ārpustiesas ceļā. Pie LAA ombuda var vērsties fiziskas personas, kam ir domstarpības ar apdrošinātāju saistībā ar īpašuma, veselības, dzīvības, nelaimes gadījumu, KASKO vai vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu. Ombuds neatkarīgi un bez maksas izskata sūdzības par apdrošinātāju vai apdrošināšanas starpnieku rīcību, kā arī par atlīdzības izmaksu vai tās atteikumu.

2. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB). Ja domstarpības saistītas ar OCTA apdrošināšanu, vari vērsties LTAB, kura eksperti sniedz konsultācijas un pieņem sūdzības. LTAB var palīdzēt gadījumos, ja ceļu satiksmes negadījumu izraisījis neapdrošināts transportlīdzeklis vai ja nepiekrīti apdrošinātāja lēmumam OCTA lietā.

3. Latvijas Banka – uzrauga apdrošināšanas uzņēmumu darbību un normatīvo aktu ievērošanu. Lai gan banka nerisina strīdus starp klientu un apdrošinātāju, tā var izvērtēt pārkāpumus un piemērot sankcijas, ja tiek konstatēta rīcība, kas neatbilst likumam. Piemēram, gadījumos, ja apdrošināšanas līgums neatbilst likuma prasībām, ja apdrošinātājs nesniedz klientam informāciju, kas tam pienākas, vai nepieņem lēmumu noteiktajā termiņā.

4. Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) vari vērsties, ja uzskati, ka ir pārkāptas patērētāju tiesību aizsardzības normas, piemēram, līguma noteikumi ir netaisnīgi vai pakalpojums sniegts negodīgi. PTAC palīdz risināt šādus strīdus un sniedz juridisku atbalstu.

5. Tiesa – ja strīdu nav iespējams atrisināt nevienā no iepriekš minētajām institūcijām, klientam vienmēr ir tiesības savu prasību celt tiesā saskaņā ar Latvijas likumiem.

Ko vēl vari darīt, lai izvairītos no domstarpībām?

Balcia piedāvā vēl dažus praktiskus ieteikumus, kā ikviens klients var preventīvi rīkoties, lai izvairītos no nesaskaņām ar apdrošinātāju vai palīdzētu tās ātrāk atrisināt.

·         Pirms polises iegādes ir svarīgi iepazīties ar tās noteikumiem un izvērtēt, vai polisē iekļautie riski un atlīdzību limiti atbilst tavām vajadzībām. Tas palīdzēs izvairīties no vilšanās brīžos, kad noticis negadījums.

·         Pārliecinies, vai polises noteikumi ir saprotami, un droši izjautā apdrošinātāja pārstāvi, lai precizētu neskaidros jautājumus!

·         Ja ir noticis negadījums, saglabā visus dokumentus un pierādījumus, kas varētu tev palīdzēt sūdzības izskatīšanas procesā.

·         Atsevišķos gadījumos, lai apdrošinātājs varētu izmaksāt atlīdzību, ir nepieciešams policijas lēmums  – tāda, piemēram, ir situācija, ja notikusi zādzība vai cits noziedzīgs nodarījums. Ja ir noticis negadījums, bet nesaproti, vai nepieciešams izsaukt policiju, ieteicams uzreiz konsultēties ar apdrošinātāju, kas paskaidros, vai esošajā situācijā policijas ziņojums būs nepieciešams.

 
Visi komentāri
 
Vernons 13.novembris 2025 17:30
0 0 Atbildēt

Kad cēloni attaisno un sekas notiesā (apvaino)! Vienmēr vajag sākt ar "Ceļu satiksmes Likuma" 19. pantu: "Pienākumi un tiesības" 1., 3. un 4. punktiem! Saliekam visu pa "plauktiņiem" un patiesība pati radīs izeju! "Distance" neatceļ CSN! Bet "Ceļu satiksmes Likuma" 51. pants: "Agresīva braukšana strauji bremzējot bez vajadzības" jau pateic priekšā, kurš vainīgs! Lai policija izpilda Likuma "Par policiju" 4. pantu un nebūs problēmu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Saražoto Tesla tagad jau 4 000 000

ASV elektrisko automašīnu ražotāja Tesla Šanhajas Gigafactory izlaidusi četrmiljono eksemplāru. Kārtējā miljona saražošanai Tesla bija nepieciešami nepilni 14 mēneši. Lasīt vairāk

 

Nolaistais Aston Martin atkal mirdz kā jauns, tagad tā vērtība sasniedz 1 miljonu 1

Automašīna, kas gadu desmitus bija atstāta bez pienācīgas aprūpes, ir pilnībā restaurēta un atguvusi agrāko spožumu. Lasīt vairāk

 

Bentley par 250 000 eiro, kā ikdienas auto 18

Kāds holandietis ar luksusa klases Bentley Continental GT veicis vairāk kā 300 000 km, par degvielu vien samaksājot aptuveni 65 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Plānotās izmaiņas vinješu likmēs attiecas tikai uz kravas automašīnām 31

Plānotie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas (ALN) likumā nosaka vinješu jeb likmju izmaiņas, kuru mērķis ir mazināt negatīvo ietekmi uz vidi un autoceļiem. Likmju paaugstināšana nodrošinās taisnīgāku līdzdalību infrastruktūras izmaksu segšanā – jo lielāka transportlīdzekļa radītā slodze uz autoceļiem, jo lielāks maksājums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti