Visi komentāri - Asociācija: Auto gāzes akcīzes nodokļa celšana var iznīcināt nozari

Asociācija: Auto gāzes akcīzes nodokļa celšana var iznīcināt nozari 7

 
Nozare.lv | 29.augusts 2013 10:59

Akcīzes nodokļa pacelšana auto gāzei par aptuveni 25% var iznīcināt nozari, biznesa portālam "Nozare.lv" atzina Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Foto: iAuto.lv

Pēc viņa domām, akcīzes nodokļa celšana auto gāzei ir viens no gadījumiem, kad Latvijai nevajadzētu rādīt priekšzīmi pārējām Eiropas Savienības (ES) valstīm, jo tajās ierosinājums pārskatīt akcīzes nodokli auto gāzei patlaban ir tikai idejas līmenī, bet Latvija ir jau gatava priekšlikumu tūlīt pat pārņemt.

Kulbergs norādīja, ka auto gāzes tirdzniecības nozare Latvijas teritorijā var pastāvēt tikai tad, ja saglabājas ievērojama auto gāzes un benzīna vai dīzeļdegvielas cenu starpība. Pamats izmantot auto gāzi ir tieši saistīts ar nobraukto kilometru daudzumu.

"Auto gāze nekad nekļūs par apjomīgi izmantojamu degvielas veidu, jo tās izmantošanas ekonomiskais pamatojums sākas tikai pie 30 000 kilometru nobraukuma gadā, turklāt katru gadu Latvijā vidējam nobraukumam ir tendence samazināties un auto gāzes izmantošanas apjomi Latvijā ir niecīgi - vien 6% no kopējā valsts auto parka ir aprīkoti ar gāzes (benzīna) dzinējiem, kas ir stipri par maz, lai valstij būtu jūtams fiskālais ieguvums," skaidroja eksperts.

Viņš norādīja, ka, pirmkārt, auto gāze nav "premium" produkts un to neizmanto turīgi cilvēki. Tas ir degvielas veids, ko parasti izmanto daudzbērnu ģimenes attālākajos Latvijas novados, kurām ir daudzi tūkstoši nobrauktu kilometru un augsts degvielas patēriņš. Otrkārt, auto gāzi izmanto uzņēmumi, kuriem auto ikdienā ir maksimāli noslogots un kuriem ir būtisks izmaksu apjoms, jo degvielas izmaksas ir vienas no lielākajiem izdevumu posteņiem.

"Ikviens uzņēmums, kurš izvēlas automašīnas ekspluatācijā izmantot auto gāzi, savu izvēli pamato ar ilgtermiņa finansiālu plānošanu vismaz ar piecu gadu termiņu. Auto gāzes tirgotāji, taksometru parki, automašīnu aprīkotāji un auto tirgotāji ir ieguldījuši iekārtās, produktu izstrādē, darbinieku apmācībās un piesaistē, rēķinoties ar ilgtermiņa atdevi," uzsvēra Kulbergs.

Pēc viņa domām, nepārdomāti nodokļu palielinājumi apdraudēs veselas nozares eksistenci Latvijā. Tāpat esot atklāts jautājums par to, kā uzņēmēji var ilgtermiņā plānot uzņēmējdarbību Latvijā, ja "valsts nepārdomāti mētājas ar dažādiem paziņojumiem par nodokļu palielinājumu, kas šajā gadījumā, ja īstenosies realitātē, pilnībā iznīcinās veselu nozari".

Jau ziņots, ka, palielinot akcīzes nodokli naftas gāzēm (auto gāzēm), maksimālais tās gala cenas pieaugums būs 1,54 santīmi par litru, liecina Finanšu ministrijas (FM) aprēķini.

Pašlaik Eiropas Savienībā (ES) noteiktais minimālais nodokļa līmenis auto gāzēm ir 88 lati par 1000 kilogramiem, taču ir paredzēts to palielināt. Pašlaik aptuvenā auto gāzes cena Latvijā ir 40 santīmi par litru. Palielinot akcīzes nodokli, tās cena sasniegs ne vairāk kā 41,5 santīmus par litru.

Savukārt Latvijas gāzes asociācijas biedri savās gāzes uzpildes stacijās no pirmdienas, 2.septembra, sāks parakstu vākšanu, lai apturētu priekšlikuma par akcīzes nodokļa auto gāzei palielināšanu tālāku virzību.

 
Visi komentāri
 
es 29.augusts 2013 11:30
2 0 Atbildēt

"...auto gāze nav "premium" produkts un to neizmanto turīgi cilvēki. Tas ir degvielas veids, ko parasti izmanto daudzbērnu ģimenes attālākajos Latvijas novados, kurām ir daudzi tūkstoši nobrauktu kilometru un augsts degvielas patēriņš."

Pilnīgas muļķības! Auto gāzi izmanto daudzos "premium" u.c. uzņēmumu autoparkos, bet kas dīvaini, pārejot uz auto gāzi, gala produkta cena nesamazinās, bet pat paaugstinās.

Tā kā, lai tik krāmē virsū to nodokli!

dīzelis 29.augusts 2013 11:36
1 1 Atbildēt

kāpēc benzīn/dīzeļ īpašniekiem ir jāmaksā bet gāziniekiem nav. tas tā īsti nav godīgi, līdz ar tik krāmē

tedis 2.septembris 2013 8:31
0 0 Atbildēt

Nu,skauģi. Tev ir izvēle braukt ar gāzi vai nē,bet man īpaši izvēles jav,jo benzīnu nevarēšu pavilkt,un tikai nesāc šitos,ja nevar atļauties,tad nebrauc.

... 29.augusts 2013 13:54
1 2 Atbildēt

nav runa par to cik taisnīgi vai netaisnīgi ir katram maksāt kādu nodokļa apjomu, runa ir par principu kā valdība pieņem lēmumus, kas būtiski maina cilvēku un uzņēmumu izdzīvošanas iespējas. Kad viņi beidzot sapratīs, ka nevar tā no rīta pamosties un davai bams vajag budžetā naudu izdodam šitādu likumu, štrunts par ozolu, ka tik mums zīles...

kasinsh79 29.augusts 2013 22:31
0 0 Atbildēt

Nodokļa paaugstināšana neradīs problēmas, nesaprotu, par ko šī ažiotāža. Pat, ja maksās LPG 0.50 Ls litrā, braukt ar gāzi būs stipri izdevīgāk :)

khekhe 30.augusts 2013 9:05
0 0 Atbildēt

Smieklīgi. Pieaugums par ~1.5santīmiem iznīcināšot nozari.

Un ko var vilkt tepiķīti sagrozot faktus. Parēķinot - auto ar 10L patēriņu benzīnā faktiski nozīmē 10LVL uz 100m. To pašu auto pārliekot uz gāzes izmaksas samazinās uz aptuveni 5LVL uz 100km. tas ierēķinot visus pieaugumus gāzes patēriņā, papildus benzīns sildīšanai utt. nu un tad 10000 km nozīmē ietaupījumu 500LVL. Nu pa 15000 stabili jau ir atsista gāzes iekārtas uzstādīšana - tālāk paliek tikai ieguvumi.

Faktiski pat gāzes iekārtu uzstādot asdfasdflīzingā kopējās izmaksas mēnesī nemainās.

Faktiski jau akcīzes nodokļa samazināšana benzīnam/dīzelim ar iznīcinātu nozari :).

Kāpēc tad Lietuvā ar visu to ka lpg ir dārgāks par aptuveni 10 euro centiem www.fuel-prices-europe.info gāzi izmanto stipri vairāk - man tik nav konkrēta avota gan.

Ruu@uto 30.augusts 2013 9:54
0 0 Atbildēt

dīzelis

kāpēc benzīn/dīzeļ īpašniekiem ir jāmaksā bet

gāziniekiem nav. tas tā īsti nav godīgi, līdz ar tik krāmē

======================

Tavai zināšanai, par LPG arī ir jāmaksā akcīze, tikai tā ir mazāka, nekā šķidrajiem ogļūdeņražiem :-) Tā ka akcīzes

palielināšana par 20% tiešām dos kādus pusotra vai divus santīmus pie cenas klāt, kas nozari nu nekādi neiznīcinās :-)

Tāda priekšrocība LNG/CNG ir VISUR, galvenokārt radītā ekoloģiskā kaitējuma dēļ, ir valstis , kur ir arī citi "bonusi"

gāzes darbinātajiem auto! :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Trīs auto sadursme: uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā (PAPILDINĀTS 15.00) 14

Satiksmes negadījumā uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā, aģentūru LETA informēja Valsts policijas sabiedrisko attiecību speciāliste Madara Šeršņova. Lasīt vairāk

 

Visas NATO dalībvalstis šogad aizsardzībai beidzot atvēlēs 2% no IKP 4

Šogad visas NATO dalībvalstis sasniegs jau sen izvirzīto mērķi aizsardzībai atvēlēt vismaz 2% no iekšzemes kopprodukta (IKP), taču tikai trīs, tajā skaitā Latvija, šobrīd sasniedz jaunizvirzīto mērķi - 3,5% no IKP, teikts kārtējā alianses ziņojumā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti