Visi komentāri - No nākamā gada paaugstinās minimāli piejaucamo biodegvielas apmēru degvielai

No nākamā gada paaugstinās minimāli piejaucamo biodegvielas apmēru degvielai 28

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 10.decembris 2019 14:57

No nākamā gada tiks paaugstināts minimāli piejaucamais biodegvielas apmērs benzīnam un dīzeļdegvielai, paredz otrdien Ministru kabinetā atbalstītie grozījumi noteikumos par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu.

Noteikumu grozījumu autore Ekonomikas ministrija (EM) skaidroja, ka izmaiņas paredz harmonizēt piejaucamās biodegvielas prasības ar Lietuvas un Igaunijas regulējumu.

EM atzina, ka Latvijā no atjaunojamajiem energoresursiem iegūtas enerģijas īpatsvars transportā 2018.gadā un 2019.gadā varētu būt aptuveni 4%, kas nozīmē, ka, neīstenojot papildus pasākumus, "zaļās" enerģijas īpatsvaram transportā nav pamata palielināties līdz plānotajiem 10%.

Līdz ar to EM rosina noteikts, ka 95.markas benzīnu atļauts realizēt tikai tad, ja tam ir pievienots bioetanols ne mazāk kā 9,5 tilpumprocentu apmērā no kopējā maisījuma tilpuma, 98.markas benzīnu atļauts realizēt tikai, ja biodegvielas piejaukums nav lielāks par pieciem tilpumprocentiem, savukārt dīzeļdegvielu atļauts realizēt tikai, ja tai ir pievienota biodegviela ne mazāk kā 6,5 tilpumprocentu apmērā no kopējā maisījuma tilpuma.

Saistībā ar izmaiņām EM brīdināja, ka transportlīdzekļos, kuru motori nav paredzēti 95.markas benzīna ar 10% bioetanola piejaukumu jeb "95E10" izmantošanai ieteicams izmantot 98.markas benzīnu jeb "98E5", kurā etanola saturs ir ierobežots līdz 5% no kopējā maisījuma tilpuma.

Vienlaikus EM atzina, ka biodegvielu cenas ir augstākas nekā fosilo degvielu cenas, tāpēc, pieaugot degvielas un biodegvielas maisījuma izmaksām, attiecīgi palielināsies arī pievienotā vērtības nodokļa (PVN) ieņēmumi. Turklāt lielāks biodegvielas saturs degvielā palielinās degvielas patēriņu.

EM novērtējums liecina, ka noteikumu projekta pieņemšanas rezultātā realizētās dīzeļdegvielas cena varētu palielināties laika posmā no 1.aprīļa līdz 1.novembrim par ne vairāk kā 1-2 centiem un 95.markas benzīna cena varētu pieaugt par ne vairāk kā 4-5 centiem.

Prognozējams, ka minēto izmaiņu rezultātā valsts budžetā 2020.gadā veidosies papildus PVN ieņēmumi 13,52 miljonu eiro apmērā un akcīzes nodokļa ieņēmumi - 10,28 miljonu eiro apmērā.

 
Visi komentāri
 
WALA 10.decembris 2019 18:23
6 2 Atbildēt

Atkal pseido ekologi uzdarbojas ? Vēl nav sapratuši ka tas bio stulbums ir ceļš uz nekurieni, izņemot gadījumus ja to lauku kurā izaudzē to biomasu nahren neviens neizmanto, vai ari nekam.citam tas neder.

6810 10.decembris 2019 18:35
5 1 Atbildēt

Tuunbergas ziepju opera turpinaas.Kaa driikst tirgot degvielu,kas var buut biistama dzineejam!!!Varbuut tirgosim arii dziiviibai biistamu shnabi...

Kanibaals 10.decembris 2019 19:41
2 7 Atbildēt

Tieši tāpat te visi bļāva kad sāka 5% jaukt. Ne kādam motors nobruka nekā. Tā nekādi nevar būt bīstama, jo jau kopš 2000. gadiem ir prasība ka jāspēj motoriem darboties ar 10% bio piejaukumu.

felix65 10.decembris 2019 22:16
0 0 Atbildēt

Vot ko Tu kluksti! Gribi lai vairāk zupas nodeg, ekologs hujeva?

Kanibaals 11.decembris 2019 8:11
0 0 Atbildēt

Man pofig es tāpat leju 98E. Tāpat degvielas tirgotāji cenas nemetīs nost lai no kurienes degviela nāktu.

felix65 11.decembris 2019 17:53
0 0 Atbildēt

Es jau arī leju krievu cirkuļa 95to, bet neieciklējies šodienā un sevī. Tās novirzes jau ir tik perversas, ka reiz atnāks džeki ar varavīksnes apliecībām un pateiks, ka šodien ir jūsu ar sievu kārta.

darklight 10.decembris 2019 18:50
5 1 Atbildēt

Izskatās, ka būs jāpāriet uz 98. bendžu.

Kospenkorva 10.decembris 2019 22:09
1 0 Atbildēt

Neste,tikai Neste,tīra somu manta.

felix65 10.decembris 2019 22:20
0 0 Atbildēt

Nav obligāti. Man sievastēvs no krievu cirkuļa pieved. Tīra manta. Ja ar nestes zupu teh. apskatē lamda ir uz robežas, tad ar krievu pie nulles. Krievi spirtam zin labāku pielietojumu. Ulmaņlaikos ar benzīnu jauca ar spirtu, bet tas bija piespiedu pasākoms aiz valūtas trūkuma, bet šodien tam nav nekāda pamatojuma. Tikai bezjēdzīga resursu šķērdēšana.

Pļurkt 11.decembris 2019 8:34
0 0 Atbildēt

Man daudzus gadus nebija problēmu iziet TA ar dīzeli no Krievijas cirkuļa, bet šogad, gan man, gan znotam bija lielas problēmas ar dūmainību - dīzelis no Neste līdz -20 (tātad bez nekādiem ibio piejaukumiem)!

Es vēl izlīdu, bet znots dabūja braukt atkārtoti.

Tīri mani novērojumi - ikdienā braucot vasaras Nestes dīzelis (ar ibio) dūmo krietni mazāk kā tās pat Nestes pārejas soļka uz ziemeni (bez ibio)!!!

felix65 11.decembris 2019 18:03
3 1 Atbildēt

Es visus jūs, dūmotājus, no trases noņemtu. Nevari nopirkt normālu dīzeli, brauc ar benzīnu. Lielākoties tās jūsu Audi A6 pārvadā 1 cilvēku, bet smirdoņas kā no krievu lokomotīves.

Pļurkt 13.decembris 2019 17:40
0 2 Atbildēt

LASĪT IEMĀCIES DAUNI!!!!

Un galvenais iemācies saprast izlasīto!!

Pašreiz tu apceri kaut kādus savus izdomājumus, kam nav ne vismazākā sakara ar manis uzrakstīto.

Vot kur var būt stulbenis!!!

Krotow 10.decembris 2019 19:15
2 2 Atbildēt

Tas ir pilnīgs idiotisms. Kad jau ekoloģija, tad pakāpeniski jāpāriet uz gāzi un elektrību (nodrošinot visiem iespēju civilizēti lādēt auto). Par biodegvielas ražošanas negatīvo ietekmi uz lauksaimniecību un auto detaļām rakstīja jau sen. Atkal ZZS slēptais lobijs uzdarbojas?

Kanibaals 10.decembris 2019 19:42
2 6 Atbildēt

Tāpat ka rakstīja par to ka mobilie telefoni izraisa smadzeņu audzējus un visi drīz no tā mirs. Ne nomira ne kā.

felix65 10.decembris 2019 22:21
0 0 Atbildēt

Tev vēl viss priekšā.

Kanibaals 11.decembris 2019 8:12
0 0 Atbildēt

Tev gan pakaļā.

felix65 11.decembris 2019 18:04
0 0 Atbildēt

Nē, izskatās ka Tev pie pakaļas.

Kanibaals 10.decembris 2019 19:38
2 6 Atbildēt

Nu tad beidzot, ilgi ākstijās ar tiem 5%.

divpedāļnieks 10.decembris 2019 22:08
1 0 Atbildēt

Smirdēs vēl vairāk.

felix65 10.decembris 2019 22:36
1 0 Atbildēt

Palaidu garām pēdējo taikumu- Prognozējams, ka minēto izmaiņu rezultātā valsts budžetā 2020. gadā veidosies papildus PVN ieņēmumi 13,52 miljonu eiro apmērā un akcīzes nodokļa ieņēmumi – 10,28 miljonu eiro apmērā. Lūk kur tas suns aprakts. Lai sagrabinātu vēl kādu kapeiku alkatīgajām rīklēm, valdība gatava nodarboties ar kaitniecību. Savulaik lasīju, ka vācijā varēja izvēlēties zupu ar 5% un 10% spirta piejaukumu. Dabiski, ka ar 10% neviens nepirka. Nez kā tur tagad tās lietas notiek?

Zemesgramata 11.decembris 2019 11:58
1 0 Atbildēt

Nu bet protams. Mūsu idiotiem nepietiek smadzeņu apkarot pelēkajā ekonomikā strādājošos, tāpēc dabū ciest visi pārējie.

imzz 10.decembris 2019 23:14
0 0 Atbildēt

Interesanti, ka, palielinoties etanola saturam degvielas cena Latvijā pieaugs, kurpretī ASV, degvielas cena etanola dēļ esot pat zemāka, nekā būtu bez tā piemaisījuma.

Vai tas būtu izskaidrojams ar pārmērīgu bioetanola ražotāju politisko lobēšanu ?

felix65 11.decembris 2019 18:08
0 0 Atbildēt

Tur, iespējams, pievieno brazīļu bioetanolu, jo viņiem tā pārpārēm. Paskaties ar ko brauc brazīļu mašīnas. Man pat uz amerikāņu pļaujmašīnas vāciņa ir zīmogs 85E nain, vai kaut kā tā.

Laaciz 11.decembris 2019 8:11
1 0 Atbildēt

Te gan nav viss. Tikko lasīju, ka līdz ar akcīzes celšanu un šito piemaisījumu gāšanas klāt, cena degvielai varētu pat par 10 centi izaugt.

"Turklāt lielāks biodegvielas saturs degvielā palielinās degvielas patēriņu."

Tad jau sanāk pilnīgi pretēji ekofanātu idejām, ne tā? Kārtējo riezi nodarbojas ar mākslīgu problēmu radīšanu un risinās to ar visa aizliegšanu, jo lielie vīri no Briseles tā liek.

Kanibaals 11.decembris 2019 8:13
0 1 Atbildēt

Nesanāk viss. Biodegviela piesaista CO2.

imzz 11.decembris 2019 9:38
0 0 Atbildēt

Piesaistīt jau piesaista, bet mazāk , nekā varētu domāt. Jo tās ražošanai noteikti tiek patērēta banālā dīzeļdegviela , nevis pašu produkts, bez tam vajag ūdeni un elektroenerģiju.

felix65 11.decembris 2019 18:15
1 0 Atbildēt

Aha1 Piesaista tarktoriem, kas tos laukus apstrādā u.t.t. Sēnēs braucot uz mežu to visu redzu ar savām acīm. Plus ar ķīmiju piegāzti lauki, kuri vairs ne ko, izņemot monstrozos augus vairs neražos. Iešu pret saviem principiem, bet tomēr nosaukšu Tevi par idiotu un kretīnu. Drīz pavilksies uz to, ka Tava pakaļa nav tikai Tavs īpašums. Karogu Tev rokās!

OK 11.decembris 2019 8:25
1 0 Atbildēt

Dīzelisti var sākt gatavoties biežākai dpf maiņai un egr regulārai tīrīšanai vai atslēgšanai pavisam.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājuši bojā divi cilvēki 30

Otrdienas rītā Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājušas bojā divas personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 

Pirmie sešacu Firefly elektroautomobiļi piegādāti Eiropas klientiem 1

Ķīnas autoražotāja Nio apakšzīmols Firefly uzsācis piegādes Eiropas klientiem, kā pirmo valsti šajā sarakstā iezīmējot Nīderlandi. Drīzumā piegādes sāksies arī Norvēģijā un virknē citu valstu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti