Visi komentāri - Ministri pauž bažas par "zaļās" degvielas veicināšanas negatīvo ietekmi uz produkta gala cenu

Ministri pauž bažas par "zaļās" degvielas veicināšanas negatīvo ietekmi uz produkta gala cenu 16

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 12.decembris 2019 11:43

Otrdien valdībai lemjot par Ekonomikas ministrijas (EM) priekšlikumu paaugstināt minimāli piejaucamo biodegvielas apmēru benzīnam un dīzeļdegvielai, atsevišķi ministri pauda bažas par šī lēmuma negatīvo ietekmi uz degvielas gala cenu.

Valdība kopumā atbalstīja EM priekšlikumu no nākamā gada Latvijā minimālo biodegvielas piejaukumu dīzeļdegvielai palielināt no 5% uz 7% un 95.markas benzīnam - no 5% uz 10%.

EM novērtējums liecina, ka noteikumu projekta pieņemšanas rezultātā realizētās dīzeļdegvielas cena varētu palielināties laika posmā no 1.aprīļa līdz 1.novembrim par ne vairāk kā 1-2 centiem un 95.markas benzīna cena varētu pieaugt par ne vairāk kā 4-5 centiem. 

Tomēr Finanšu ministrija (FM) neatbalstīja noteikumu projektā iekļautās izmaiņas, kuru ieviešanas rezultātā 2020.gadā vēl vairāk pieaugtu degvielas mazumtirdzniecības cenas, jo, saskaņā ar likumu par akcīzes nodokli, 2020.gadā jau ir paredzēts akcīzes nodokļa paaugstinājums. 

Plānots, ka 2020.gadā svinu nesaturošam benzīnam akcīzes nodoklis augs no 476 eiro līdz 509 eiro par 1000 litriem, bet dīzeļdegvielai - no 372 eiro līdz 414 eiro par 1000 litriem. Ņemot vērā EM virzītos noteikumu grozījumus, kopējais degvielas cenas pieaugums nākamgad tiek lēsts desmit centu apmērā.

FM rosināja būtiskas nodokļu politikas izmaiņas vērtēt kopā ar nodokļu politikas pamatnostādnēm 2021.-2024.gadam.

Finanšu ministrs Jānis Reirs (JV) pauda bažas, ka tādējādi neplānoti augs arī mediķu, glābēju un policijas izmaksas par degvielu. Tāpat Reirs norādīja uz ekspertu pausto, ka, degvielas cenai sasniedzot 1,3 eiro par litru, cilvēki var mainīt paradumus, izvēloties pārvietoties ar elektroskūteriem un velosipēdiem.

Iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) pauda satraukumu par finanšu ministra sacīto, ka iekšlietu resorā varētu pieaugt izmaksas par degvielu. Viņa ieskatā, lemjot par degvielas cenas celšanu, būtu jāpiedāvā šo izmaksu kompensējoši pasākumi. Arī Ģirģens izteica priekšlikumu uz gadu atlikt EM izstrādāto grozījumu izskatīšanu un tos vērtēt nodokļu reformas kontekstā. 

Ekonomikas ministrs Ralfs Nmiro (KPV LV) uzsvēra, ka EM piedāvātās izmaiņas ir politiska izšķiršanās - veicināt "zaļo" vai fosilo enerģiju. 

"Protams, produkts kļūs dārgāks, bet, iespējams, rodoties pieprasījumam, cena var kļūt zemāka. Turklāt būtu pozitīvi, ja cilvēki mainītu savus paradumus, atsakoties no auto. Ja vēlamies ambiciozālkus mērķus "zaļās" enerģijas ieviešanā, tad šis ir viens no ceļiem," piebilda Nemiro.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) informēja, ka EM priekšlikums nav par izmaiņām akcīzes nodoklī, bet gan biodegvielas lielāku piejaukumu. Turklāt, pēc premjera teiktā, degvielas cenas nosaka birža, tādējādi degvielas gala cenu veido tirgus, nevis akcīzes nodoklis.

 
Visi komentāri
 
Zemesgramata 12.decembris 2019 11:47
10 0 Atbildēt

Bažas viņi pauž. Bet tiks rullēts tālāk

Tūnberga 12.decembris 2019 11:50
0 0 Atbildēt

Atpakaļceļa nav un nevar būt - tagad tik uz augšu un straujā tempā

Prezidents 12.decembris 2019 11:55
4 0 Atbildēt

Tas puikiņš Nemīrō sen laikam nav sists.

Zemesgramata 12.decembris 2019 11:59
8 0 Atbildēt

Viņš no kapi lv partijas. Ko var gribēt

apokalipse 12.decembris 2019 13:22
4 0 Atbildēt

kāds nemiro, kāds kplv?, jūs tā kā neko ne redzējuši, ne dzirdējuši pēdējā pusgadā. pasaule mainās un eiropa jo strauji - neviens mums neprasīs, vai gribam saglabāt degvielas cenu iepriekšējā līmenī, vai gribam braukt ar dd vai benzīnu, nākotnē viss rullēs ar elektrību, tādēļ cenu degvielai cels tiktāl, kamēr tauta padosies un teiks, ok, - pirkšu e-auto, kas varēs atļauties, saprotams. pārējie brauks ar sabiedrisko, protams ar elektrisko un, protams, kur tas iespējams

Reirs 12.decembris 2019 13:30
5 0 Atbildēt

Neko tu nesaproti, nodokļus ceļ, jo vajag naudu valsts kasē!

Ja nepirks degvielu, būs jāmaksā 2 euro par kilovatu elektrības, savādāk nebūs ar ko segt robu budžetā

raimondsm 14.decembris 2019 16:39
0 0 Atbildēt

Kilovatstundu, nevis kilovatu!

Pēc OIKa vajadzētu tos terminus saprast!

msh 12.decembris 2019 23:26
2 0 Atbildēt

Mhm, kā tad. Latvijas mērogā vairāk tā kā - turīgie, kamēr spēs, brauks ar elektromobīļiem, nabagi vai nu pārvaksies uz pilsētām, vai, drīzāk, brauks prom no latvijas. Bet nebaidies - tieši tā, eiropa mainās ļoti strauji - tā kā visa šitā elektrības shēma ir cilvēku apspiešanas shēma, vispirms eiropai būs visas savas tautas jāapspiež - ja mūsējie balso pret šādiem gājieniem izbraucot, tad dienvidos tas tik vienkārši vis nenotiek - paskaties kā francijā makaronam beidzās plāni pacelt degvielai akcīzi... Un ne par velti mums te katru gadu vienkārši pa bišķim piemet - ja piesviestu vienā piegājienā 20-30 centus, arī latvieši, iespējams, izietu ielās.

felix65 14.decembris 2019 13:35
0 0 Atbildēt

Lai jau ceļ, pideri. Man sievastēvs no rašas cirkuļa 95to vadā un es lepojos ar to, ka nemaksāju akcīzi šiem pideriem.

msh 12.decembris 2019 12:37
3 0 Atbildēt

"pēc premjera teiktā, degvielas cenas nosaka birža, tādējādi degvielas gala cenu veido tirgus, nevis akcīzes nodoklis"

Mhm, birža nosaka akcīzes nodokļa apmērus...

Aicinājums Nemiro 12.decembris 2019 13:28
10 0 Atbildēt

Nemiro, esi vecis, parādi piemēru, atsakies no personīgā auto un ministrijas darba auto, brauc ar ričuku vai sabiedrisko. Citādi sanāk tāda liekulīgi tukša runa, ja nesko darbība!

Janka 12.decembris 2019 13:56
1 0 Atbildēt

Par Nemiro nezinu, bet Linkaitis vismaz pa centru un tuvējo apkārtni braukā ar velo (arī ziemā)

reku 12.decembris 2019 17:06
7 0 Atbildēt

" Turklāt būtu pozitīvi, ja cilvēki mainītu savus paradumus, atsakoties no auto. .."-prātiņ nãc mājas! Bija jau aizdomas ka tur ar prātu ir kā ir,bet ne tad mērā.Ja nebūs auto cilvēkiem no kā tad barosies visi ierēdņi ,nebūs foto nauda utt.

Krotow 15.decembris 2019 16:24
0 0 Atbildēt

Nu lauki bez auto iztukšosies vēl vairāk. Neviens tur augšā jau neliks atpakaļ savulaik noņemtos autobusu un vilcienu maršrutus.

mIke 12.decembris 2019 19:22
8 1 Atbildēt

Tas viss ir fufels..nekāda ekoloģija vai dabas aizsardzība untt,tas viss ir BIZNES!!Un tikai..nokāst no nabagirm VEL vairāk..viss.

mmm 15.decembris 2019 17:51
0 0 Atbildēt

''Krišjānis Kariņš (JV) informēja, ka EM priekšlikums nav par izmaiņām akcīzes nodoklī, bet gan biodegvielas lielāku piejaukumu. Turklāt, pēc premjera teiktā, degvielas cenas nosaka birža, tādējādi degvielas gala cenu veido tirgus, nevis akcīzes nodoklis.''

tikai 60 % no cenas ir nodoklis atlikušie 40% ir atkarīgi no biržas svārstībām

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājuši bojā divi cilvēki 30

Otrdienas rītā Talsu novadā kravas un vieglās automašīnas sadursmē gājušas bojā divas personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 

Pirmie sešacu Firefly elektroautomobiļi piegādāti Eiropas klientiem 1

Ķīnas autoražotāja Nio apakšzīmols Firefly uzsācis piegādes Eiropas klientiem, kā pirmo valsti šajā sarakstā iezīmējot Nīderlandi. Drīzumā piegādes sāksies arī Norvēģijā un virknē citu valstu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti