Bīstamās pieturas - iAuto

Bīstamās pieturas 21

 
Atis Jansons speciāli „iAuto” | 19.septembris 2014 16:48

Pagājušajā ziemā TEC 2 rajonā, Granīta ielā, kravas auto notrieca vīrieti, kurš šķērsoja ielu, nesagaidot autobusa aiziešanu. Cietušais no gūtajām traumām negadījuma vietā mira. Braukšanas ātruma ierobežojums tur ir 70 km/st. Gājēju pārejas nav. Šoruden līdzīgus sižetus, pagaidām gan bez traģiskām sekām, regulāri redzam Bolderājas šosejā.

Un skan vai simtais aicinājums gājējiem kļūt uzmanīgākiem. Bet kā ar braucējiem?

Noteikumus pārkāpj visi

Nav runa par gājējiem, kuri diemžēl nezina, ka (CSN p. 27.4.) -  „aizliegts iziet uz brauktuves, nepārliecinoties par to, vai netuvojas transportlīdzekļi, aiz stāvoša transportlīdzekļa vai cita šķēršļa, kas ierobežo redzamību.” Tik skeptiskam nākas būt, analizējot pirmajā bildītē redzamo situāciju – autobuss stāv manā joslā, manā braukšanas virzienā – vērtējot braucēju rīcību. Gandrīz visas pieturas Latvijā ir izgreznotas ar nepārtrauktu ass līniju, kuru (kā zinām?) mūsu CSN pārbraukt neļauj nekad un nekādos apstākļos. Un licenzētiem braucējiem to vajadzētu zināt. Bet ceļš ir tukšs, buss čammāsies minūti vai piecas, un es braucu. Tu brauc. Viņš, viņi brauc. Šāda steiga ir kļuvusi par visaptverošu ieradumu, pret kuru ceļu policija cīņu nav pat sākusi. Bet mēs, mēs taču redzam, ka aiz autobusa ielu šķērsot neviens netaisās. Tur , tālāk, priekšā? Tur taču nedrīkst iet, un mēs ar daudzas dzīvības aiznesušo CSN sesto punktu („ Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.”) bruņojušies, minam gāzi grīdā.

Neesmu dons Kihots, un necentīšos šīs vējdzirnavas apturēt. Brauciet garām, ja pacietības un motivācijas stāvēt nepietiek (starp citu – iespējamais sods par līnijas šķērsošanu, nekustīgu šķērsli apbraucot, ir tikai  brīdinājums vai Ls 5). Taču dariet to LĒNI. Un nevis cieši gar autobusa sāniem, bet iespējami tālu no tiem. Agrāk to aplamnieku pamanīsiet...

Pareizi dara tikai labākie

Otrajā situācijā (buss stāv pretējā joslā) sarkanajam zibenim pat gandrīz neko (formāli) nav jāpārkāpj. Viņš, kā pie mums pieņemts, vadās pēc CSN 116. punkta („Ceļa posmos, kur uzstādītas attiecīgas ceļa zīmes, transportlīdzekļi drīkst braukt ar ātrumu, kas nepārsniedz ceļa zīmē norādīto.”). Aizmirst 112. punktā ierakstīto (gan iekavās paslēpto) piebildi par redzamību braukšanas virzienā vai arī saprot ar to tikai tumsu, miglu utml., nevis arī lielā autobusa aizsegto lielo aklo zonu. Uzskata, ka limitos ietilpstošs ātrums ir drošs ātrums (kurš nez atbildīgs par šiem liktenīgajiem maldiem?). Un mizo. Un nosit.

Ik dienas vēroju šādas vietas un situācijas Bolderājas šosejā, un jāsaka - diemžēl tikai nedaudzi labākie braucēji rīkojas tā, kā prasa nevis CSN „burts”, bet gan būtība, un arī šādi stāvošam autobusam brauc garām nevis ar 70 km/h, bet vismaz divreiz lēnāk, ir koncentrējuši savu uzmanību uz izeju no aklās zonas un tādēļ spējīgi apstāties dažos metros. Iespējams, izglābt kādu, kurš gan ir „vainīgs”, bet ne jau nu tāpēc ar nāvi sodāms.

 
21 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
IBM 24.septembris 2014 10:41
14 0 Atbildēt

"Zelta" vārdi:

Gājējam par aizliegtu darbību veikšanu, gandrīz vienmēr, iestājas Nāves sods!

solaris 20.septembris 2014 9:40
12 0 Atbildēt

Tev baigi labā doma - skolās ieviest obligāto priekšmetu "Izdzīvošanas mācība". Tipa, jaunsargu īsais kurss visiem. Nedaudz satiksmes noteikumus un pirmo palīdzību, nedaudz par rīcību sastopoties laukos ar klīstošiem suņiem vai urlubārā ar narkomāniem, nedaudz partizānu kara metodes, tuvcīņu un orientēšanos nezināmā apvidū.

Tāds mācību kurss varētu būt mūzikas vietā, ko tagad nesaprotamā veidā visiem obligāti māca vidusskolā.

viencexperc 18.marts 2017 9:42
9 1 Atbildēt

Ne katrs cilvēks, kurš ir dabūjis tiesības, brauc desmit gadus, māk braukt.

Ne visi var kļūt par māksliniekiem, elektriķiem, mehāniķiem. Tāpat, ne visi var kļūt par labiem autovadītājiem.

Ja cilvēks nejēdz, kur ir bīstamas situācijas, kur ir iespējama avārijas situācija, tad to arī neiemācīsies.

Ierosinu ieviest speciālu ceļu satiksmes negadījumu komisiju.

Ja cilvēks iesaistījās divos negadījumos ( vienalga - vainīgs vai nē), kuri varēja nebūt, atņemt tiesības uz mūžu.

Tāpat, autoskolās - ja nav dotību, tad tiesības nedot. Gan korķu nebūtu, gan satiksmes drošība uzlabotos.

Kāpēc, kad atnāk jaunais cilvēks pie futbola trenera, viņam treneris saka - "tu par futbolistu nebūsi", bet tiesības uz potenciālo ieroci dot katram idiņam.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Visuzticamākās automašīnas ražo Subaru

ASV patērētāju organizācija Consumer Reports veikusi kārtējo aptauju ar mērķi noteikt auto zīmolus, kas ražo visuzticamākos automobiļus. Lasīt vairāk

 

Ar V8 dzinēju aprīkotais augstas veiktspējas pikaps Ram 1500 TRX atgriezīsies 1

Amerikāņu pikapu un komerctransportlīdzekļu ražotājs Ram Trucks atgriezīs piedāvājumā jaudīgo 1500 TRX pikapu, kas tika noņemts no konveijera saistībā ar emisiju standartiem. Lasīt vairāk

 

10 000 pasūtījumu 72 stundās – Leapmotor B01 pirmie soļi ir veiksmīgi 6

Ķīnas uzņēmums Leapmotor nāk klajā ar labām ziņām saviem klientiem – no ražošanas konveijera nobraucis desmittūkstošais B01 eksemplārs un 72 stundu laikā saņemti 10 132 pasūtījumi šī modeļa iegādei. Lasīt vairāk

 

Škoda ieņem trešo vietu Eiropas tirgū 1

Pēc automobiļu noieta 2025. gada pirmajā pusgadā, čehu autoražotājs kļuvis par trešo lielāko spēlētāju Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti