Tanki ar elektrību nebrauks – vācu zinātnieki brīdina savu valdību par zaļā kursa bīstamību - iAuto

Tanki ar elektrību nebrauks – vācu zinātnieki brīdina savu valdību par zaļā kursa bīstamību 39

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 23.marts 2025 9:17

Aptuveni 70 vācu zinātnieku parakstījuši vēstuli, kurā tie brīdina Vācijas valdību par zaļā kursa bīstamību, kas var izpausties arī veidā, ko šķietami līdz šim ignorējām.

Eiropas Savienība no 2035. gada aizliedz visas jaunās automašīnas, kas darbināmas ar benzīnu, dīzeļdegvielu, hibrīdtehnoloģijām un gāzi un ilgtermiņā tas nozīmē arī degvielas uzpildes un gāzes padeves infrastruktūras demontāžu.

Ir pazīmes, ka Vācijas valdība centīsies šo kursu ieturēt, tādēļ atklātā vēstulē aptuveni  aptuveni 70 zinātnieki, tostarp dzinēju eksperti, kā arī daudzi profesori no Vācijas universitātēm un autobūves inženierijas koledžām, procesu inženierijas un ķīmijas jomās, brīdina par pārāk neelastīgu stratēģiju.

No vienas puses, eksperti rūpējas par vieglo un komerciālo transportlīdzekļu ar benzīna, dīzeļa un hibrīddzinējiem ilgstošas ​​lietošanas nodrošināšanu un to saskaņošanu ar Vācijas valdības klimata mērķiem, izmantojot alternatīvās degvielas. Ar tā dēvēto klimata neitralitāti līdz 2045. gadam Vācijas plāni ir ievērojami vērienīgāki nekā pārējā ES, nemaz nerunājot par pārējo pasauli: ASV, piemēram, pilnībā izstājas no Parīzes klimata nolīguma un tāpēc nākotnē nepakļaus rūpniecību un iedzīvotājus klimata ierobežojumiem, nepiemēros apkures vai piedziņas sistēmu aizliegumus.

Profesori norāda arī uz vēl aspektu, kas saistībā ar elektromobilitāti parādās reti – apgādes drošību iespējamo krīzes un kara scenāriju gadījumā. Kā liecina Ukrainas kara piemērs, valsts energoapgāde bieži ir uzbrukumu mērķis, un elektroenerģijas regulāri pārtraukumi ir to rezultāts.

Vēstules iniciators, Hamburgas procesu inženierijas (HAW) profesors Tomass Vilners norāda, ka aizsardzības situācijā militārpersonas būs atkarīgas no kritiskās naftas pārstrādes rūpnīcas un degvielas uzpildes staciju infrastruktūras, tādēļ šiem aspektiem vajadzētu pievērsties ar lielu uzmanību un pārskatīt arī Eiropas tiesību aktus.

Pilnu rakstu var izlasīt vācu izdevuma Focus interneta vietnē.

 
39 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Hmm 23.marts 2025 9:35
49 3 Atbildēt

ES ar to zaļo kursu turpina skriet ugunī un cenšas paveikt neiespējamo, kamēr citur pasaulē turpinās dzīres un "savu mērķu sasniegšana", sūtot pie velna visādus kursus, apņemšanās un norunas.

imzz 23.marts 2025 13:14
38 2 Atbildēt

Esmu mēģinājis iztēloties, kāda būtu karošana elektrisko tanku gadījumā. Tādam karam būtu jābūt ļoti bruņnieciskam: puses karo, pieņemsim 4 stundas, tad, pēc iepriekšējas vienošanās, iestājas uguns pārtraukums, kura laikā tankus un citu tehniku uzlādē un paēd pusdienas, pēc tam atkal noteiktā stundā kara darbība atsākas.

Nazis 23.marts 2025 11:05
37 1 Atbildēt

Te šajā situācijā spēcīgs arguments. Elektrību tu kara situācijā mucā neieliesi un tāpat kritiskā brīdi ātri neuzpildīsi. Kaut vai iedomājoties situāciju evakuācijas  brīžus. Pat benzīntanki valstīs ir pārpildīti...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan Frontier Pro piedzīvo pirmizrādi Šanhajas autoizstādē (+ FOTO)

Nissan pikaps kļūs par pirmo japāņu zīmola uzlādējamo hibrīdu. Sadarbībā ar Nissan Ķīnas partneri izstrādātais pikaps jau līdz gada beigām nonāks pārdošanā vietējā tirgū, bet vēlāk arī citur pasaulē. Lasīt vairāk

 

BMW piesaka elektrisko universālu i3 Touring 2

Nākamās paaudzes 3. sērija apvienos vairākus virsbūves veidus, iekšdedzes un elektriskos modeļus, ieskaitot elektriskas piedziņas universālu. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" peļņa pirmajā ceturksnī sarukusi par 40,6% 2

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" šogad pirmajā ceturksnī strādājis ar 2,19 miljardu eiro tīro peļņu, kas ir par 40,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā gadu iepriekš, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Riepas komerctransportam un no pārstrādātām izejvielām (+ VIDEO)

Izvēloties riepas komercautomašīnām, sevišķi vasarā, kad saķerei nav tik liela nozīme, reti pievēršam uzmanību zīmolam un raksturlielumiem - ka tikai lētāk. Šodien mums ir iespēja salīdzināt divas pēc skata vienādas Continental riepas ar atškirīgiem raksturlem un mērķauditorijām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti