LTAB: Jāņi, vadot auto bez OCTA, pērn izraisījuši deviņus ceļu satiksmes negadījumus, kamēr Līgas - vienu - iAuto

LTAB: Jāņi, vadot auto bez OCTA, pērn izraisījuši deviņus ceļu satiksmes negadījumus, kamēr Līgas - vienu

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 22.jūnijs 2017 12:47

Pagājušajā gadā Jāņi, vadot automašīnu bez transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polises, izraisījuši deviņus ceļu satiksmes negadījumus, bet Līgas - vienu, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).

LTAB informēja, ka 2016.gadā autoīpašnieki Jāņi, vadot spēkratu bez OCTA, izraisījuši deviņus ceļu satiksmes negadījumus, kuros nodarīto zaudējumu summa sasniedz 10 409 eiro, tostarp lielākais neapzinīgā autoīpašnieka Jāņa pērn izraisītā ceļu satiksmes negadījuma zaudējumu apmērs bija 4397 eiro. Tikmēr tikai viena autoīpašniece ar vārdu Līga pērn, vadot transportlīdzekli bez derīgas OCTA, izraisījusi ceļu satiksmes negadījumu, nodarot zaudējumus kopumā par 984 eiro.

Tāpat LTAB dati liecina, ka autoīpašnieki Jāņi šobrīd proporcionāli vairāk nekā Līgas, reģistrēti augstākajā "Bonus-Malus" klasē - 17.klasē reģistrētas 277 Līgas un 5668 Jāņi, kas procentuāli no visiem autoīpašniekiem ar šādiem vārdiem, ir attiecīgi 5,61% un 11,11%. Sākotnējā jeb sestajā "Bonus-Malus" klasē reģistrēti attiecīgi 25,04% un 27,67% Līgu un Jāņu, bet zemākajās klasēs (no 1. līdz 5. klasei) - 2,04% Līgu un 1,45% Jāņu.

"Kā redzam no statistikas, autoīpašnieki Jāņi ilgtermiņā ir apzinīgāki nekā autoīpašnieces Līgas, ko apliecina to proporcionālais īpatsvars augstākajās un zemākajās "Bonus-Malus" klasēs. Tiesa, ar transportlīdzekļiem, kuru īpašnieki ir Jāņi un nav bijusi spēkā esoša OCTA polise, vēsturiski izraisīti ceļu satiksmes negadījumi ar nopietnākām sekām. Tā Latvijas vēsturē lielākā zaudējumu atlīdzība par negadījumu ar autoīpašniekam Jānim piederošu un neapdrošinātu automašīnu ir 23 806,55 eiro, bet autoīpašniecei Līgai - 10 867,70 eiro," sacīja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Subaru maina kursu: vispirms hibrīdi, tad elektrība

Japānas autoražotājs Subaru mainījis sākotnējos plānus, vairāk resursu solot novirzīt hibrīdautomobiļu attīstībai. Lasīt vairāk

 

Tostarp ar dīzeļdzinēju: RAM parāda Brazīlijā izstrādāto pikapu Rampage Eiropas tirgum (+ FOTO)

RAM Rampage izstrādāts un tiks ražots Brazīlijā, jau sākotnēji uzsvaru liekot uz Eiropas pircēju, tādēļ pircējiem piedāvās ne tikai versiju darbam, bet arī smalkāku un pilsētniekiem vairāk piemērotu versiju, kas saglabās RAM zīmolam raksturīgo brutālo izskatu. Lasīt vairāk

 

Vairāk nekā 2300 kilometru bez uzpildes un uzlādes - Hongqi HS6 uzlādējamais hibrīds uzstāda Ginesa rekordu 8

Ķīnas luksas automobiļu ražotāja Hongqi modelis HS6 PHEV ir uzstādījis jaunu Ginesa rekordu kategorijā “Garākais brauciens ar sērijveida uzlādējamu hibrīda SUV bez uzpildes vai uzlādes”. Lasīt vairāk

 

Beigas medusmaizei? - Lielbritānija plāno jaunu nodokli elektroautomobiļiem 22

Lielbritānija plāno ieviest jaunu nodokli elektroautomobiļiem, kas tiktu aprēķināts pēc nobrauktā attāluma, tas ir, jo vairāk brauc, jo vairāk maksā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti