LMT luksofora risinājums Liepājā fiksē vidēji 400 sarkanās gaismas pārkāpumu mēnesī - iAuto

LMT luksofora risinājums Liepājā fiksē vidēji 400 sarkanās gaismas pārkāpumu mēnesī 33

 

Foto: Publicitātes attēls

Deep White | 18.maijs 2020 15:41

Lai uzlabotu satiksmes uzraudzību un rūpētos par liepājnieku drošību, LMT sadarbībā ar Liepājas pilsētas pašvaldību un Valsts policiju pērnā gada rudenī Uliha un Robežu ielas krustojumā luksoforam uzstādīja viedo risinājumu jeb īpašu kameru, kas nolasa un fiksē automašīnas numuru, ja tā šķērsojusi krustojumu pie sarkanās gaismas.

Uliha un Robežu ielas krustojumā Liepājā pēdējo četru gadu laikā notikušas piecas smagas avārijas un viens negadījums ar letālām sekām tieši sarkanās gaismas signāla neievērošanas dēļ. Lai uzlabotu satiksmes drošību, tika nolemts luksoforu aprīkot ar pirmo viedo risinājumu: LMT radītā sistēma izmanto datorrerdzes tehnoloģijas, kas, analizējot video reālā laikā, precīzi nosaka, kad auto šķērsojis apstāšanās līniju un krustojumu pie sarkanās gaismas. Viedais risinājums fiksē vidēji 400 pārkāpumu katru mēnesi jeb apmēram 15 gadījumu dienā.

“Saskaņā ar datiem, kurus kamera fiksējusi kopš uzstādīšanas brīža, varam secināt, ka situācija ar sarkanās gaismas neievērošanu Latvijā ir līdzīga kā citās Eiropas valstīs – katrs simtais autovadītājs neievēro sarkanās gaismas signālu. Konkrētajā krustojumā tie vidēji dienā ir apmēram 15 pārkāpēji. Sistēma ir apliecinājusi, ka spēj fiksēt automašīnas reģistrācijas numura zīmi, tai traucoties arī patiesi iespaidīgā ātrumā – 130 km/h. Tāpēc redzam šo risinājumu kā būtisku ceļu satiksmes drošības uzlabošanas pasākumu arī citās satiksmei bīstamās vietās,” norāda Ingmārs Pūķis, LMT viceprezidents.

Kā liecina statistika, sarkanās gaismas signāla neievērošana nereti noved pie smagām sekām. Pēc Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) datiem, 2019. gadā no visiem ceļu satiksmes negadījumiem, kuros cietuši cilvēki, 7 % gadījumu iemesls ir bijusi regulējamu krustojumu pārbraukšanas noteikumu neievērošana. Savukārt Valsts policijas 360 grādu kameras sistēma laikā no 2019. gada 21. oktobra līdz 1. decembrim reģistrējusi 853 pārkāpumus, no kuriem gandrīz trešā daļa bija aizliedzošā luksofora signāla vai papildsekcijas neievērošana.

LMT viedās kameras galvenā inovācija ir tās spēja nolasīt datus patstāvīgi. Kamerai nav jābūt savienotai ar luksofora vadības sistēmu, tā nolasa un atpazīst gaismu luksoforā un auto kustību, kā arī automašīnas numurzīmi, ko saglabā sistēmā. Šī kamera ir uzstādāma mazāk nekā dienas laikā un neprasa specifisku tīkla konfigurāciju. Tā darbojas 4G tīklā, bet nākotnē tās darbībai var tikt izmantots arī 5G. Tās minimālās infrastruktūras prasības, zemās izmaksas un spēja patstāvīgi apstrādāt datus to padara ne tikai par efektīvu risinājumu satiksmes drošības uzlabošanai, bet arī būtisku soli ceļā uz drošu un viedu pilsētvidi.

 
33 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
iAuto 18.maijs 2020 17:09
13 15 Atbildēt

CIK AVĀRIJU TUR BŪS DĒĻ STRAUJĀS BREMZĒŠANAS?

anonimikis 18.maijs 2020 18:25
12 4 Atbildēt

50kmh ir maksimālais ātrums pilsētā. Tuvojoties regulējamam krustojumam to samazini uz 40 un nebūs nekāda straujā bremzēšana.

jopcik 18.maijs 2020 17:27
11 15 Atbildēt

Laiks atzīt sen zināmo, proti, ka pilsētas satiksmē optimāls ātrums ir 30km/st? Jo ātrāk joņo, jo grūtāk ieraudzīt ka luksofora zaļais signāks sāk mirgot, un kad ierauga, tad žēl bremzes deldēt un bail ka aizmugurējais pažēlos bremzes. Tāpēc rajonos, kur ik pēc 200m ir luksofori - jāpalēnina satiksme. Tik vienkārši, ko?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 23

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Ķīnā plāno aizliegt ievelkamos durvju rokturus 5

Vēl viens modernais dizaineru izgudrojums varētu tikt atzīts par bīstamu – Ķīnā apsver iespēju aizliegt pilnībā ievelkamus durvju rokturus. Lasīt vairāk

 

Elektrisks mazauto ar 221 Zs: Cupra piesaka sportisko Raval

Modelis Raval VZ, ko Cupra uz konveijera liks 2026. gadā, varēs lepoties ar 226 Zs. Lasīt vairāk

 

No 71 900 eiro: Volvo uzsāk elektriskā ES90 ražošanu 6

Čendu rūpnīcā Ķīnā no konveijera noripojis pirmais pilnībā jaunā ES90 eksemplārs. Šāds modelis būs pieejams arī Eiropā un, piemēram, Vācijas tirgū tas maksās nepilnus 72 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti