Biežākie iemesli negadījumiem ar velosipēdu – paša vai citu satiksmes dalībnieku neuzmanība - iAuto

Biežākie iemesli negadījumiem ar velosipēdu – paša vai citu satiksmes dalībnieku neuzmanība 2

 

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 3.jūnijs 2021 11:53

Vairumā gadījumu bīstamas situācijas uz ceļa rada satiksmes dalībnieku savstarpējā nesaprašanās vai ceļu satiksmes noteikumu neievērošana.

Gandrīz puse (45 %) velosipēdistu, skaidrojot bīstamo situāciju rašanās iemeslus, to saista ar pašu neuzmanību vai pārkāpumiem, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) veiktā iedzīvotāju aptauja.

Trešā daļa velosipēdistu (28 %) atzīst, ka bīstamu situāciju izraisījusi pašu neuzmanība un nekoncentrēšanās uz ceļu. Desmitā daļa (11 %) velosipēdistu brauciena laikā ir lietojuši mobilo tālruni, un tikpat daudzi velobraucēji nav aprīkojuši velosipēdu ar lukturiem vai atstarotājiem braukšanai diennakts tumšajā laikā. 6 % velosipēdu vadītāju atzīstas, ka ir pārkāpuši ceļu satiksmes noteikumus, kā rezultātā radusies avārijas situācija.

Velosipēdisti kā savus biežāk pieļautos noteikumu pārkāpumus norāda pagrieziena nerādīšanu  (67 %), strauju uzgriešanos uz gājēju pārejām (47 %), lukturu vai atstarotāju nelietošanu tumsā (42 %), braukšanu pa brauktuvi vietās, kur blakus ir velojoslas vai veloceļš (41 %), kā arī aklās zonas principu neievērošanu (37 %).

Kā otru izplatītāko bīstamu situāciju cēloni velobraucēji min autobraucēju neuzmanību. Visbiežāk kritiskas situācijas izraisa apdzīšanas manevrs, neievērojot drošu intervālu (77 %) un situācijas, kad autovadītājs nepalaiž velosipēdistus vietās, kur velobraucējiem ir priekšroka (74 %). 65 % velosipēdistu ir bijusi situācija, ka autovadītāji viņiem aizšķērsojuši ceļu, veicot pagrieziena manevru un neparādot pagrieziena signālu. Tikpat liels skaits (65 %) velosipēdistu saskārušies ar autovadītājiem, kuri brauc vai apstājas uz velosipēdiem paredzētās ceļa infrastruktūras (velojoslām, veloceliņiem).

“Pārvietošanos ar velosipēdu vasaras sezonā cilvēki izmanto gan ikdienā, gan atpūtā, tāpēc aicinām ikvienu atsvaidzināt ceļu satiksmes noteikumu zināšanas, kā arī respektēt citam citu ceļu satiksmes telpā. Būtiski arī pārliecināties, ka uz ceļa mūs redz, ļaut citiem saprast mūsu nodomus, veicot manevrus, kā arī prognozēt citu satiksmes dalībnieku iespējamo rīcību,” aicina CSDD Komunikācijas departamenta vadītāja Ilze Šipkēvica.

Lai veicinātu ceļu satiksmes dalībnieku drošību, CSDD īsteno sociālo kampaņu “Brauc ar galvu”. Kampaņā tiek uzrunāti gan velosipēdisti, gan autovadītāji, aicinot satiksmes dalībniekus uz savstarpēju cieņu. “Brauc ar galvu” tiek aktualizēti gan rakstītie, gan nerakstītie ceļu satiksmes noteikumi, kā arī piedāvāti ieteikumi, kā pēc iespējas drošāk pārvietoties ar velosipēdu pilsētvidē un ārpus tās. Informatīvie un izglītojošie kampaņas materiāli pieejami vietnē www.braucargalvu.lv.

 

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
reku 3.jūnijs 2021 17:56
2 1 Atbildēt

Gan jau lìdz izcilnieku smadzenèm nonàks ka jàpieņem likums ja brauc pa autoceļu un blakus ir veloceļš tad tàdu no trases nost,velo zem preses un 200 eu sods.Tas punkts izzudīs uz visiem laikiem,àtri.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vairāk nekā 2300 kilometru bez uzpildes un uzlādes - Hongqi HS6 uzlādējamais hibrīds uzstāda Ginesa rekordu 2

Ķīnas luksas automobiļu ražotāja Hongqi modelis HS6 PHEV ir uzstādījis jaunu Ginesa rekordu kategorijā “Garākais brauciens ar sērijveida uzlādējamu hibrīda SUV bez uzpildes vai uzlādes”. Lasīt vairāk

 

Britu policija izmanto nemarķētu kravinieku, lai pieķertu pārkāpējus (+ VIDEO) 9

Tālruņa lietošana braukšanas laikā ir viens no bīstamākajiem autovadītāju pārkāpušiem, ko Viltšīras ceļu policija apkaro izmantojot nemarķētu kravas auto un "skatu no augšas". Lasīt vairāk

 

Plāno ieviest OCTA vēl virknei pārvietošanās līdzekļu ar elektromotoriem 18

Satiksmes ministrija (SM) ir izstrādājusi un nodevusi saskaņošanai grozījumus Ceļu satiksmes noteikumos par obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas nepieciešamību dažādiem citiem mikromobilitātes rīkiem, tostarp monoriteņiem, elektroskrituļdēļiem un citiem elektriskiem sporta rīkiem, aģentūru LETA informēja ministrijā. Lasīt vairāk

 

Jēkabpils dome: Ja tuvāko gadu laikā neveiks tilta remontu, būs jāievieš satiksmes ierobežojumi (+ VIDEO) 7

Ja tuvāko gadu laikā neveiks remontu, būs jāievieš satiksmes ierobežojumi – tā Jēkabpils novada pašvaldībā raksturo tilta pār Daugavu stāvokli. Tilts ir stratēģiski svarīgs, jo ir vienīgā pastāvīgā Daugavas šķērsošanas vieta posmā starp Aizkraukli un Daugavpili. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti