CSDD: Hronisks ātruma pārkāpējs 80% gadījumu ir vīrietis līdz 45 gadiem ar pārliecību, ka citi autovadītāji bremzē kopējo satiksmi - iAuto

CSDD: Hronisks ātruma pārkāpējs 80% gadījumu ir vīrietis līdz 45 gadiem ar pārliecību, ka citi autovadītāji bremzē kopējo satiksmi 24

 
Nozare.lv | 29.augusts 2022 12:34

Hronisks ātruma pārkāpējs 80% gadījumu ir vīrietis līdz 45 gadiem, kurš uzskata, ka citi autobraucēji pārvietojas pārāk lēni, bremzējot kopējo satiksmi, aģentūrai LETA norādīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji.

CSDD pārstāvji norāda, ka valsts institūcijas regulāri apkopo datus par ceļu satiksmes negadījumiem, kurus izraisa autobraucēju pārkāpumi, tostarp dati liecina, ka viens no biežākajiem ir atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana.

"Ir pat skaidri noteikts hroniskā ātruma pārkāpēja profils - tas 80% gadījumu ir vīrietis vecumā no 20 līdz 45 gadiem, lielākoties viņa auto ir vecāks par 20 gadiem un teju katrs otrais savu rīcību pamato ar neiecietību pret citiem autovadītājiem, kuri, viņuprāt, uz ceļa pārvietojas pārāk lēni, bremzējot kopējo satiksmi," skaidro CSDD.

Direkcijā atzīmē, ka mazāk tiek runāts par tiem, kas ātruma pārkāpuma brīdī atrodas līdzās un tieši nevar ietekmēt un kontrolēt situāciju - ātrbraucēja pasažieriem, blakus braucošajiem autovadītājiem, gājējiem un citiem mazaizsargātiem satiksmes dalībniekiem. Viņi parasti kļūst par situācijas ķīlniekiem, bez vainas ciešot vai ejot bojā autovadītāja rīcības dēļ. 

Psihiatrs Māris Taube un Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks atzīst, ka nav daudz veidu, kā ietekmēt hroniskos ātruma pārkāpējus un remdēt viņu agresivitāti uz ceļiem.

Primāri tā ir pareiza uzvedības modeļa iemācīšana topošajiem autovadītājiem, pirms tiesību iegūšanas, pastiprināti pievēršot braukšanas kultūrai uzmanību autoskolās un uzskatāmi parādot ātrumpārkāpšanas reālas sekas. Nozīme ir arī efektīvai, motivējošai sodu sistēmai un aizvien modernākām un gudrākām ātruma kontroles sistēmām, bet arī pati sabiedrība ar savu rīcību var protestēt pret agresīvu braukšanu, tādējādi stimulējot pozitīvas pārmaiņas.

Pēc direkcijā minētā, svarīga loma ir līdzbraucējiem - ģimenei, tuviniekiem, draugiem, kolēģiem, - kuri nedrīkst ar klusēšanu akceptēt šādu braukšanas modeli. Viņiem ir jārunā, skaidri jāizsaka savs protests, atklāti jāpauž sajūtas, uztraukuma vai baiļu emocijas, un obligāti atklāti jāpauž ieteikumi par vēlamo rīcību.

Savukārt blakus braucošajiem autovadītājiem ļoti svarīgi ir mācīties nepakļauties provokācijām uz ceļa. "Smagkāju" tieksme pēc sacensības ar laiku pierims, ja potenciālie konkurenti nereaģēs uz viņu spiedienu. Tāpat ikviens pieredzējis autobraucējs var pieņemt lēmumu, būt par nobriedušu personību "ar mugurkaulu" un ar savu rīcību rādīt labu piemēru - ievērot ātruma ierobežojumus un būt par adekvātu, cieņpilnu satiksmes dalībnieku, norāda direkcijā.

Pēc CSDD pārstāvju paustā, ja absolūtais sabiedrības vairākums mazinās toleranci pret ātruma pārkāpējiem, neatbalstīs tādu ātrbraucēju pašapliecināšanās veidu, privāti un publiski paužot protestu pret šādu necieņas izrādīšanu attiecībā uz apkārtējiem, tas radīs zināmu sabiedrības spiedienu.
 

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Freijers 29.augusts 2022 13:40
15 1 Atbildēt

Ja tā skrupulozi pieet, tad hroniski ātruma pārkāpēji kopā ir 80% braucēju, jo ja jau, tad jau +5, +10,+15, kā pŗavietojas praktiski visa plūsma arī ir pārkāpums. Un, jā, ja kāds pēkšņi tādā sāk ar - 10 braukt, tad arī veidojas raustīšana.

Mani personīgi nekaitina, pabraucu garām un viss, bet sēdēt vilcienos un ļaut sevi raustīt kādam citam priekšā netaisos. Var braukt ātri un lēni, bet tas ir jādara saprātīgi, pēc kompānijām uz ceļā - to var darīt labi, ja katru 3 reizi, pārējā laikā ir pilns ar idiotiem.

par pilsētu runājot, jā tur ir jābūt uzmanīgam, bet jau tagad liela daļa velkās uz 30 50km/h vietā, laikam saklausījušies pilsēta cilvēkiem (tiem, kam nav auto neapšaubāmi) ļerkstēšanu. Un visbeidzot, ieteiktu tiem, kas runā par cieņu uz ceļa, cienīt arī citu cilvēku laiku un baudu braukt - neglaudi telefonu, nelien, kad jādod ceļš un parādi pagriezienu PIRMS manevra, viss CSN un drošība nesastāv no viena atļautā ātruma un peripētijām ap to !

iz dzīves 29.augusts 2022 12:57
10 1 Atbildēt

2 epizodes: 1) pilsētā kāds man pazīstams pensionārs "velkas" 35-40 km/h, esmu dusmīgs un "agresīvi" apdzenu viņu, jo steidzos uz mājām, vēlāk satieku un prasu, kāpēc kavē satiksmi - a man nebija, kur steigties. 2) braucu pa šoseju ar ātrumu 80 km/h, jo it kā nav kur steigties, man pazīstams pensionārs "agresīvi" palido garām, šķērsojot nepārtraukto līniju un atgriežoties savā gandrīz aizskar mana auto buferi, vēlāk satieku un prasu, kas tev noticis?, viņš saka - a ko tu velcies?

Mehs 29.augusts 2022 16:58
9 0 Atbildēt

Toties manāmi pārsauļojusies sieviete ap 35 padārgā auto ar telefonu pie auss, veic kreiso pagriezienu no labās malējās joslas un kuras dēļ man ir iespēja pārbaudīt kā transportlīdzeklī nostiprināta krava, nav iekļuvusi statistikā, jo nav pieķerta.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Trīs auto sadursme: uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā (PAPILDINĀTS 15.00) 14

Satiksmes negadījumā uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā, aģentūru LETA informēja Valsts policijas sabiedrisko attiecību speciāliste Madara Šeršņova. Lasīt vairāk

 

Visas NATO dalībvalstis šogad aizsardzībai beidzot atvēlēs 2% no IKP 4

Šogad visas NATO dalībvalstis sasniegs jau sen izvirzīto mērķi aizsardzībai atvēlēt vismaz 2% no iekšzemes kopprodukta (IKP), taču tikai trīs, tajā skaitā Latvija, šobrīd sasniedz jaunizvirzīto mērķi - 3,5% no IKP, teikts kārtējā alianses ziņojumā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti