Gaismu atstarojoša veste var glābt dzīvību! - iAuto

Gaismu atstarojoša veste var glābt dzīvību! 16

 

Foto: Publicitātes attēls

Valsts Policija | 6.oktobris 2022 13:55

Pēdējo desmit dienu laikā divos no trim ceļu satiksmes negadījumiem ar bojā gājušajiem dzīvību zaudējuši mazāk aizsargātie satiksmes dalībnieki – velosipēdists un kājāmgājējs.

Iestājoties rudenim, paliek tumšāks un samazinās redzamība uz ceļiem, vienlaikus mūsu ikdienas pārvietošanās paradumi nemainās – turpinām iet vai braukt ar velosipēdu gar ceļa braucamo daļu, šķērsojam brauktuves.

“Rudenī, pasliktinoties redzamībai, vēl vairāk jārūpējas par savu drošību! Lai kājāmgājēji un velosipēdisti uz ceļiem būtu pamanāmi, tiem obligāti jāvelk gaismu atstarojošā veste vai apģērbā jābūt gaismu atstarojošiem elementiem. Jāsaprot, ka autovadītāji varēs noreaģēt tikai tad, ja cilvēks uz brauktuves ir pamanāms laikus, nevis pēdējā brīdī,” skaidro Satiksmes ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

Lai tumšajā laikā vizuāli nesaplūstu kopā ar apkārtni un ļautu autovadītājiem sevi laicīgi pamanīt, nepieciešams lietot gaismu atstarojošu vesti vai apģērbu ar iestrādātiem gaismu atstarojošiem elementiem. Īpaši tas nepieciešams, pārvietojoties pa ceļa nomalēm ārpus apdzīvotām vietām, kur cilvēka siluets bez atstarojošiem elementiem ar apkārtējo vidi saplūst pilnībā, bet automašīnu šoferi pārvietojas ar lielu ātrumu.

“Ar atstarojošu vesti cilvēks ir pamanāms, un autobraucējs var savlaicīgi nobremzēt, izvairoties no sadursmes. Uz ceļa ar asfalta segumu ārpus apdzīvotām vietām, kur var braukt ar 90 km/h, cilvēku ar gaismu atstarojošo vesti tuvo gaismu diapazonā var pamanīt 140 metru attālumā. Savukārt, ja cilvēks uz brauktuves ir bez atstarojoša elementa, to var pamanīt aptuveni 25-40 metru attālumā, kas nav pietiekami, lai apturētu transportlīdzekli, jo bremzēšanas ceļš ir aptuveni 100 metri. Tāpat jāņem vērā, ka lietainā laikā redzamība ir sliktāka un bremzēšanas ceļš garāks,” uzsver Vectirāns.

“Tāpat, pasliktinoties redzamībai, jābūt vēl uzmanīgākiem, šķērsojot brauktuves. Tas jādara tam paredzētajās vietās, vispirms pārliecinoties, ka netuvojas automašīnas un ir droši. Ja būsim atbildīgi un domāsim par savu drošību, pasargāsim sevi un arī citus,” atgādina Vectirāns.

2020. gadā ceļu satiksmes negadījumos uz valsts autoceļiem dzīvību zaudējuši 25 gājēji un 10 velosipēdisti, 2021. gadā – 14 gājēji un 10 velosipēdisti.

 

 
16 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
BMW 6.oktobris 2022 17:07
2 0 Atbildēt

Kas nepamūk malā pats vainīgs! Pēc tam paskaidrojumā ierakstīs, ka pēkšņi nokrita priekšā hvz no kurienes un viss! Veste nebija, lampiņas nebija, atstarotāja nebija - karoč

"Bojā gājējs".

Lietus 6.oktobris 2022 18:48
2 1 Atbildēt

Vai lietus laikā, īpaši jau stipra lietus laikā, vajag testies ar atļauto maksimālo ātrumu? Runa pat nav par gājējiem, uz ceļa var būt baļķis vai lidojošais šķīvītis vai jebkas cits.

Neglīts 8.oktobris 2022 15:00
2 0 Atbildēt

Bet tas netraucē man pasniegt tavai sievai "dziedāšanas" stundas

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Labais piemērs – Jūrmalā atjauno maksimālo ātruma ierobežojumu 70 km/h uz Dzintaru gaisa pārvada (+ VIDEO) 6

Kāpēc daži par šiem Ceļu satiksmes noteikumiem aizmirst — īpaši tie, kas ierobežo ātrumu no pašvaldības vai Latvijas Valsts ceļu puses? Lasīt vairāk

 

Sanfrancisko pazūd elektrība: Waymo robotakši stāv krustojumos, Tesla brauc tālāk 6

Elektrības padeves traucējumi, ko nedēļas nogalē piedzīvoja ASV lielpilsēta Sanfrancisko, atklāja atšķirības starp divām pašbraucošo auto pasaules filozofijām. Lasīt vairāk

 

Kur ir mana laiva? Braucam ar KGM elektrisko pikapu (+ VIDEO) 4

Pilnībā elektriski pikapi Eiropā pagaidām ir eksotika. Vai nu tādu nav vispār vai tie ir ļoti dārgi. Šajā brīdī uz skatuves parādās korejiešu KGM jeb bijušais Ssangyong ar 100% elektrisku pikapu par mazāk nekā 50 000 eiro. Lasīt vairāk

 

“Latvijas Gada auto” konkursā uzvarējusi iepriekš laurus neplūkusi auto marka 29

Jaunāko automobiļu konkursā "Latvijas Gada auto 2026" galveno titulu ieguvis automobilis, kā marka konkursa 27 gadu vēsturē uzvarējusi pirmo reizi – tas ir spāņu apvidus automobilis “Cupra Terramar”. Tāpat svinīgajā ceremonijā tika paziņoti uzvarētāji vēl 11 atsevišķajās nominācijās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti