Pilsētas cilvēkiem vai automašīnām – kā situācija ir mainījusies pēdējo desmitu gadu laikā? (+ FOTO) - iAuto

Pilsētas cilvēkiem vai automašīnām – kā situācija ir mainījusies pēdējo desmitu gadu laikā? (+ FOTO) 7

 

Foto: Publicitātes foto

Bolt | 30.augusts 2023 10:26

Eiropas vadošā transporta pakalpojumu platforma “Bolt” kampaņas “Pielāgosim pilsētas cilvēkiem” (“Make Cities for People”) laikā, sadarbojoties ar slaveno un godalgoto igauņu arhitektūras fotogrāfu Tonu Tunnelu (Tõnu Tunnel), izveidojusi tiešsaistes fotogaleriju.

Tā izstrādāta ar mērķi izcelt pilsētu publiskās ārtelpas pozitīvās pārmaiņas, kas radušās laika gaitā, aizvietojot piebraucamos ceļus un autostāvvietas ar gājēju ielām un laukumiem. Kampaņas mērķis ir mudināt pilsētu pašvaldības un iedzīvotājus rīkoties, lai Eiropas pilsētās arī turpmāk veicinātu pozitīvāku publiskās ārtelpas pārveidi un palīdzētu novērst atkarību no automašīnām.

Ideja pilsētvides pārmaiņas fiksēt fotogrāfijās nav jauna – tas kļūst par arvien populārāku instrumentu, lai redzētu un novērtētu, kā laika gaitā pilsētas ir mainījušās par labu cilvēkiem un iedzīvotājiem. Sākotnēji “Bolt” 18 Eiropas pilsētu arhīvos atrada un apkopoja fotogrāfijas no dažādām vietām pilsētās, uz kurām vēlāk devās fotogrāfs T. Tunnels, lai mazāk kā mēneša laikā iemūžinātu tās pašas lokācijas pēc vairākiem gadu desmitiem. Fotogrāfiju rezultāti runā paši par sevi – vairākās pilsētās ir notikušas būtiskas un fascinējošas pārmaiņas, kas vērstas par labu cilvēkiem, ne automašīnām.

Arī Rīgā šis jautājums pēdējos gados ir bijis aktuāls. Piemēram, pirmie mēģinājumi Tērbatas ielu padarīt draudzīgāku gājējiem notika jau 2020. gada sākumā, kad to sākotnēji atvēra tikai gājējiem uz vienu dienu, vēlāk vasarā autosatiksmei tā bija slēgta uz mēnesi. Turpmākajos gados tas gan vairs nav atkārtots. Pēc šiem mēģinājumiem 2020. gadā galvaspilsētu padarīt draudzīgāku gājējiem un piemērotāku dzīvei, varēja secināt, ka pareizie risinājumi, kā samazināt automāšīnu skaitupilsētās ir vēl jāmeklē, jo visbiežāk tie ir sāpīgi un nepopulāri, un ne tikai auto turētāji ir atkarīgi no automašīnām, bet bieži arī kājām gājēji ir raduši pie tā, ka gar dzīvojāmās mājas logiem pārvietojas automašīnas, nevis priecīgi un čalojoši Rīgas iedzīvotāji un viesi.

““Bolt” misija ir piedāvāt labākās alternatīvas personīgās automomašīnas iegādei, tādējādi veicinot pilsētu centru kļūšanu par labākām vietām kā ekonomiskā, tā arī sociālā un ilgtspējas ziņā. Lai arī kampaņas “Pielāgosim pilsētas cilvēkiem” laikā uzņemtās fotogrāfijas liecina par pozitīvām pārmaiņām, pilsētām vēl noteikti ir, uz ko tiekties. Ne tikai pašvaldībām ir nepieciešams uzlabot pilsētplānošanas pieeju, kas vērsta tieši uz cilvēku un iedzīvotāju vajadzībām, bet arī iedzīvotājiem pašiem ir jāvēlas radīt patīkamāku vidi dzīvošanai pilsētā un jābūt gataviem pārmaiņām,” saka Kristīne Bezerra-Kjerulfa, “Bolt” vadītāja Latvijā.

Kampaņas “Pielāgosim pilsētas cilvēkiem” ietvaros izveidotajā tiešsaistes fotogalerijā (makecitiesforpeople.com) ir aplūkojamas pilsētvides pārvērtības Amsterdamā, Barselonā, Berlīnē, Briselē, Dublinā, Frankfurtē, Helsinkos, Kopenhāgenā, Londonā, Madridē, Oslo, Parīzē, Prāgā, Stokholmā, Tallinā, Turīnā, Varšavā un Vīnē.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 30.augusts 2023 14:52
3 0 Atbildēt

Bolts acīmredzot uzskata sevi (vismaz) par vienu/no Passaules Likteņu lēmējiem.Rix pislētvides veidošanā vajadzētu iesaistīt vēl kādu ārzemju izcelsmes dižciltīgo Lohu,jo mūsējie/savējie (esošie) ar saviem pienākumiem acīmredzami netiek galā.

Skrejamsuudi izmētāti pa visu pilsētvidi,bēdres līdz kulei,mašīn un dzimum satiksme stāv garos sasstrēgumos, taksistos iestāties var jebkurš valstsvalodu nicinošs bandīts,viss ir ok. Relaksējieties, cien.Lohi, passkatiet foto.

0pis 30.augusts 2023 15:07
3 3 Atbildēt

Postpadomju valstī ir pretēji - aghrāk auto bija maz, tagad ar tiem aizblīvētas visas spraugas.

O-Pis 31.augusts 2023 8:26
2 2 Atbildēt

Nu Tev, kā vecam komuņagam jau patiktu visus salikt aiz žoga, no kura var iziet tikai ar partijas atļauju. Man patīk kā tādi meļi kā autori sagroza faktus, izraujot kaut ko no konteksta. Ja jau parāda gājēju ielas, varbūt varētu arī parādīt satiksmes ielas, kas ir visās pilsētās un sabiedrisko transportu, tai skaitā metro...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia 11

Vācijas automobiļu kluba ADAC aprēķini liecina, ka izmaksu ziņā neviena cita marka nespēj sacensties ar Dacia, turklāt savu pārākumu tā pierāda visās automobiļu klasēs, kur tā pārstāvēta. Lasīt vairāk

 

Putins atklāj, kādā gadījumā uzbrukums Rietumiem nenotiks; Krievija šo karu nesāka (+ VIDEO) 11

Krievijas diktators Vladimirs Putins ikgadējā jautājumu un atbilžu sesijā piektdien sniedza atbildes uz vairākiem šobrīd aktuāliem jautājumiem. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 34

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 28

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti