Pētījums: Teju piektdaļa autovadītāju uzskata, ka bieža joslu maiņa ir agresīva braukšana - iAuto

Pētījums: Teju piektdaļa autovadītāju uzskata, ka bieža joslu maiņa ir agresīva braukšana 18

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Miltton Latvia | 27.jūnijs 2024 18:51

18% autovadītāju uzskata, ka bieža joslu maiņa ir agresīva braukšana, vēl 3% par agresīvu braukšanu uzskata atļautā ātruma pārsniegšanu, 2% - atbilstošas distances neievērošanu, bet 4% - neadekvāti lēni braukšanu, bet 72% norāda, ka agresīva braukšana ir viss iepriekš minētais, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. 1% norāda, ka nekas no minētā nav vērtējams kā agresīva braukšana.

Minētā pētījuma ietvaros paši autovadītāji arī atzīst, ka mēdz braukt agresīvi. 68% autovadītāju norādījuši, ka mēdz braukt agresīvi – 9% to dara bieži, bet 59% reti. 32% autovadītāju norāda, ka nemēdz braukt agresīvi. Vīrieši biežāk mēdz braukt agresīvi – bieži agresīvi brauc 11% vīriešu un 7% sievietes.

Analizējot, kādu uzvedību uz ceļa autovadītāji vērtē kā agresīvu braukšanu, secināts, ka neadekvāti lēnu braukšanu vīrieši biežāk uzskata par agresīvu braukšanu – šādu atbildi sniedz 6% vīrieši un tikai 2% sievietes. Arī strauju un biežu joslu maiņu kā agresīvu braukšanu vērtē tieši vīrieši (22% vīrieši un 13% sievietes).

“Agresīva braukšana ir ikviena darbība, kas apgrūtina vai apdraud citus ceļu satiksmes dalībniekus. Lai gan lielākā daļa autovadītāju izceļ tieši biežu joslu maiņu, riskus rada arī atbilstošas distances neievērošana, ātruma pārsniegšana u.c. Uzskatu, ka problēmas risināšanā jāiesaistās arī darba devējiem - ilgtspējīga rīcība nozīmē arī atbildību uz ceļa. Uzņēmuma autoparka šoferiem regulāri atgādinām, cik svarīgi ir atturēties no agresīvas braukšanas, kā arī nodrošinām gan teorētiskās, gan praktiskās braukšanas nodarbības,” stāsta “Carlsberg Baltic” izpilddirektors Rolandas Viršilas.

“Agresīvu braukšanu sekmē sabiedrības tolerance. Redzot agresīvu braukšanu, reti ziņojam atbildīgajiem dienestiem. Ja mēs nebūtu tik iecietīgi pret šādiem vadītājiem, arī gadījumu skaits būtu daudz mazāks. Daudzviet pasaulē, piemēram, Vācijā, Austrijā, Šveicē un Skandināvijā, šāda rīcība netiek uzskatīta par normu - ja autovadītājs neievēro atbilstošu distanci, viņam var tikt piemērots sods,” stāsta Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.

Analizējot atbildes dažādās vecuma grupās, iespējams secināt, ka gados jaunākie autovadītāji (no 18 līdz 29 gadiem) par agresīvu braukšanu biežāk uzskata tieši atļautā ātruma pārsniegšanu (7%), autovadītāji vecumā no 30 līdz 39 gadiem biežāk izceļ tieši neadekvāti lēnu braukšanu (8%), bet vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem – strauju un biežu joslu maiņu (23%).

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts 2024. gada janvārī piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

 
18 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 27.jūnijs 2024 20:34
20 0 Atbildēt

Distances neievērotāji ir latentie pidari - tāpēc viņi lien priekšā braucējam dirsā.

OS 28.jūnijs 2024 6:23
14 0 Atbildēt

No 1995 gada sanācis braukt daudzes reizes cauri Polijai.  Vācijas bāņi.

Joslas maiņas, apdzīšanas manevri vairāku tūkstošu km braucienā ar 1.6 D Avant vai 600 Thundercat. Tā ir ikdiena un to veic automātiski. Atbraucot uz LV ciematu, pēkņi konstatē, ka ir problēmas cilvēkiem galvā un brauc attiecīgi.

Katram Latvietiem ieteiktu 1x dzīvē izbraukt cauri Vācijai pie stūres, lai saprastu, kas ir joslu maiņa, distance, avārijas uguņi un ieskriešanās/bremzēšanas joslas!

sviesc 28.jūnijs 2024 14:36
10 0 Atbildēt

kāda jēga tās joslas mainīt? tāpat sen jau zināms, ka blakus josla iet ātrāk. neatkarīgi no joslas, kurā atrodies.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen Vācijā paaugstinās cenas; pieaugums neskar elektriskos modeļus un T-Roc

Paaugstinājums saistīts ar ražotāja ikgadējo cenu korekciju. Lasīt vairāk

 

Ķīnas hibrīds Lynk&Co 10 EM-P sāk ar 13 000 pasūtījumu diennakts laikā 3

Ar elektrību uzlādējamais hibrīds spēs nobraukt pat 190 kilometrus, piedāvāt plašu telpu un augsta līmeņa komfortu, neprasot lielas investīcijas no pircēja maka. Lasīt vairāk

 

Gandrīz 90 000 eiro vērtības zudums – lepno Mercedes CLS500 var nopirkt Dacia cenā 24

Savulaik lepno un jaudīgo Mercedes tagad var nopirkt par cenu, kas līdzvērtīga jaunam Dacia Spring. Lasīt vairāk

 

Mercedes vadītājs: Eiropas autobūve var sabrukt 21

Mercedes-Benz izpilddirektors Ola Kaleniuss baidās no Eiropas autobūves nozares "sabrukšanas", ja Eiropas Savienība nemainīs savu apņemšanos par pilnīgu elektrifikāciju līdz 2035. gadam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti