Visi komentāri - Īsa saruna pirms sezonas starta ar Reini Nitišu

Īsa saruna pirms sezonas starta ar Reini Nitišu

 

Foto: reinisnitiss.com

Jānis Grīnhofs speciāli iAuto | 28.marts 2019 21:50

Jau pavisam drīz, 5.aprīlī Abū Dabi tiks aizvadīts pasaules rallijkrosa čempionāta pirmais posms. Šajās sacensībās dalībnieku vidu būs arī jēkabpilietis Reinis Nitišs.

Pirms došanās uz sezonas pimajām sacensībām Reinis izbrīvēja laiku īsai sarunai.

Jānis Grīnhofs. Bija veiksmīgi aizvadīta 2018.gada sezona. Kādi bija plāni, kā nokļuvi GRX komandā?

Reinis Nitišs. Bija liela gandarījuma sajūta par paveikto. Nebija vēl nogūlušās emocijas, kad GRX komanda jau pirmdienā pēc Rīgas posma uzaicināja mani uz nelieliem testiem ar Hyundai auto Biķernieku trasē. Daudz pabraukt neizdevās, jo uzbnāca lietus un slapjajiem laika apstākļiem mums nebija atskaites punkta. Taču iespētais apmierināja komandu un iegūtā informācija tika izmantota pēdējos čempionāta posmos. Tā arī sākās plāšāka komunikācija ar komandu par nākotni. Pēc Rīgas posma uz testiem pavisam aicināja trīs komandas, bet GRX bija pirmā un ar optimālāko piedāvājumu tehnikas, finanšu un attīstības ziņā. Turklāt tā strādā kopā ar SET Promotion komandu, kuru es pārstāvēju 2018.gadā. Tādēļ arī pieņēmu viņu piedāvājumu. Un ap jauno gadu bija skaidrs, ka startēšu GRX komandā. Viennozīmīgi, ka mūsu lēmumu ietekmēja arī manas finansiālās iespējas.

J.G. Vai šis piedāvājums atviegloja lēmuma pieņemšanu par jaunās sezonas startiem?

R.N. No vienas puses jā, taču ja ir ierobežots finansējums, tad ir jāpieņem izdevīgākais piedāvājums. Ir jāizvēlas vai braukt sezonu vājākā komandā, vai arī x skaitu posmu spēcīgākā komandā. Konkrētajā gadījumā mums šī ir labākā izvēle.

J.G. Kā uzņēmi to, ka sezona tev būs šogad īsāka?

R.N. Esam pietiekami ilgi šajā sportā un mums vairs nav ambīciju tērēt personīgos līdzekļus un ģimenes ietaupījumus. Šā brīža situācija ir tāda, kādu finansējumu ar sponsoru palīdzību esmu nodrošinājis, tik posmos arī startēšu. Taču liels darbs norisināsies aizkulisēs - prom no publikas acīm. Tur palīdzēšu komandai attīstīt un testēt auto. Protams arī darbs ar sponsoriem netiek pārtraukts, tādēļ skatīsimies, kā ies. 

J.G. Vai tev startiem ir noteikts konkrēts posmu skaits?

R.N. Kā jau tika izziņots, braukšu sezonas pirmajā posmā Abū Dabi. Par pārējiem iespējamajiem posmiem jautājums vēl ir atklāts. Ļoti ceru stāties uz starta Rīgas posmā.

J.G. Kāda ir GRX komanda?

R.N. Komanda ir ļoti profesionāla, un tas ir likumsakarīgi, jo tās īpašnieks ir divkārtējais pasaules rallija čempions Markus Gronholms. 2014.gadā Gronholms bija mans treneris Olsbergs MSE komandā. Pašlaik Markusa kamandas tehniku apkalpo SET Promotion komanda, kuras sastāvā esmu izcīnījis divus FIA Eiropas čempiona titulus. Būtiskos lēmumus Gronholms pieņem kopīgi ar Jussi Pinomaki(SET Promotion vadītājs). Domāju, ka mūsu sadarbību veicināja jau iepriekšējā pieredze un mana veiksmīgā sadarbība ar SET Promotion. Taču jāņem vērā, ka GRX nav rūpnīcas komanda - vienīgais, kas komandu saista ar Hyundai ir Markusa personīgie kontakti un daži tehniskie risinājumi.

J.G. Kāds būs 2019.gada čempionāts, kādi jūs(GRX) tajā būsiet?

R.N. Šogad čempionāts būs izdevīgāks visiem. Sakarā ar posmu skaita samazināšanu(2 posmi mazāk), tiks pasaudzēti komandu budžeti. To pierāda 16 pastāvīgie čempionāta dalībnieki. Aizejot no čempionāta rūpnīcu komandām, nav samazinājies dalībnieku skaits. Tas pierāda čempoionāta dzīvotspēju, un to, ka cīņas būs spraigākas, par uzvaru cīnīsies vairāk braucēju. To, ka līmenis ir pietiekami augsts, norāda 5 pagājušā gada rūpnīcu komandu auto klātbūtne. Domāju, ka par uzvaru cīnīsies 5 - 6 braucēji. Ceru, ka GRX arī būs konkurēt spējīgi. Ziemā ir cītīgi pastrādāts un domāju, ieguldītais darbs dos labus rezultātus. Pagaidām melnais "zirdziņš" ir Lietuvas komanda ar Škoda spēkratu un Rokas Baciušku pie stūres.

J.G. Kāds ir tavs jaunais sporta auto?

R.N. Pirmajos šā gada testos auto man bija īsts nezināmais. Pēc ziemas miega es biju pirmais, kurš sēdās pie Hyundai stūres. Man kopā ar inženieriem bija jātiek pie kaut cik sakarīgas vadāmības, kas lielā mērā arī izdevās. Salīdzinājumā ar Ford, vairāk jāstrādā ar regulējumiem. Manam pērnā gada auto konkrēti regulējumi ir izmantojami plašākā diapazonā, nelielas atkāpes no ideālā varianta netraucē uzrādīt pienācīgus rezultātus. Hyundai ja ar regulējumiem netrāpīsi precīzi, rezultāts nebūs, ja trāpīsi, būsi ātrs. Hyundai ir ar potenciālu, to pagājušajā gadā pierādīja Gronholms juniors, sasniedzot vairākus finālbraucienus. Lai auto attīstītu, pie tā vēl jāstrādā un rezultāts domāju neizpaliks. Gaidīsim sacensības.

J.G. Kāda ir komunikācija komandā?

R.N. Komandā atmosfēra ir laba. Man jau daudz nekas nav mainījes. Tur pat vien esmu, kur pagājušajā gadā. Pusdienas ēdu kopā ar tiem pašiem puišiem. Sajūtas labas, jūtos kā mājās. Arī ar jaunajiem komandas biedriem saprotos labi. Timurs Timerzijanovs ir liels "pļāpa". Sarunās ar viņu jāmāk izšķirt tukšas runas un būtiskais. Pieredze viņam liela un viņš labprāt ar to dalās. Niklas Gronholms ir klusāks, taču var "izšaut". Viņam patīk humors. Tas ļauj vieglāk saprasties. Esam diezgan atšķirīgi, tomēr mums trijiem ir līdzīgs braukšanas stils. Mēs ātri atklājam nepilnības auto vadāmībā, dalāmies iespaidos. Tas ļauj ātrāk tikt pie optimāliem regulējumiem. Noskaņojums pirms sezonas man ir labs un ceru trasē parādīt labu sniegumu.

Foto: facebook.com/ReinisNitissofficial

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jau no rītdienas: Valsts policija uzsāk automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem 29

No rītdienas, 11. decembra, Valsts policija uzsāks automatizētu lēmumu pieņemšanu par pārkāpumiem, kuri fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli, tādiem kā – pārvietojamie un stacionārie fotoradari, 360 grādu kameru sistēmas un vidējā ātruma kontroles radari. Lasīt vairāk

 

Ar pilnpiedziņu jautrāk! Pirmais brauciens ar jauno Toyota bz4X (+ VIDEO) 2

Automašīna ar grūti izrunājamo nosaukumu bZ4X kļuva par Toyota pirmo elektromobili. Kopš tā laika pagājuši trīs gadi, un pienācis laiks auto uzlabot. Autoziņas dodas uz Spāniju izbraukt ar jaunāko bZ4X. Dizainā radikālu izmaiņu nav, jo tā ir tikai modernizācija. Būtiskākais jaunums ir hammerhead stila lukturi kopā ar izvirzītu degungalu, kas ievirza šo Toyota ražojumu Lexus teritorijā. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles laiž klajā DS Performance Line 6

Stellantis apakšzīmols DS Automobiles iepriecinās markas entuziastus ar trīs modeļu īpašo Performance Line versiju, kas pieejamas DS 3, DS 4 un DS 7. Lasīt vairāk

 

Zemniekiem atbrīvojums no vinjetes turpmāk būs deviņus mēnešus gadā 6

Zemniekiem atbrīvojums no vinjetes jeb autoceļu lietošanas nodevas turpmāk būs deviņus mēnešus gadā, platformā "X" vēsta satiksmes ministrs Atis Švinka (P). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti