Visi komentāri - Audru trases operators: Latvijas motosportista nāve iestājās apstākļu sakritības dēļ

Audru trases operators: Latvijas motosportista nāve iestājās apstākļu sakritības dēļ 5

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 3.jūnijs 2024 8:36

Audru trase atbilst starptautiskajiem standartiem, un Latvijas motosportista Jura Apiņa nāve sestdien, 1.jūnijā, visdrīzāk iestājās nelabvēlīgu apstākļu kombinācijas dēļ, uzskata Audru trases operators Andress Halls.

Viņš vēsta, ka Igaunijas vienīgās motosacīkšu trases "Porsche ring" drošība vienmēr ir bijusi uzņēmuma prioritāte, un sestdienas traģēdija ir šoks. "Mēs šo incidentu uztveram ļoti nopietni un pasūtīsim trases rekonstrukciju, kas novērsīs šādas avārijas atkārtošanās iespēju," apliecināja maršruta operatora "Rada" vadītājs Halls.

Viņš apliecina, ka Audru trase atbilst Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) ceturtās paaudzes standartiem, un to vairākas reizes ir testējusi gan Igaunijas Automobiļu federācija, gan FIA. FIA ir arī izsniegusi atbilstošu licenci trases uzturēšanai. Arī Igaunijas Motobraukšanas federācija trasi atzinusi par atbilstošu, un inspektori nekad nav komentējuši sesto pagriezienu, kura tuvumā notika traģēdija.

"Audru apļveida trase pašreizējā izskatā darbojas kopš 2013.gada. Parastā situācijā negadījuma vietā kļūdas gadījumā ne vadītājam, ne transportlīdzeklim nevajadzētu slīdēt šajā virzienā," stāsta Halls.

"Audru trasei ir lielākās izbraukšanas zonas reģionā un, tāpat kā citu reģiona trašu izbraukšanas zonās, ir zāliena segums," skaidro Halls. "Baltijas valstīs nav trašu ar bruģētiem vai grants seguma izbraukšanas laukumiem. Tā kā avārija nav notikusi izejas zonā, seguma materiāls šajā gadījumā neko neizšķirtu."

Šī ir pirmā traģēdija Audru maršruta vēsturē. Pēc Halla teiktā, motosportā kritienus un negadījumus nevar novērst simtprocentīgi. Tas liek īpašu uzmanību pievērst trašu drošībai. "Apliecinu, ka mēs ļoti vēlamies noskaidrot negadījuma cēloņus, visos iespējamos veidos sadarbojamies ar Igaunijas Motobraukšanas federāciju un veiksim pasākumus, lai novērstu šādu incidentu atkārtošanos," sacīja Halls.

Viņš uzsvēra, ka trases teritorijā nākamajā nedēļā ir pasūtīti darbi sestā pagrieziena apkārtnē, lai likvidētu avārijas vietas tuvumā esošo meliorācijas grāvi un paaugstinātu grunts līmeni riepu barjeras priekšā.

Halls uzņēmuma vārdā izsaka līdzjūtību Apiņa tuviniekiem.

Jau vēstīts, ka Apinis gāja bojā sestdien, 1.jūnijā, Audru trasē, gatavojoties sacensībām "Superstock 600" klasē. Traģiskā negadījuma dēļ visas nedēļas nogalē "Porsche ring" trasē paredzētās sacensības ir atceltas. Šajā nedēļas nogalē tur bija iecerēts Baltijas un Latvijas čempionāta pirmais posms.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 3.jūnijs 2024 17:11
0 0 Atbildēt

Profesionāļi turās uz moča līdz pēdējam.

smaidiigais 3.jūnijs 2024 18:34
1 1 Atbildēt

Protams, ka sakrita apstākļi - ātrums, līkums, motocikls, un cilvēks uz tā.

Modano 3.jūnijs 2024 20:36
1 0 Atbildēt

Juris bija ļoti profesionāls un pieredzējis. Neticami, ka tā nesagāja. RIP

uupis 4.jūnijs 2024 0:04
2 0 Atbildēt

Nē nu grāvis trases zālāja vidū tā ir norma visās trasēs!

Da ko tie mamuti var dirst - varžu grāvis trases zālāja vidū!!!

Kurš iedomāsies ka trases vidū, gludi skūtā zālājā ir varžu grāvis - jā jā, noteikti ka jebkurš motobraucējs!!!

650 4.jūnijs 2024 11:50
0 0 Atbildēt

Izskatās, ka tas tur Andrerass ir labs drirsējs, pieņēmis moderno drššānas veidu gluži tā kā LV negadījumu oficiālie reportieri.

Apstākļu sakritība- jā, kārtis,zvaigznes,iespējas,visādi andrerasi- viss tas tur tā sakritīgi secīgi sakrita vienā sakritumā.Bet kas īsti notika- ta figviņu sazin.Sagadīšanās sagadījās,čikibriki,pšik, un cilvēka vienkārši vairs nav.. Āmen.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Stellantis atsauc gandrīz 142 000 ar dīzeļdzinēju aprīkotu transportlīdzekļu

Stellantis Vācijā atsauc 141 700 Peugeot, Citroën, Opel, DS Automobiles un Fiat transportlīdzekļu, kuriem būs jānovērš problēmas ar 1,5 litru Blue HDi dīzeļdzinēju. Lasīt vairāk

 

Elektroauto tirgus Eiropā 2025. gada maijā – Tesla ir atpakaļ 4

2025. gada maijā Eiropā par visvairāk pirkto elektriskās piedziņas transportlīdzekli kļuvis Tesla Model Y. TOP-10 arī trīs Volkswagen un divi Škoda modeļi. Lasīt vairāk

 

EK piedāvā līdz 2040.gadam izmešus samazināt par 90% 16

Eiropas Komisija (EK) trešdien piedāvājusi jaunu saistošu mērķi siltumnīcefekta izraisošo gāzu emisijas samazināšanai Eiropas Savienībā (ES) nākamajiem 15 gadiem, lai bloks līdz 2050.gadam kļūtu oglekļa emisijas ziņā neitrāls. Lasīt vairāk

 

BMW ASV atsauks 70 000 elektromobiļu 4

BMW i4, i5, i7 un iX elektriskās piedziņas transportlīdzekļos atklāta programmatūras kļūda, kas būs jāizlabo atsaucot aptuveni 70 000 minēto marku automobiļu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti