Visi komentāri - Rallija ''Sarma 2015'' pēc divām nedēļām svinēs savu 40. jubileju

Rallija ''Sarma 2015'' pēc divām nedēļām svinēs savu 40. jubileju 1

 

Foto: Dace Janova

Ģirts Avotiņš Rallija, "Sarma 2015" preses sekretārs | 14.janvāris 2015 9:09

Rallijs ''Sarma 2015'', kas notiks 23. un 24. janvārī Apes un Gulbenes novados, vienlaikus atklās Baltijas 2015. gada rallija sezonu un svinēs savu 40. jubileju.

Šogad ziema Latvijā ir nepastāvīga un šobrīd nav iespējams prognozēt kādi būs laikapstākļi rallija laikā, taču rallija organizatori un abi novadi ir gatavi uzņemt visus rallija dalībniekus un viesus, bet pilnīgi visi kam tuvs un mīļš ir rallijs, cer, ka ziema šogad nepievils.

Foto: Dace Janova

Pirmais rallija ''Sarma'' notika 1976. gadā, un ne katrs pat īsts rallija fans zina, ka sākotnēji šī tradicionālā ziemas rallija mājvieta bija Rīga. Tolaik rallija ātrumposmiem tika izmantoti Siguldas, Suntažu un Ropažu apkaimes ceļi. Tikai 1984. gadā tika pieņemts lēmums, ka īstam ziemas rallija mājvietai ir jābūt Gulbenei, kas jau seniem laikiem tiek uzskatīta par Latvijas ziemas galvaspilsētu. Kopš 2012. gada Gulbenei Sarmas ralliju palīdz rīkot un uzņemt viena no mazākajām un klusākajām Latvijas pilsētām - Ape. Šīs apkaimes viltīgie ceļi ir piešķīruši rallijam jaunu “garšu”.

''Sarmas'' rallija aizsākumos ne tikai tehnika bija savādāka, tolaik arī pats rallijs Sarma bija daudz savādāks – tas nebija klasiskais rallijs! Līdz 1987. gadam rallijs Sarma bija komandu rallijs. Vienlaikus starts tika dots vienas komandas visām trijām rallija ekipāžām, bet finišs tika pieņemts tad, kad finiša līniju pārbrauca pēdējā no komandas automašīnām. Šī iemesla dēļ visas trīs komandas ekipāžas rallija trasē centās viena no otras neatpalikt un rallija rezultātu noteica ne vien katras ekipāžas braukt prasme, bet arī spēja to darīt komandā. Diemžēl komandu ralliji mūsdienās vairs nenotiek, tādēļ rallijs Sarma šobrīd notiek pēc klasiskās rallija formulas.

Foto: Dace Janova

Šogad rallijs ''Sarma'' vienlaikus būs 2015. gada Latvijas un Igaunijas ralliju čempionātu pirmais posms un Latvijas rallijsprinta čempionāta otrais posms. Starts rallijam tiks dots 23. janvārī pulksten 14:30 Apē. Rallija pirmajā dienā tiks aizvadīti četri viltīgi ātrumposmi, bet otrajā dienā, kas jau tiks aizvadīta Gulbenes novadā, paredzēti vēl seši interesanti ātrumposmi.

Foto: Dace Janova

 
Visi komentāri
 
niks berģis 15.janvāris 2015 21:02
0 0 Atbildēt

bagi aps ralijs pasaule laba ļoti atputa

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tālākais un garākais auto tests no Ķīnas, ja dabūšu Ķīnas autovadītāja apliecību‼️ 1 400 km & Pandas (+ VIDEO) 1

Pandas? Tālākais un garākais auto tests no Ķīnas jau pēc pāris dienām - ja dabūšu Ķīnas autovadītāja apliecību 1 400 km. Mēs gatavojamies doties vienā no iespaidīgākajiem auto testiem, kas tiks veikts ar vienu no lielajiem Ķīnas autoražotājiem. Pēc pāris dienām sākas brauciens 1 400 km distancē. Lasīt vairāk

 

Kāpēc Dreiliņu rotācijas aplis kļuvis par vienu no satiksmes "melnajiem punktiem"? (+ VIDEO) 18

Rīgā, Dreiliņos, ir rotācijas aplis, ko sauc par “Sievasmātes apli”, jo kādreiz tur blakus bijusi kafejnīca ar nosaukumu "Pie sievasmātes". Dreiliņu aplis ir izveidojies par vienu no tā dēvētajiem “melnajiem punktiem”, kur ik gadu notiek ļoti daudz satiksmes negadījumu. Lasīt vairāk

 

Nissan Tekton – gandrīz Dacia Duster, bet – Indijas tirgum

Japānas autobūves uzņēmums Nissan piesaka jaunu SUV, kas izstrādāts uz mums labi zināmā Dacia Duster bāzes. Lasīt vairāk

 

Mercs aicina ES atcelt plānoto iekšdedzes dzinēju spēkratu tirdzniecības aizliegumu 25

Vācijas kanclers Frīdrihs Mercs pirmdien paziņoja, ka viņš vēlas, lai Eiropas Savienība (ES) atteiktos no mērķa līdz 2035.gadam izbeigt jaunu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automobiļu tirdzniecību, jo viņa valsts meklē iespējas palīdzēt savai automašīnu rūpniecībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti