Visi komentāri - Jānis Baumanis izrauj vietu finālā sezonas ievadā

Jānis Baumanis izrauj vietu finālā sezonas ievadā

 

Foto: Jan Kåre Rafoss

Aldis Putniņš | 23.maijs 2022 10:56

FIA Eiropas rallijkrosa čempionāta sezonas atklāšanas posmā Ungārijā Euro RX1 ieskaitē Jānis Baumanis aizcīnījās līdz sacensību finālam, kur turbīnas defekta izraisītais jaudas zudums liedza izkarot vietu uz goda pjedestāla.

Solis Līdz pjedestālam

Savās pirmajās sacensībās ar #YellowSquad sagatavoto Peugeot 208 mašīnu tehniski sarežģītajā Nirādas trasē Jānis Baumanis spēja demonstrēt lielisku tempu jau no pirmā kvalifikācijas brauciena. Tajā piekāpjoties vienīgi Antonam Marklundam, Latvijas pārstāvis kopējā ieskaitē sasniedza trešo labāko rezultātu.

Dienas otrajā kvalifikācijas kārtā Jānis veica lielisku startu un nonāca sava brauciena vadībā. Karstos un saulainos apstākļos Ungārijā tika saglabāta vēsa galva un līdera gods nosargāts līdz pat rūtotā finiša karoga sasniegšanai. Summā Baumanis pakāpās par vienu pozīciju, noslēdzot dienu labāko trijniekā kopā ar Antonu Marklundu un Enzo Idi. Lielisku artavu datu analīzē sniedza 14-kārtējā Eiropas čempiona Keneta Hansena sniegtie padomi.

Startējot vienā braucienā, Marklunds palika nepārspēts arī pēdējā kvalifikācijā, tomēr stabilitāte visu piecu apļu garumā ļāva Baumanim būt pašam ātrākajam starp pārējiem braucējiem, par vairāk kā 2 sekundēm pieveicot tuvāko sekotāju Enzo Idi, apliecinot, ka attīstība norit pareizajā virzienā.

Eiropas čempionāta nedēļas nogales formātu šosezon papildinājusi progresa kārta. Lieliskais ātrums kvalifikācijā ļāva izvēlēties izdevīgāko starta pozīciju. No iekšmalas Baumanis izbrauca pirmo pagriezienu vadībā un pakāpeniski palielināja savu pārsvaru, droši iekļūstot pusfinālā.

Dānis Ulriks Linnemans ar jaunu riepu komplektu pusfināla startā no ārmalas nonāca vadībā. Baumanis, startējis ar jau lietotām riepām, bija acīmredzami ātrāks, cenšoties atrast apdzīšanas izdevību. Virsroku latvietis guva, veicot savu džokera apli pirms Linnemana. Izbraucis pēdējos apļus bez kļūdām, Jānis ļoti ciešā cīņā izrāva uzvaru pusfinālā.

Startējot no vidus, Baumanis tika iespiests starp konkurentiem. Antons Marklunds izbrauca pirmo apli kā līderis, bet Jānis iestrēga aiz Ides un Linnemana. Dažu līkumu laikā tika apsteigts tobrīd trešajā vietā braucošais Linnemans. Diemžēl, turbīnas izraisītā jaudas zuduma dēļ pozīciju nebija iespējams nosargāt un finišā Baumanim ceturtā vieta, tomēr demonstrētais ātrums ļauj cerēt uz labiem rezultātiem sezonas turpinājumā.

Jānis Baumanis: “Mums izdevās kāpināt tempu trasē”

Jānis Baumanis: "Iznākums nav tik labs kā sacensību otrā daļa. Esmu diezgan priecīgs, ka mums izdevās kāpināt tempu trasē, uzrādīt labus apļu laikus un cīnīties ar saviem galvenajiem konkurentiem. Sacensības kopumā vērtējamas pozitīvi, jo esmu nonācis jaunā komandā, ar jaunu mašīnu un jauniem inženieriem. Šī ir viena no sarežģītākajām trasēm, kādā jebkad esmu braucis.

Liels prieks, ka pusfinālā sanāca kārtīgi pacīnīties. Nācās meklēt pareizās trajektorijas un ātrumu, lai apdzītu Linnemanu. Esmu priecīgs par sasniegto rezultātu trasē. Nākamais posms pēc pusotra mēneša - jādod tik virsū."

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 26

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti