Visi komentāri - Audi atklāj Formula 1 dizainu un vīziju

Audi atklāj Formula 1 dizainu un vīziju 1

 

Foto: Audi

Audi | 13.novembris 2025 8:31

Līdz Audi pirmajām Formula 1 sacīkstēm atlikušas 115 dienas, un uzņēmums Minhenē sniedzis ieskatu gaidāmajā debijā autosporta augstākajā līmenī, atklājot R26 Concept. Tāpat kā sērijveida modeļos, arī sacīkšu trasē un ārpus tās Audi demonstrēs skaidrību, inovācijas un tehnoloģisku izcilību.

“Ienākot autosporta augstākajā līmenī, Audi pauž skaidru un ambiciozu apņemšanos,” stāsta Audi izpilddirektors Gernots Dēlners (Gernot Döllner). “Tas ir nākamais solis uzņēmuma attīstībā. Formula 1 būs katalizators pārmaiņām ceļā uz vienkāršāku, ātrāku un inovatīvāku Audi.” Dēlners norāda, ka Audi ienāks Formulā 1 ar reālistisku, bet uzvarai vērstu plānu: “Mēs nepiedalāmies tikai tāpēc, lai tur būtu. Mēs vēlamies uzvarēt. Tajā pašā laikā mēs apzināmies, ka Formula 1 panākumi prasa laiku, neatlaidību un gatavību izaicināt ierasto. Līdz 2030. gadam vēlamies cīnīties par pasaules čempiona titulu.”

Audi F-1 komanda iemiesos zīmola jauno identitāti

Audi R26 Concept sniedz nepārprotamu vēstījumu un priekšstatu par zīmola pirmās F-1 sacīkšu automašīnas vizuālo identitāti un dizainu, kura prezentācija paredzēta 2026. gada janvārī. Šīs vizuālās identitātes pamatā ir nesen ieviestā Audi dizaina filozofija, kas balstīta uz četriem principiem: skaidrību, tehnisko izcilību, inteliģentu dizainu un emocionālu pievilcību. “Mēs ieviešam vienotu dizaina valodu, kas aptver visus mūsu uzņēmuma aspektus,” saka Audi galvenais radošais direktors Masimo Frasčella (Massimo Frascella).

“Tādējādi Formula 1 projekts kļūs par jaunās zīmola identitātes priekšvēstnesi, kas nākotnē tiks ieviesta gan F-1 komandai, gan Audi kopumā.” R26 Concept ir viens no pirmajiem jaunās vizuālās identitātes piemēriem. Minimālistiskās grafiskās virsmas ar precīzām ģeometriskām formām nevainojami saplūst ar sacīkšu automobiļa virsbūves līnijām. Krāsu paletē dominē titāna tonis, oglekļa melnais un jaunais Audi sarkanais. Balstoties uz šo identitāti, Audi izmantos arī sarkanos riņķus, lai uzsvērtu zīmola klātbūtni F-1.

Formula 1 – globāla skatuve Vorsprung durch Technik izcilības demonstrācijai

Pirmās formulas projekts ir Audi stratēģiskais flagmanis, kas atspoguļo zīmola tehnoloģisko, kultūras un uzņēmējdarbības transformāciju. Tā mērķis ir iedvesmot gan klientus, gan darbiniekus. Projekta attīstība notiek efektīvā ietvarā ar izmaksu griestiem, kas nodrošina skaidri definētus budžetus un nosacījumus, savukārt Formula 1 globālā popularitāte sniedz jaudīgu zīmola atpazīstamību un plašas sadarbības iespējas ar sponsoriem.

Starp topošās Audi F-1 komandas partneriem jau ir trīs globālas korporācijas – adidas, bp un galvenais partneris Revolut –, un novērojama liela interese iesaistīties Audi F-1 projektā. Sagatavojoties debijai Formula 1, Audi šā gada sākumā pilnībā iegādājās Šveices Sauber Group, tādējādi radot priekšnoteikumus Kataras valsts investīciju fonda piesaistei kā investoram. Braucēju sastāvā uzņēmums paļaujas uz pieredzes un jaunības līdzsvaru – pieredzējušo vācu pilotu Niko Hulkenbergu (Nicolas Hülkenberg) un brazīliešu jauno talantu Gabrielu Bortoleto (Gabriel Bortoleto).

Ar autosporta mantojumu līdz Pirmajai formulai

Autosports ir dziļi iesakņots Audi DNS un vienmēr veicinājis tehnoloģisko progresu un inovācijas. No pirmā Grand Prix automobiļa ar vidū izvietotu dzinēju līdz quattro pilnpiedziņai rallijā, dīzeļdzinējiem, hibrīda un elektriskajām piedziņām Lemānā, Formulā E un Dakāras rallijā –, Audi katru projektu ir īstenojis ar apņēmību, precizitāti un komandas garu, kļūstot par pionieri autosporta pasaulē.

Ar iesaistīšanos Formula 1 Audi turpina šo stāstu. Šī autosporta augstākais līmenis tiek uzskatīts par stingrāko tehnoloģiju testu laboratoriju pasaulē. Īsie izstrādes cikli, efektīva lēmumu pieņemšana un cieša komandas sadarbība kalpos kā paraugs visam uzņēmumam. Tajā pašā laikā Audi iegūst piekļuvi jaunākajiem tehnoloģiskajiem risinājumiem un materiāliem.

Pateicoties atklātai konkurencei, F-1 veicina tehnoloģiju attīstību gan elektriskās mobilitātes, gan ilgtspējīgas e-degvielas attīstībā – jomās, kas ir īpaši nozīmīgas arī sērijveida modeļiem, un kur noteikumi sniedz pašu iespēju lauku inovācijām.

Ceļš uz Formulu 1

Kopš 2022. gada pavasara Neiburgas centrā Vācijā norisinās Formulas 1 spēka agregāta izstrāde – tā ir vienīgā F-1 komandas darbības vieta valstī. Agregāts sastāv no V6 iekšdedzes dzinēja ar 1,6 litru darba tilpumu un turbokompresoru, enerģijas atgūšanas sistēmas (ERS), kas ietver enerģijas akumulatoru un elektromotora ģeneratora bloku (MGU-K), kā arī elektronisko vadības bloku (CU-K). Papildus spēka agregātam Neiburgā tiek izstrādāta arī pārnesumkārba, kas kopā ar dzinēju veido piedziņas sistēmu. Jaunie F-1 tehniskie noteikumi paredz lielāku saikni ar ikdienas automobiļiem, ieviešot jaunu hibrīda koncepciju. Elektromotora jauda ir trīskāršota, un nākotnē tā būs līdzvērtīga iekšdedzes dzinējam, kas no 2026. gada tiks darbināti ar ilgtspējīgu degvielu.

Virtuālās simulācijas un digitālie izstrādes rīki šeit ir īpaši nozīmīgi, jo noteikumi paredz, ka jaunos piedziņas mehānismus sacīkšu trasē būs iespējams izmēģināt vien 2026. gada sākumā. Tāpat kā Audi produktu izstrādē, arī šajā izstrādes procesā būtiska nozīme ir dinamiskajiem braukšanas simulatoriem, digitālajiem rīkiem un modernām metodēm.

Audi F-1 komanda sabiedrībai tiks prezentēta oficiālajā atklāšanas pasākumā 2026. gada janvārī. Neilgi pēc tam janvāra beigās Barselonā, Spānijā, notiks pirmie oficiālie testa braucieni ar jaunās paaudzes Formula 1 bolīdiem, taču pagaidām vēl bez mediju klātbūtnes. Turpmākajos testos Bahreinā Audi  komanda pirmo reizi izbrauks trasē publikas priekšā, pirms zīmola ilgi gaidītās debijas pirmajās sacīkstēs Melburnā (Austrālijā), kas norisināsies no 6. līdz 8. martam.

 

 

Foto: Audi

Foto: Audi

Foto: Audi

 
Visi komentāri
 
0pis 13.novembris 2025 9:40
0 0 Atbildēt

Auto ražotājam ir jāražo auto, nevis jātēlo sporcmeņi. Un doma, ka F1 inženierija noderēs normālu auto būvēšanā ir tikpat pareiza, kā tas ka noskrienot maratonu cilvēks kļūst veselāks. Pavaicājiet Ausainim.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Izmēģina konceptam, sola sērijveidā - Peugeot ieviesīs Hypersquare stūres sistēmu (+ FOTO) 2

Peugeot prezentējis Polygon Concept – kompaktu un dinamisku konceptauto, kurā viens no svarīgākajiem un interesantākajiem jaunievedumiem ir Hypersquare stūres sistēma, kas jau no 2027. gada iegūs sērijveida pielietojumu kādā no jaunākajiem modeļiem. Lasīt vairāk

 

Salacgrīvā atklāts jaunais tilts pār Salacu (+ VIDEO) 2

Pēc pusotra gada ilgas gaidīšanas un neērtībām remonta laikā, šodien atklāts jaunais Salacgrīvas tilts. Būvniecībā pirmo reizi Latvijas vēsturē izmantota tā dēvētā uzbīdīšanas metode. Tilts ne tikai ir nozīmīgs dažādu kravu pārvadājumiem starp Baltijas un Skandināvijas valstīm, bet ir arī stratēģiski svarīgs objekts militārā ziņā. Lasīt vairāk

 

Vairāk nekā pusei šoferu bezmaksas pārbaudē problēmas ar kvēpu filtru; katram desmitajam vēl vasaras riepas 24

Bojāts, nefunkcionē vai arī vispār nav - bezmaksas kvēpu filtru pārbaude atklāj ainu latviešu autoparkā Lasīt vairāk

 

Porsche izlaiž brīvībā ocelotu – jauns īpašais modelis vienā eksemplārā 3

Atzīmējot Porsche Latin America 25. gadadienu, vācu autoražotājs izstrādājis jaunu īpašo modeli Ocelot, kas radīts uz 911 GT3 bāzes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti