SM: Velo turētāju izmaksas jaunajos elektrovilcienos 85% apmērā segs Eiropas Savienības fondi - iAuto

SM: Velo turētāju izmaksas jaunajos elektrovilcienos 85% apmērā segs Eiropas Savienības fondi 21

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 19.janvāris 2024 11:36

Velo turētāju izmaksas jaunajos elektrovilcienos 85% apmērā segs Eiropas Savienības fondi, ceturtdien aģentūrai LETA pavēstīja Satiksmes ministrijas (SM) parlamentārais sekretārs Ģirts Dubkēvičs pēc satiksmes ministra Kaspara Briškena (P) iniciētas sanāksmes ar nozares un nevalstisko organizāciju (NVO) ekspertiem par pasažieriem ērtāko risinājumu velo turētājiem jaunajiem elektrovilcieniem.

SM norāda, ka tikšanās laikā eksperti diskutēja par Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" pārstāvju piedāvātajiem trīs iespējamajiem tehniskajiem risinājumiem, papildinot, ka uzņēmuma piedāvātie risinājumi paredz sešu līdz astoņu velo turētāju iebūvi katrā vilcienā.

Vienlaikus eksperti apsprieda risinājumu pozitīvās puses un izaicinājumus no velosipēdistu un pasažieru ērtību skatu punkta, kā arī citu valstu pieredzi. Tāpat eksperti kā būtisku aspektu minēja iespēju velo novietošanas zonu veidot kā multifunkcionālu zonu un atbilstošas informācijas izvietošanu elektrovilcienu vagonos, atzīmē SM.

Tostarp sanāksmes dalībnieki vienojās, ka "Škoda Vagonka" piedāvātie risinājumi ir jāuzlabo, kā arī nozares un NVO ekspertiem jāturpina strādāt un komunicēt, lai vienotos par gala variantam nepieciešamajiem uzlabojumiem un tehniskajām detaļām, kas tiks iesniegti "Škoda Vagonka", informē SM.

Vienlaikus SM norāda, ka papildu konfigurāciju jaunajos elektrovilcienos ir tiesīgs nodrošināt uzņēmums "Škoda Vagonka", kas pēc velo turētāju risinājuma ieviešanas veiks elektrovilcienu resertifikāciju atbilstoši spēkā esošajam normatīvajam regulējumam.

Savukārt izmaksas velo turētāju izgatavošanai un izvietošanai jaunajos elektrovilcienos plānots segt no Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda finansējuma.

Sanāksmē piedalījās pārstāvji no SM, AS "Pasažieru vilciens", Autotransporta direkcijas, "Škoda Vagonka", kā arī no NVO - "Pilsēta cilvēkiem", "Drošās ielas" un "Sustento".

Briškens aģentūrai LETA iepriekš pauda, ka velosipēdu novietņu izveide visos jaunajos elektrovilcienos izmaksās vairāk nekā vienu miljonu eiro, kā arī viņš uzsvēra, ka velosipēdu novietnes jaunajos elektrovilcienos ir jānodrošina līdz vasaras sezonai.

LETA jau vēstīja, ka 2023.gada 15.decembrī "Pasažieru vilciens" sāka pasažieru pārvadājumus ar trim jaunajiem elektrovilcieniem Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, savukārt 16.decembrī jaunie elektrovilcieni sāka kursēt arī Jelgavas virzienā.

Savukārt "Pasažieru vilciena" pārstāvji iepriekš skaidroja, ka visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Sākotnēji bija plānots, ka Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" līdz 2023.gada beigām "Pasažieru vilcienam" ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.

Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas sākšanas kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

 
21 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 19.janvāris 2024 12:48
6 2 Atbildēt

Uzlikt ielu malās uzkodu automātus lai sēžot sastrēgumos var pastiept roku un paņemt vakariņas - mājās tik ātri netikt, nu vismaz paēdīs 😜

Hax 19.janvāris 2024 12:46
5 1 Atbildēt

Varbūt tos Eiropas Savienības fondus izmantot kaut kur tomēr lietderīgāk?

boliks 19.janvāris 2024 16:18
3 0 Atbildēt

Veloturētājus bija jāuzsauc Škodai nevis ES fondiem. Pilnīgi ... tie SM darbinieki.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Trīs auto sadursme: uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā (PAPILDINĀTS 15.00) 14

Satiksmes negadījumā uz Ventspils šosejas viens cilvēks gājis bojā, otrs nogādāts slimnīcā, aģentūru LETA informēja Valsts policijas sabiedrisko attiecību speciāliste Madara Šeršņova. Lasīt vairāk

 

Visas NATO dalībvalstis šogad aizsardzībai beidzot atvēlēs 2% no IKP 4

Šogad visas NATO dalībvalstis sasniegs jau sen izvirzīto mērķi aizsardzībai atvēlēt vismaz 2% no iekšzemes kopprodukta (IKP), taču tikai trīs, tajā skaitā Latvija, šobrīd sasniedz jaunizvirzīto mērķi - 3,5% no IKP, teikts kārtējā alianses ziņojumā. Lasīt vairāk

 

Pēdējais “Godzilla” jeb Nissan R35 GT-R nobrauc no konveijera; vai tās ir stāsta beigas? (+ FOTO) 3

Pēc saražotiem 48 000 eksemplāru, šonedēļ no Nissan rūpnīcas konveijera Točigi nobraucis pēdējais R35 GT-R eksemplārs, noslēdzot dzīves cikla posmu 18 gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Man patīk kā tas brauc! Eko rallija dalībnieks Caune vērtē jauno Škoda Enyaq (+ VIDEO)

Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar Enyaq 85, kam ir 82 kWh (bruto) baterija un 286 ZS elektromotors. Elektromobilis ir ļoti izskatīgs, taču pajautāsim FIA Eco Rally dalībniekam Krišjānim Caunem, kā jābrauc un jāizskatās kārtīgam elektromobilim. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti