Visi komentāri - iAuto.lv izmēģina skandu ballītēm – Sony GTK-XB60 (+ foto)

iAuto.lv izmēģina skandu ballītēm – Sony GTK-XB60 (+ foto) 5

 

Sony GTK-XB60 Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 22.decembris 2017 19:45

Jaudīgas pārnēsājamas – boombox skandas savu popularitāti sasniedza pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados. Tomēr, ņemot vērā to laiku tehnoloģijas, tās bija lielas un neveiklas ierīces. Tāpēc droši vien likumsakarīgi cilvēki vairāk iemīļoja bumboksu laikabiedrus – kabatas atskaņotājus, kas no Sony modeļa nosaukuma “Walkman” kļuva par sugas vārdu apzīmējot visus šāda veida atskaņotājus.

Kasetēm sekoja diski, minidiski, mp3 atskaņotāji, līdz beidzot šo funkciju sāka un joprojām turpina pildīt mobilie tālruņi. Tomēr cilvēku tieksme klausīties skaļu mūziku pastāv, un, attīstoties bezvadu tehnoloģijām, pienākusi boombox atmoda. Šajā reizē apskatām universālu bezvadu skandu - Sony GTK-XB60.

TEHNISKIE DATI

  • Izmēri: 264 x 552 x 272 mm
  • Svars: 8 kg
  • Skaļruņi:  2 x 50 mm,  2 x 130 mm
  • Bezvadu savienojumi: Bluetooth un NFC
  • Citi savienojumi: RCA ieeja/izeja, USB, 6.3 mm ieeja
  • Cena:  250-300 EUR dažādās tirdzniecības vietās

Sony GTK-XB60 Foto: iAuto.lv

Mūzika 14 stundu garumā

Pēc izskata tas ļoti atgādina vasarā testēto SRS-XB40 bezvadu skandu (Lasi: Bezvadu skaļruņi - modes lieta vai noderīgi aksesuāri? iAuto izmēģina Sony kompaktos skaļruņus), bet šobrīd testētā ierīce ir daudz lielāka un smagāka, skaļāka, kā arī nav mitruma izturīga. GTK-XB60 pieejama sarkanā, zilā vai melnā krāsā, tās korpuss galvenokārt veidots no cietas plastmasas ar raupju tekstūru, savukārt galos apdare veidota, imitējot gumiju. Priekšpusē zem metāla režģa atrodas divi 5 cm izmēra skaļruņi augstajām frekvencēm un divi 13 cm izmēra skaļruņi vidējām un zemajām frekvencēm. Tos ieskauj ovāla LED gaismekļu josla, kā arī tālākajos galos novietoti divi zibspuldzes efekta lampiņas.

Ja raugāmies uz ierīci vertikālā stāvoklī, tad augšpusē atrodas vadībās slēdži – ieslēgšana/izslēgšana un skaļuma regulēšana ir pašsaprotama. Ar atskaņošanas/pauzes slēdzi iespējams pacelt un pārtraukt telefona zvanu, ja ierīce ar Bluetooth savienojumu ir savienota ar tālruni. Tomēr iebūvētais mikrofons nav tik jutīgs, lai sarunu bez problēmām veiktu no otra istabas stūra. Sarunu biedra nemitīgā pārvaicāšana “ko Tu teici?”, tomēr liek sarunāties ‘pa vecai modei’ – ar telefona aparātu pie auss.

Sony GTK-XB60 Foto: iAuto.lv

GTK-XB60 augšpusē izvietoti papildu taustiņi, kam katram no tiem ir divas funkcijas – vai nu nospiežot vienreiz, vai paturot trīs sekundes. Ar ‘STAMINA’ slēdzi iespējams ieslēgt baterijas saglabāšanas funkciju – ierīces skaļums nedaudz samazināsies, lai palielinātu atlikušo laiku līdz nākamajai uzlādei. Sony apgalvo, ka GTK-XB60 ar vienu uzlādi spēj darboties līdz pat 14 stundām. Mūsu pieredzē tas tā arī bija, tomēr jāpiebilst, ka mūzika tika atskaņota mērenā skaļumā un ar izslēgtu apgaismojumu. Ballītes režīmā elektrības rozete būs jāmeklē agrāk.

Skandas aizmugurē izvietotas ligzdas papildus savienojumiem – strāvas kabelim, 6.3 mm jack ieeja mikrofonam ar grozāmu slēdzi tā jutībai, RCA ieejas un izejas, USB zibatmiņai vai mobilā tālruņa lādēšanai. Šāda skaņas sistēma sver 8 kilogramus, un tās korpusā iebūvēts rokturis ērtai pārvietošanai.

Kvalitatīva skaņa

Skandai iespējams regulēt skanējumu – sākot no “Extra Bass” pogas nospiešanas, kas izcels zemās frekvences, beidzot ar lietotnes palīdzību viedtālrunī, kur pieejami gan gatavi ekvalaizera iestatījumi, gan arī iespējams tos uzstādīt pašiem. Skandai ir kvalitatīvs skanējums – skaņa sabalansēta un bez manāmiem kropļojumiem, tomēr stereo laikmetā prasās arī stereo skanējums, kam nepieciešama otra šāda skanda. Par divu cenu (500-600 EUR) prasīgāki klausītāji iespējams meklēs citas, niansētākas skaņu sistēmas, bet jārēķinās, ka tās visdrīzāk nebūs tik viegli pārvietojamas un joprojām būs darīšana ar vadiem. Pavisam iespējams saslēgt ķēdē desmit GTK-XB60 skandas, ja nepieciešams apskaņot lielāku platību. Kopumā šī ierīce savu mērķi izpilda teicami - pietiekoši skaļa, lai būtu iespējams aizpildīt telpu mājas ballītē vai gūtu labu skanējumu arī brīvā dabā.

Sony GTK-XB60 Foto: iAuto.lv

Iebūvētās gaismas darbojas diezgan haotiski – tās mainās neatkarīgi, no tā, kāda mūzika un kādos ritmos tā tiek atskaņota. Turklāt tās automātiski ieslēdzas reizē ar ierīces ieslēgšanu vai pievienošanu kontaktligzdai. Veiksmīgāks risinājums būtu, ja gaismu efekti būtu ieslēdzami pēc nepieciešamības. Protams, gaismas ir izslēdzamas. To intensitāti un krāsas ir arī iespējams regulēt viedtālruņa lietotnē. Šī lietotne piedāvā ne vien papildu uzstādījumus GTK-XB60 skandai, bet arī dažādus rīkus ballītes pilnveidošanai, piemēram, skaņu efekti kā DJ pultīs, plašs krāsu spektrs gaismām u.tml. funkcijas. Tomēr tāss drīzāk uzskatāmas par rotaļlietu. Noteikti ņemiet vērā, ka GTK-XB60 nav mitruma droša, salīdzinot ar izskatā līdzīgo, bet mazāko SRS-XB40!

Sony GTK-XB60 Foto: iAuto.lv

PLUSI UN MĪNUSI

Ņemot vērā Sony ievērojamo pieredzi mūzikas lauciņā, ļoti reti gadās vilties kompānijas ražotajā audio tehnikā. Nenākas vilties arī Sony GTK-XB60, kas pārliecina ar savām praktiskajām īpašībām, ērto lietošanu un labu, spēcīgu skanējumu. Tomēr samērā augstā cena liek vairākkārt pārdomāt, ko mēs no ierīces sagaidām. Ja nepieciešama pārnēsājama Boombox veida ierīce, tad Sony GTK-XB60 ir izskatīšanas vērts variants, ne vien ballētājiem, bet arī, piemēram, deju studijām. Starp šādām ierīcēm ir atrodami arī lētāki, citu ražotāju varianti, bet tie visdrīzāk tie būs klusāki.

+ Plašs funkciju klāsts

+ Laba skaņas kvalitāte un maksimālais skaļums

+ Ilgs atskaņošanas laiks bez uzlādes

+ Ērti pārvietojams

- Samērā augstā cena var mudināt meklēt alternatīvas

- Apgaismojums varēja būt ieslēdzams, nevis izslēdzams

Sony GTK-XB60 Foto: iAuto.lv

Sony GTK-XB60 Foto: iAuto.lv

Sony GTK-XB60 Foto: iAuto.lv

Sony GTK-XB60 Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
ezis71 23.decembris 2017 0:38
1 0 Atbildēt

Nav sliktāks bet lētāks.

Maaris 7.decembris 2023 11:01
0 0 Atbildēt

Es šo aparātu lietoju. Sagaidīju kamēr parādās no amazon de, citādi no usa nevarēja dabūt. Ja varēja, baigi neizdevīgi bija. Bet aparāts glīts un jauda ļoti pietiekama un kvalitatīva (caur BT prot HD kvalitātē). Vēl bija akcija - kopā ar pārnēsājamo somu no AIWA.

ezis71 23.decembris 2017 0:42
1 0 Atbildēt

Bet šis nabagiem.

ezis71 23.decembris 2017 0:44
4 0 Atbildēt

Šitais vispār kosmoss.

TDIOTS 25.decembris 2017 10:42
0 0 Atbildēt

pie čungačangām alisekspresī ~50eināru bjudžetā sarakt gana labas zilzoba skandiņas .... sūdu tur gan arī netrūkst , jārok ļoti uzmanīgi

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

30. augustā ikviens interesents varēs izmēģināt jaunākos auto modeļus pie t/c “Mols” (+ VIDEO) 1

Jau nākamajā sestdienā, 30. augustā, no pulksten 11.00, Rīgā norisināsies ikgadējā brīvdabas auto izstāde “Pielaiko savu auto!” tirdzniecības centra “Mols” stāvlaukumā, kurā ikviens interesents varēs aplūkot un braucienā pats izmēģināt jaunākos automašīnu modeļus. Lasīt vairāk

 

Asas diskusijas Valkā izraisījusi iecere pilsētas pievārtē būvēt vēja parku (+ VIDEO) 11

Asas diskusijas Valkā izraisījusi iecere pilsētas pievārtē būvēt vēja parku. Tiekoties ar ieceres attīstītājiem, kuri uzsver nepieciešamību pēc zaļas un atjaunīgas enerģijas, iedzīvotāji pauda iebildumus. Arī pašvaldības pārstāvji uzskata, ka vēja parka ietekme vēl būs jāanalizē. Lasīt vairāk

 

Čehijā plāno pacelt maksimālo braukšanas ātrumu uz 150 km/h 18

Pa automaģistrāli, kas savieno Prāgu un Lincu vieglās automašīnas un motocikli varēs pārvietoties ar ātrumu līdz 150 kilometriem stundā. Lasīt vairāk

 

Volvo brauc zem sarkanā - avārija Rīgā, Vienības gatvē 20.08.2025. (+ FOTO) 9

Saskaņā ar aculiecinieka informāciju, trīs transportlīdzekļu sadursme Rīgā, Vienības gatves un Ģimnastikas ielas krustojumā notikusi tādēļ, ka Volvo vadītājs ignorējis luksofora aizliedzošo signālu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti