Visi komentāri - Mīts neapstiprinās

Mīts neapstiprinās 9

 
19.marts 2013 12:50

Šogad neapmierinātība ar bedrēm uz Latvijas ceļiem ir sasniegusi nebijušu ažiotāžu, tāpēc apdrošināšanas sabiedrība BALTA (RSA Grupa) nolēma pārbaudīt mītu - vai tiešām šādos apstākļos vispiemērotākais auto, ar ko pārvietoties, ir džips jeb apvidus auto.

BALTA atlīdzību statistika rāda, ka uz Latvijas bedrainajiem ceļiem vairs neglābj arī džipi, piemēram, „Toyota Land Cruiser”, „BMW X5” un „Volkswagen Touareg” bedru negadījumos cieš tikai nedaudz retāk nekā citi auto, taču to remonta izmaksas pēc iebraukšanas bedrē ir pat teju piecas reizes lielākas kā citu klašu auto.

Lai izpētītu mītu, vai apvidus auto ir vispiemērotākais spēkrats Latvijas bedrainajiem ceļiem, BALTA eksperti veica 2012. un 2013.gada datu pārbaudi. Salīdzinot kopējos apdrošināto auto datus un attiecīgo procentuālo nelaimes gadījumu skaitu, cik bieži konkrētās klases auto iekļūst negadījumos saistībā ar bedrēm, mīts neapstiprinājās. Apvidus klases auto tikai nedaudz retāk cieš no bedru radītajiem bojājumiem, taču izmaksas pēc šādiem negadījumiem ir stipri lielākas nekā citiem auto.

Pēc BALTA datiem, visbiežāk pēc iebraukšanas bedrē tiek sabojāti lielās klases („Audi A6”, „BMW” 5.sērijas modeļi, „Volvo V70”) un luksus klases („Mercedes Benz” S sērijas modeļi, „BMW” 7.sērijas modeļi, „Lexus” LS sērijas modeļi) spēkrati. Vislielākie zaudējumi parasti šādos gadījumos tiek nodarīti sporta klases auto, piemēram, dažos gadījumos tie ir sasnieguši pat 2400 latu. Savukārt kompaktklases auto („Volkswagen Passat”, „BMW” 3.sērijas modeļi, „Toyota Avensis”) vidējā atlīdzība šādos negadījumos ir gandrīz piecas reizes mazāka.

Nepārspētu bedru antirekordu 7000 latu apmērā pagājušajā gadā sarūpēja kāds „Volkswagen Tiguan”, kas Cēsīs iebrauca pamatīgā bedrē. Tā rezultātā mašīnai tika bojātas dzinēja stiprinājuma vietas, un tika mainīts dzinēja bloks, dzinēja galva, kā arī ieguldīti lieli līdzekļi transportlīdzekļa priekšējās daļas remontā.

„Kopumā apvidus klases auto šoferi bedrēs iemanās iebraukt nedaudz retāk kā citu automašīnu vadītāji, taču šādā gadījumā nozīmīgs faktors ir zaudējumi, kas tiek nodarīti auto. Kā rāda statistika, visuzmanīgākajiem uz Latvijas ceļiem būtu jābūt lielās klases un luksus klases auto īpašniekiem – viņu auto parasti ir aprīkoti ar lielākiem diskiem un zemāka profila riepām, kas nozīmē arī lielāku apdrošināšanas gadījuma iespējamību, iebraucot bedrē,” norāda BALTA transporta apdrošināšanas eksperts Krišjānis Caune.

Laika posmā no 2012.gada sākuma līdz šā gada martam BALTA ir izmaksājusi atlīdzību 270 nelaimes gadījumos, kuru iemesls bijis iebraukšana bedrē. Visbiežāk reģistrētie pieteikumi par auto bojājumiem pēc iebraukšanas bedrē ir saņemti pērnā gada martā, maijā un oktobrī. Savukārt cietušo automašīnu TOP 5 veido „Volkswagen”, „BMW”, „Audi”, „Volvo” un „Mercedes” marku automašīnas.
 

 
Visi komentāri
 
289861. viesis 19.marts 2013 13:08
1 0 Atbildēt

VW Tiguan pēc iebraukšanas bedrē jāmaina motora galva... varens dampis.

289862. viesis 19.marts 2013 13:42
0 0 Atbildēt

Vispār jau Passat, BMW 3, Avensis nav kompaktklases auto, bet tas nu tā...

289863. viesis 19.marts 2013 14:25
0 0 Atbildēt

Ar kādiem riteņiem/riepām bija apauti tie "džipi"?

289864. viesis 19.marts 2013 14:27
0 0 Atbildēt

„Toyota Land Cruiser”, „BMW X5” un „Volkswagen Touareg” - šitie reti kad ir redzēti ar bezceļu riepām.

289867. viesis 20.marts 2013 16:15
0 0 Atbildēt

Mūsu autoceļu kvalitāte varētu būt viens no vadmotīviem iegādāties tieši džipveidīgos braucamos. Tā arī uzskata vairums džipu īpašnieku. Bet, tā nu diemžēl sanāk, ka ārēji varenie lendkruseri , x5 un citi līdzīgie netur Latvijas autoceļu līmeni , un bieži bojājas. Remonti, diemžēl, sanāk krietni dārgāki.Ar to jārēķinās. Atceros, pirms dažiem gadiem, pie mums viesojās ASV studenti. Tie bija pamanījuši lielo džipu skaitu Rīgas ielās, un viņiem bija radies priekšstats - ka ārpus Rīgas pie mums ir ir vieni vienīgi neceļi vai pat tuksneši....Tāpēc, bija par šo tēmu daudz jautājumu. Pie viņiem joprojām valdot uzskati, ka džipveidīgie tomēr ir fermeru auto.

289868. viesis 20.marts 2013 17:06
0 0 Atbildēt

amurikāņu studentiem ir pilnīga taisnība, ārpus rigas ir neceļi, un sākot ar šo pavasari arī rīgā

289880. viesis 23.marts 2013 10:26
0 0 Atbildēt

IV,ja Tu būtu pabijis USA,tad tā nerunātu-tur arī visas lielpilsētas ir kā piebāztas ar visu veidu "džipiem" un pikapiem,un tie nav fermeru auto.Vienkārši tur tādas ir tradīcijas(un lēts benzīns).

UUSA

289882. viesis 23.marts 2013 10:59
0 0 Atbildēt

Mīts ne mīts, bet iefist bedrē ar 205/50 R16 vai 265/75 R16, varētu būt tā, ka 205/50 vienkārši neizdzīvo, vai ne?

Ikdienas Viesi, nestāsti niekus par tiem US studentiem.

Uudensputns 4.jūlijs 2013 1:00
0 0 Atbildēt

Man kādreiz teica,ka dzinējs ir tas,kas lopus dzen....,automašīnai ir motors.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Renault Clio 2025 - Dizains pārsteidz, man patīk! Pirmie iespaidi (+ VIDEO) 5

Jaunās paaudzes Renault Clio drīzumā būs redzams visas Eiropas un arī mūsu ceļos. iAuto.lv vērtē tā izskatu un pirmais iespaids ir pozitīvs. Kā jums? Lasīt vairāk

 

Subaru maina kursu: vispirms hibrīdi, tad elektrība 7

Japānas autoražotājs Subaru mainījis sākotnējos plānus, vairāk resursu solot novirzīt hibrīdautomobiļu attīstībai. Lasīt vairāk

 

Tostarp ar dīzeļdzinēju: RAM parāda Brazīlijā izstrādāto pikapu Rampage Eiropas tirgum (+ FOTO)

RAM Rampage izstrādāts un tiks ražots Brazīlijā, jau sākotnēji uzsvaru liekot uz Eiropas pircēju, tādēļ pircējiem piedāvās ne tikai versiju darbam, bet arī smalkāku un pilsētniekiem vairāk piemērotu versiju, kas saglabās RAM zīmolam raksturīgo brutālo izskatu. Lasīt vairāk

 

Vairāk nekā 2300 kilometru bez uzpildes un uzlādes - Hongqi HS6 uzlādējamais hibrīds uzstāda Ginesa rekordu 8

Ķīnas luksas automobiļu ražotāja Hongqi modelis HS6 PHEV ir uzstādījis jaunu Ginesa rekordu kategorijā “Garākais brauciens ar sērijveida uzlādējamu hibrīda SUV bez uzpildes vai uzlādes”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti