«Degošie rati» brauc uz Latviju! - iAuto

«Degošie rati» brauc uz Latviju! 2

 
8.jūnijs 2009 11:39

Cilvēki izklaidējas dažādi... Vienam patīk medības, citam – sports. Bet Lietuvas autosporta kluba “Degantys Ratai” dalībnieki būvē neparastus transporta līdzekļus.

Par vienu no tiem – dregsteri uz BMW E30 bāzes jau rakstīts iepriekšējā “Forsāžas” numurā. Bet, ja domājat, ka tas bija kas savdabīgs, jums noteikti patiks tas, ko lasīsiet zemāk. Jo šis ir stāsts par vienīgo Baltijas dregsteri ar lidmašīnas turboreaktīvo dzinēju, kuru darbībā varēsim vērot jau 13. jūnijā Jekabpils lidlaukā.



Andriusa (galvenais autobūves entuziasts un viena no Lietuvas dragreisa čempionāta noteicošajām personām) dzīve un darbs ir saistīti ar lidmašīnām. Nav nekas dīvains, ka viņam bija iespēja dabūt īpašumā „Rolls Royce “Viper” 210” turbīnu un pievienot tai paštaisīto forsāžas kameru. Dzinējs tika uzstādīts uz pastiprināta rāmja no Top Fuel dregstera. Piekare priekšā tika atstāta oriģinālā, bet aizmugurē – uzbūvēta no jauna: daudzsviru, ar „Mazda 6” gultņiem, „Mazda RX-7” suportiem, Mitsubishi bremžu diskiem, amortizatoriem no sporta motocikla un speciāliem kronšteiniem. Tradicionālas konstrukcijas bremzes ir labas, bet ar tām noteikti nepietiktu projektam, kura mērķis uz šo brīdi – uzstādīt Lietuvas ātruma rekordu kilometra distancē. Tāpēc aizmugurē tika ievietoti divi izpletņi ar paštaisīto atvēršanas sistēmu.



Spēcīgais dzinējs viena 402 metru brauciena laikā spēj patērēt 40 degvielas litrus (9950 litri/100 km, ja skaitam tradicionāli!), barošanas sistēma ietver hermetizētas degvielas tvertnes, hidrauliskās līnijas un saspiesta gaisa/degvielas padevi. Iedarbināt dzinēju palīdz modificētais Iveco kravas auto starteris ar sajūgu no AN-2 lidmašīnas (tās pašas, kuru visi pazīst pēc segvarda “Kukuruzņik”).

Tehnologijas, kas paredzētas lidmašīnām ir izmantotas arī virsbūves izveidošanā – bolīda korpuss ir apšūts ar titāna un alumīnija paneļiem, no titāna arī vadītāja galvas aizsegs, bet korpusa priekšējā daļā ir izmantota stiklašķiedra.
Priekšējie rati tika atstāti oriģinālie, bet aizmugurei tika iepirkti magnēzija diski no formulas “Estonia” (uzstādīt tos izdevās, pateicoties paštaisītām starplikām) ar slikiem. Salons (ja šo šauro pilota atrašanās vietu tā var nosaukt) sastāv no ogļšķiedras sporta krēsla ar “Crow enterprises” drošības jostām, paštaisīta instrumentu paneļa, pedāļu un dzinēja vadības. Un, protams, ir arī uguns dzēšanas sistēma, jo, spēlējoties ar spēkiem, kas slēpjās iekš ugunsšaujoša zvēra, jābūt gatavam uz visu.



Jautāsiet – ok, par tehniku skaidrs, bet uz ko tad īsti šīs brīnumainais hibrīds no lidmašīnas un auto ir spējīgs, izņemot aiz starta līnijas neveiksmīgi izvietota reklāmas plakāta sadedzināšanu vienā no pasākumiem? Pirms gada labākais nomērītais laiks 402 metros – 16 sekundes, bet jāpiebilst, ka tehnisko specifikāciju dēļ sākt paātrināties pilotam izdodas tikai tad, kad puse no distances ir jau nobraukta, tātad pēdējo 200 metru ātrums ir vienkārši prātam neaptverams.
Šī iemesla dēļ Andrius plāno kādreiz izmēģināt, uz ko dregsters būs spējīgs garākā distancē par tradicionālo ceturtdaļjūdzi. Bet vai Aivaras Štikelis, kas drosmīgi pilotē šo lidmašīnu bez spārniem, varēs uzlabot savu labāko rezultātu arī ārpus Lietuvas? To mēs redzēsim 13. jūnijā Jēkapbils lidlaukā, kur plāno ierasties arī trakie lietuvieši. Gaidīsim arī Jūs!

Teksts un foto: Deniss Podnebess
 
Visi komentāri
 
269229. viesis 9.jūnijs 2009 1:32
0 0 Atbildēt

tiešām preiks par Lietuviešiem, ka viņi kautko tik interesantu ir paveikuši, bet es gan biju baigā sajūsmā līdz brīdim, kad izlasīju cik sekundēs aparāts veic 402 metrus.... godīgi sakot 16 sekundēs - tas ir apbrīnojami maz... tādu laiku rāda gandrīzvai stsndarta mitsubishi Evo9... 700 zirgspēku aparāti vidēji rāda ap 10-11 sekunžu laiku šādā distancē... kas jau pārstāj kļūt par retumu arī starp mūsu valsts dragreisa aautomobiļiem kautvai biķerniekos

269261. viesis 9.jūnijs 2009 15:49
0 0 Atbildēt

lai piebrauc uz Kazruņģi, tur parādīs kur vēži ziemo :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai atbalsti, ka ziemā tiek mainīts maksimālais atļautais braukšanas ātrums no 110 uz 90 km/h? (+ VIDEO) 57

iAuto.lv kārtējo reizi vērš uzmanību uz to, ka labos laika apstākļos maksimālais ātrums uz Jūrmalas šosejas arī ziemā varētu būt lielāks. Lasīt vairāk

 

Trīs vienā jeb ar ko īpašs Audi A5 lādējamais hibrīds? (+ VIDEO) 2

Audi jau labi sen ražo lādējamos hibrīdus, tomēr izrāvienu PHEV virzienā nav piedzīvojis. Varbūt trūka īsta “game changer”. Vai par tādu kļūs jaunākais Audi A5 e-hybrid, parādīs TV Autoziņu tests. Lasīt vairāk

 

Svētku brīvdienās policija veiks masveida pārbaudes uz ceļiem (+ VIDEO) 10

Lai nepieļautu sēšanos pie stūres reibumā, no šodienas līdz 5. janvārim Valsts policija rīkos pastiprinātas pārbaudes uz ceļiem. Vairāk par gaidāmajiem drošības pasākumiem intervijā “Rīta Panorāmā” vēstīja VP Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 

Eksperts stāsta par iespējamā Krievijas uzbrukuma četriem variantiem; kam gatavoties (+ VIDEO) 8

Vai miera sarunas beigsies ar rezultātu ātrāk vai vēlāk, bet mums, Baltijas valstīs, ir jābūt gataviem dažādiem notikumu attīstības scenārijiem. Par to rosina domāt bijušais Satversmes aizsardzības biroja vadītājs, drošības eksperts Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti