Pētījums noskaidro, ka Latvijas iedzīvotāji pārsvarā maina automašīnu apnicīgā remonta dēļ - iAuto

Pētījums noskaidro, ka Latvijas iedzīvotāji pārsvarā maina automašīnu apnicīgā remonta dēļ 26

 

Foto: Publicitātes attēls

IF | 29.septembris 2020 14:14

Lielākā daļa Latvijas autoīpašnieku veic automašīnu maiņu ik pēc 4 līdz 6 gadiem. Galvenais iemesls personīgā transporta maiņai ir apnicīgais auto remonts, tā liecina If Apdrošināšana veiktais pētījums Baltijas valstīs.

Pētījuma ietvaros Latvijas, Lietuvas un Igaunijas iedzīvotājiem tika jautāts, cik bieži tiek veikta automašīnas maiņa un kāds bija pēdējā reizē iemesls. Lūdzot norādīt iemeslu, visu trīs valstu iedzīvotāju biežākā izvēle bija vienāda – Lietuvā (35 procenti), Latvijā (34 procenti) un Igaunijā (30 procenti) atzina, ka automašīnas remonts kļuvis pārāk apnicīgs.

Vairāk nekā ceturtā daļa (26 procenti) aptaujāto Latvijas autoīpašnieku atzina, ka nācies automašīnu mainīt ģimenes vajadzību dēļ, savukārt 24 procenti veikuši automašīnas maiņu citu iemeslu dēļ. Nedaudz mazāk kā piektā daļa (18 procenti) Latvijas autovadītāju nolēma mainīt automašīnu, jo vecā bija vienkārši apnikusi, un gandrīz katrs desmitais (8 procenti) izvēlējās lētāku vai izdevīgāku transportlīdzekli ekonomiskās situācijas dēļ.

If Obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas produkta vadītājs Agris Āva stāsta, ka starp trim Baltijas valstīm ir novērojamas dažas būtiskas atšķirības, piemēram, Igaunijā pēc līzinga saistību termiņa beigām biežāk (8 procenti) tiek mainīta automašīna un retāk tāpēc, ka auto remonts būtu nogurdinājis (15 procenti). Attiecīgi tikai 1 procents lietuviešu un tikai 2 procenti latviešu pēdējā reizē nomainīja automašīnu uz citu pēc vecā līzinga līguma termiņa beigām. Pēc speciālista domām, šo statistiku var viegli izskaidrot vēl arī ar citiem datiem.

“31 procents igauņu brauc ar automašīnām vidēji piecus gadus, kamēr citās Baltijas valstīs šis rādītājs ir daudz zemāks – 17 procenti Latvijā un tikai 15 procenti Lietuvā,” atklāj A.Āva.

Visaktīvākais izmaiņu intervāls ir pēc 4-6 gadiem

Pēc A.Āvas teiktā, aktīvākais transportlīdzekļa nomaiņas intervāls ir 4-6 gadi pēc to iegādes. To parādīja arī pētījuma rezultāti, kas atklāja, ka 34 procenti Latvijas iedzīvotāju maina automašīnu uz citu ik pēc 4-6 gadiem, bet 26 procenti to dara ik pēc 7-10 gadiem. 16 procenti respondenti norādīja, ka maina automašīnu tikai tad, kad pārtrauc braukt, un katrs desmitais (10 procenti) saka, ka to dara ik pēc 2-3 gadiem.

“Šajā ziņā mēs neizceļamies visu trīs Baltijas valstu kontekstā – gan igauņi, gan lietuvieši maina automašīnas līdzīgos intervālos. Visās trīs valstīs ievērojama daļa respondentu norādīja, ka brauc līdz brīdim, kad automašīna ir nopietni nolietojusies – šī atbilde korelē arī ar pētījumā visbiežāk minēto iemeslu, kāpēc viņi izvēlas mainīt transportlīdzekli,” komentē A.Āva.

A.Āva atzīmē, ka Latvijā gadā vidēji tiek iegādāti vairāk nekā 70 tūkstoši vieglo pasažieru automobiļi, tai skaitā gan jauni, gan lietoti. Mūsdienās automobiļa pārdošanas darījumus visbiežāk noslēdz CSDD attālināti vai klātienē, auto iegādes vietās: dīleru salonos, lietotu auto tirdzniecības vietās. Uzreiz pēc automobiļa pārdošanas darījuma veikšanas un īpašuma tiesību pārņemšanas, jaunajam īpašniekam ir svarīgi atcerēties, ka pirms uzsākt dalību ceļu satiksmē, ir jāiegādājas jauna OCTA polise, lai apdrošinātu savu civiltiesisko atbildību un iegūtu papildu drošību.

Šā gada jūnijā If Apdrošināšana Baltijas valstīs pētījumu veica sadarbībā ar institūtu KOG, tajā piedalījās 3000 respondentu.

 
26 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
msh 29.septembris 2020 17:36
16 4 Atbildēt

Labi ka amerikāņu tačkas nerotē, jo ātri sasniedz tolmeta vārtus...

Dakteris 29.septembris 2020 17:04
13 5 Atbildēt

ļaudis esat modri - viencexperts joprojām nav notverts. Pēdējās ziņas ir tādas, ka joprojām neieredzot vācu auto, taču redzot VW kļūst tāds savāds un pie sevis skaitot kaut kādas mantras. Iespējams tas atlikuma efekts no potēm pēc kurām miegā sauca modeļu nosaukumus - Lupo, Polo,Vento...

Latvietis 30.septembris 2020 18:58
11 0 Atbildēt

Auto ir lieta, kas vienmēr prasīs līdzekļus vai jauns vai vecs, tikai lieta tajā vai tu vari pavilk to līdzekļu daudzumu ko prasa tavs Auto. Atceries vienu, nav slikta auto ir tikai Nevīžīgi un nolaidīgi to īpašnieki, kas laicīgi neveic attiecīgo agregāta maiņu. Īsāk sakot Kapeiku pisēji.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāda ir pieredze ar Latvijas autovadītāja apliecību ārpus Eiropas Savienības? Vai zini, ka ir IDP (+ VIDEO) 1.DAĻA 3

Kāda ir pieredze ar Latvijas autovadītāja apliecību ārpus Eiropas Savienības un tās ekonomiskās zonas? Vai zini, ka iespējams pasūtīt CSDD starptautiskās vadītāja tiesības par 19,84 EUR? jāgaida 2-3 darba dienas Lasīt vairāk

 

ROADPOL akcija noslēgusies: reģistrēti 909 pārkāpumi, izceļas autovadītājs, kurš ar savu Audi traucies 228 km/h ātrumā 8

No 16. līdz 22. septembrim Valsts policija piedalījās Eiropas ceļu policijas tīkla organizētā drošības akcijā “ROADPOL drošības dienas”, kuras laikā policija pastiprināti veica ceļu satiksmes kontroli. Akcijas laikā diemžēl reģistrēti 909 ceļu satiksmes negadījumi, tostarp vairāki ar traģiskām sekām. Lasīt vairāk

 

Vai tu zini, kas ir avio spotteri? Un ko tie šodien gaida? Drīz lidos pāri! (+ VIDEO) 3

Avio tehnikas entuziasti nedēļas nogalē bija sapulcējušies Rīgas lidostā, lai redzētu kā debesīs paceļas viena no lielākajām transportlidmašīnām pasaulē. Angļu valodā šī hobija nosaukums ir "Plane spotting" un arī pie mums tam piekritēju netrūkst. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām MG 4 Electric (+ VIDEO)

Vai ķīniešu MG, kas nesen startējis Latvijā, nav neviena elektromobiļa? Protams, ir, un pat vairāki, bet mūsu tirgū zīmols startējis ar MG4. Autobrava Krasta tāds elektromobilis maksā sākot ar 30 000 eiro. Ar 7 gadu garantiju tā ir pievilcīga cena pat bez EKKI līdzmaksājuma. Tā ir patiesi kompakta automašīna, garumā zem 4,3 metriem. Tādējādi MG4 nav sevišķi liels bagāžnieks, zem 400 litriem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti