Diskutēs par priekšlikumu atļauto ātrumu apdzīvotās vietās samazināt līdz 30 kilometriem stundā - iAuto

Diskutēs par priekšlikumu atļauto ātrumu apdzīvotās vietās samazināt līdz 30 kilometriem stundā 27

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.oktobris 2020 11:44

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā šodien pārrunās priekšlikumu samazināt atļauto braukšanas ātrumu apdzīvotās vietās līdz 30 kilometriem stundā, liecina informācija Satiksmes ministrijas mājaslapā.

Šodien plkst.11 Satiksmes ministrijā notiks Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca, kurā diskutēs par diviem jautājumiem - satiksmes noteikumu pārkāpumu sodu apmēra ietekmi uz ceļu satiksmes negadījumiem un atļautā braukšanas ātruma samazināšana apdzīvotās vietās līdz 30 kilometriem stundā.

Šogad februārī notika trešā globālā ministru konference par ceļu satiksmes drošību "Pasaules mēroga mērķu sasniegšana 2030.gadam". Tajā tika pieņemta Stokholmas deklarācija, kas paredz galveno uzmanību veltīt ātruma pārvaldībai, tostarp tiesībaizsardzības stiprināšanai, lai novērstu ātruma pārsniegšanu un padarīt 30 kilometrus stundā par obligātu maksimālo braukšanas ātrumu vietās, kur mazaizsargāto satiksmes dalībnieku un transportlīdzekļu vadītāju ceļi bieži un plānoti krustojas, izņemot, ja ir pārliecinoši pierādījumi, ka lielāks ātrums ir drošs.

Tāpat tika atzīmēts, ka centieni samazināt ātrumu kopumā būs labvēlīga ietekme uz gaisa kvalitāti un klimata pārmaiņām, kā arī būs būtiska nozīme ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un ievainoto skaita samazināšanā.

Domnīcā spriedīs arī par satiksmes noteikumu pārkāpumu sodu apmēra ietekme uz ceļu satiksmes negadījumiem. 

Ministrijā skaidroja, ka ceļu satiksmes negadījumu statistika Eiropas valstīs ar dažiem izņēmumiem parāda, ka ir tieša korelācijā starp satiksmes noteikumu pārkāpumu sodu apmēru un ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu. Ņemot vērā, ka Latvijā sodi par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem ir relatīvi mazi, ir nepieciešams pārrunāt par turpmākajiem soļiem attiecībā par sodu apmēriem, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību. Viens no iespējamajiem risinājumiem ir sodu pielīdzināšana to apmēram Igaunijā, kur šāda politika deva būtiskus ceļu satiksmes drošības uzlabojumus.

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca ir padomes izveidota, lai eksperti veiktu dažādu politikas risinājumu diskusijas un labākās prakses analīzi, kā arī nodrošinātu ceļu satiksmes drošības procesa nepārtrauktību padomes sēžu starplaikos. Šajā domnīcā sagatavotie un apspriestie starpnozaru jautājumi tiek virzīti konceptuālu lēmumu pieņemšanai padomē.
 

 
27 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Freijers 2.oktobris 2020 13:02
8 0 Atbildēt

Taisnības labad, domāju, ka šis murgs vienkārši neizies cauri ! Viens ir Rīgā māžoties, otrs ir tas, ka praktiski jebkura šoseja (varbūt ne Skrastu apvedeļš un Koknesiete) iet caur n apdzīvotām vietām un tāda raustīšana jo īpaši ir traucējoša raitai kustībai. Reāli jau tagad ir virkne mazās ieliņas, kur fiziski nevar ar 50 km/h pabraukt un šī problēma ir uzburta no visādiem velosektantiem un viņu biedrībām nevis reāla !

Slima 2.oktobris 2020 12:41
6 0 Atbildēt

suņa murgi. Es gribētu redzēt kā šīs "domnīcas"viedie paši brauks uz 30. Tikai nezinoši vai kāda piespiesti ļaudis spēj pieņemt kaut ko tik absurdu

WALA 2.oktobris 2020 13:58
6 1 Atbildēt

nav tur nekada win-win, man ka velosipedistam ir pat gruti raksturot cik ļoti kaitina luksaforu buežums yz Barona ielas, tikko esi uzminies pie 30+km/h jau jābremzē jo sarkanais. Tas ko velisipedistiem vajag ceļu ar max maz visādiem šķērsojošiem fufeliem, ar vai bez luksafora pat nav būtiski, tatad veloceļam jābut gar dzelzceļu, un Rīgā to vēsi var izdarīt.

Bet par 30km/h - tur kur ir šāds atrums, gsjeji sāk vazāties kā pagadās, uz ceļa neskatas, un ir bijušas vismaz divas reizes šogad kad to idiņu dēļ ir strauji ar velo janet pa bremžiem, jo redz velo nav dzirdams pretstaya ieksdedzes auto ...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāda ir pieredze ar Latvijas autovadītāja apliecību ārpus Eiropas Savienības? Vai zini, ka ir IDP (+ VIDEO) 1.DAĻA 3

Kāda ir pieredze ar Latvijas autovadītāja apliecību ārpus Eiropas Savienības un tās ekonomiskās zonas? Vai zini, ka iespējams pasūtīt CSDD starptautiskās vadītāja tiesības par 19,84 EUR? jāgaida 2-3 darba dienas Lasīt vairāk

 

ROADPOL akcija noslēgusies: reģistrēti 909 pārkāpumi, izceļas autovadītājs, kurš ar savu Audi traucies 228 km/h ātrumā 8

No 16. līdz 22. septembrim Valsts policija piedalījās Eiropas ceļu policijas tīkla organizētā drošības akcijā “ROADPOL drošības dienas”, kuras laikā policija pastiprināti veica ceļu satiksmes kontroli. Akcijas laikā diemžēl reģistrēti 909 ceļu satiksmes negadījumi, tostarp vairāki ar traģiskām sekām. Lasīt vairāk

 

Vai tu zini, kas ir avio spotteri? Un ko tie šodien gaida? Drīz lidos pāri! (+ VIDEO) 3

Avio tehnikas entuziasti nedēļas nogalē bija sapulcējušies Rīgas lidostā, lai redzētu kā debesīs paceļas viena no lielākajām transportlidmašīnām pasaulē. Angļu valodā šī hobija nosaukums ir "Plane spotting" un arī pie mums tam piekritēju netrūkst. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām MG 4 Electric (+ VIDEO)

Vai ķīniešu MG, kas nesen startējis Latvijā, nav neviena elektromobiļa? Protams, ir, un pat vairāki, bet mūsu tirgū zīmols startējis ar MG4. Autobrava Krasta tāds elektromobilis maksā sākot ar 30 000 eiro. Ar 7 gadu garantiju tā ir pievilcīga cena pat bez EKKI līdzmaksājuma. Tā ir patiesi kompakta automašīna, garumā zem 4,3 metriem. Tādējādi MG4 nav sevišķi liels bagāžnieks, zem 400 litriem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti