Testa braucienu pa Jelgavu sāks ar ūdeņradi darbināms autobuss - iAuto

Testa braucienu pa Jelgavu sāks ar ūdeņradi darbināms autobuss 10

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 30.janvāris 2021 8:47

SIA "Jelgavas autobusu parks" (JAP) šodien kā pirmā Baltijas valstīs sāks testēt uzņēmuma "Solaris Bus & Coach" ar ūdeņradi darbināmu autobusu, aģentūra LETA uzzināja pašvaldībā.

Ar ūdeņradi darbināmais autobuss kursēs pilsētas 22.maršrutā Jelgavas stacija - Asteru iela.

Pašvaldībā klāstīja, ka aizvadītā gada maijā Jelgavas dome un SIA "Fortum Latvia" parakstīja nodomu protokolu, sākot kopīgu izpēti, lai izvērtētu tehniskos aspektus un ekonomisko pamatojumu ūdeņraža ieguvei un pielietošanai. Pētījuma mērķis ir izstrādāt risinājumus, kas nākotnē Jelgavas pašvaldības uzņēmumu autotransportu ļautu papildināt ar zaļā ūdeņraža elektriskajiem autobusiem un ūdeņraža elektriskajiem atkritumu izvešanas transportlīdzekļiem. Septembrī Jelgavā tika testēta uzņēmuma "Toyota Baltic" ar ūdeņradi darbināma automašīna, bet šonedēļ pilsētā testa režīmā darbu sāks ar ūdeņradi darbināms autobuss.

Jelgava ir pirmā Baltijas valstīs, kurā sāk testēt tikai ar ūdeņradi darbināmu autobusu. "Rīgā ir pieejami ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi, kuru ekspluatācijā paralēli tiek izmantota arī elektrība, taču šo autobusu darbina tikai ūdeņradis," skaidroja JAP valdes loceklis Gints Burks.

Pēc viņa paustā, ar pilnu uzlādi autobuss spēj veikt līdz 400 kilometru garu maršrutu, braucot tas neizdala ne ogļskābo gāzi, ne citus sārņus. "Turklāt ļoti ātra ir tā uzpilde - pilnas ūdeņraža tvertnes uzpildei nepieciešamas aptuveni desmit minūtes. Arī dīzeļdegvielas pilnas degvielas tvertnes uzpildei ir nepieciešamas septiņas līdz minūtes," informēja JAP vadītājs.

Testēšanas laikā ar ūdeņradi darbināmajam autobusam ūdeņraža uzpilde būs jāveic Rīgā un, pēc uzņēmuma aprēķiniem, tas būs jādara ik pēc divām dienām.

Lai praktiski pārliecinātos par autobusa, kas darbināms ar ūdeņradi, ekspluatāciju, no šodienas to plānots norīkot kā vienu no trim autobusiem pilsētas 22.maršrutā, kas kursē tikai pa centru - no dzelzceļa stacijas uz Asteru ielu. Ar ūdeņradi darbināmais autobuss izpildīs reisus līdz plkst.10 un no plkst.16.

"Šī maršruta garums dienā sasniedz 120-130 kilometrus, un tas nozīmē, ka autobuss dienas laikā nebūtu papildus jāuzpilda, kā tas ir ar elektroautobusiem, turklāt elektroautobusa uzlāde var aizņemt vienu divas stundas, bet ūdeņraža uzpilde prasa tikai desmit minūtes," sacīja Burks.

Viņš uzsvēra, ka šis tests ir ļoti būtisks, lai turpinātu izpēti zaļās enerģijas izmantošanai pilsētas transportlīdzekļos, tostarp vērtējot ekonomisko pamatojumu un ūdeņraža uzpildes stacijas izveidi Jelgavā.

"Redzēsim reālos enerģijas patēriņus mūsu pilsētā. Turklāt ļoti būtiski, ka autobusu varam testēt ziemas apstākļos, kad gaisa temperatūra ir zem nulles. Ūdeņraža tehnoloģiju procesā kondensējas ūdens, tāpēc ir svarīgi saprast, vai sala laikā ar ūdeņradi darbināma autobusa ekspluatācijā nerodas problēmas," skaidroja JAP vadītājs.

Šis autobuss ceļu satiksmē piedalās kopš pagājušā gada aprīļa, un līdz šim tas tika testēts Francijā, Vācijā, Austrijā, Polijā, bet pašlaik autobuss ir Latvijā, un Jelgava ir pirmā vieta Baltijā, kur tas tiek testēts. Pēc tam autobuss dosies uz Igauniju un Spāniju.
 

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pildīs Rīgā? 30.janvāris 2021 10:39
4 1 Atbildēt

Varbūt projekta realizētājiem jāpainteresējas par kompāniju Gason Latvija.

imzz 31.janvāris 2021 14:21
4 0 Atbildēt

KUR glabāt ? Pēc tilpuma rēķinot, ūdeņradim ir 3,2 reizes mazāka energoietilpība kā dabas gāzei un 2700 reizes mazāka, nekā benzīnam. Liela apjoma glabāšana ilgu laiku jebkādā iespējamā veidā būs ekonomiski neizdevīga.

autoparts777 30.janvāris 2021 22:46
3 2 Atbildēt

Ūdeņradi atšķirībā var glabāt kaut vai gadu desmitus un pielietot kad ir nepieciešamība, bet elektrība tīklā izmantota vai nē izkūt tajā pašā brīdī, bet baterijā glabāta elektrība pēc kāda laika arī izgaist.

Līdz ar to ūdeņradis nav tas sliktākais variants. Turklāt ūdeņradi vari piepildīt balonos un pārdot kaut vai Japānā vai Vācijā, bet elelktrību diez vai Japāņiem pārdosi, jo nav tādu bateriju, lai tas būtu ekonomiski pamatoti.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ķīnas ražotāja BYD hiperauto sasniedz gandrīz 500 km/h; rekords tiek apšaubīts (+ VIDEO) 2

Ķīnas autoražotāja BYD apakšzīmola Yangwang modelis U9 Extreme Papenburgas testēšanas trasē Vācijā sasniedzis 496,22 km/h, kas būtu jauns pasaules ātruma rekords sērijveida automašīnām, tomēr pastāv bažas, vai visi nosacījumi ir ievēroti. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām MG 4 Electric (+ VIDEO)

Vai ķīniešu MG, kas nesen startējis Latvijā, nav neviena elektromobiļa? Protams, ir, un pat vairāki, bet mūsu tirgū zīmols startējis ar MG4. Autobrava Krasta tāds elektromobilis maksā sākot ar 30 000 eiro. Ar 7 gadu garantiju tā ir pievilcīga cena pat bez EKKI līdzmaksājuma. Tā ir patiesi kompakta automašīna, garumā zem 4,3 metriem. Tādējādi MG4 nav sevišķi liels bagāžnieks, zem 400 litriem. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes negadījumā pie Ķekavas gājusi bojā autovadītāja 12

Sestdien Latvijā reģistrēti 125 ceļu satiksmes negadījumi, kuros gāja bojā viens un cieta vēl 21 cilvēks, aģentūru LETA informēja Valsts policija. Lasīt vairāk

 

Igaunija pieprasa NATO konsultācijas pēc Krievijas iznīcinātāju ielidošanas tās gaisa telpā 4

Igaunija nolēmusi pieprasīt NATO 4.panta konsultācijas pēc tam, kad trīs Krievijas iznīcinātāji piektdien bez atļaujas ielidoja tās gaisa telpā, paziņojis Igaunijas premjerministrs Kristens Mihals. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti