Palielinoties pieprasījumam pēc lietotām automašīnām, aug cenas un pieprasījums pēc līzinga - iAuto

Palielinoties pieprasījumam pēc lietotām automašīnām, aug cenas un pieprasījums pēc līzinga 1

 

Foto: iAuto.lv

Citadele | 9.septembris 2021 11:33

Lietotu auto segmentā Baltijā vērojama aktīva rosība - Citadele Leasing finansētais apjoms lietotu automašīnu iegādei līzingā šogad pieaudzis par 12 %.

Ņemot vērā, ka Covid-19 pandēmijas ietekmē arī šogad auto ražotāji ir būtiski piebremzējuši jaunu automašīnu ražošanu, krietni pieaudzis automašīnu piegādes laiks. Arvien aktīvi tiek iztukšotas noliktavas, un klientiem nākas izvēlēties no tā, kas ir pieejams, nevis to, ko sirds kāro. Tas arī ir veicinājis domino efektu – augot pieprasījumam pēc lietotajiem auto, vidēji par 20 % palielinājušās automašīnu cenas.

“Kā liecina mūsu novērojumi, jaunu auto īpašnieki un nomas kompānijas, kas iegādājušies tās operatīvajā līzingā pie mums, tik aktīvi tās vairs nepārdod otrreizējā tirgū un arī nemaina pret jauniem modeļiem, kā tas būtu bijis pirms pandēmijas. Galvenais iemesls - tirgū jaunu auto krājumi noliktavā tikpat kā nav, vai to apjoms un zīmolu skaits ir ļoti ierobežotā daudzumā. Operatīvā līzinga līgumi tiek pagarināti vai pārslēgti uz finanšu, un tādejādi tirgū nenonāk mazlietotas automašīnas. Tā rezultātā  piedāvājums tirgū ir būtiski samazinājies,” saka Citadele Leasing valdes priekšsēdētājs Ģirts Glāzers.  

“Pēdējo sešu mēnešu laikā esam novērojuši lietoto automašīnu pieprasījuma pieaugumu, kas saistīts ar jauno automobiļu segmenta sarežģījumiem ražošanas un piegādes ķēdēs. Šis faktors būtiski ietekmējis lietotu automobiļu otrreizējā piedāvājuma apjomu. Šī tendence ir globāla, un ar to saskaras automobiļu tirgotāji visā pasaulē. Vienkāršiem vārdiem runājot, otrreizējā tirgū neienāk lietoti automobiļi pietiekamā apjomā. Tā rezultātā cenu pieaugums mazlietoto automobiļu segmentā (līdz 5 gadiem), salīdzinot ar 2020. gadu, ir aptuveni 20 %,” saka Matīss Gibolis, Moller Auto Baltic pārdošanas vadītājs Baltijā.

 

 
Visi komentāri
 
cits bembists 10.septembris 2021 0:54
0 2 Atbildēt

Nu nevajag karināt ausīs makaronus.Auto tirgus ir pàrsàtināts.Eiropā braukt ar dīzeli paliek pārlieku dārgi un pat neiespējami, tã ka drīz dīzeļus pakaļ metīs par sviestmaizi.Elektrifikàcija nav atcelta.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jauna rūpnīca, jauns modelis: BMW gatavojas Neue Klasse iX3 ražošanai (+ FOTO)

Vācijas autobūves uzņēmums BMW jau oktobrī uzsāks Neue Klasse saimes pirmā modeļa iX3 ražošanu, izmantojot jaunuzcelto automobiļu rūpnīcu Debrecenā, Ungārijā. Lasīt vairāk

 

22 nepilnības: ROADPOL akcijas laikā Jēkabpilī jaunieša “BMW” nonāk CSDD inspektoru pārbaudē (+ VIDEO)

Jēkabpilī kādam jaunietim brauciens beidzās tehniskās apskates stacijā – Valsts policijas darbinieki reida laikā konstatēja vairākas vizuālas nepilnības "BMW" automašīnā, tostarp lielu uzlīmi uz priekšējā stikla. Transportlīdzeklis tika nodots Ceļu satiksmes drošības direkcijas inspektoriem, kuri atklāja virkni problēmu. Lasīt vairāk

 

Elektriskais Mitsubishi Eclipse Cross jau šogad (+ FOTO) 2

Kompaktais SUV, kas ir tuvs radinieks Renault Scenic un Nissan Ariya, uz konveijera stāsies 2025. gada trešajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 

Vai tā būs Fiat lielā atgriešanās? Uzlabojam omu ar jauno Grande Panda (+ VIDEO) 1

Pagājušā gadsimta 80. un 90. gados Fiat Panda bija kantaina un lēta budžeta automašīna ar neticami plašu pielietojumu un neskaitāmām modifikācijām. Pēc gadsimtu mijas Panda tika pie jaunas virsbūves, četrām durvīm un Polijas pieraksta, līdz 2011. gada “feislifts” to repatriēja atpakaļ Fiat dzimtenē. Kāds gan varētu būt šī stāsta turpinājums? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti