Visi komentāri - Deputāti kritizē pārāk šauru atbalstu bezemisiju auto; Plešs norāda uz sekošanu ES valstu piemēriem

Deputāti kritizē pārāk šauru atbalstu bezemisiju auto; Plešs norāda uz sekošanu ES valstu piemēriem 15

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 29.septembris 2021 16:03

Saeimas Pieprasījumu komisijas sēdē opozīcijas deputāti kritizēja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM) par daudziem iedzīvotājiem grūti pieejamām atbalsta programmām bezemisiju auto iegādei, savukārt nozares ministrs Artūrs Toms Plešs (AP) atbildēja, ka ministrija ar savu rīcību seko citu Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu piemēriem.

Komisijas vairākums sēdes noslēgumā noraidīja opozīcijā esošās Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) pieprasījumu Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam (JV) skaidrot sabiedrības ieguvumu no 10 miljonu eiro paredzēšanas bezizmešu transporta iegādes atbalstam.

VARAM piedāvājums paredz, ka viena jauna elektromobiļa iegādei iedzīvotājam tiks nodrošināts 4500 eiro atbalsts, savukārt ZZS pārmet, ka tas būšot vien atbalsts sabiedrības turīgajai daļai, jo mazāk turīgie šādus spēkratus nespēj iegādāties pat ar visu valsts atbalstu.

Plešs uzsvēra, ka Latvija ir viena no pēdējām ES valstīm, kurā līdz šim nebija šāds atbalsta mehānisms mazemisiju transporta izmantošanas veicināšanai. Ministrs skaidroja, ka atbalsta mehānismu bija nepieciešams radīt, jo pieprasījums pēc tāda ir diez gan liels, tāpat izdevīgi, ka pēdējo piecu gadu laikā elektroauto cenas ir pazeminājušās.

Politiķis skaidroja, ka 10 miljonu eiro finansējums nāks no VARAM emisiju kvotu izsolīšanas līdzekļiem. Plešs norādīja, ka šīs sistēmas ieviešanai notikušas konsultācijas ar Latvijas, Igaunijas un Lietuvas un citu valstu ekspertiem.

Ministrs vērsa uzmanību, ka programma paredz arī 2250 eiro atbalstu par lietota elektroauto iegādi

un tādu pašu summu par hibrīdauto, lai tā attiektos uz plašāku iedzīvotāju loku. Šo summu tehniski paredzēts izmaksāt auto pārdevējam jeb dīlerim, jo pircējam automātiski šīs summas atlaide tiks piemērota, veicot pirkumu, tajā skaitā līzinga maksājumus.

Paredzēts, ka ar programmu tiks atbalstīta 3800 mazemisijas auto iegāde, norādīja Plešs.

Deputāts Viktora Valainis (ZZS) uzskata, ka ar 3800 auto var nesanākt pat 1% ietekme uz visām izmantotajām automašīnām, kas liecinot, ka atbalsta programma ir domāta ļoti šaurai nišai. Politiķis uzskasta, ka ģimenei ar trīs bērniem diez vai būs iespējams iegādāties lētu elektroauto, tāpēc šādai ģimenei šī atbalsta programma varētu nebūt noderīga.

Valainis uzsvēra, ka šos līdzekļus varētu efektīvāk izlietot, jo ar šo programmu "nekas netiks sasniegts".

Plešs norādīja, ka paredzēts izmantot arī citas atbalsta programmas, tajā enerģētikas sektorā, lai sasniegtu mērķi par CO2 izmešu samazinājumu.

Atbildot uz deputāta Ulda Auguļa (ZZS) jautājumu, Plešs pauda, ka pārskatāmā nākotnē plāno braukt ar elektroauto, taču tuvākajā laikā nav plānojis tāda iegādi.

Deputāts Sandis Riekstiņš (JKP) vaicāja, kāpēc netiek piedāvāta 10 000 eiro atlaide, jo pašlaik piedāvātā atlaide "nestāvēs klāt" dīzeļauto piedāvātajām atlaidēm.

Kā ziņots, pieprasījumu Kariņam iesniedza ZZS deputāti Valainis, Armands Krauze, Edgars Tavars, Augulis, Māris Kučinskis, Jānis Dūklavs, Jānis Vucāns, Janīna Jalinska, Raimonds Bergmanis un Gundars Daudze.

Deputāti arī prasa, kādi ir VARAM argumenti "sniegt atbalstu tieši turīgākajai sabiedrības daļai", kuri jau lietojot relatīvi jaunas un videi draudzīgākas automašīnas. ZZS deputāti vēlas noskaidrot, kā ir plānots atbalstīt pārējos transportlīdzekļu īpašniekus un lietotājus, lai tie spētu nomainīt novecojušos transportlīdzekļus.

Parlamentārieši prasa skaidrot VARAM motivāciju atbalstīt mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļu iegādi, kuru izmaksas, pēc ZZS aplēsēm, ir 45 000 līdz 50 000 eiro vērtībā, "ja tās nevar atļauties iegādāties lielākā Latvijas sabiedrības daļa".
 

 
Visi komentāri
 
Trakais 29.septembris 2021 16:53
7 1 Atbildēt

Kas par idiotismu. Dārgu konjaku pa lēto pārdod, lai nopirktu lētu šņabi- co2 kvotas ir Latvijas iedzīvotāju īpašums un ar šīm kvotām pietiek, lai visi Latvijā braukātu ar ko brauc, iestādiet vairāk koku un vispar nevajadzēs neko darīt, lai samazinātu co2. Un vēl kas par stulbumu- mēs pardodam co2kvotas, lai samazinatu co2- kas jums smadzenes sviestā ir sagājušas?

imzz 29.septembris 2021 17:32
0 0 Atbildēt

mēs pardodam co2kvotas, lai samazinatu co2- kas jums smadzenes sviestā ir sagājušas? --

Nu, loģika ir. "Attiecībā uz CO2 jums vajag žmiegties, jo nav kvotu. Kur likāt tās kvotas ? Nu, mēs tās pārdevām :-/

Krotow 29.septembris 2021 18:14
2 0 Atbildēt

Grūti bija secināt ka vidējam Latvijas braucējam pat jaunu degvielas mazauto nopirkt ir problēmas. Kurš te var tā uzreiz nolikt 20000€? Par elektroauto, kas maksā vēl 10000€ pa virsu un vēl vairāk pat nerunājot.

Kanibaals 30.septembris 2021 8:24
0 0 Atbildēt

pircējam automātiski šīs summas atlaide tiks piemērota, veicot pirkumu, tajā skaitā līzinga maksājumus

Krotow 30.septembris 2021 10:55
0 0 Atbildēt

Nu protams. Un ja pircējs vēl ļoti izstiepjoties, var paņemt auto pa 20 k€, tad uz elektrisko auto, kas maksā 25 k€ pēc atlaides, viņš tāpat varēs tikai skatīties. Jo banka viņam līzingu pa 25 k€ nedos un pox ka elektriskajam auto TCO mazāks.

felix65 30.septembris 2021 19:59
0 1 Atbildēt

Droši vien vēl arī bļausties, ka visiem jāpotējas?

R G 29.septembris 2021 18:20
1 0 Atbildēt

Jaunās Eiropas spicei smadzenes uz pakaļgalu novirzījušās ar visu šo pseidozaļumu. Ja Latvija neizpildīs Jaunās Eiropas klaušas, tiksim sieti pie kauna staba un pātagoti (lasi maksāsim daudz dārgāk. Bet, lai nodrošinātu, ka cilvēks vienkāršais spētu tikt pie bezemisiju tr-līdzekļa, nepieciešams, lai valdība veicina, nevis žņaudz, kārtīgu uzņēmējdarbību, tad būs arī algas. Tikai ar piparbodīšu biznesu pie labklājības netikt.

imzz 29.septembris 2021 21:16
1 0 Atbildēt

Nu, laiks un nauda noliks visu savās vietās. Jau tagad politikas eksperti Rietumos uztraucas, ka dzīves dārdzības pieaugums sagraus visu zaļo virzību.

Otrkārt, uztraukums, vai nabadzīgās 3 pasaules valstis vispār varēs vai drīkstēs spiest ierobežot, piemēram, ogļu ieguvi vai izmantošanu, ja tas pazeminās tur dzīves līmeni vēl vairāk. Indieši jau tagad visai kritiski par to izsakās.

Bet pilnīgi skaidrs, ka Rietumiem nepietiks līdzekļu lai "atzaļotu" ne tikai sevi, bet visu pārējo pasauli arī.

Shiira banotā atrauga 29.septembris 2021 18:54
5 0 Atbildēt

Pats braucu ar elektroauto jau gadu, bet neatbalstu šādu "atbalstu". Tas vispār nekādi nemotivēs pirkt vai nepirkt elektroauto, īpaši jau privātpersonām. Visticamāk tauta samaksās kāda liela uzņēma daļēju autoparka atjaunošanu, tas arī viss. Iedomājies, pērc 9 elektrobulkuvāģus, un desmitais par brīvu, plus vēl ietaupītā nauda par degvielu, nodokļiem un apkopēm.

mefisto 29.septembris 2021 23:13
1 0 Atbildēt

Vai tad atbalsts nav tikai privātpersonām?

OPIS 30.septembris 2021 8:34
2 0 Atbildēt

Visi tie bateriju spēļu mašiņi ir šausmīgi dārgi! Ja valdība grib atbalstīt pāreju uz šiem auto, tad ir vajadzīgs kārtīgs cenu griezums, kā piemēram, atbrīvot EV no PVN. Tas uzreiz samazinātu cenu par 21%.

felix65 30.septembris 2021 20:03
0 0 Atbildēt

Un kādā sakarā? Ja jau tirgus likumi, tad tirgus, pie tam vēl ņemot vērā ka tas zaļums ir izmelots un pret benzīnmašīnu e.auto ir īsts elles izdzimums...

GTD2 30.septembris 2021 11:30
2 0 Atbildēt

Lai atbalsta sabiedrisko, un būs ietaupījums uz ekoloģiju, bet šī ir tikai dažu cilvēku lobēšana. Valdība varētu no sākuma paskatīt, kādas cenu kategorijāsc tiek pirkti pārsvarā pie mums auto. ja viņi nezin tad varu pateikt,ka mums auto tiek pārsvarā pirkti 2k-3k vērtībā, un tad vēl ņemot to kredītā. Vēl stulbāks izskatās atbalsts lietota elektroauto iegādei, Drīz pie mums tāpatās būs pilns savests ar rietumos nevajadzīgiem e-auto ,kam baterijas pusprāgušas, laikam ar šo lēmumu vēlamies te taisīt e-auto svalkas laielvalsti. Vēl viens kapēc būtu jasubsidē iekšdedzes hibrīti,ja tie tāpatās piesārņo dabu, pat vairāk kā piemēram dabas gāzes auto. Kārtējais nekompetences murgs no valdības puses.

GTD2 30.septembris 2021 11:45
2 0 Atbildēt

www.ss.lv/msg/lv/transp...b.html#photo-7

šāds auto pēc valsts atbalsta maksātu 2.7tūkst. Vairums iedzīvotāju arī izvēlās auto šādā cenu kategorijā,jo tas ir tāds kādu var atļauties. Man jautājums vai valdība vēlās šadu desmitgadīgu auto,kas visticamāk knapi tagad var nobraukt 100km, pēc gada vēl mazāk , pēc tam baterijai čau un auto uz tolmetu. Tiešām vēlās šeit pārpludināt ar šādiem auto ,kas ārzemēs vairs nav nevienam vajadzīgi?

Pļurkt 30.septembris 2021 16:54
1 0 Atbildēt

Man ir kolosāls priekšlikums!!!!

Valstij atmaksāt visu auto atlikušo vērtību, bet pircējam atstāt lai samaksā 2 - 3 k-rubļi šī auto iegādei!!! Nu izņemot luksus verķus.

Naudu ņemt no pārdotajām izmešu kvotām!!! Kvotas beidzās -> beidzās atbalsts. Kurš paspēja, tas zirgā.

Līdz ar to nekad nebūs lūžņu vai konservu bundžu pirkt gribētāju. Pirks reāli sakarīgu un jaunus auto!

Nākamos gadus tā pat!

Pie šī modeļa es ar droši vien ka iegādātos elektriķi, un pieciestu to ka tas nespēj noripot štuku km ar vienu uzlādi!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW apdzen pārkāpjot noteikumus, policija to redz (+ VIDEO) 11

Video no Polijas redzams, ka BMW vadītājs apdzen posmā, kur ceļš apzīmēts ar nepārtraukto līniju, turklāt, iespējams, pārkāpts arī ātrums. Lasīt vairāk

 

Audi bez riņķiem – vairāk kā 10 000 pasūtījumu 30 minūšu laikā; zināmas cenas 5

Ķīnas tirgum Audi izveidotā zīmola AUDI pirmo modeli E5 Sportback pircēji uzņēmuši ar sajūsmu – kopš tirdzniecības sākuma, tikai pirmās pusstundas laikā vien, saņemti 10 153 pasūtījumu. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes negadījumu skaita ziņā Latvija Eiropā joprojām antirekordiste (+ VIDEO) 30

Latvija joprojām ierindojas starp valstīm ar augstāko ceļu satiksmes negadījumu skaitu Eiropā, “Rīta Panorāmā” norādīja Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 

Opel samazina klimata pēdu; saules enerģija Eizenahas rūpnīcai 5

Opel ražotne Eizenahā kļūst zaļāka - virzoties uz oglekļa neitrālu ražošanu, rūpnīca Tīringenē tagad saņem zaļo elektroenerģiju no jaunā saules paneļu parka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti