Vienkāršota ceļu atjaunošanas saskaņošana - iAuto

Vienkāršota ceļu atjaunošanas saskaņošana 1

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 1.novembris 2021 9:52

No šodienas ar grozījumiem Autoceļu un ielu būvnoteikumos vienkāršota ceļu atjaunošanas saskaņošana, kā arī pilnveidots komersantu ceļu, velosipēdu ceļu un gājēju ceļu būvniecības process, veicinot ātrāku un efektīvāku būvniecības procesu, mazinot administratīvo slogu un izmaksas.

Ar grozījumiem noteikumos vienkāršota pašvaldību ceļu, ielu, komersantu ceļu atjaunošanas saskaņošana, pārskatītas noteiktās procedūras, tai skaitā pieņemšana ekspluatācijā, nodrošināti ērtāki risinājumi Būvniecības informācijas sistēmā, samazinot būvniecības ieceres iesniegumu veidus, kā arī novērstas praksē konstatētās nepilnības.

Ņemot vērā pēdējā laikā veiktos grozījumus Būvniecības likumā un speciālajos būvnoteikumos, salāgojot dažādu būvniecības ieceres realizācijas termiņus, ir pārskatītas autoceļu būvniecības saskaņošanas procedūras, paredzot, ka turpmāk autoceļu būvniecības procesu varēs ierosināt ar paskaidrojuma rakstu vai būvniecības iesniegumu, atsakoties no apliecinājuma kartes un samazinot būvniecības ieceres ierosināšanas iesniegumus.

Paredzēts, ka turpmāk visus valsts autoceļu atjaunošanas darbus veiks ar paskaidrojumu rakstu. Iepriekš paskaidrojuma raksts bija paredzēts vienkāršotai atjaunošanai un satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu būvniecībai, bet apliecinājuma karte - atjaunošanai vai nojaukšanai. Pārējos gadījumos saglabāta līdzšinējā kārtība un iesniedzamie dokumenti.

Pārskatot komersantu ceļu būvniecības procesu, turpmāk paredzēts, ka komersantu ceļu atjaunošanai nebūs nepieciešams izstrādāt un institūcijā, kura pilda būvvaldes funkcijas, saskaņot būvniecības ieceri (iepriekš - apliecinājuma karti), bet komersantu ceļu jaunas būvniecības vai pārbūves gadījumā - paskaidrojuma raksta būvniecības process (iepriekš - būvatļauja).

Tāpat arī velosipēdu ceļu, gājēju ceļu, satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu atjaunošanai, kā arī ceļa zīmju, aizsargbarjeru, signālstabiņu un horizontālo un vertikālo apzīmējumu būvniecībai nebūs nepieciešams izstrādāt būvniecības ieceres dokumentus.

Turpmāk ar paskaidrojuma rakstu varēs ierosināt ne tikai māju ceļu jaunu būvniecību, pārbūvi vai nojaukšanu, bet arī satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu (izņemot ceļa zīmju, aizsargbarjeru, signālstabiņu un horizontālo un vertikālo apzīmējumu) būvniecību, pievienojumu esošajam pašvaldību ielu tīklam un valsts vietējiem autoceļiem, velosipēdu ceļu, gājēju ceļu jaunu būvniecību, pārbūvi vai nojaukšanu, kā arī otrās vai trešās grupas ceļu un ielu atjaunošanu un nojaukšanu (iepriekš bija nepieciešama apliecinājuma karte).

Tā kā būvniecības ierosināšanai izstrādājamo un institūcijā, kura pilda būvvaldes funkcijas, iesniedzamo dokumentu apjoms netiek palielināts, līdz ar to pēc būtības nemaina iesaistīto personu esošos pienākumus un tiesības, kā arī netiek palielināts administratīvais slogs. Atsevišķos gadījumos tas tiek samazināts, piemēram, komersantu ceļu atjaunošanas gadījumā, to varēs veikt bez būvniecības ieceres dokumentācijas līdzīgi kā māju ceļu gadījumā, bet komersantu ceļu jaunas būvniecības vai pārbūves gadījumā, to varēs veikt ar paskaidrojuma rakstu nevis vispārīgajā būvniecības procesā, kura ietvaros tiek izdota būvatļauja.

Tāpat noteikts, ka ceļa zīmju, aizsargbarjeru, signālstabiņu un horizontālo un vertikālo apzīmējumu būvniecībai,satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu atjaunošanai, velosipēdu ceļu un gājēju ceļu atjaunošanai un komersantu ceļu atjaunošanai nav nepieciešams izstrādāt būvniecības ieceres dokumentāciju un to saskaņot institūcijā, kura pilda būvvaldes funkcijas.

Tāpat grozījumos precizēts regulējums par būvētāja tiesībām, precizējot tos būvdarbu veidus, ko būvētājs var veikt pats saviem spēkiem, piemēram, māju ceļa vai pievienojuma esošajam pašvaldību ielu tīklam un valsts vietējam autoceļam, ja tas nav pievienots valsts galvenajam vai reģionālajam autoceļam, būvniecību. Turpmāk, būvējot privātmāju un tai nepieciešamo piebraucamo ceļu, to varēs darīt arī būvētājs. Iepriekš bija noteikts, ka ēku var būvēt būvētājs, bet piebraucamo ceļu pie ēkas - tikai būvkomersants.

Tāpat precizēts līdz šim brīdim atšķirīgi noteiktais, ar kuru brīdi tiek uzskatīts garantijas termiņa sākums. Proti, valsts autoceļu un komersantu ceļu gadījumā - ar būvdarbu pabeigšanas brīdi, bet pašvaldību ceļu un ielu gadījumā - ar institūcijas, kura pilda būvvaldes funkcijas, atzīmes par būvdarbu pabeigšanu izdarīšanu būvniecības informācijas sistēmā. Turpmāk visos gadījumos laikposms starp būvdarbu pabeigšanu un objekta pieņemšanu ekspluatācijā tiks ieskaitīts būvdarbu garantijas termiņā.

Tā kā būvdarbu pabeigšanai izstrādājamo un institūcijā, kura pilda būvvaldes funkcijas, iesniedzamo dokumentu apjoms netiek palielināts, līdz ar to pēc būtības nemaina iesaistīto personu esošos pienākumus un tiesības, kā arī netiek palielināts administratīvais slogs. Atsevišķos gadījumos tas tiek samazināts, piemēram, komersantu ceļu atjaunošanas gadījumā, to varēs veikt bez būvniecības ieceres dokumentācijas līdzīgi kā māju ceļu gadījumā, bet komersantu ceļu jaunas būvniecības vai pārbūves gadījumā, to varēs veikt ar paskaidrojuma rakstu nevis vispārīgajā būvniecības procesā, kura ietvaros tiek izdota būvatļauja.
 

 
Visi komentāri
 
gunbox 2.novembris 2021 12:30
0 0 Atbildēt

Atvieglos procesu, kā zebras zīmēt tur, kur tas nav nepieciešams, zīmes izvietot, tur, kur viņas nav vajadzīgas un plānot infrastruktūru ar tizleņu rokām? Nice! Kāpēc gan dalīties kukuļos, ja tos var paņemt vieglāk viens? Kontroles tak valstī nav. Kāda šķirba kaut ko sarežģīt, vai ne?

Būvatļauju izsniegšanas posmā šodien esošos vispār vajadzētu visus kā vienu atlaist no darba bez izņēmuma un žēlastības. Ja pat tur ir kāds godīgs, lai krīt kopā, jo nav ziņojis un aizvēris acis.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW apdzen pārkāpjot noteikumus, policija to redz (+ VIDEO) 5

Video no Polijas redzams, ka BMW vadītājs apdzen posmā, kur ceļš apzīmēts ar nepārtraukto līniju, turklāt, iespējams, pārkāpts arī ātrums. Lasīt vairāk

 

Audi bez riņķiem – vairāk kā 10 000 pasūtījumu 30 minūšu laikā; zināmas cenas 3

Ķīnas tirgum Audi izveidotā zīmola AUDI pirmo modeli E5 Sportback pircēji uzņēmuši ar sajūsmu – kopš tirdzniecības sākuma, tikai pirmās pusstundas laikā vien, saņemti 10 153 pasūtījumu. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes negadījumu skaita ziņā Latvija Eiropā joprojām antirekordiste (+ VIDEO) 27

Latvija joprojām ierindojas starp valstīm ar augstāko ceļu satiksmes negadījumu skaitu Eiropā, “Rīta Panorāmā” norādīja Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 

Opel samazina klimata pēdu; saules enerģija Eizenahas rūpnīcai 5

Opel ražotne Eizenahā kļūst zaļāka - virzoties uz oglekļa neitrālu ražošanu, rūpnīca Tīringenē tagad saņem zaļo elektroenerģiju no jaunā saules paneļu parka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti