EM: Ārvalstu investoriem liela interese attīstīt atkrastes vēja parkus Latvijas teritoriālajos ūdeņos - iAuto

EM: Ārvalstu investoriem liela interese attīstīt atkrastes vēja parkus Latvijas teritoriālajos ūdeņos 4

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 10.janvāris 2022 15:53

Ārvalstu investoriem ir liela interese attīstīt atkrastes vēja parkus Latvijas teritoriālajos ūdeņos, norādīts Ekonomikas ministrijas (EM) sagatavotajā informatīvajā ziņojumā par "Par Igaunijas un Latvijas atkrastes vēja kopprojekta "Elwind" īstenošanu", ko paredzēts izskatīt valdībā otrdien, 11.janvārī.

Ministrija skaidro, ka pozitīvus priekšnoteikumus vēja parku attīstītāju interesei ir radījis "Elwind" izpētes ietvaros izstrādātais "Jūras plānojums 2030", kurā pietiekami precīzi ir norādītas potenciālās atkrastes vēja parka atrašanās vietas, vienlaicīgi ar tehnoloģiju izmaksu samazināšanos un "Elwind" projekta attīstību.

Komersanta iespējas iegūt licenci jūras telpas un saistīto teritoriālo laukumu izmantošanai noteic Jūras vides aizsardzības un pārvaldības likums un tam pakārtotie Latvijas iekšējo jūras ūdeņu, teritoriālās jūras un ekskluzīvās ekonomiskās zonas būvju būvnoteikumi. 

Licenci jūras izmantošanai izpētei, būvniecībai, iekārtu uzstādīšanai, būvju ekspluatācijai un elektropārvades kabeļlīniju ierīkošanai izsniedz Ministru kabinets.

Pirms tam valdībai ar ikreizēju rīkojumu jānosaka konkrēta jūras teritorija, kas tiek atvēlēta vēja parka būvniecībai, bet EM mēneša laikā jāizsludina konkurss par tiesībām iegūt licenci uz 30 gadiem šīs teritorijas izmantošanai.

EM skaidro, ka tādējādi uz kopprojektā "Elwind" izvēlēto atkrastes vēja parka laukumu var pretendēt jebkurš privātais vēja parku attīstītājs.

Informatīvajā ziņojumā norādīts, ka patlaban "Elwind" provizoriski izraudzīti divi laukumi Latvijas teritoriālajos ūdeņos - 200 kvadrātkilometru liels laukums vēja parka izpētes zonā "E4" un otrs laukums, kas noklāj visu vēja parka izpētes zonu "E5".

EM norāda, ka Latvijas-Igaunijas kopprojekta "Elwind" norise notiek saskaņā ar izstrādāto ceļa karti, ievērojot plānotos termiņus un secīgi attīstot produktīvu, iekļaujošu un efektīvu sadarbību ar starptautiskajiem partneriem, ieskaitot Eiropas Savienības dalībvalstu iestādes, vadošos nozares komersantus un iespējamos atkrastes vēja parku attīstītājus.

Abu valstu ekonomikas ministri Jānis Vitenbergs (NA) un Tāvi Ass 2020.gadā parakstīja saprašanās memorandu, kas paredz projektu pabeigt līdz 2030.gadam. Plānots, ka vēja parka kopējā jauda būs 700-1000 megavatu, kas gadā varētu saražot vairāk nekā trīs teravatstundu elektrības no atjaunīgiem resursiem - tas ir līdz pat 20% no abu valstu pašreizējā elektrības patēriņa.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 12.janvāris 2022 9:54
2 0 Atbildēt

Labāk uz krievijas robežas būtu uzbliezuši ekoloģisku AES, nevis šos sūdus.

Pļurkt 11.janvāris 2022 13:06
2 0 Atbildēt

"atkraste" !!!!!!!!!!!!!!!

Atkal kārtējā valodnieku - mūjābeļu - dīkdieņu pērle!!!!!!

janka 11.janvāris 2022 13:53
1 0 Atbildēt

nez, tajā atkrastē izmanto atvēju?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autoražotājiem nāksies padomāt: ES pieprasa ilgtspējīgākus risinājumus 22

Eiropas Savienībā šobrīd top jauns likums, kas varētu būtiski mainīt to, kā ražojam, lietojam un pēc tam atvadāmies no saviem transportlīdzekļiem. Lasīt vairāk

 

Vai tā būs Fiat lielā atgriešanās? Uzlabojam omu ar jauno Grande Panda (+ VIDEO)

Pagājušā gadsimta 80. un 90. gados Fiat Panda bija kantaina un lēta budžeta automašīna ar neticami plašu pielietojumu un neskaitāmām modifikācijām. Pēc gadsimtu mijas Panda tika pie jaunas virsbūves, četrām durvīm un Polijas pieraksta, līdz 2011. gada “feislifts” to repatriēja atpakaļ Fiat dzimtenē. Kāds gan varētu būt šī stāsta turpinājums? Lasīt vairāk

 

Eiropā kļūst pieejams jaunais Nissan Micra 2

Vācijas tirgū par elektrisko Nissan prasa nepilnus 28 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Tās patika ķīniešiem - BMW attaisno “milzīgo nāsu” periodu 9

BMW galvenais dizaineris Adrians van Hoidonks attaisnojis daudz kritizēto stilistisko risinājumu, kas pēdējos gados tika izvēlēts vairākiem bavāriešu modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti