Visi komentāri - Konstatē "notītu" odometru; Lietoto auto tirgotājs "Auto spice" nokļuvis PTAC "melnajā sarakstā"

Konstatē "notītu" odometru; Lietoto auto tirgotājs "Auto spice" nokļuvis PTAC "melnajā sarakstā" 16

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 31.janvāris 2022 10:05

Lietoto automašīnu tirgotājs SIA "GS Technics", kas strādā ar nosaukumu "Auto spice", iekļauts Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) "melnajā sarakstā", liecina PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmums.

Attiecīgajā sarakstā uzņēmums iekļauts, jo nav izpildījis PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu par 1425 eiro atmaksu par iegādātu līguma noteikumiem neatbilstošu automašīnu.

Tikmēr "GS Technics" īpašnieks un valdes loceklis Ģirts Savickis aģentūrai LETA uzsvēra, ka uzskata, ka PTAC pārmetumi nav pamatoti, un nepieciešamības gadījumā gatavs savu taisnību aizstāvēt citās institūcijās.

Komisijas lēmumā norādīts, ka kāda sieviete pagājušajā vasarā uzņēmuma autoplacī iegādājās automašīnu "Citroen". Sūdzībā PTAC viņa norādījusi, ka no uzņēmuma puses ir maldināta un uzskata, ka ir notikusi krāpšana. Patērētāja uzskata, ka viņai nav sniegta pilnīga informācija par automašīnas trūkumiem pirms tās iegādes.

Sieviete izvēlējās automašīnu iegādāties, balstoties uz sludinājumā norādīto informāciju, kas ievietota interneta vietnē "ss.lv". Sludinājumā bijis norādīts, ka automašīna ir pilnā tehniskā kārtībā ar odometra jeb nobraukuma rādījumu 124 500 kilometri. 

Automašīnas vizuālā apskate veikta pirkuma dienā - 26.jūnijā. Apskates laikā konstatēts, ka automašīnai vietām ir izteikti un vietām ne tik izteikti skrāpējumi, kā arī tas, ka servisa grāmatiņā pēdējās apkopes ieraksts veikts 2018.gadā. Tomēr "GS Technics" pārstāvji esot norādījuši, ka par to nav jāuztraucas, jo visi dati elektroniski ir pieejami SIA "Karlo Conversion", kas ir "Citroen" spēkratu oficiālais autoserviss. 

Pirkšanas brīdī citi defekti un trūkumi nebija redzami. Savukārt odometra rādījuma atbilstību sieviete pārbaudījusi Ceļu satiksmes drošības direkcijā, un tas neesot atšķīries nu uzņēmuma norādītā un faktiski esošā.

Jau pēc pirkuma sieviete pieteikusi atkārtotu automašīnas diagnostiku "Karlo Conversion" autoservisā, lai saplānotu nepieciešamās apkopes un noskaidrotu to izmaksas. Diagnostikā konstatēta būtiska automašīnas nobraukuma atšķirība no "GS Technics" uzrādītā odometra rādījuma. Diagnostika uzrādīja 217 154 kilometru nobraukumu. Tāpat diagnostikā secināts, ka ir brīvkustība stūres zobstienī, kļūdas uz eļļas spiediena regulatora, priekšējam labajam lodbalstam trūkst aizsargs, priekšējā vējstikla labās puses apakšējā stūrī konstatēts stikla bojājums, kā arī priekšējo un aizmugurējo bremžu disku/kluču nolietojums par 50-60%.

Tādējādi sieviete pieprasīja "GS Technics" uz sava rēķina novērst automašīnas bojājumus un trūkumus, jo uzņēmumam jau pēc pirmreizējās diagnostikas, kuru iepriekš veica cits pircējs, esot bijis jānovērš automašīnas trūkumi.

Lai gan "GS Technics" nav sniegusi atbildi uz patērētājas otrreizējo prasības pieteikumu, viņa uzturēja prasību - apmaksāt automašīnas remonta izdevumus.

Atbildē komisijai uzņēmums skaidro, ka automašīnai, atvedot to no Francijas, bija pilnībā izlādējies akumulators, līdz ar to bija nepieciešama automašīnas diagnostika vai remonts. Automašīna tika nodota pārbaudei uzņēmumā "Karlo Conversion". Automašīnas defektācijas gaitā noskaidrots, ka odometra rādījums neatbilst faktiskajam nobraukumam, bet satiksmei bīstami vai automašīnas normālu lietošanu apgrūtinoši defekti netika konstatēti. Attiecībā par atzīmi par iespējamu brīvkustību stūres zobstienī veikta papildus defektēšana, kurā apstiprināts, ka nekādas acīmredzamas un konstatējamas brīvkustības faktiski nav.

Vienlaikus uzņēmums norāda, ka automašīnai veikta arī tehniskā apskate, kurā arī secināts, ka automobilim nav defektu. 

Pirms iegādes sieviete interesējusies par automašīnas nobraukumu, un "GS Technics" apgalvo, ka telefoniski viņa informēta, ka odometra rādījums nav korekts. Pirms automašīnas iegādes sieviete rūpīgi esot veikusi tās apskati un testa braucienu. Viņai neesot bijušas pretenzijas par odometra rādījumu, un viņai turklāt par rādījuma neatbilstību piešķirta atlaide automašīnas iegādei.

Tomēr komisija secinājusi, ka patērētāja ir tikusi maldināta par patieso automašīnas nobraukumu. Vienlaikus komisija secinājusi, ka ne visus var saistīt ar nobraukumu. Automašīnas bremžu klučiem ir dabīgais nolietojums, kā arī tas pats attiecas uz stūres brīvkustību. Savukārt eļļas spiediena regulatora kļūdas nav saistītas ar dabīgo nolietojumu. Tikmēr attiecībā par vējstikla bojājumu komisija paudusi, ka vējstiklu var viegli nomainīt, savukārt defekts speciāli noslēpts zem uzlīmēm.

Atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likumam komisija var lemt par cenas samazinājumu, nevis par remonta izdevumu atlīdzināšanu.

Ņemot vērā minētos un citus apsvērumus, komisija uzskatīja, ka patērētāja ir tiesīga prasīt cenas samazinājumu 15% apmērā no automašīnas sākotnējās vērtības, kas bija 8700 eiro. Līdz ar to automašīnas pirkuma cena būtu samazināta par 1305 eiro. Savukārt automašīnas vējstikla vērtību komisija noteica 120 eiro apmērā, tādējādi cenas samazinājums kopā veido 1425 eiro.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "GS Technics" reģistrēts 2018.gada oktobrī, un tā pamatkapitāls ir 2800 eiro. Savickis ir vienīgais uzņēmuma īpašnieks. 2020.gadā "GS Technics" strādāja ar 520 547 eiro apgrozījumu un 2496 eiro peļņu.
 

 
Visi komentāri
 
Pircējs 31.janvāris 2022 10:44
8 0 Atbildēt

Normāls pircējs mašīnu dzen uz servisu pirms pirkuma, nevis pēc. Bet no otras puses, pārdevējam ir jāatbild par saviem vārdiem. Ja tirgo kā bombongu, tad lai arī atbild par makaronu karināšnu. Ja būtu tirgojis tādu kā stāv, tad gan pircējam pašam jāuzņemas atbildība par lietota auto iegādes riskiem.

JanJan 31.janvāris 2022 11:23
9 0 Atbildēt

Vēl jau laikam samelojās, ka Karlo motors ir pilna auto vēsture, kas visticamāk ir blēņas.

Skaidrs, ka pircējs jau ar drusku pie vainas, tik brīvi uzticēties lietotu auto tirgonim, bet nu PTAC vajadzētu beidzot ar pieķerties nopietnām šim visam, citādāk tās ir šausmas, ko tik netirgo šitie kantori. Neviens viņus nekontrolē, sodi ir simboliski, piereģistrē jaunu SIA un rullē tālāk. Ja Tev neviens pa pirkstiem nesit, tad kāpēc nekrāpties? Vairāk var nopelnīt.

Noteikti ļoti daudz gadījumu, kad cilvēks jau nemaz nekur nesūdzas par iesmērēto auto, kauns, dusmas, nolemtības sajūta utt...

ju 31.janvāris 2022 16:39
0 0 Atbildēt

Vai arī Saimnieks pateicis, ka šitam nebūs pārdot vai labi saremontēt braucamu auto. Tā, tonusam, lai neliekas dzīve salda.

WALA 31.janvāris 2022 11:24
0 0 Atbildēt

Nu man ir (rada gabal auro) ari viens slikts piemers ar autorizeto dīleri/servisu, kad pārdevējam vai nu bija gali, vai samaksāja kadam lai neredzētu tadu defektu, kā "avīžu sliekšņi" ..., kaut citadi tehniski parlieku tam auto piesieties nevareja. Dzives nogalē tikai stures pārvads iznika ...

Freijers 31.janvāris 2022 16:36
0 2 Atbildēt

It kā jau jā, bet kur tu tās plaču mizas aizdzīsi, ja praktiski visas, lai iesistu kapeiku ir noņemtas no uzskaites (protams nesamaksāti nodokļi), bez OCTAm, utt. savukārt ņemt katru reizi evakuatoru, kuru cenas arī aug, diez ko negribas. Uz vietas protams, ja ir OBD puļķis un kompis ar softu var paskatīties kā eglīte mirgo, bet tas visu bildi nepateiks un arī servisā nenoteiks lietas, kas atklājas teiksim līdz 100 paātrinoties (kas principā ar visām tomātu kārbām ir must have, pārbaudot), bremzējot, utt.

spainis 1.februāris 2022 8:48
0 0 Atbildēt

Ir tāda lieta, kā tirdzniecības numuri. Klēbē virsū un brauc uz servisu. Protams, ja tirgotājs to ļauj. Ja nē, tad PN!

gunbox 1.februāris 2022 12:08
1 0 Atbildēt

Kāpēc vispār jāienāk prātā tāda doma, ka Rumbula ir vieta jaunam auto? Tikai no rokām un tikai to, ar ko ikdienā pārvietojas un uz pilnu pirmpirkšanas diangostiku naudu nav ko žēlot. Es kādreiz biju mersi aizdzinis uz Latabema, tagad nezinu kas tur un kā, bet toreiz tik smalku detalizāciju pateica, ka uzreiz pārgribējās pirkt. Un tā arī bija. Ar ekstrām piepičkāts auto, bet neviena no ekstrām nedarbojās vai darbojās ar kļūdām. Beņķī pneimo atbalsts arī it kā strādāja un viss likās forši un kruta, bet izrādījās, ka kompresors velk pēdējos gaisa pūtienus un tūlīt nosprāgs.

gunbox 31.janvāris 2022 11:28
8 0 Atbildēt

Vispār jau sen ir laiks sākt vismaz dažus tirgotājus iznest pēc pilnas programmas dēļ atgriezta odometra. Tā, lai sāk bīties no cietumsoda. Vienīgi ļoti liela varbūtība pastāv, ka no Rumbulas izzudīs 80% auto tirgotāju.

Savicka kungam bija nepieciešams pašam pārliecināties par odometra patiesumu, pirms tirgot kaķi maisā. Ja tiesas ceļā panāktu pircējs kompensāciju, tirgus no tā tikai iegūtu.

reku 1.februāris 2022 22:14
0 0 Atbildēt

Ir tikai daźas problèmas. Cietumā nav vietas lai visus kuriem pienāktos tur saliktu un cietumnieks valdības skatījumā ir liekēdis, viš nemaksā nodokļus.

People 31.janvāris 2022 16:49
1 2 Atbildēt

Sūds ar šo, galvenais lai Airbag strādā un CO normā.

reku 1.februāris 2022 22:16
0 0 Atbildēt

Protams,nekas nopietns tur nav.Bremžu klučus pieminēt vispār smieklīgi.Šis nav nav tas gadījums par kuru būtu jàrunà kà problèmu.

Damn 1.februāris 2022 8:57
2 0 Atbildēt

Auto tirgotājam "uzzinot" par īsto nobraukumu bija jāpalūdz Karlo Conversion, lai uzliekt atpakaļ oriģinālo

anonimikis 1.februāris 2022 10:25
2 0 Atbildēt

Ir viena neskaidra lieta šajā visā - kur pazuda lodbalsta putekļu gumija? Tehnisko bez tās iziet nevar.

gunbox 1.februāris 2022 12:11
0 0 Atbildēt

Ja izgāja, tātad var iziet. Arī gumijas teorētisko esamību ir iespējams nopirkt, kā pierādās. ;)

Auto spice 2.februāris 2022 10:41
0 0 Atbildēt

Bet pārdodot savu auto, viņai nāks par labu attītais nobraukums. Jo nākamais lohhs to skatīsies uzreiz pēc iekāpšanas auto. Pat pirms auto iedarbināšanas

gunbox 2.februāris 2022 15:27
0 0 Atbildēt

Gan jau ka loham var uzlīmēt izdrukātu odometra rādītāju ar 000012km, lai domā, ka tikko no rūpnīcas. Neko jau daudz neatšķirsies no atgriezta. Es teiktu sinonīmi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autoražotājiem nāksies padomāt: ES pieprasa ilgtspējīgākus risinājumus 19

Eiropas Savienībā šobrīd top jauns likums, kas varētu būtiski mainīt to, kā ražojam, lietojam un pēc tam atvadāmies no saviem transportlīdzekļiem. Lasīt vairāk

 

Kuldīgas novadā atklāts Latvijā lielākais saules enerģijas parks (+ VIDEO) 6

Kuldīgas novada Vārmes pagastā atklāts šobrīd Latvijā lielākais saules enerģijas parks. Tas ir arī pirmais šāds projekts, kas pieslēgts Latvijas elektroenerģijas augstsprieguma pārvades tīklam. Lasīt vairāk

 

Vai tik daudz ir labi? - šoferi pārvērš auto par "Ziemassvētku eglītēm" (+ FOTO) 23

Kokapstrādes bizness nerimst arī naktīs, tādēļ šoferi aprīko savus kravas auto ar papildu gaismām. Jautājums - vai tik daudz papildlukturu nav pārspīlējums un vai tik liels "gaismekļu" atbilst noteikumiem. Lasīt vairāk

 

Ķīnas Sany plāno pārdot savus elektriskos tālsatiksmes kraviniekus Eiropā 20

Ķīnas kravas automobiļu un būvniecības tehnikas ražotājs Sany 2026. gadā plāno uzsākt elektriskā vilcēja e263 piegādes Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti