Projektēs Tallinas šosejas divlīmeņu šķērsojumu pie Ādažiem - iAuto

Projektēs Tallinas šosejas divlīmeņu šķērsojumu pie Ādažiem

 
LVC | 1.aprīlis 2022 11:16

Ir izsludināts iepirkums par būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību Tallinas šosejas (A1) divlīmeņu sķērsojumam Ādažos, autoceļa Baltezers–Ādaži (V30; Rīgas gatve) un Muižas ielas rajonā.

Divlīmeņu mezgls uzlabos satiksmes drošību un nodrošinās ērtāku satiksmi A1 posmā no Gaujas ielas Ādažos (Ādaži–Garkalne, V46) līdz Gaujas tiltam (A1/V45). Tallinas šosejas kreisajā pusē tur atrodas industriālā apbūve un attīstās privātā apbūve, bet labajā pusē – jaunā apvienotā novada administratīvais centrs, līdz ar to iedzīvotājiem ikdienā palielinās nepieciešamība šķērsot A1.

Projekta priekšizpētē meklēs ekonomiski izdevīgākos un no satiksmes organizācijas skatpunkta drošākos risinājumus, procesā iesaistot arī Ādažu novada pašvaldību, lai risinātu jautājumus, kas ir pašvaldības kompetencē.

Projektēšanas posmā izstrādās jauna divlīmeņu satiksmes mezgla būvprojektu un satiksmes organizācijas izmaiņu projektu, kas balstīts uz izmaiņām saistībā ar divlīmeņu mezgla izbūvi.

Projektēšanas darbu iepirkuma piedāvājumu atvēršana notiks 26. aprīlī. Provizoriskais projekta izstrādes termiņš – viens gads. Divlīmeņu mezgla būvniecība varētu notikt ne agrāk kā 2024. gadā, un arī šis termiņš būs atkarīgs no finansējuma, kas turpmākajos gados būs pieejams ieguldījumiem valsts autoceļu tīklā. 

Tallinas šosejas sākumposms ir viens no noslogotākajiem divjoslu ceļu posmiem, satiksmes intensitātei tajā ir tendence palielināties, līdz ar to palielinās gaidīšanas laiks izbraukšanai uz galvenā ceļa vai kreisā manevra veikšanai no tā, kas, savukārt, palielina ceļu satiksmes negadījumu risku ceļu mezglos. Divlīmeņu mezgls nodrošinās netraucētu visu veidu transportlīdzekļu, kā arī mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku – gājēju, velosipēdistu – pārvietošanos.

Patlaban posmā ir spēkā 2020./2021. gadā ieviestās izmaiņas satiksmes organizācijā, kas Tallinas šosejas (A1) posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz stāvlaukumam pie Pulksteņezera aiz Gaujas tilta (0,00.–13,85. km) liedz veikt apdzīšanu, kā arī samazina kreiso pagriezienu veikšanas vietu skaitu. Pēc divlīmeņu šķērsojuma izbūves, turpinot uzlabot satiksmes drošību, kreisie pagriezieni minētajā posmā tiks aizliegti.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta 19

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Baltijas auto žurnālisti starp labākajiem “Eldrive” elektroauto 24 stundu izturības sacensībās (+ foto) 2

12. un 13. septembrī Panevēžas autodromā Lietuvā 24 stundu garumā notika ceturtās elektroauto izturības sacensības. Tajās ar “Renault 5” automobiļiem startēja arī Baltijas auto žurnālistu komandas. Lasīt vairāk

 

Ukrainai piegādāta nākamā partija ar “Patria” 6x6 bruņutransportieriem

Aizsardzības ministrija informē, ka Ukrainas bruņotajiem spēkiem ir nogādāta nākamā Latvijā ražoto “Patria” 6x6 bruņutransportieru partija un cita veida militārais ekipējums, lai atbalstītu Ukrainu cīņā pret Krievijas agresiju. Lasīt vairāk

 

Vai jaunāks automobilis vienmēr ir labāks? 7

Autobūves nozare darbojas cikliski, un modeļu paaudzes, tehnoloģijas un dizaina valodas nepārtraukti mainās. Pircējus visvairāk sajūsmina jaunumi – nākamās paaudzes modeļi –, kas pārdošanas rādītājos nereti pārspēj esošo versiju. Bet vai tiešām jaunās paaudzes modeļi vienmēr ir labāki par to priekštečiem? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti