Visi komentāri - Ģimenes aizvien biežāk izvēlas SUV: kādas aprīkojuma funkcijas to veicina?

Ģimenes aizvien biežāk izvēlas SUV: kādas aprīkojuma funkcijas to veicina? 25

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 7.aprīlis 2022 10:43

Miniveni un universāļi – vēl nesen ģimenēm ar bērniem vēlmju saraksta augšgalā bija tieši šie automobiļi, tomēr strauji pieaugošā SUV modeļu popularitāte tendenci ir pilnībā mainījusi.

Mūsdienās lielākā daļa jauno auto pircēju uzskata, ka ģimenei piemērotākā izvēle ir tā dēvētie pilsētas krosoveri. To apliecina arī pārdošanas rādītāji. 2021. gadā Latvijā visvairāk pārdoto jauno auto bija tieši kompaktajā apvidus klasē – 6715 vienības. Kopumā SUV segments veido gandrīz pusi (46,9%) no visiem valstī iegādātajiem jaunajiem automobiļiem. Otrajā vietā ierindojas kompaktās klases modeļi.

SUV patiešām lieliski atbilst patērētāju vajadzībām. To sekmē arī ražotāju centieni radīt pēc iespējas visaptverošāku auto, un tādēļ inženieri iedziļinās pat vissīkākajās niansēs, kas var būt svarīgas gan ikdienas braucienos ar bērniem, gan garākos ceļojumos, piemēram, pat krūzīšu turētāja dizainā. Tikmēr tādas funkcijas kā USB-C ātrās uzlādes pieslēgvietas mobilajām ierīcēm vai apsildāmi aizmugurējie sēdekļi, ko uzstāda, piemēram, Kia Sportage, kļuvušas par parastu lietu.

Kas tieši padara mūsdienīgu SUV par teicamu ģimenes automobili?

Jaunāko tehnoloģiju integrācija

Nosaucot funkcijas, bez kurām viņš nevar iedomāties modernu ģimenes automobili, Kursors.lv auto redaktors Māris Gaugers savu prioritāšu sarakstu sāk ar bezkontakta atslēgas piekļuvi. Šo funkciju angļu valodā dēvē par Keyless Access, un tā ļauj automašīnu atslēgt un aizslēgt, tikai tai pietuvojoties un pat neizņemot atslēgu no kabatas. Ļoti ērti, vai ne? “No personīgās pieredzes es varu apstiprināt, ka tas ir ļoti praktiski, kad rokas ir aizņemtas. Atliek tikai pieskarties durvju rokturim – un nevajag likt uz zemes ne bērnu, ne somas. Domāju, daudzi vadītāji, kas izmēģinājuši šo “fīču”, vairs nevēlas atgriezties pie tradicionālās atslēgas,” uzskata auto eksperts.

Attīstoties tehnoloģijām, mūsu dzīve aizvien vairāk tiek saistīta ar mobilajām ierīcēm. Pateicoties Bluetooth tehnoloģijai, viedtālruņus mēs tagad itin viegli savienojam ar auto un izmantojam tos mūzikas atskaņošanai, saziņai un citām lietām. “Arvien vairāk cilvēku mašīnā klausās savu iecienīto mūziku un podkāstus. Bluetooth brīvroku funkcija ļauj droši runāt pa telefonu, jo turēt tālruni pie auss brauciena laikā nemaz nav atļauts,” atgādina M. Gaugers.

Automobiļu savienojamība paver vēl vairāk iespēju, atvieglojot arī apkopi un sniedzot papildu ērtības ikdienā, turklāt runa nav tikai par greznākajiem modeļiem. Piemēram, Kia Connect pakalpojums, kas no aprīļa būs pieejams Kia Sportage automašīnām, ļaus atjaunināt programmatūru bezvadu režīmā un pēc izvēles izmantot papildu mobilitātes pakalpojumus.

Viedtālruņa funkcionalitāte

Ražotāju konkurence aizvien saasinās jomā, kas saistīta ar tālruņa funkciju pārnešanu uz mašīnas centrālo displeju, piemēram, lai braucēju iecienīto Waze navigāciju attēlotu arī multimediju ekrānā. Šī iemesla dēļ arī visos mūsdienu automobiļos bez izņēmuma ir Bluetooth, un vairākumā var izmantot arī tādas saskarnes kā Apple CarPlay un Android Auto. Neatkarīgi no tā, vai tas ir Toyota RAV4, BMW X3 vai Kia Sportage, abu šo lietotņu savienojamība ar automašīnu ir kļuvusi par standartu.

Vēl svarīgāks aspekts ir iespēja ērti uzlādēt viedierīces. Pēc M. Gaugera teiktā, vairākas USB ligzdas padara automašīnu ērtāk lietojamu lielākai ģimenei garākos ceļojumos, jo vienlaicīgi iespējams uzlādēt vairāk ierīču.

Tikpat svarīga ir spēja to izdarīt pietiekami ātri. Rezultātā, piemēram, tādiem populāriem SUV modeļiem kā Toyota RAV4 un Kia Sportage ir USB-C pieslēgvietas, kas modernās viedierīces ļauj uzlādēt patiešām ātri. Jāuzsver, ka Dienvidkorejas ražotājs šajā jomā spēris vēl vienu soli tālāk – Sportage modeļos iebūvētā bezvadu Qi uzlādes ierīce ar 15 W jaudu ļauj lādēt arī bez vada.

Komforts un drošība iet roku rokā

Māris Gaugers ir pārliecināts, ka nu jau ir grūti iedomāties ģimenes automobili bez distances jeb t.s. parkinga sensoriem. Tāda tipa automašīnām parasti ir visai ievērojami virsbūves gabarīti, tāpēc šī tehnoloģija īpaši palīdzēs stāvvietās un vietās ar sliktu pārredzamību. “Šī sistēma būs labs palīgs tiem, kas bieži brauc uz pilsētas centru un parkojas šaurās stāvvietās, kur apkārt ir daudz citu mašīnu. Manuprāt, distances sensori kopā ar atpakaļskata kameru ir ļoti lietderīga kombinācija,” norāda Māris.

Pēc viņa domām, arī automātiskā pārnesumkārba ir neatņemama ģimenes auto sastāvdaļa. Tā ļauj vadītājam koncentrēties uz svarīgāko procesu – braukšanu. “Automātiskā pārnesumkārba pārnesumus pārslēdz laidenāk, nekā to pieprot daļa autovadītāju, turklāt tā izvēlēsies piemērotāko pārnesumu situācijās, kad daži braucēji apjuks. Automātiskās transmisijas priekšrocības īpaši jūtamas pilsētā un būtiski atvieglo braukšanu sastrēgumos,” uzskata Kursors.lv redaktors.

Apsildes funkcijas Latvijas klimatam

Māris Gaugers uzsver, ka mūsu apstākļiem īpaši piemērotas ir mašīnas ar stūres un sēdekļu apsildi. Nereti šīs ekstras nav atrodamas aprīkojuma sarakstā vai ir pieejamas tikai par papildu maksu, taču jaunajā Sportage tās iekļautas jau bāzes versijā (LX Plus). Izvēloties nākamo aprīkojuma līmeni (EX), ekstru klāstu papildina arī aizmugurējo sēdekļu apsilde, kas vēl vairāk demonstrē šī auto piemērotību ģimenei mūsu dažreiz pat ļoti skarbajās ziemās. “Zema gaisa temperatūra Latvijā ir vairākus mēnešus gadā, tāpēc dažāda apsilde ir milzīgs pluss,” uzsver Māris.

 

 

 
Visi komentāri
 
aigi 7.aprīlis 2022 11:11
6 0 Atbildēt

Viss uzskaitītais ir sastopam arī mazo klāsu automašīnās.

Domāju te ir cits iemesls, ja paskatās jaunu auto piedāvājumu, tad tur lielākā daļa ir SUV formāti, lielāki vai mazāki. Un līdz ar to izvēles iespējas lielākas, kā atrast interesantu sedanu vai universāli, kur nu vēl minivenu jeb MPV.

Man personiski saista SUV ar augsto sēdēšanas pozīciju, vienkārši patīk, nevaru vairs iedāmāties sevi šēžam zemu un arī ilūzija par pāris cm augstāku klīrensu rada kaut kādu drošības sajūtu.

msh 7.aprīlis 2022 12:26
3 1 Atbildēt

Jā, iemesls ir tāds ka jaunās mašīnas apzināti ir padarītas par nelietojamiem lowraideriem, līdz ar to ja gribas nopirkt lietojamu mašīnu - jāpēk vai nu pseidodžips vai buss. Attiecīgi pseidodžipa klasifikācija ir tiktāl degradēta ka mans golfs arī nu jau klasificējas "SUV" kategorijai.

P.N. Zinot ar kādu ērmu tu brauc, tu mani saintriģēji par to "augsto sēdpozīciju" - negribi piemest mērlenti un uz aci izmērīt cik augstu no zemes atrodas ķebļa virsa? Es vienkārši nespēju iztēloties ka tādā mašīnā varētu būt "augsta sēdpozīcija" - tām mašīnām, kam tāda ir, iekšā ir jāierāpjas ar rāpšanos, kāju vispirms liekot uz kāpšļa vai sliekšņa...

Aigi 8.aprīlis 2022 7:13
0 0 Atbildēt

Mērlenta nav pie rokas. Bet iznāca braukt ar jauniem hecbekiem un abiem sēžoties iekritu kā bedrē. Pat paceļot tos augstākajā punktā tie bija diezgan zemu, salīdzinot ar manu Scenic. Ar to man pietiek, lai šādus auto neizvēlētos.

eidis 8.aprīlis 2022 12:08
2 2 Atbildēt

Velosipēdu arī izvēlies vadoties no tā cik viegli uzkāpt? Jeb tomēr lai mazāka pretestība minot?

Tāda sajūta, ka tie tie Sporta UV lietotāji teju 300x dienā rāpjas iekšā / ārā. Pastnieki....

msh 8.aprīlis 2022 20:06
0 0 Atbildēt

Sūds par iekāpšanu - galvenā problēma būs klīrenss. Mūsdienu jauno tačku pircējs ir kreditēts ķeblī pirdējs - un ražotaji ir apzināti padarījuši normālās mašīnas nelietojamas - tā nu ķeblī pirdējam nekas cits neatliek kā nopirkt pseidodžipu, jo mainīt atsperes un amartus sedanam viņš netaisās... Tāpēc arī ražotāji var pārdot tādas mašīnas kā VW T-Roc - kas reāli ir golfs ar augstāku klīrensu un tizlu dizainu - tas viss maksā papildus 2 pakas, padomā kāda ražotājam peļņa...

msh 8.aprīlis 2022 20:02
0 0 Atbildēt

Es prasu konkrētus ciparus kas tev skaitās "augsta sēdpozīcija". Ir skaidrs ka tā tava "augstā sēdpozīcija", salīdzinot ar tām kas sastopamas busos un džipos, ir tikai šļupsts. Mani interesē vai mans golfs klasificējas "augstajai sēdpozīcijai" vai nē...

Jūrmalnieks 7.aprīlis 2022 11:29
5 0 Atbildēt

7 vietīgs SUV pēc būtības ir Minivens ar paaugstinātu klīrensu.

Tas nozīmē, ka sieva vairs neatlauzīs bamperi pie Maximas apmalēm, un amortizatora gājiens būs saudzīgāks piekarei Rīgas bedrogradā. Turklāt SUV patēriņš jau ir kļuvis draudzīgāks ģimenes budžetam.

Sēdi augstu, redzi tālu, lieli spoguļi nodrošina labu redzamību. Neredzu vairs jēgu pirkt minivenu.

Slinkais 7.aprīlis 2022 12:07
1 0 Atbildēt

3 rinda visiem suv ir mocekļu kambaris.

msh 7.aprīlis 2022 12:28
0 0 Atbildēt

Tas tāpēc ka tās vietas ir paredzētas konkrētam pielietojumam. C sērijas aužiem pagājušajā gadsimtā bija vēl tiešāk - C sērijas avanti - C3, C4, C5 - bija nokomplektējami ar uz aizmuguri vērstu ķebli papildus divām vietām - ar tiešu ražotāja norādi ka maksimālais tā ķebļa pasažieru svars - 25 kilo

Jūrmalnieks 7.aprīlis 2022 14:37
0 0 Atbildēt

Full size SUV gadījumā pat 2metrīgs vecis varēs normāli sēdēt 3. rindā! KAut gan arī Sharan gadījumā 3.rindā var ietūcīties, bet vairs ne tik ērti.

eidis 8.aprīlis 2022 12:10
0 0 Atbildēt

Iemāci sievu parkoties atmuguriski un tas atrisinās tiiiiik daudz problēmu. Piemēram izbraukšanu no stāvvietas. Un pakaļējais bampers hečbekam pēc augstuma maz atšķiras no SUV.

Un kura SUV patēriņš ir draudzīgs? Reālais patēriņš.... Mācieties bērni fiziku!

arba 7.aprīlis 2022 11:42
9 0 Atbildēt

Nesapratu par ko raksts. It ka par suv priekšrocibam, bet neviena nav noradita, viss uzskaititais ir pieejams neatkarigi no auto virsbuves ipatnibam

imzz 7.aprīlis 2022 12:13
1 0 Atbildēt

Kas tieši padara mūsdienīgu SUV par teicamu ģimenes automobili? Jaunāko tehnoloģiju integrācija (??)

Čipi , vairāk čipu. Un tas notiek ne jau tāpēc, ka elektronika vienmēr būtu labāka par mehāniku, bet ražotājam vienkāršāk iznest kādu funkciju uz ekrāna, nekā ierīkot mehānisku slēdzi.

msh 7.aprīlis 2022 12:20
0 0 Atbildēt

Elementāri, vatson - mūsdienās apmēram viss iet caur kādu vadības bloku, līdz ar to poga nozīmē nepieciešamību pēc slēdža un kādam vadības blokam pēc ieejas kurai to slēdzi pieslēgt - kamēr ekrāns šīs divas lietas atceļ...

Nja 7.aprīlis 2022 14:17
0 0 Atbildēt

Sanāk ka visas šīs fīčas ir SUV, bet universālim nekas no tā vairs nav? Jeb par ko ir šis raksts?

imzz 7.aprīlis 2022 14:45
0 0 Atbildēt

Jeb par ko ir šis raksts?

Tas ir diezgan skaidrs, par ko ;) Tā kā rakstā Kia Sportage ir 6 reizes minēts, raksts ir konkrētā auto reklāma.

Jautājums 7.aprīlis 2022 14:44
0 0 Atbildēt

Multivans, vai Tuaregs, V klase vai GLS?

Maksā līdzīgi bet kas praktiskāks?

Krotow 7.aprīlis 2022 18:12
0 0 Atbildēt

Ar aprīkojumu tam visam nav nekada sakara. Piekrītu par sēdpozīcijas augstumu un apresnējušiem un seniliem kadriem - iespēju ievelties beņķī bez īpašas piepūles. Citadi tur nekā īpaši laba nav. Klīrenss nav neko lielāks ka hečbekam, riepas lielākas (un manāmi dārgakas), bet bagāžnieks - praktiski nekāds. Par to zupu strebj vairāk.

650 7.aprīlis 2022 18:25
0 0 Atbildēt

Jajā, uzsver Missters Maaris.Tas Kia beidzot ir kļuvis par tā saucamo premium extra turboklases izstrādājumu. Jawohl.Guut. Aizmugurējo seedekļu apside "pēkšņi" kļuvusi par Milzīgu Plusu.Līdz šim "mūsu apstākļu experti" to nemaz nepieminēja un nelabvēļi to sauca par nekam nevajadzīgu fosilās domāšanas atraugu un 90% tirgū pieejamo "jauno" auto šādas ekstras vienkārši nebija.Bet ok, tas ir citu marku neKia modeļos. Kur aizmugurējo sēdekli apsēdušajai "ģimenei" domātās "ekstras" ir vienīgi pēc reciklētas plastmasas ožošajā klucī izcirstie pāris usb caurumi.Kur passaules izzināšanas nolūkā jaunākie "ģimenes" locekļi noteikti varētu iebāzt kādu pirkstu.Jā.

Mx5 7.aprīlis 2022 22:18
0 0 Atbildēt

Es tapat pirksu ko es velos …. Bet pagaidam man pietiek ar to kas ir - suv patiesam negribu pagaidam

nordic 8.aprīlis 2022 11:13
0 0 Atbildēt

Pati galvenā priekšrocība, kas nav pat minēta, ir komfortablāka pārvietošanās pa mūsu ceļu bedrītēm.

eidis 8.aprīlis 2022 12:13
2 0 Atbildēt

Un kāds tur sakars? Piekrāmē pilnu Clio ar cementa maisiem un būs tas pats. Līganu pārvietošanos rada milzu masa, ne SUV.

Mācieties bērni fiziku!

msh 8.aprīlis 2022 20:09
0 0 Atbildēt

Nē, tam vajag vidēji cietu piekari un riepas kuras satur kaut cik gumijas, nevis cementa maisus.

topinamburs 8.aprīlis 2022 12:27
1 0 Atbildēt

pilnīgs sviests. Mārketinga sviests.

Pļurkt 8.aprīlis 2022 17:48
0 0 Atbildēt

Tieši tā!

Man naxren nav vajadzīgs auto, kurā es jutīšos neērti vai saspiesti! Un pie kājas cik viņš patērē degvielu!

Kā arī nav vajadzīgas siļķu bundžas kas pēc 150 t km nosprāgst!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta 19

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Eiropā kļūst pieejams jaunais Nissan Micra 2

Vācijas tirgū par elektrisko Nissan prasa nepilnus 28 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Tās patika ķīniešiem - BMW attaisno “milzīgo nāsu” periodu 9

BMW galvenais dizaineris Adrians van Hoidonks attaisnojis daudz kritizēto stilistisko risinājumu, kas pēdējos gados tika izvēlēts vairākiem bavāriešu modeļiem. Lasīt vairāk

 

Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve 18

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti