Kara ietekmē aizkavēsies jauno elektrovilcienu piegāde uz Latviju - iAuto

Kara ietekmē aizkavēsies jauno elektrovilcienu piegāde uz Latviju 6

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 6.maijs 2022 9:30

Jauno elektrovilcienu piegāde uz Latviju aizkavēsies saistībā ar piegādes veida maiņu, kas veikta kara ietekmē, intervijā Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" norādīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K).

Jau iepriekš tika ziņots, ka vilcieni kara dēļ varētu kavēties.

Saskaņā ar atjaunoto piegādes grafiku pirmie vilcieni Latvijā ieradīsies jūnija beigās vai jūlija sākumā, pēc tam tie tiks testēti, izmēģināti Latvijas dzelzceļa sistēmā, sertificēti atbilstoši Eiropas Savienības (ES) prasībām un nākamā gada sākumā tajos būtu jāsāk pasažieru pārvadāšana.

"Sākotnējais plāns bija vilcienus [no Čehija] vest uz Latviju cauri Slovākijai, Ukrainai un Baltkrievijai, jo tur ir 1520 [milimetru] sliežu platums. Tagad tas vairs nav praktiski iespējams," sacīja Linkaits.

Ministrs skaidroja, ka saistībā ar plānu maiņu katrs vagons tiks daļēji izjaukts un un uz Latviju vests ar treileriem pa autoceļiem, bet tad atkārtoti saliks kopā.

Jau ziņots, ka dienu pirms Krievijas iebrukuma Ukrainā, proti, 23.februārī, uzņēmuma "Škoda Vagonka" vadītājs Martins Bednarzs norādīja, ka pirmo elektrovilcienu testēšanai Latvijā varētu nodot martā vai aprīlī. Visus 32 elektrovilcienu sastāvus "Škoda" iepriekš bija apņēmusies piegādāt līdz 2023.gada beigām.

Projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro. "Škoda Vagonka" ražotnē pirmie vilcieni jau ir gatavi, bet vēl priekšā to testēšana - vispirms Čehijā un pēc tam Latvijā.

Jauno vilcienu sliežu ceļa platums ir 1520 milimetri, bet sastāva kopējais garums - apmēram 110 metri. Galvas vagona ar vieniem vilces riteņiem garums ir apmēram 27,2 metri, savukārt piekabvagona ar vilces aprīkojumu un piekabvagona ar vieniem vilces ratiņiem garums - 25,8 metri. Grīdas augstums no sliežu galviņas ir 60 centimetri.

Katrā vilcienā paredzētas 436 sēdvietas un 454 stāvvietas, kā arī divas vietas ratiņkrēsliem. Vilcienu nominālā jauda ir 6x500 kilovati, to maksimālais ātrums - 160 kilometri stundā, bet kontakttīkla nominālais spriegums - trīs kilovolti.

Elektrovilcieni paredzēti ekspluatācijai piepilsētas un reģionālajos maršrutos, visas iekāpšanas durvis atrodas zemās grīdas daļā. Vilcienos atradīsies kontaktligzdas ar 230 voltu spriegumu, kā arī bezvadu interneta pieslēgums pasažieriem. Vilcieni būs aprīkoti gan ar ārēju, gan iekšēju videokameru sistēmu, kā arī plašu tualeti pasažieriem ar ierobežotu mobilitāti.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Soms 6.maijs 2022 16:34
2 1 Atbildēt

Turpinām braukt ar 50-gadīgiem vrakiem - analogov v mire ņet!

Nja 6.maijs 2022 19:23
1 0 Atbildēt

Zin, braukājot ar RVR un redzot ka liela daļa modernizēto vagonu nez kur pazūd un velk arvien lielākus šrotus ārā, rodas sajūta ka detaļu nav, cerams līdz jaunajam gada izvilks.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta 18

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Eiropā kļūst pieejams jaunais Nissan Micra 2

Vācijas tirgū par elektrisko Nissan prasa nepilnus 28 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Tās patika ķīniešiem - BMW attaisno “milzīgo nāsu” periodu 9

BMW galvenais dizaineris Adrians van Hoidonks attaisnojis daudz kritizēto stilistisko risinājumu, kas pēdējos gados tika izvēlēts vairākiem bavāriešu modeļiem. Lasīt vairāk

 

Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve 18

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti