"Škoda Vagonka" samontējusi pirmos trīs no Latvijai domātajiem elektrovilcieniem - iAuto

"Škoda Vagonka" samontējusi pirmos trīs no Latvijai domātajiem elektrovilcieniem 15

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 26.maijs 2022 15:00

Čehijas "Škoda Group" uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotnēs samontēti pirmie trīs no Latvijai domātajiem 32 elektrovilcieniem, un tiem tiek veikti pirmie testi, aģentūru LETA informēja "Škoda Group" pārstāvji.

Tostarp pirmais vilciens iedarbināts Čehijas pilsētā Pilzenē, savukārt otro un trešo vilcienu plānots augustā sākt pārbaudīt darbībā uz dzelzceļa sliedēm Latvijā. Otro vilcienu jūnija beigās ar vairākiem kravas auto sāks nogādāt no Čehijas caur Poliju un Lietuvu uz Rīgu.

Pirmo vilcienu Pilzenē izmanto, lai apstiprinātu un pārbaudītu visus nepieciešamos parametrus, piemēram, vilces sistēmu, programmatūru, bremzes, informācijas sistēmas, vilciena mehāniskos parametrus.

"Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētājs Martins Bednarzs norāda, ka saistībā ar karu Ukrainā bija jāmeklē jauns risinājums vilcienu transportēšanai uz Latviju. Lai vilcienus varētu vest ar kravas automašīnām caur Poliju un Lietuvu, tiks demontētas visas detaļas no jumta, piemēram, vilces un gaisa kondicionēšanas ierīces, kontakttīkls. Šasija tiks transportēta atsevišķi ar citu kravas automašīnu. Pēc tam Latvijā vilcienus saliks galējai montāžai un turpmākām pārbaudēm atbilstoši noteikumiem.

Kompānijā arī min, ka Čehijas pilsētā Ostravā turpinās pārējo vilcienu ražošana. Vēl divi elektrovilcieni ir pilnībā pabeigti, un šobrīd tie iziet pamata pārbaudes. Savukārt septiņi citi četru vagonu vilcieni ir dažādās ražošanas stadijās.

Bednarzs skaidro, ka visu ražošanas procesu ir būtiski ietekmējusi Covid-19 pandēmija un šobrīd arī karš Ukrainā. Tā, piemēram, ir skarta tehniskās un materiālās sagatavošanās projektu gaita, dažas piegādes no apakšuzņēmējiem, jo īpaši no ārvalstīm, slimības ietekmē ir samazinātas ražošanas, testēšanas un homologācijas izmantošanas jaudas. Procesu būtiski ietekmēja arī ceļošanas ierobežojumi un ierobežojumi citās valstīs. 

"Škoda Group" pašlaik ražo 32 četru vagonu vilcienus, kas veidoti uz "RegioPanter" vilciena bāzes. Šādus vilcienus jau izmanto pasažieru pārvadājumiem pa Čehijas un Slovākijas dzelzceļu, kur ar tiem ir veikti vairāk nekā 45 miljoni kilometru. "Škoda" ir arī sākusi ražot citu šo vilcienu sēriju Igaunijai.

Līgums, ko "Škoda Group" 2019.gada jūlijā parakstīja ar Latvijas pasažieru pārvadātāju papildus 32 modernu vienstāva četru vagonu piepilsētas elektrovilcienu piegādei, ietver arī to apkopei paredzētā aprīkojuma, rezerves daļu piegādi un apmācību. Kopējā līguma summa ir 240 miljoni eiro.

Ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus no Rīgas Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā. Papildus vilcienu piegādei "Škoda Group" sadarbosies arī ar vietējiem uzņēmumiem, lai nodotu ekspluatācijā vilcienus un nodrošinātu turpmāku apkalpošanu un apkopi visā to kalpošanas laikā.

Jau vēstīts, ka VAS "Pasažieru vilciens" līgumā ar Čehijas "Škoda Vagonka" par elektrovilcienu piegādi šopavasar veikti grozījumi, nosakot pirmo vilcienu piegādes termiņu 2023.gada 19.janvārī. Vienlaikus visu 32 elektrovilcienu piegādes gala termiņš nav mainīts.

Līguma grozījumos teikts, ka pirmie 23 vilcieni tiks piegādāti 2023.gada pirmajā pusgadā, bet pārējie deviņi elektrovilcieni tiks piegādāti līdz 2023.gada beigām.

Līguma grozījumos skaidrots, ka uzņēmuma darbību ietekmēja Covid-19 pandēmija, un tās izplatības mazināšanai noteiktie ierobežojumi.

Tāpat ziņots, ka dienu pirms Krievijas iebrukuma Ukrainā, proti, 23.februārī, uzņēmuma "Škoda Vagonka" vadītājs Bednarzs norādīja, ka pirmo elektrovilcienu testēšanai Latvijā varētu nodot martā vai aprīlī. Visus 32 elektrovilcienu sastāvus "Škoda" iepriekš bija apņēmusies piegādāt līdz 2023.gada beigām.

Projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro.

Jauno vilcienu sliežu ceļa platums ir 1520 milimetri, bet sastāva kopējais garums - apmēram 110 metru. Katrā vilcienā paredzētas 436 sēdvietas un 454 stāvvietas, kā arī divas vietas ratiņkrēsliem. Vilcienu maksimālais ātrums paredzēts 160 kilometri stundā.
 

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
msh 27.maijs 2022 17:43
1 0 Atbildēt

Kāda velna pēc būtu jābloķē šoseja? Tu laikam pārāk daudz sēdi Rīgā un neredzi kādus lielgabarīta objektus ved pa šosejām. Bet nu sūds par tiem - reku vācu - tātad eiropiešu - vagonu gabarītu standarts

Kā redzi, atbilst normālas šosejas joslas platumam. Pie mums, protams, ir padomju standarts, tas pieļauj bik platākus vagonus, bet diez vai Škoda būs būvējusi speciāli platākus vilcienus - un tie pārdesmit centimetri arī neko īpaši neietekmētu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta 15

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Eiropā kļūst pieejams jaunais Nissan Micra 2

Vācijas tirgū par elektrisko Nissan prasa nepilnus 28 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Tās patika ķīniešiem - BMW attaisno “milzīgo nāsu” periodu 9

BMW galvenais dizaineris Adrians van Hoidonks attaisnojis daudz kritizēto stilistisko risinājumu, kas pēdējos gados tika izvēlēts vairākiem bavāriešu modeļiem. Lasīt vairāk

 

Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve 18

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti