Aptauja: 54% iedzīvotāju uztrauc jaunu un mazlietotu automašīnu trūkums tirgū - iAuto

Aptauja: 54% iedzīvotāju uztrauc jaunu un mazlietotu automašīnu trūkums tirgū 6

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 27.jūlijs 2022 12:46

Vairāk nekā pusei jeb 54% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju uztrauc, ka auto industrijā šobrīd trūkst gan jaunas, gan mazlietotas automašīnas, liecina auto dīlera "Moller Auto" sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat Latvija" veiktā aptauja.

Aptaujā secināts, ka 13% par auto pieejamību ir ļoti satraukti, kamēr 41% daļēji. Vairāk noraizējušies par auto pieejamību ir aptaujāti vecumā no 18-29 gadiem (61%), turklāt Kurzemē un Latgalē vairāk nekā citviet Latvijā.

"Moller Auto" pārstāvji norāda, ka joprojām auto industrijā atrodamies līdz šim netipiskā situācijā, kad pieprasījums pēc jauniem transportlīdzekļiem ir lielāks nekā piedāvājums, kas radījis zināmu nervozitāti ne tikai industrijā, bet arī patērētājos, liekot rēķināties ar vairākiem globāliem faktoriem brīdī, kad tiek plānota transportlīdzekļa iegāde tagad vai tuvākajā perspektīvā.

"Moller Auto" uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā Izīda Gerkena uzsver, ka Latvijā pašreiz ir pietiekams skaits jaunu un mazlietotu auto, taču nedrīkst ignorēt vairākus faktorus, kas skar gan loģistikas ķēdes, gan ražošanu. 

"Visi jaunie auto ir aprīkoti ar mikroshēmām, tomēr tieši to trūkums ir bremzējis automašīnu ražošanu visā pasaulē, un ir vairāki tirgus spēlētāji, kas joprojām cīnās ar konsekventu kritisko komponentu piegādi. Tāpat kara krīze ir apturējusi vairāku rūpnīcu Austrumeiropā darbību un izraisījusi jau tā dārgo izejvielu vēl lielāku cenu kāpumus," skaidro Gerkena, piebilstot, ka jaunu transportlīdzekli ar sevis īpaši izvēlētu komplektāciju var nākties gaidīt pat gadu, savukārt mazlietotajā segmentā šobrīd nenonāk tik daudz mazlietotas automašīnas, kas lietotas īstermiņā jeb 1-3 gadus, jo to tagadējiem īpašniekiem ne vienmēr izdodas tikt iecerētajā laikā pie absolūti jauna auto."

Gerkena arī uzsver, ka jauno automobiļu deficīts šogad radījis kritumu īstermiņa lietoto auto tirgū. Salīdzinot ar 2018.gadu, šogad vienu gadu lietotas automašīnas, kas ir nonākušas atkārtoti tirgū, ir krietni mazāk, proti, tikai 2% no pārdotajiem apjomiem. Savukārt automašīnas, kas ir lietotas trīs gadus, šogad veido tikai 16% no pārdotā apjoma - salīdzinājumam 2018.gadā tie bija gandrīz 37%. Tas nozīmē, ka automašīnu īpašnieki arvien biežāk tā vietā, lai nodotu auto otrreizējā tirgū, izvēlas turpināt ar to braukt, jo nav pārliecināti par jauna auto iegādes iespējām.

Aptaujas rezultāti arī liecina, ka lielākā daļa sabiedrības jeb 81% Latvijas iedzīvotāju atceltu lēmumu par mazlietota auto iegādi tā pārāk augstās cenas dēļ. Tikmēr citi faktori, kas iedzīvotājiem Latvijā liktu atcelt lēmumu par mazlietota auto iegādi, ir, piemēram, pārāk ierobežotais piedāvājums, ko norādījis teju katrs piektais respondents.

Gerkena uzsver, ka izmaiņas jaunu auto segmentā atbalsojas arī mazlietoto auto segmentā, jo tās nākas pirkt par tādu cenu, kā agrāk iegādājoties jaunu autosalonā. 

"Nenoliedzami ir saprotamas iedzīvotāju barjeras iegādāties mazlietotu auto, kura cena vēl pirms pāris gadiem bija līdzvērtīga jaunam transportlīdzeklim. Tirgus tendences rāda, ka pašlaik vidēji mazlietotu auto cenas ir par 15-20% augstākas, salīdzinot ar 2020.gadu, un šobrīd nav indikāciju, ka šis kāpums varētu apstāties," skaidro Gerkena.

Viņa arī norāda, ka kopējais cenu sadārdzinājums arī liek pārdomāt savus ilgtermiņa pirkumus, tā arvien vairāk izvēloties iegādāties auto ar skatu nākotnē, proti, elektroauto vai hibrīdauto. Šobrīd redzams šo abu segmentu pārdoto apjomu pieaugumu, ko veicina ne tikai pāreja uz zaļāku vidi, bet arī augošās degvielas un dabasgāzes cenas. Kā pauž Gerkena, šī gada pirmajā pusgadā pieprasījums pēc jauniem elektroauto audzis par 85%, savukārt jaunu iekšdedzes dzinēju auto segmentā samazinājies par 9%.

Aptauja veikta šogad jūnijā, piedaloties vairāk nekā 1000 aktīviem iedzīvotājiem vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
darklight 27.jūlijs 2022 20:10
5 5 Atbildēt

Bļeģ, 50% Latvijas iedzīvotāju uztrauc, kā nomaksāt rēķinus, ar ko apkurināt dzīvijamo platību nākamajā ziemā un vispār kā līdz nākamajam pavasarim nenosprāgt badā! Dalbajobi jobanie ar savām sūda aptaujām!

Atvainojos par savu franču valodu, bet jei bogu dusmas uzsit! Jūs, bļeģ, autosalonā to aptauju taisījāt?

Krotow 27.jūlijs 2022 22:26
2 1 Atbildēt

Pēc vecuma grupas kas norūpējušies, izskatās ka ciema "zieds" raud par to ka no tirgus pazuduši 15-gadīgi BMW, ar ko izgāzt krūmus.

qwe 29.jūlijs 2022 13:10
1 0 Atbildēt

Nu hvz, pārpildītie veikalu stāvlaukumi, korķi, nebeidzamās auto rindas, kas brauc tusēt uz jūru, uz festivāliem un cilvēku skriešana uz ārzemēm gan rāda kaut ko citu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta 1

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Ukrainai piegādāta nākamā partija ar “Patria” 6x6 bruņutransportieriem

Aizsardzības ministrija informē, ka Ukrainas bruņotajiem spēkiem ir nogādāta nākamā Latvijā ražoto “Patria” 6x6 bruņutransportieru partija un cita veida militārais ekipējums, lai atbalstītu Ukrainu cīņā pret Krievijas agresiju. Lasīt vairāk

 

Vai jaunāks automobilis vienmēr ir labāks? 7

Autobūves nozare darbojas cikliski, un modeļu paaudzes, tehnoloģijas un dizaina valodas nepārtraukti mainās. Pircējus visvairāk sajūsmina jaunumi – nākamās paaudzes modeļi –, kas pārdošanas rādītājos nereti pārspēj esošo versiju. Bet vai tiešām jaunās paaudzes modeļi vienmēr ir labāki par to priekštečiem? Lasīt vairāk

 

Leapmotor un BYD sastrīdas par Vācijā pārdoto automobiļu skaitu

Strīdus ābols ir Vācijas tirgus un tajā pārdoto automašīnu skaits. Abi uzņēmumi uzskata sevi par līderiem starp Ķīnas ražotājiem, taču vienam no viņiem nebūs taisnība. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti