Visi komentāri - Aptauja: 26% autovadītāju Latvijā neprot nomainīt automašīnas riepu

Aptauja: 26% autovadītāju Latvijā neprot nomainīt automašīnas riepu 35

 

Foto: Publicitātes attēls

Moller Auto | 2.septembris 2022 10:20

Teju katrs ceturtais jeb 26% autovadītāju Latvijā neprot nomainīt automašīnas riepu, liecina auto dīlera “Moller Auto” veiktās aptaujas dati*. Aptuveni puse no šiem autovadītājiem ir sievietes.

Lai gan spēja un prasmes kritiskā situācijā uz ceļa nomainīt auto riepu ir ļoti svarīgas, eksperti norāda, ka, ja riepa pārplīsusi, tās fiziska nomaiņa nebūt nav vienīgā metode, kā panākt, lai automašīna spētu aizbraukt līdz tuvākajam auto servisam.

Aptaujā arī atklājies, ka 70% respondentu prastu nomainīt auto riepu, ja būtu tāda nepieciešamība, bet 14% nezināja atbildi uz jautājumu vai nebija par to domājuši.

Visās vecuma kategorijās aptaujas datos ir vērojamas līdzīgas tendences, taču visnepārliecinātākie par savām spējām nomainīt auto riepu paša spēkiem ir jaunākā auditorija vecumā no 18 līdz 29 gadiem, kur teju katrs trešais jeb 33% atzīst, ka bojātu riepu nomainīt nevarētu. Ņemot vērā, ka cilvēki autovadītāja tiesības visbiežāk iegūst uzreiz pēc vidusskolas absolvēšanas, ir skaidrs, ka šajā vecuma grupā ietilpst ceļu satiksmē vismazāk pieredzējušie autovadītāji.

Matīss Gibolis, “Moller Auto” pārdošanas vadītājs Baltijā norāda: “Ja auto riepu nepieciešams nomainīt vai īslaicīgi salabot pavisam negaidītā situācijā, piemēram, tai pēkšņi pārplīstot uz ceļa, ir skaidrs, ka autovadītājs var uzticēties tikai saviem spēkiem. Sevišķi, ja tas notiek, piemēram, maz apdzīvotā vietā, automašīnai nav KASKO un šajās polisēs ietvertās palīdzības uz ceļa, ilgi jāgaida evakuators u.tml. Tāpēc šīs prasmes, neatkarīgi no dzimuma, ir nepieciešamas visiem autovadītājiem. Iespējams, nākotnē šo prasmju apguve būtu jāietver arī autoskolu mācību programmās arī praktiskā līmenī, ne vien teorijas robežās.”

Savukārt “Moller Auto” auto servisu speciālisti norāda, ka situācijā, kad auto riepa ir bojāta, ne vienmēr vajag to nekavējoties mainīt vai saukt evakuatoru. Piemēram, gadījumos, kad riepa nolaidusi gaisu, var izmantot riepu šķidruma balonu – ar to jāuzpilda tukšā riepa caur tās ventili, pēc tam piepumpējot tajā gaisu. Pēc tam jāveic 20 m testa brauciens turp un atpakaļ, lai šķidrums riepā izkliedējas. Tiesa, jāņem vērā, ka pēc tam līdz tuvākajam servisam ar uzpildītu riepu šķidrumu var braukt aptuveni ar ātrumu līdz 80 kilometriem stundā. Vēl viena alternatīva opcija ir izmantot riepu remonta putas, kas palīdz hermetizēt tās bojātās vietas.

*Aptauju veica “Moller Auto”, sadarbojoties ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”. Tā veikta 2022. gada augustā, piedaloties 1000 ekonomiski aktīviem iedzīvotājiem – autovadītājiem vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 
Visi komentāri
 
rt 2.septembris 2022 10:37
18 1 Atbildēt

Es teiktu, ka riepu nemāk nomainīt 99,9% Latvijas autovadītāju, tai skaitā Moller darbinieku. Un 100% Moller darbinieku nemāk atšķirt riepu no riteņa.

Vai kādam no Moller tirgotajiem auto ir opcija rezerves RIEPA?

msh 2.septembris 2022 16:37
0 0 Atbildēt

Tev tas procents par lielu - 98% vēl vāāārbūt, un 95% noteikti, bet ne jau 99,9%. Nekā jau tur tāda nav uzbortēt riepu kas nav zemprofils, galvenais - pieeja montējamajam

felix65 2.septembris 2022 18:50
0 1 Atbildēt

Nobalansēsi?

reku 2.septembris 2022 22:07
1 2 Atbildēt

Bet šeit neiet runa par balansēšanu.Tikai riepas uzmontēšanu.

R(8) 2.septembris 2022 23:04
0 0 Atbildēt

Pa kadiem % mes varam runat , mana auto rezerve nav paredzeta ir putas un 12v pumpis un tas ir jebkuram auto , kas ir iznacis pirms 10 gadiem , ja tev auto abdrosinasani vel ir klat cela asistents , prieks kam man ir jakepajas , pazvani un 15 - 20 minusu laika pie tevis ierodas mobila vieniba , kas tev to riepu nomai un nobalance turpat uz vietas un vari mierigi turpinat savu celu , godigi sakot pedejo reizi kad mainiju riteni , tas bija kautkada 94taja vai 95taja gada

anoagask 2.septembris 2022 10:47
0 2 Atbildēt

Vajadzētu ar praktisko daļu. Lielo smago R20+ SUV ratu nevarētu nomainīt lielākā daļa, vismaz nesasmērējoties līdz ausīm

juriz 2.septembris 2022 11:02
5 1 Atbildēt

Tagad jau nekas nav jāmaina, iepūt putas, un brauc uz servisu

Original Nja 2.septembris 2022 11:03
7 1 Atbildēt

Riepu nomainīt jā, bet nomainīt riteni (a.k.a uzlikt rezerves riteni), domāju, ka spētu pat visblondākais sievišķis. Īsumā - Moller neatšķir riepu no riteņa.

imzz 2.septembris 2022 14:57
1 0 Atbildēt

Ja ir ierūsējušas skrūves, krietni krampīgu blondīni vajadzēs ;)

rt 2.septembris 2022 16:10
0 0 Atbildēt

Blondīnes ar tādiem šrotiem nebrauc!

felix65 2.septembris 2022 18:52
0 0 Atbildēt

Tu laikam pats brauc ar presētajiem diskiem un nezini kā mēdz piecepties litaku skrūves pa sezonu.

rt 2.septembris 2022 19:08
0 0 Atbildēt

Saimnieces lieto eļļu, lai nepieceptos...

reku 2.septembris 2022 22:09
0 0 Atbildēt

Nu nezinu,man neviena skrūve nepiecepās.Grafītsmēre un protams 2 riteņu komlekti sezonām.

msh 2.septembris 2022 16:39
0 0 Atbildēt

Kļūdies. Es reiz mēģināju iemācīt manai mātei nomainīt ripuli - neizdevās.

HE 2.septembris 2022 11:28
1 1 Atbildēt

molleris serviss ar pārsteigumiem

2.septembris 2022 11:30
4 1 Atbildēt

Riepa ir uz vēdera, bet 2022.g. auto maina riteni ar visu riepu, nevis ceļmalā jājas ar riepas montēšanu.

Pļurkt 2.septembris 2022 12:00
4 1 Atbildēt

Matīss Gibolis, “Moller Auto” pārdošanas vadītājs Baltijā norāda: “Ja auto riepu nepieciešams nomainīt vai īslaicīgi salabot pavisam negaidītā situācijā, piemēram, tai pēkšņi pārplīstot uz ceļa, ir skaidrs, ka autovadītājs var uzticēties tikai saviem spēkiem.

=======================

Nu nepublicējiet te visādu tamborētāju rakstus!!!!!!!!!!!!!!!

Es arī neprotu nomainīt savas auto riepu - tās vedu uz riepu servisu, lai maina.BET riteņus mainu gan pats, tai skaitā ja nākas pārdurt riepu.

+++++++++++++++++++++

Cilvēks neatšķir skrūvīti no uzgriežņa, bet bāžās rakstīt kaut kādas tehnikas lietas un pamācības!

650 2.septembris 2022 14:07
0 0 Atbildēt

Šis ira samērā interesanti.Ko īsti (no Mums) vēlas tas Mōllēr Auto.Tas grib dot padomu rīcībai kutelīgā situācijā ,jeb (tomēr,1kārt) vēlas pavēstīt (atgādināt)) saviem klientiem to ,ka viņi (tie klienti) ir LOhi.

Daudziem šodienas auto rezerves riteņa nav principā.Ja nemāk lietot (atrast) komplektā esošo,tad līdzi vadājamais vienkāršais putu lohbaloniņš maxima plauktā maksā dažus eur.Normāls kājminamais pumPis arī apm tikpat.Un 12V rozetē bāžamais arī.Normāls riepu remonta īlens maksā apm 9eur/gab.Riepu remonta diegi maksā kādus 30sant/gab.Jā.

Vai "sievietei" obligāti vajadzīgs mācēt pārskrūvēt riteni? Drīzāk pietiktu, ja viņa šādā nepatīkamā gadījumā "mācētu" pareizo darbību secību.

Teju katrā tankā ir sūknis.Ar pusnolaistu riteni (riepu)) vairumā gadījumu līdz tam var aizbraukt.Ar tikko piepumpētu (drusciņ/cauru) riteni vairumā gadījumu var vēl kādu gabalu pabraukt.Vismaz līdz nākamajam tankam. Visām "sievietēm" galu galā ir telefons, pa kuru var uzzvanīt kādam "vīrietim".Tas pats benzīntanks ir itin droša vieta, kur varētu pamēģināt uzrunāt kādu iepriekš neredzētu "vīrieti".

Vai (turpat uz ceļa) būtu nekavējoties jāvelk laukā ritenī (riepā) iedūries priekšmets? Vajg piezvanīt uz Mōller,kā īsti tur ir.

Freijers 2.septembris 2022 14:08
1 0 Atbildēt

Drīzāk derētu papētīk cik % no LV auto parka (pavecākām 15-20g + mizām) ir :

1.Izpuvusi domkrata vieta

2.Pats Domkrats ir iepriekšējā saimnieka (perekupa?) (no)izpizģīts

3.Nav rezerves rata ( līdzīgi kā 2.p.)

4.Nav uzgriežnu atslēgas (līdzigi kā 2.p.)

Proti vai neproti visu procesu, bet šīs lietas novērotas gana bieži....kur 2.,3.,4.p. minētie priekšmeti paliek it kā darba kārtībā esošiem auto, Dievs vien zina...

Nenāks par ļaunu, ja līdzi tiks vadāti 2-3 koka klucīši, ko palikt apakš domkrata, pirms/aiz vismaz viena cita rata ,utt.

protams vienmēr ir opcija, sadzīt ratā iekšā remonta ķiti, mēģināt izlīdzēties ar t.s. diegu, utt., bet arī tajo gadījumos vajag pacelt auto

Pļurkt 2.septembris 2022 18:17
0 0 Atbildēt

Ir nācies redzēt, ka visa tā nav komerctransportā!!

Autopārvadātājfirmeles īpašnieķels laikam domā ka šoferim pašam ir jāgādā gan domkrats, gan sakarīga riepa uz rezerves riteņa, gan uzgriežņu atslēga!!

Kaut gan brālēna dēls stāstīja ka īpašniekels liek šoferiem pirkt par savu naudu pārdegušās lampiņas!!!

Opis 2.septembris 2022 14:21
2 0 Atbildēt

Un kāpēc man būtu jāmāk ceļa malā ar pirkstu nomainīt riepa! Pietiek jau ar to, ka māku noskrūvēt riteni un uzskrūvēt vienā rezerves ratu! Ar riepas bortēšanu un mainīšanu lai nodarbojas riepu serviss, tas nav tik dārgi, lai tagad pašam būtu ceļmalā jāmaina riepa! Nu un uz ko tad viņu mainīsi, ja riepa uzsprāgst, tāpat tak jābrauc pirkt jauna!

R(8) 2.septembris 2022 23:12
0 0 Atbildēt

Lai uzspragtu riepa viglajam auto , tad ir jabrauc ar lisenem un sadus cilvekus es uzskatu par noziedzniekiem , jo vini nerekinas nedz ar savu , nedz ar citu cilveku dzivibam

es arī 2.septembris 2022 14:55
0 0 Atbildēt

nevarētu nobalansēt ceļmalā,vot

Pļurkt 2.septembris 2022 18:19
0 1 Atbildēt

Ceļmalā tu pat nenobortēsi!!!

Ja domā savādāk, tad vispirms pamēģini!

reku 2.septembris 2022 22:11
0 0 Atbildēt

Nobortētu gan ,tikai ja būtu vajadzīgie štrumenti pa rokai.

janka 2.septembris 2022 22:53
1 0 Atbildēt

nobortēt var arī ar braukšanu, nevajag dižus instrumentus

WALA 2.septembris 2022 23:01
1 0 Atbildēt

Ar to ortēšanu ir kā ir - es kādus metrus 200-300 nobraucu, lai tikai no liela ceļa butu nost, bet pa to laiku riepa pilnīgi tukša, un riepas borts smukās driskās gandrīz pa visu perimetru. (Tas bija Continental mīksta sastava riepai) .

650 2.septembris 2022 23:26
0 0 Atbildēt

Gumijas sastāvam tur diez vai būs izšķirošā nozīme.Drīzāk neveiksmīga sagadīšanās.Tāds sindroms mēdz būt, kad normālā šosejas ātrumā kādu krietnu gabalu ir pabraukts ar pustukšu riepu.Tad tā sakarst un vienā jaukā brīdi izšauj.Abi sāni vnk izkūst un ar diska malu vispār var tos nogriezt kā ar nazi.Riepu spiediena kontrole te būtu lieti noderējusi.Ar skrūvi vai naglu ritenī var visu sezonu braukt,ja tā veiksmīgi iedūrusies.Ja mazāk veiksmīgi- nākamajās stundās vai dienās brauksi arvien mīkstāk.

Karstumā un lielākus attālumus veicot, katrā pauzes reizē būtu jāapiet apkārt mašīnai un vismaz vizuāli jāuzmet aci.

WALA 3.septembris 2022 21:15
0 1 Atbildēt

Viss var būt, bet konkretais Contu man ir vienas no neveilsmigakajam riepam mūžā, kādas reizes 4 vismaz sadurtas un 5 vai kura tur reize bija kad bortu "izgērbu", maksimālais ko varbūt nobraucu pirms kas taja iedurās bija no Marupes videnes (tagad ģimnazija) līdz Trodo (pat netiku tik tālu) ...

Pļurkt 3.septembris 2022 9:19
0 1 Atbildēt

Ar kādiem instrumentiem tu bortēsi BEZKAMERAS riepu?????

RLaguna 3.septembris 2022 7:39
1 0 Atbildēt

Vēl deviņdesmitajo gadu sākumā daudzi vadāja līdzi ne tikai rezerves ratu bet arī kameru.Pašam pāris reizes sanāca atbortot,nomainīt,uzbortot un ar rokas pumpīti uzpumpēt.Žigulim pietika ar 120 pumpējumiem lai dabūtu 2atm.Čakars sanāca bet pa stundu varēja tikt galā.Arī balansēšau varēja veikt mājas apstākļos.

Pļurkt 3.septembris 2022 9:18
0 1 Atbildēt

Oj, bļin - nobortēt riepu kas domāta kamerai un bezkameras riepu ir kardināli atšķirīgs process!!

reku 3.septembris 2022 10:48
0 0 Atbildēt

Nav nekādas atšķirības.Es varētu saderēt un tev parādīt kā pārmontēju riepu uz ceļa.Protams man būtu jābūt līdzi vajadzīgajiem štrumentiem.

reku 4.septembris 2022 22:44
0 0 Atbildēt

Es to esmu izdarìjis,man nav jàmèģina.Esmu bortèjis smagajam transportam riepas,sàkumà kad nebija tàdi krutie stendi kà tagad. Tikai pèdèjais fufliź... tu esi.Diegabiksis 100%.

Pļurkt 5.septembris 2022 10:09
0 0 Atbildēt

LASĪT IEMĀCIES, tad dirs!!!!!!!!!!!!!

Pamēģini nobortēt BEZKAMERAS riepu!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai tik daudz ir labi? - šoferi pārvērš auto par "Ziemassvētku eglītēm" (+ FOTO) 16

Kokapstrādes bizness nerimst arī naktīs, tādēļ šoferi aprīko savus kravas auto ar papildu gaismām. Jautājums - vai tik daudz papildlukturu nav pārspīlējums un vai tik liels "gaismekļu" atbilst noteikumiem. Lasīt vairāk

 

Jaunais MG4 saņem 26 000 pasūtījumu divu nedēļu laikā; ražotājs palielina jaudu

Kompaktais elektromobilis, ko MG ir izstrādājis kā globālā tirgus modeli, pirmos soļus sper droši un pārliecinoši – tikai 15 dienu laikā pēc oficiālās prezentācijas Čendu autoizstādē, piesaistīti vairāk nekā 26 000 klientu. Lasīt vairāk

 

Rīt sākas ikgadējā akcija “ROADPOL Drošības dienas” 8

No rītdienas, 16. septembra, līdz 22. septembrim Eiropas Savienības dalībvalstīs, tostarp Latvijā, norisināsies nedēļu ilga Eiropas ceļu policijas tīkla “ROADPOL” organizētā ikgadējā akcija “ROADPOL Drošības dienas”. Lasīt vairāk

 

Mercedes noliedz iespēju, ka varētu izmantot BMW motorus 7

Par to IAA Mobility autoizstādē paziņojis Mercedes-Benz tehnoloģiju nodaļas vadītājs Markuss Šēfers. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti