Gandrīz trešdaļa autovadītāju uz ziemas riepām pāriet oktobrī - iAuto

Gandrīz trešdaļa autovadītāju uz ziemas riepām pāriet oktobrī 8

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 25.oktobris 2022 12:48

30% autovadītāju atzīst, ka mēdz mainīt vasaras riepas uz ziemas riepām tieši oktobrī, 42% - novembrī, bet 16% cenšas to darīt maksimāli tuvu 1. decembrim, jo sākot no šī datuma tas ir obligāti.

Pavisam neliela daļa autovadītāju jeb 1% atzīst, ka mēdz pāriet uz ziemas riepām arī pēc obligātā termiņa, bet 10% nemaina riepas un visu gadu brauc ar t.s. vissezonas riepām, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Ceļu satiksmes noteikumos ir teikts, ka laika posmā no 1. decembra līdz 1. martam automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kilogramus, jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām. Tas gan nenozīmē, riepu maiņa ir jāatliek uz 1. decembri. Ja ir sniegs, apledojuši ceļi un gaisa temperatūra zem 7°C, arī ziemas riepas ieteicams uzstādīt ātrāk.

Riepu maiņas nepieciešamību ietekmē vēl kāds aspekts - ziemas riepu protektoram jābūt vismaz četrus milimetrus dziļam. Vieglajiem automobiļiem ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem katra ass un automobiļiem ar pilnu masu virs 3500 kilogramiem priekšējā stūrējamā ass obligāti jāaprīko ar vienādām riepām. “Ir būtiski pārliecināties, kādā stāvoklī ir ziemas riepas, ja tās tiek izmantotas atkārtoti, un jāatceras, ka 4 mm protektors ir minimālais pieļaujamais. Ja rudenī, izejot tehnisko apskati, riepām ir šie 4 mm, tas nenozīmē, ka ar šīm riepām varēs braukt visu ziemu, jo aptuveni mēneša laikā šīs riepas vairs neatbildīs ceļu satiksmes noteikumiem un var būt bīstamas satiksmei ziemas apstākļos,” stāsta Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks

Eksperts piebilst, ka: “Liela nozīme ir arī pareizai riepu glabāšanai. Tās nedrīkst turēt ārā, īpaši tiešu saules staru ietekmē. Gumija var ļoti ātri zaudēt savas elastības funkcijas, kas noteikti padarīs šādas riepas par bīstamām. Labāk tās turēt kādā telpā, ēnā, un, ja tās ir saliktas viena virs otras, ik pa laikam samainīt tās vietām, lai nav tā, ka vienai riepai ir vislielākais svars virsū, jo ilga turēšana var izmainīt riepas karkasa formu, var sākt veidoties deformācija.”

Salīdzinot autovadītāju sniegtās atbildes, var secināt, ka sievietes cenšas mainīt riepas savlaicīgāk – oktobrī uz ziemas riepām pāriet 36% autovadītājas sievietes un 26% - vīrieši. Savukārt, t.s. vissezonas riepas biežāk izvēlas vīrieši (13%), nekā sievietes (7%).

Oktobrī riepas visbiežāk maina autovadītāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem (37%), kā arī šoferi vecumā no 40 līdz 49 gadiem (33%). Vissezonas riepas visbiežāk izvēlas autovadītāji vecumā no 60 līdz 74 gadiem (17%).

Lai izvairītos no liekiem riskiem un sekmētu drošību uz ceļiem, ieteicams vadīties nevis pēc kalendāra, bet temperatūras rādītājiem. Ja temperatūra krītas zem +7 C grādiem, vasaras riepu gumija paliek cietāka un jūtami zaudē saķeres ar ceļa segumu īpašības. Attiecīgi tas nozīmē arī problēmas un potenciāli bīstamas situācijas līkumos vai strauji bremzējot. Pētījumi liecina, ka bremzēšanas ceļš pie +6 C grādiem vasaras riepām ir ievērojami garāks, nekā ziemas riepām.

 

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Janka 25.oktobris 2022 14:20
5 0 Atbildēt

Es savu ziemas riepu sāku gatavot jau vasarā!

650 25.oktobris 2022 18:47
2 0 Atbildēt

Demagoģija turpinās jau nezkuro gadu, taču sarunas tonis nav mainījies.Riepu lietotāji ir Lohi, bet riepu tirgotāji un montieri tik sit/plaukstass un gavilē.

Protams, aukstumā daža vasaras riepa var "cietāk" braukt un ātrāk nodilt, taču NAV kādu citu īpašu problēmu normāla brenda/modeļa vasaras riepai ar Y/W/Z ātrumindeksu ,ne pie +7, ne arī pie -7. Tikai ar nosacījumu, ka brauktuve nav apsalusi/slidena.Ir dramatiska atšķirība starp pāris cm slapja sniega pļuru, kam apakšā ciets vēl neapsalis asfalts, un vienkārši melno ledu.Un kur nu vēl ja piebrauktu/noslidinātu spīdīgu balto sniegu.

VAI tā braucamvieta būs apsalusi tieši Tajā brīdī ,kad tieši TEV ir (būs) pa to jābrauc- nu tak saņemies un aiz/ej pie Zīlnieka!

Vajag izvēlēties normālas riepas, nevis (to pašu!) demagogu reklamētos beznosaukuma experimentālos draņķus no kalošu gumijas!

Pašam braucējam visupirms ir jānovērtē SAVAS ESOŠĀS vasarenes, lai pieņemtu konkrēto SAVU lēmumu, KAD tās mainīt! Cik tu nobrauc nedēļā un ko tu zaudēsi (iegūsi), nomainot nedēļu ātrāk (vēlāk). Jāņem ir vērā esošo riepu platums un protektora atlikums! Jo platāka riepa, jo kritiskāk tā ir jāvērtē!

Vasaras riepa vislabāk būtu jāpērk rudenī- jo TAD tu ar relatīvi jaunu sagaidīsi gan rudens, gan arī nākamā pavasara iespējamos "pārsteigumus"!

Sākot ar kādu 235 platumu jau pie "5mm" atlikuma ir nopietns pamats "sākt domāt" par šī hlama izmešanu miskastē.Nevis "atļaut" tirgot tālāk ssā UN/vai itin nekaunīgi tajās pašās (oficiālajās!) riepu montāžas/tirdzniecības vietās!

Riepa 27.oktobris 2022 13:43
1 0 Atbildēt

Vecīt, tik garus komentārus mūsdienās neviens vairs nelasa. Tev uz Saeimu (C) vajadzētu, tur cieņā gari paragrāfi un tajos paslēptas gudras domas!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tās patika ķīniešiem - BMW attaisno “milzīgo nāsu” periodu 7

BMW galvenais dizaineris Adrians van Hoidonks attaisnojis daudz kritizēto stilistisko risinājumu, kas pēdējos gados tika izvēlēts vairākiem bavāriešu modeļiem. Lasīt vairāk

 

Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve 18

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 

Dzīve ir izaicinājums. Cupra draugiem ikgadējā ballīte (+ VIDEO) 1

6. septembrī Cupra zīmola fani pulcējās ikgadējā Cupra Summit ballītē. Lasīt vairāk

 

Volvo pazaudē riteni (+ VIDEO) 14

Komentārā teikts, ka Volvo tikko izbraucis uz ātrgaitas maģistrāles, tādēļ ātrums bija neliels un nekas nopietns nenotika. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti