Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs vakar, 16. janvārī, tikās ar Škoda Vagonka un Pasažieru vilciens (PV) valdēm, lai pārrunātu jauno elektrovilcienu projekta virzību. Ministrs no abiem uzņēmumiem saņēma apliecinājumu, ka pirmie jaunie elektrovilcieni pasažieru pārvadājumus sāks jau šīs vasaras beigās.
"Jau šīs vasaras beigās sāksies jauna ēra pasažieru pārvadājumos, jo savus pirmajos reisos dosies pirmie jaunie elektrovilcieni. Tikšanās laikā ar Škoda Vagonka un Pasažieru vilciens vadību ne tikai izrunājām detaļas par gaidāmo vilcienu darbības uzsākšanu, bet dzīvē apskatījām, cik ērti un laikmetam atbilstoši šie vilcieni ir. Uzsvēru, ka pats personīgi uzraudzīšu to, lai nenotiktu nekādas atkāpes no vilcienu ieviešanas laika. Mūsu cilvēki to jau sen ir pelnījuši. Prieks, ka beidzot braucieni ar vilcienu būs pieejami un ērti arī senioriem, vecākiem ar bērnu ratiņiem, kā arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem," norādīja J. Vitenbergs.
Tikšanās laikā ministrs iepazinās ar Pasažieru vilciena stratēģiju uzņēmuma turpmākajai attīstībai. Tāpat tika runāts arī par jaunā servisa centra izveidi, kurā varētu veikt jauno vilcienu apkopes un remontus.
kāds ir iskaidrojums? tie vilcieni ir unikāli, tikko izstrādāti modeļi, jeb sērijveida produkcija ar daudzu gadu ekspluatācijas pieredzi? autobusu parki kka nav manīti mēnešiem dzenājot tukšus tikko iegādātus autobusus. kkāds idiotisks sviests
Tie vilcieni ir izstrādāti tieši atbilstoši iepirkumā definētajām prasībām. Tā nav sērijveida produkcija, tāpēc tagad ir jāsertificē vilciena tips, lai pēc tam vēl katru atsevišķo vilcienu pārbaudītu. Tikai pēc tam varēs laist tirgū un nodot "Pasažieru vilcienam", lai varētu sākt izmantot.
Tas viss ir mazticams. Tāds pats specializēts iepirkums kāds savulaik bija uzrakstīts priekš CP subāriem. Punkts punktā atbilda imprezas specenei)))
Kā to ņem. Neaizmirsti ka ir runa par krievu platuma dzelzceļu un, domājams, vagoni izmanto pieejamo papildus platumu. Krievu platums ar eiropas sertifikāciju, cik noprotu, ir problēma - piemēram, somu LDz līdzinieks ilgus gadus novērsa konkurenci kravu pārvadājumos, vienlaicīgi izpildot ES prasības par monopola likvidāciju, vienkārši visas savas liekās lokomotīves sagriežot lūžņos, attiecīgi iespējamajiem konkurentiem atstājot variantu ar jaunu krievu platuma lokomotīvju pirkšanu [ļoti dārgi jo nevienam tādas īpaši nevajag], jo importēt lietotas lokomotīves no Krievijas nevar sertifikācijas trūkuma dēļ, bet lietotas rietumu lokomotīves ar sertifikātiem ir normālplatuma, kas atkal neder. Beigās viena firma pirms pāris gadiem pamanījās tikt pie lokomotīvēm - nopirka rietumeiropā lietotas ČME lokokotīves kurām jau dizainā paredzēti abi platumi, un atdeva čehiem lai tās modernizē un pārtaisa uz krievu platumu. Lūk šādi jāmuhļījas privātiem uzņēmējiem kam vajag ekonomiju - Latvija, protams, var mētāties ar naudu.
Nav vis sērijveida. Riteņu pāri nah* šire un vilcienos jāiemontē Krievijas sakaru bloki.
Kā "Nekā personīga" apstiprina kibertelpas uzraugi CERT.LV, pie viņiem pirms dažiem mēnešiem vērsies Valsts drošības dienests ar jautājumu par kādu iekārtu, kas atrodama jaunajos Škoda vilcienos. Arī tajos, ko šobrīd jau testē Latvijā.
Šī iekārta ir vilcienu kustības drošības kontroles sistēma ar nosaukumu "BLOK" ("БЛОК"). Ražotājs 1994.gadā Krievijā dibinātā Pētniecības un ražošanas asociācija "SAUT". Šis ir trešais lielākais dažādu dzelzceļu sastāvu drošības iekārtu ražotājs Krievijā.
www.tvnet.lv/7627809/kriev...koda-vilcienos