Visi komentāri - Latvijā nogādāts astotais jaunais elektrovilciens

Latvijā nogādāts astotais jaunais elektrovilciens 4

 
Nozare.lv | 24.februāris 2023 13:18

Šorīt ar divām apsargātām kravas automašīnām no "Škoda Group" uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotnes Ostravā Rīgā tika nogādāti atlikušie divi no pavisam četriem astotā jaunā elektrovilciena sastāva vagoniem.

Pirmie divi elektrovilciena vagoni Rīgu sasniedza jau pagājušajā nedēļā, ritošā daļa un jumta sastāvdaļas – šīs nedēļas sākumā. Līdz ar to šobrīd Latvijā ir nogādāti jau astoņi jaunā elektrovilciena sastāvi. Pirmais jaunais elektrovilciens Rīgu sasniedza pērn jūnijā, otrais – jūlijā, trešais – oktobrī, ceturtais – novembrī, piektais – decembrī, sestais – šī gada janvārī, septītais – februāra sākumā. Elektrovilcienu pārvietošana no Čehijas notiek ar autotransportu caur Poliju un Lietuvu.

Rīgā elektrovilciena vagoni tiks uzmontēti uz platsliežu ratiņiem, tiem uz jumta tiks uzstādītas elektroiekārtas un veikti visi nepieciešamie darbi, lai varētu sākt elektrovilciena iestatīšanas darbus un izmēģinājuma braucienus. Četri no atvestajiem vilcieniem tiek testēti maršrutā Rīga-Aizkraukle. Trīs no tiem tiek testēti tukši, ceturtais – piekrauts ar smilšu maisiem, kas imitē 890 pasažieru svaru, lai varētu pārbaudīt vilciena darbību ar pilnu jeb maksimālo slodzi – gan to, kā uzņem ātrumu, gan to, kā strādā bremžu sistēma pie dažādiem ātrumiem. Piektajam, sestajam un septītajam elektrovilcienam tiek veikti iestatīšanas darbi.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem, stāvvietas – 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no modernizētām pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas uz izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.

Jaunajos elektrovilcienos ir klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Tie ir aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

 

 
Visi komentāri
 
Jumu 24.februāris 2023 15:49
0 0 Atbildēt

Bet arī dīzeļvilcieni nav mūžīgi, arī prasās nomainīt. Tādu, kādi braukā pie mums, laikam vairāk nav nekur.

m 24.februāris 2023 16:45
0 0 Atbildēt

Domā nav kkur bijušajā PSRS vai tās sadraudzības valstīs Āzijā vai Āfrikā?

reply 24.februāris 2023 16:55
1 1 Atbildēt

Baltkrievijā, Gruzijā, Kazahstānā, Lietuvā un Ukrainā vēl braukā.

msh 24.februāris 2023 19:31
0 3 Atbildēt

Nekas, to vietā nāks bateriju mēsli. Tā vismaz sola. Attiecībā par DR1A vilcieniem - nekā sevišķi īpaša tik vecu vilcienu lietošanā nav - reku piemēram briti tikai tagad savus septiņdesmito beigu/astoņdesmito sākuma HST maina nost - bet nu labi, HST ir bik cits līmenis, dīzeļvilcieni kam joprojām pieder pasaules dīzeļvilcienu ātruma rekords.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kontrole uz autobāņa, cik Vācijā izmaksā apsteigšana pa labo pusi (+ VIDEO) 18

Apsteigšana (Vācijā - apdzīšana) pa labo pusi ir aizliegta. Mercedes vadītājam šāds manevrs izmaksā 100 eiro un vienu soda punktu. Lasīt vairāk

 

LTV dodas reidā ar Valsts policiju (+ VIDEO) 11

Pusaudžu pārgalvības pie auto stūres vai uz nomas skrejriteņiem un mopēdiem, dzērājšoferi, ātruma pārsniedzēji un citi pārkāpēji. Tā ir ikdiena Valsts policijas ekipāžām, kas rūpējas par satiksmes drošību ielās. Jo īpaši daudz darba ir piektdienu naktīs. Lasīt vairāk

 

Nedaudz vairāk par 34 000 eiro - Peugeot 308 un tā universāļa modelis kļūst pieejams pasūtīšanai (+ FOTO) 5

Eiropā pasūtīšanai kļuvis pieejams jaunākais Peugeot 308 un tā universāļa versija 308 SW. Vācijā šis kompaktās klases modelis būs pieejams par cenu, kas sākas no atzīmes 34 110 eiro. Lasīt vairāk

 

Rīgas mērs prasa PTAC izvērtēt iespēju izņemt "Ride Mobility" braucamrīkus no aprites 33

Rīgas mērs Viesturs Kleinbergs (P) vērsies Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar lūgumu izvērtēt iespēju izņemt "Ride Mobility" braucamrīkus no aprites. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti