Visi komentāri - Pavasaris – laiks, kad saņemti visvairāk KASKO pieteikumu par auto bojājumiem, iebraucot bedrēs

Pavasaris – laiks, kad saņemti visvairāk KASKO pieteikumu par auto bojājumiem, iebraucot bedrēs 2

 
ERGO | 10.marts 2023 15:45

Ziemas noslēgums, pavasara sākums jau tradicionāli izvēršas par laiku, kad tiek saņemts visvairāk KASKO atlīdzību pieteikumu par auto bojājumiem, kas gūti, iebraucot bedrēs, liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO dati.

Pērn, visa gada laikā saņemti 176 KASKO atlīdzību pieteikumi par auto bojājumiem, iebraucot bedrēs, savukārt šogad februārī – jau 40 atlīdzību pieteikumi, no kuriem lielākā daļa – par bojājumiem, kas gūti Rīgā.

“Izvērtējot datus par auto bojājumu atlīdzību pieteikumiem pēdējo divu gadu posmā, redzam, ka visvārāk to ir tieši ziemas beigās, kad nokūst sniegs un pasliktinājusies ceļu seguma kvalitāte. Izvērtējot pērnā gada datus, secinām, ka katru otro dienu kāds auto gūst bojājumu iebraucot bedrē. Pērn februārī tika saņemti 57 pieteikumi, kas pēdējo divu gadu periodā ir lielākais pieteikumu skaits viena mēneša laikā. Savukārt šogad saņemti 40 pieteikumi, kas tikai nedaudz atpaliek no 2022. gada negadījumu skaita rekorda. Kā liecina pieteikumu dati, auto tiek bojāti gan iebraucot bedrēs, gan izvairoties no tām. Ir situācijas, kurās kaitējums tiek nodarīts citas personas mantai, piemēram, iebraucot bedrē automašīnu sanes uz vienu pusi, kā rezultātā notiek sadursme ar citu auto,” stāsta Raitis Čaklis, ERGO Risku parakstīšanas departamenta direktors. Viņš arī atzīmē: “Vidējā atlīdzību summa pērn ir 689 eiro, bet dažos gadījumos atlīdzību summa sasniedz pat vairākus tūkstošos eiro, tādēļ aicinu – ja pēc auto bojājuma iebraucot bedrē jāpiesaka KASKO atlīdzība, ieteicams nofotografēt notikuma vietu, jo tas palīdz apdrošinātājam izvērtēt konkrēto gadījumu.”

Šogad lielākā atlīdzība bijusi par negadījumu Rīgā, Ūdens ielā, kad automašīnai iebraucot bedrē, bojāti riteņu diski un stūres iekārta, un par šo negadījumu pieteikta atlīdzība 3658 eiro. Arī otra lielākā atlīdzība izmaksāta par notikumu Rīgā, kad braucot pa Ģenerāļa Radziņa krastmalu auto iebraucis bedrē, rezultātā bojāts disks un atsperes mehānisms un pieteiktā apdrošināšanas atlīdzības summa – 2637 eiro. Galvaspilsētā noticis arī negadījums, par kuru izmaksāta lielākā KASKO atlīdzība pēdējo divu gadu laikā – par auto bojājumu iebraucot bedrē Andrejostā, auto sabojāta ne tikai riepa, bet arī auto virsbūve. Izmaksātā atlīdzību summa: 5789 eiro.

Auto daļas, kas visvairāk pakļautas bojājumam iebraucot bedrē

“Visbiežāk šādos negadījumos tiek bojātas riepas, kā arī riepas un disks”, norāda Oskars Doze, autoservisa Senson Paint pārstāvis, “Tieši šobrīd strādājām ar apvidus auto, kurš iebraucis bedrē un bojāta riepa, disks un ritošā daļa jeb trešās pakāpes bojājums, kas arī ir viens no izplatītākajiem. Visbiežāk bojājumi rodas atkušņa laikā, tad vismaz divi, trīs auto dienas laikā nokļūst mūsu autoservisā. Autovadītājiem, neskatoties uz to, cik moderns ir viņa auto, iesaku iegādāties rezerves riepu. Iedomājieties situāciju: lauku ceļš divos naktī – vai jums vienmēr būs pieejami glābēji un, cik ilgu laiku tas prasīs? Ja ir rezerves ritenis, atliks to nomainīt un varēsiet turpināt ceļu.”

Kā pareizi rīkoties, ja uz ceļa ir bedre?

Kā maksimāli pasaudzēt savu auto pavasara atkušņu posmā, lai izvairītos no auto bojājumiem, iesaka “Drošas Braukšanas Skolas” (DBS) direktors Jānis Vanks, norādot: “Jārēķinās, ka bedres uz ceļiem var būt, tādēļ visa uzmanība jāvelta auto vadīšanai un pie stūres jāapsēžas tā, lai redzam ne tikai priekšējo auto paneli, bet arī nedaudz uz priekšu, jāseko līdzi ceļu segumam, laikus jāierauga bedre un jārīkojas pēc situācijas:

·         Ja uz ceļa pēkšņi parādījusies bedre un nevaram to apbraukt, bremzējam pirms bedres, pārripojam pāri un turpinām ceļu. Ja iebremzējam bedrē, sitiens pa riteni būs lielāks, nekā tad, ja pārripojam tai pāri.

·         Otrs variants šādā situācijā – apbraukt bedri, bet abos gadījumos jānovērtē, kas notiek ap mums: vai strauji bremzējot neradīsies avārijas situācija un cits auto neiebrauks mūsu auto aizmugurē.

·         Jānovērtē, vai drīkstam bedri apbraukt, neveidojot papildus stresa situāciju citiem satiksmes dalībniekiem.

·         Ja varam bedri apbraukt – tā ir jāapbrauc, bet, ja tas nav iespējams, labāk iebraukt bedrē ar taisniem riteņiem, nevis ar izgrieztu stūri, jo arī tas traumē auto.”

 
Visi komentāri
 
0pis 10.marts 2023 19:52
0 1 Atbildēt

Ome, nāc šu` - iebraukšu tev bedrē!

Ahtung 13.marts 2023 9:17
1 0 Atbildēt

Sen nav bijusi aptauja- kurš ir labākais mērs Rīgas vēsture. Neziniet kāpēc?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve 17

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 16

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO) 15

Tērvetē šodien atklāta pirmā Latvijā bioloģiskās sašķidrinātās dabasgāzes rūpnīca. Tas ir nozīmīgs solis Latvijas enerģētiskās neatkarības virzienā, jo ļaus lauksaimniecības blakusproduktus un biomasu pārvērst par tīru un klimatneitrālu enerģijas resursu. Lasīt vairāk

 

Cik svarīga ir auto pārbaude pirms tehniskās apskates? (+ VIDEO) 10

Pat pilnīgi jauna auto mūžā reiz pienāk kārta doties uz obligāto tehnisko apskati. Tiem, kas tur nekad dzīvē nav bijuši, pastāstīsim,kas tur īsti notiek. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti