Visi komentāri - LTAB: No 1.aprīļa būs stingrāki nosacījumi OCTA noformēšanai

LTAB: No 1.aprīļa būs stingrāki nosacījumi OCTA noformēšanai 13

 
Nozare.lv | 29.marts 2023 14:38

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) dati liecina, ka patlaban Latvijā ir gandrīz 50 tūkstoši transportlīdzekļu, kas noņemti no uzskaites atsavināšanai Latvijā, bet nav atsavināti vai nodoti tirdzniecībai likumā noteikto 5 dienu laikā.

“Tas nozīmē, ka sākot ar šī gada 1.aprīli šo transportlīdzekļu īpašniekiem, neatjaunojot spēkratu uzskaitē, vairs nebūs iespējams noformēt OCTA polisi,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Likums paredz, ka ja transportlīdzeklis noņemts no uzskaites atsavināšanai Latvijā, bet nav pārdots vai nodots pārdošanā autoveikalā un kopš tā brīža ir pagājušas vairāk nekā 5 dienas, spēkrata īpašniekam vispirms tas jāatjauno uzskaitē. Tikai pēc šīs darbības veikšanas var iegādāties OCTA polisi un piedalīties ceļu satiksmē. Savukārt, ja transportlīdzeklis noņemts no uzskaites izvešanai no Latvijas, bet nav reģistrēts citā valstī un kopš tā brīža ir pagājušas vairāk nekā 30 dienas, transportlīdzekļa īpašniekam pirms OCTA polises iegādes, vispirms jāatjauno tā reģistrācija Latvijas Republikā.

“Diemžēl pēdējā laikā saskaramies ar aizvien pieaugošu tendenci, kad transportlīdzekļa īpašnieki neuzmanības vai apzinātas ļaunprātības dēļ, neveic likumā paredzētās transportlīdzekļa reģistrācijas vai pārreģistrācijas darbības pilnā apmērā. Šādos gadījumos transportlīdzekļa īpašniekam vairs nebūs iespējams iegādāties OCTA polisi, turklāt var rasties situācija, ka par CSNg gadījumā nodarītajiem zaudējumiem var nākties atbildēt personai, kas joprojām ir tā iepriekšējais īpašnieks,” informē J.Abāšins

Lai stingrāk kontrolētu iespēju izsniegt OCTA polises uz transportlīdzekļiem ar neskaidru statusu attiecībā uz piederību Latvijas Republikā, no 1.aprīļa tiks veiktas izmaiņas OCTA informācijas sistēmā un pie apdrošinātājiem vairs nebūs iespēju nopirkt OCTA transportlīdzekļu īpašniekiem, kas noņēmuši spēkratu no uzskaites atsavināšanai Latvijā vai izvešanai no tās, bet likumā noteikto dienu laikā nav to izdarījuši un nav atjaunojuši to uzskaitē.

Relīzes pielikumā: infografika ar tipiskākajām situācijām, kas rodas nepilnīgi veicot transportlīdzekļa reģistrācijas vai pārreģistrācijas darbības, kā arī risinājumiem, lai izvairītos no nepatīkamām situācijām, vadot spēkratu bez spēkā esošas OCTA

 
Visi komentāri
 
Opis 29.marts 2023 14:58
6 4 Atbildēt

Tas saucās, Jūs mudaki pirksiet polises, pat ja auto stāvēs 3 gadus skatlogā, vai Jūsu mocis būs ieziemots siltā garāžā.

Tas ir principā tas pats, kas likt pirkt prežus tikai tāpēc, ka tev ir daikts!

vietējais 29.marts 2023 15:02
7 1 Atbildēt

Pārtrauc reģistrāciju, nodod numurus un turi skatlogā bez polises kamēr sapūst skatloga īpašnieks.

Kukū 29.marts 2023 22:41
1 0 Atbildēt

Bet, ja kāds nopirks, tad pa jaunam reğistrēt cik tas maksās ??? 🙉🙉🙉

Rexx 29.marts 2023 15:19
0 0 Atbildēt

Ir ok, bet tad jābūt arī octa polisei, kas darbojas 1 dienu, vai 5, vai uz to laiku,kamēr TL ir uzskaitē ( piemēram, lai izietu TA, ja tā beigusies, kamēr TL nav uzskaitē,  bet auto tirgotājs nevēlas turpināt tirgot šo TL bez TA.

Agris 29.marts 2023 16:18
0 1 Atbildēt

Bet tāda jau šobrīd iespēja ir - ja auto beigusies TA un OCTA, plāno veikt TA, noslēdz polisi uz 1 mēnesi, izej TA, nodod placī - OCTA polise automātiski zaudē spēku un vari saņemt neizmantot prēmiju no apdrošinātāja, faktiski polise būs nostŗadājusi tieši tik, cik ir nepieciešams.

Rexx 29.marts 2023 16:48
1 0 Atbildēt

Ceļu maksu, vinjeti, varu nopirkt 1 dienai. Tā būtu jābūt arī OCTA.  Izņēmu no plača, izgāju apskati, noliku atpakaļ. Viss vienā dienā. Kāpēc būtu jāmaksā par mēnesi octa un nodoklis????

topinamburs 29.marts 2023 18:17
2 0 Atbildēt

tā arī ir - tikai vienas dienas octa maksā tikpat cik mēneša octa

Ivars. 29.marts 2023 18:44
3 7 Atbildēt

OKTA ir mafioza struktūra,valsts balstīta barokļu sīle un vēl atļaujas čakarēt cilvēkiem smadzenes.Atlaist Saeimu.

Rotthoff 30.marts 2023 8:38
7 2 Atbildēt

Tieši OCTA jābūt piesaistītai nevis mašīnai, bet autovadītājam.

Ne jau mašīna izraisa negadījumu.

Tas kā ir šobrīd,ir ļoti izdevīgi valstij !

Piemēram , ja Tu esi vienīgais vadītājs savam autoparkam (svētdienas auto,džips,piekabe,treileris,laivu piekabe utt) ,tad visiem transportiem vajag OCTAs , bet faktiski braucējs esi Tu viens ar tābrīža auto, pārējie auto stāv Tavā pagalmā un satiksmē nepiedalās.

GB12 30.marts 2023 12:12
0 0 Atbildēt

Kas tieši tur ir izdevīgs "valstij"? Un jā - tev mašīna stāv pret kalnu un, kamēr neesi tajā iekšā, tā sāk ripot un uztriecas citam auto. Kurš būs negadījuma izraisītājs?

Rexx 31.marts 2023 6:42
0 0 Atbildēt

😁😁😁šī mums ja krietni senā tēma.

Jā, piekabes octa vispār ir absurds. Īpaši, puspiekabes, kurā pati par sevi nemaz nav spējīga ripot. Par kalnu? Kurš piekabi novietoja, tas arī vainīgs. Cik vispār ir bijuši tādi gadījumi,  kur " nostrādā " piekabes octa?

Par vadītāja atbildību vs īpašnieku atbildību- tāda sistēma nevis valstij būtu izdevīga ( te nav sakara ar valsti), bet gan apdrošinātājam tādu negribās.

650 30.marts 2023 18:05
0 0 Atbildēt

(c)Latvijā ir gandrīz 50 tūkstoši transportlīdzekļu, kas noņemti no uzskaites atsavināšanai Latvijā, bet nav atsavināti vai nodoti tirdzniecībai likumā noteikto 5 dienu laikā.... - un ne1ns pats neiedomājas Pajautāt. Nukā tadtā.Kāta šitā.Kur tad (mums..)tie palikuši.Kā pēc (tie,50tūkstoši..) nekur nav nonākuši.Jā.

Maksims Ter-Oganesovs 2.aprīlis 2023 22:48
0 0 Atbildēt

Man liekas ka drīz jau valstī būs tāds, kaut kāds stāvoklis, kad vairāk būs to lietu, kuras aizliegts, nedrīkst darīt, un mazāk to, ko drīkst!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve 17

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 16

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO) 15

Tērvetē šodien atklāta pirmā Latvijā bioloģiskās sašķidrinātās dabasgāzes rūpnīca. Tas ir nozīmīgs solis Latvijas enerģētiskās neatkarības virzienā, jo ļaus lauksaimniecības blakusproduktus un biomasu pārvērst par tīru un klimatneitrālu enerģijas resursu. Lasīt vairāk

 

Cik svarīga ir auto pārbaude pirms tehniskās apskates? (+ VIDEO) 10

Pat pilnīgi jauna auto mūžā reiz pienāk kārta doties uz obligāto tehnisko apskati. Tiem, kas tur nekad dzīvē nav bijuši, pastāstīsim,kas tur īsti notiek. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti